احمدی، عباس؛ عباسی، علی و بابایی، انسیه. (۱۳۹۹). نقش استراتژی های مقابله ای، تحریف های شناختی و اختلال های شخصیت در پیش بینی خشونت در بین زنان محکوم به ایراد ضرب و جرح در زندان های استان مازندران. مطالعات پلیس زن, 33(14), 98-117.
احمدی، شهلا و مرادی، امید. (۱۳۹۷). پیشبینی سازگاری زناشویی بر اساس مولفههای سلامت روان شناختی و خودشفقتورزی در زوجین شهرستان بوکان. زن و مطالعات خانواده, 11(41), 43-55.
افشانی، سید علیرضا و ابویی، آزاده. (۱۳۹۸). اثربخشی آموزش شفقت به خود بر کنترل خشم دانشآموزان. فصلنامه خانواده و پژوهش, 16(3), 103-124.
برجعلی، محمود و برهانی، عرفان. (۱۴۰۰). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی و خشم نوجوانان بدسرپرست و بیسرپرست شهرستان تهران. پژوهش های روانشناسی اجتماعی, 11(44), 165-182.
تقوایییزدی، مریم. (۱۴۰۱). پیشبینی رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و پرخاشگری با نقش هوش هیجانی در دانشآموزان. فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی, 13(2), 1-16.
توزندهجانی، حسن و ابهرزنجانی، فرناز. (۱۳۹۸). بررسی نقش میانجی گرایانه تنظیم شناختی هیجان در رابطه با ویژگی های خلق و خو و تحریف های شناختی با کنترل خشم دانش آموزان قلدر. پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش, 19(2), 77-86.
حسینچاری، مسعود و فداکار، محمدمهدی. (۱۳۸۴). بررسی تاثیر دانشگاه بر مهارتهای ارتباطی بر اساس مقایسه دانش آموزان و دانشجویان، دانشور رفتار سال ۱۳۸۴ شماره ۱۵.
خسروی، صدالله؛ صادقی، مجید و یابنده، محمدرضا. (۱۳۹۲). کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود (SCS). فصلنامه علمی روشها و مدلهای روانشناختی, 4(13), 47-59.
خوبانی، مریم؛ زادهمحمدی، علی و جراره، جمشید. (۱۳۹۲). اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر.
دلاور، آناهید؛ نامدارپور، فهیمه و تبریزی، مهدی . (۱۴۰۲). بررسی تجارب هیجانی درمانگران بالینی و خانواده در جلسات درمان بالینی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 66(2), 189-200.
سیگارچی، ریحانه؛ ابوالقاسمی، شهنام؛ تیزدست، طاهر و رحمانی، محمدعلی. (۱۴۰۰). ارائه مدل پرخاشگری بر اساس هوش هیجانی، تنظیم هیجان، مهارت های ارتباطی، خودکارآمدی و عملکرد والدین با میانجیگری سبک دل بستگی ناایمن دوسوگرا در نوجوانان دختر دوره ی متوسطه دوم.
صیاد، علیرضا. (1397). رابطه ی سازگاری شغلی و رضایت شغلی با میزان پرخاشگری کارگران غرف میوه و تره بار سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ، پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، گرایش عمومی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی.
صیدی، ستار، صفاری نیا، مجید، و احمدیان، حمزه. (1398). مدل ارتباط پرخاشگری و دیدگاه گیری اجتماعی با رفتار جامعه پسند با نقش واسطه ای اعتماد اجتماعی. پژوهش های روان شناسی اجتماعی، 9(36 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/207248/fa
عاشوری، اعظم؛ ابراهیمی، محمداسماعیل و قاسمیپور، یداله. (۱۳۹۸). مقایسه میزان تحریف شناختی و کیفیت زندگی در بیماران مبتلابه درد مزمن، غیر درد مزمن و افراد عادی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 62(5), 1723-1732.
عرشی، سارا. (1399). پیشبینی سازگاری اجتماعی بر اساس توانایی حل مساله اجتماعی و خود شفقت ورزی در نوجوانان، دومین کنگره تازه یافتهها در حوزه خانواده، بهداشت روان، اختلالات، پیشگیری و آموزش، تهران.
