اسکندری، الهام؛ جلالی، ایوب؛ موسوی، مرضیه؛ اکرمی، ناهید (1398). پیش بینی تاب آوری روانشناختی براساس حمایت اجتماعی و سبک دلبستگی با میانجی گری خودکارآمدی و معنا در زندگی
. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 5(2 (پیاپی 18))، 17-30
https://doi.org/10.22108/ppls.2019.116694.1721
اصغری ابراهیم آباد، محمدجواد؛ ممیزاده اوجور، محمد (1397). نقش انعطاف پذیری روانشناختی و سرسختی روانشناختی در تبیین بهزیستی روانشناختی سربازان.
پژوهشهای روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، 8(1)، 37-51.
https://doi.org/10.22067/ijap.v8i1.67658
سلطانی، زیبا؛ صادق محبوب، سمانه؛ قاسمی جوبنه، رضا؛ و یوسفی، نجف (1395). نقش سرمایه روانشناختی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان.
راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 9(2)، 156-162.
http://edcbmj.ir/article-1-989-fa.html
عسکری زاده، قاسم؛ پولادی، فرزانه (1395). پیش بینی گرایش به موسیقی بر اساس مولفه های معنا در زندگی و هیجان خواهی.
پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 2(4 (پیاپی 8) )، 51-63.
https://doi.org/10.22108/ppls.2017.21731
کاظمیان مقدم، کبری؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ کیامنش، علیرضا؛ حسینیان، سیمین (1395). نقش تمایزیافتگی, معناداری زندگی و بخشودگی در پیش بینی رضایت زناشویی.
روانشناسی خانواده، 3(2)، 71-82.
https://civilica.com/doc/1023580/
موحد، احمد؛ عباسی، زهره (1398). نقش ابعاد توانمندسازی روانشناختی در پیش بینی بهزیستی روانشناختی کارکنان شبکه بهداشت و درمان.
مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 10(1)، 53-6.
https://civilica.com/doc/1295584
موسوی مقدم، سیدرحمت اله؛ کوچکی، زهرا؛ فرضی، مهناز (1400). بررسی الگوی رابطه ای سرمایه ی روانشناختی, معنویت و بهزیستی روانشناختی در دانشجویان.
مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 5(4 )، 49-58.
https://www.sid.ir/paper/1028630/fa
ولی بیگی, میترا, محب, نعیمه؛ عبدی, رضا. (1400). تبیین مدل ساختاری روابط بین خوشبینی و تاب آوری با بهزیستی روانشناختی بر اساس رضایت از زندگی در دانشجویان دارای نشانه های اختلال شخصیت مرزی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 16(64), 236-253.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.27173852.1400.16.64.9.8
هومن، حیدرعلی (1393). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. تهران: انتشارت سمت.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ نادری پور، حسین؛ یارمحمدی واصل، مسیب؛ محققی، حسین (1398). تبیین بهزیستی روانشناختی بر اساس ذهن آگاهی, نیاز به شناخت و سرمایه های روانشناختی در دانشجویان.
روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 15(52 )، 217-237.
https://doi.org/10.22054/jep.2019.35337.2381
Arslan, G., & Allen, K. A. (2022). Exploring the association between coronavirus stress, meaning in life, psychological flexibility, and subjective well-being.
Psychology, Health & Medicine,
27(4), 803-814.
https://doi.org/10.1080/13548506.2021.1876892
Ayoob, M., Wani, N., Ahmad, M., Jan, M., & Dar, B. (2015). Cultural intelligence as a predictor of acculturative stress and psychological well-being among college students.
Journal of the Indian Academy of Applied Psychology,
41(1), 86.
http://www.jiaap.org.in/Listing_Detail/Logo/7a7c28ea-1620-4b7d-8c6a-9fd8b4688364.pdf
Calderon Jr, R., Pupanead, S., Prachakul, W., & Kim, G. (2021). Happiness, perceived stress, psychological well-being, and health behaviors of Thai university students: Preliminary results from a multinational study on well-being
. Journal of American College Health, 69(2), 176-184.
https://doi.org/10.1080/07448481.2019.1657871
Davies, E. B., Morriss, R., & Glazebrook, C. (2014). Computer-delivered and web-based interventions to improve depression, anxiety, and psychological well-being of university students: a systematic review and meta-analysis.
Journal of medical Internet research,
16(5), e3142.
https://doi.org/10.2196/jmir.3142
Farshiagdam, A., Bayrami, M., Zarean, M., Babapour Kheiroddin, J., & Hashemi Nosratabad, T. (2024). Structural relationships of personality factors and family functions in predicting students' suicidal thoughts with the mediation of psychological capital.
Journal of Modern Psychological Researches,
18(72), 227-238.
https://doi.org/10.22034/jmpr.2024.17499
Huang, L., & Zhang, T. (2022). Perceived social support, psychological capital, and subjective well-being among college students in the context of online learning during the COVID-19 pandemic.
