احمدی،زینب(1389). نقش جهتگیری هدف و باورهای انگیزشی و تعللورزی دانشآموزان سال سوم متوسطه شهر تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تبریز.
اخوی،زهرا(1393). ویژگیهای شخصیتی و اعتیاد به اینترنت در دانشجویان،مجموعه مقالات ششمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان دانشگاه گیلان، 54-57.
امیدوار،احمد و علیاکبرصارمی(1381). توصیف، سبب شناسی، پیگیری، درمان و مقیاس های اختلال اینترنت مشهد، انتشارات تمرین.
حسنی،جعفر و پروین کدیور(1392). تـعیین اعتبار و روایی نسخه فارسـی پرسشنامه راهبردهایفرآیندی نظم جویی هیجان، فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 14(4).
حسینی،فریدهالسادات و لطیفیان،مرتضی(1388). پیشبینی جهتگیری هدف بااستفاده از پنج عامل بزرگ شخصیت درمیان دانشجویان دانشگاه شیراز، مجله مطالعات روان شناختی، 5(1)، 73-94.
خانجانی،زینب و سعیدهاکبری (1390). رابطه ویژگیهای شخصیتی نوجوانان و اعتیاد آنان به اینترنت، نشریه یافته های نو در روانشناسی، 6(19)، 113-127.
خرمایی،فرهاد(1385). بررسی مدل علی ویژگیهای شخصیتی،جهتگیری های وانگیزشی و راهبردهای شناختی یادگیری، نشریه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 2(4)، 79-97.
دفترچی،عفت و راضـیهشیخالاسلامی(1392). نـقش برآورده شدن نیازهای اساسـی روانـشناختی در جهتگیری های هدف دانشآموزان، مجله روانشناختی، 17(3)، 330-347.
علوی،سیدسلمان و همکاران(1388). ویژگیهای روانسنجی آزمون اعتیاد به اینترنت یانگ، مجله علوم رفتاری، 4(3)، 183-189.
غفاری،مسعود(1385).بررسی تأثیر آموزش خودآگاهی هیجانی و کنترل تکانه در کاهش کنارهگیری اجتماعی و کاربری اجباری اینترنت در کاربران آن، پایان نامه دکتری روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
فتحی،محمد)1391).مقایسه دانشجویان معتاد و غیرمعتاد به اینترنت از نظر ویژگیهای شخصیتی برونگرایی،وظیفهشناسی و گشودگی به تجربه، نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیب های نوپدید، تهران، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی.
کتابی،امیرحسین(1391). ویژگیهای روانسنجی آزمون نیازهای اساسی روانشناختی و رابطه آن با بهزیستی روانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز.
Ames, C. (2010). Classrooms: Goals, Structures, and Student’s Motivation Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.
Ames, C., & Archer, J. (1988). Achivement Goals in the Classroom: Student’s Learning Strategies Motivation Process, Journal of Educational Psychology,(84)3, 261-271.
Bargh, J.A., & Gross. J.J. ( 2003). On the Nonconscious of Emotion Regulation, In Handbook of Emotion Regulation, New York: Guilford Press, 429-445.
Brackett, M.A., & Salovey, P. (2004). Measuring Emotional Intelligence as a Mental Ability with the Mayer-Salovey-Caruso EmotionalIntelligence Test, InG.Geher(Ed.), Measurement of Emotional Intelligence, Hauppauge, NY: Nova Science Publisher, 179-194.
Chou, C., Condron, L., Belland, J.C. (2005). Areview of the Research on Internet Addiction, Educational Psychology Review, (17)4, 363-388.
Colquitt, J., & Simmering, M. (1998). Conscientiousness, Goal Orientation, and Motivation to learn during the learning Process: A longitudinal Study, Journal of Applied Psychology, (83)4, 654-665.
Day, E., Radosevich, D., Chasteen, C. (2003). Construct and Criterion Ralated Validity of Four Commonly Used Goal Orientation Instroments, Journal of Contemporary Educational Psychology, 24, 434-464.
Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic Motivation and Self-determination in Human Behavior, Journal of Contemporary Educational Psychology, 25, 54-67.
Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2002).Self-determination Resarch: Reflections and future Directions, Handbook of Self-determination Research,431-441.
Deci, E.L., & Ryan, R.M. (2004). Intrinsic Need Satisfaction: A Motivational Basis of Performance and Well-Being in Two Work Settings, Journal of Applied Psychology, (34)10, 2045-2068.
Dweck, C., & legget, E. (1998). A Social: Cognitive Approach to Motivation and Personality, Psychological Review, 95, 256-273.