The Asia-Pacific Education Researcher,
31(5), 563-574.
https://doi.org/10.1007/s40299-021-00608-3
Hedayati, M. M., & Khazaei, M. M. (2014). An investigation of the relationship between depression, meaning in life and adult hope.
Procedia-Social and Behavioral Sciences, 114, 598-601.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.753
Karimi, S., Ahmadi Malek, F., Yaghoubi Farani, A., & Liobikienė, G. (2023). The role of transformational leadership in developing innovative work behaviors: The mediating role of employees’ psychological capital.
Sustainability,
15(2), 1267.
http://dx.doi.org/10.3390/su15021267
Krok, D., & Telka, E. (2019). Optimism mediates the relationships between meaning in life and subjective and psychological well-being among late adolescents.
Current Issues in Personality Psychology,
7(1), 32-42.
http://dx.doi.org/10.5114/cipp.2018.79960
Kun, A., & Gadanecz, P. (2022). Workplace happiness, well-being and their relationship with psychological capital: A study of Hungarian Teachers.
Current Psychology,
41(1), 185-199.
https://doi.org/10.1007/s12144-019-00550-0
Liu, X., Ping, S., & Gao, W. (2019). Changes in undergraduate students’ psychological well-being as they experience university life.
International journal of environmental research and public health,
16(16), 2864.
https://doi.org/10.3390/ijerph16162864
Mohseni, M., Iranpour, A., Naghibzadeh-Tahami, A., Kazazi, L., & Borhaninejad, V. (2019). The relationship between meaning in life and resilience in older adults: A cross-sectional study.
Health Psychology Report,
7(2), 133-138.
http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2019.85659
Morales-Rodríguez, F. M., Espigares-López, I., Brown, T., & Pérez-Mármol, J. M. (2020). The relationship between psychological well-being and psychosocial factors in university students.
International journal of environmental research and public health,
17(13), 4778.
https://doi.org/10.3390/ijerph17134778
Nippert, A. H., & Smith, A. M. (2008). Psychologic stress related to injury and impact on sport performance.
Physical medicine and rehabilitation clinics of North America,
19(2), 399-418.
https://doi.org/10.1016/j.pmr.2007.12.003
Orth, U., & Robins, R. W. (2022). Is high self-esteem beneficial? Revisiting a classic question.
The American psychologist,
77(1), 5–17.
https://doi.org/10.1037/amp0000922
Pramanik, S., & Biswal, S. (2020). Ageism, psychological capital and life satisfaction: A study on elderly women.
The International Journal of Indian Psychology,
8(2), 1217-1225.
http://dx.doi.org/10.25215/0802.139
Prasath, P. R., Mather, P. C., Bhat, C. S., & James, J. K. (2021). University Student Well-Being During COVID-19: The Role of Psychological Capital and Coping Strategies.
Professional Counselor,
11(1), 46-60.
http://dx.doi.org/10.15241/prp.11.1.46
Rahimnia, F., Mazidi, A., & Mohammadzadeh, Z. (2013). Emotional mediators of psychological capital on well-being: The role of stress, anxiety, and depression.
Management Science Letters,
3(3), 913-926.
http://dx.doi.org/10.5267/j.msl.2013.01.029
Rasheed, N., Fatima, I., & Tariq, O. (2022). University students' mental well-being during COVID-19 pandemic: The mediating role of resilience between meaning in life and mental well-being.
Acta psychologica,
227, 103618.
https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103618
Santisi, G., Lodi, E., Magnano, P., Zarbo, R., & Zammitti, A. (2020). Relationship between psychological capital and quality of life: The role of courage.
Sustainability,
12(13), 5238.
http://dx.doi.org/10.3390/su12135238
Sweetman, D., Luthans, F., Avey, J. B., & Luthans, B. C. (2011). Relationship between positive psychological capital and creative performance.
Canadian Journal of Administrative Sciences/Revue Canadienne des Sciences de l'Administration, 28(1), 4-13.
https://doi.org/10.1002/cjas.175
Wang, H., Ng, T. K., & Siu, O. L. (2023). How does psychological capital lead to better well-being for students? The roles of family support and problem-focused coping.
Current Psychology,
42(26), 22392-22403.
https://doi.org/10.1007/s12144-022-03339-w
Yalçın, İ., & Malkoç, A. (2015). The relationship between meaning in life and subjective well-being: Forgiveness and hope as mediators.
Journal of Happiness Studies,
16, 915-929.
http://dx.doi.org/10.1007/s10902-014-9540-5
Zhang, S., Fu, Y. N., Liu, Q., Turel, O., & He, Q. (2022). Psychological capital mediates the influence of meaning in life on prosocial behavior of university students: A longitudinal study.
Children and Youth Services Review,
140, 106600.
https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106600