Elliot, A.J., & Church, M.A. (1997). A Hier Archcal Model of Approach andAvoidance Achievement Movtivation, Journal of Personality and Social Psychology, 72, 18-232
Elliot, A.J., & Mc.Gregor, H.A. (2001). A 2*2 Achievement Goal Framework, Journal of Personality and Social Psychology, 80, 501-519.
Elliot, A., & Thrash, T.M. (2002). Approach-avoidance Motivation in Personality: Approach and Evoidance Temporaments and Goals, Journal of Personality and Social Psychology, 82, 804-818.
Gagne, M. (2003). The Role of Autonomy Support and Autonomy Orientation in Prosocial Behavior Engagement, Journal of Motivation and Emotion, 27, 199-223.
Gonzalez, G. & Gomez, V. (2007). Problematict Internt and Cell-phone Use, Journal of Psychological, Behavioral, and Health Correlates, 309-320.
Graziano, P.A., & Reavis, R.D. (2007).The Role Of Emotion Regulation and Children’s Early Academic Success, Journal of School Psychology,.45, 1, 3-9.
Gross, J.J., ed. (2007). Handbook of Emotion Regulation, New York: Guilford, 1 st ed.
Gross, J.J. (1998). The Emerging Field of Emotion Regulation: An Integrative Review Rev.Gen., Psychol 2, 271-279.
Guardia, J.G., Ryan, R.M., Deci. E,L. (2000).Basic Psychological Needs Scales Journal of Personality and Social Psychology, 79, 367-384.
Hamburger, Y.A. (2002). On the Internet No One Knows I'm an Introvert: Extroversion, Neuroticism, and Internet Interaction, Journal of Cyber Psychology&Behavior,(5)2,125-128.
Hariri, A.R., & Forbes, E.E. (2007). Genetics of Emotion Regulation, In J.J.Gross (Ed) Handbook of emotion regulation, New York: Guilford, 110- 133.
Judge, T.A., & Ilies, R. (2002). Relationship of Personality to Performance Motivation: A Meta-analytic, Journal of Applied Psychology, (87)4, 797-807 .
Lazarus, R.S. (1990). Emotion and Adaptation.Handbook of Personality: Theory and Research, 609-637.
Lau, K., & Lee, J. (2008). Examining Hong Kong Students Achievement Goals and Their Relations With Student Perceived Classroom Environment and Strategy Educational Psychology, 28,357-372.
Loehlin, J.C. (1992). Latent Variable Models: An Introduction to Factor, Path, and Structural Equation Analysis: Patology Press.
Maureen, A. (2006). Aptitude is not Enough: How Personality and Behavior Predict Academic Performance, Journal of Research in Psychology, 40, 339- 346.
Mc Crae, R.R., & Costa, P.T. (1985). A contemplated Revision NEO Five factor Inventory, Journal of Personality and Individual Differences, 36, 578-596.
Park, J,Y., Kim, Y., Kim, S,B., Yun, s,l. (2011). The Effect of Internet Addiction on The life Styl and Dietary Behavior Korean Adolescents, Journal of Nutrition Research and practice, 4, 1, 51-57.
Payne, S.C., & Youngcourt, S.S. (2007). A Meta-Analytic Examination of the Goal Orientation Nomological Net, Journal of Applied Psychology, (92) 1, 128-150.
Putwain, D.W., & Daniels, R.A. (2010). Is the Realationship Between Competenc Beliefs and Test Anxiety Influenced by Goal Orientation?, Journal of Learning and Individual Differences, 20, 1,8-10.
Schutte, N.S., & Manes, R.R., & Mallouff, J.M. (2009).Antecedent-Focused Emotion Regulation Response modulation and well- being, Journal of Current Psychology, 28, 21-31.
Vimz, B., & Pina, W (2010). The Assessment of Emotion Regulation Improvement Construct Validity in Research on Psychology in Youth, Journal of Psychological Behavior Assement, (10)1, 169-178.
Wang, M, Erdheim, J. (2007). Does the Five-factor Model of Personality Related to Goal orientation, Journal of Personality and Individualfferences, (43)6, 1493-1505.
Young, K.S., (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder, Jornal of Cyberpsychology and Behavior, (1)237-244 .
Zhou, M. (2015). Moderating Effect of Self-determination in the Performance, Journal of Personality and Individual Differences, 86, 385-389.
Zweig, D., & Webster, J. (2004). What are We Mesearing? An Examination of the Relationships between the Big-five Personality Traits, goal orientation, and Performabce intention, Science Direct, (36)7, 1693-1708.