فاریابی، ظهیرالدین؛ خیاطان، فلور و منشئی، غلامرضا. (۱۳۹۹). تأثیر آموزش بسته شفقت درمانی بخشش محور و بخشش درمانی بر مدیریت خشم، سازگاری زناشویی و فرکانس عشق در زنان دارای تعارضات زناشویی. طلوع بهداشت یزد, 19(6), 77-94.
فرمانی شهرضا، شیوا. (۱۳۹۳). اثربخشی شناخت درمانی هستینگر بر کاهش نشانگان افت روحیه زنان مبتلا به ویروس نقص سیستم ایمنی انسان(HIV) . دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. گروه آموزشی مشاوره پایاننامه کارشناسیارشد رشته مشاوره خانواده.
گلستانی بخت، طاهره؛ بابایی، انسیه؛ کریمی، معراج و احمدی، عباس. (۱۴۰۱). رابطه شفقت بهخود و خوشبینی در دانشآموزان: نقش واسطهای سازگاری اجتماعی. پژوهش های روانشناسی اجتماعی, 12(45), 65-84.
محمدی، کوروش؛ فرشاد، محمدرضا؛ شنبدی، فرزاد و رخشانیپور، طیبه. (۱۴۰۲). پیش بینی پرخاشگری بر اساس شرم درونی شده و مهارت های ارتباطی در مادران دارای فرزند دانش آموز ابتدایی. مدیریت ارتقای سلامت, 12(6), 1-12.
میکائیلی نیلوفر، رحیم زادگان شیوا، طاهری حسن. پیشبینی پرخاشگری دانشجویان بر اساس اضطراب کرونا، همدلی شناختی و همدلی عاطفی. رویش روان شناسی. ۱۴۰۰; ۱۰ (۱۱) :۵۱-۶۰
Allen, J. J., Anderson, C. A., & Bushman, B. J. (2018). The general aggression model. Current opinion in psychology, 19, 75-80.
Aloia, L. S. (2023). Individual and Relational Outcomes Associated with Dispositional Forgiveness: The Mediating Role of Interpersonal Trust, Affectionate Communication, and Verbal Aggression. Communication Studies, 74(4), 377-392.
Baby, M., Gale, C., & Swain, N. (2018). Communication skills training in the management of patient aggression and violence in healthcare. Aggression and violent behavior, 39, 67-82.
Barry, C. T., Loflin, D. C., & Doucette, H. (2015). Adolescent self-compassion: Associations with narcissism, self-esteem, aggression, and internalizing symptoms in at-risk males. Personality and Individual Differences, 77, 118-123.
Bitsika, v., Sharply, C.F. & Hartley, L. (2010). The specific Environmental Antecedents of Anxiety and Depression among Australian university students. Development of the Effects of university study on lifestyle Questionnaire. The International Journal of Educational and psychological Assessment, 4, 2-18.
Boddice, R. (2017). The History of Emotions. Past, Present, Future. Revista de Estudios Sociales, (62), 10-15.
Brugman, D., van der Meulen, K., & Gibbs, J. C. (2023). Moral judgment, self-serving cognitive distortions, and peer bullying among secondary school adolescents. Journal of Moral Education, 1-21.
Djajadisastra, F. W. (2017). Self-compassion and aggression in college students. ANIMA Indonesian Psychological Journal, 32(4), 235-241.
Dragone, M., Esposito, C., De Angelis, G., Affuso, G., & Bacchini, D. (2020). Pathways linking exposure to community violence, self-serving cognitive distortions and school bullying perpetration: A three-wave study. International journal of environmental research and public health, 17(1), 188.
Ergün-Başak, B., & Can, G. (2018). The relationships between self-compassion, social-connectedness, optimism and psychological resilience among low-income university students.
Germer, C. (2023). Self-Compassion in Psychotherapy: Clinical Integration, Evidence Base, and Mechanisms of Change. In Handbook of Self-Compassion (pp. 379-415). Cham: Springer International Publishing.
Haddadi, A., & Ebrahimi, M. E. (2020). The effect of yalom group therapy on resiliency and communication skills in students. Health Research Journal, 5(3), 188-198.
Huang, L. S., Molenberghs, P., & Mussap, A. J. (2023). Cognitive distortions mediate relationships between early maladaptive schemas and aggression in women and men. Aggressive behavior, 49(4), 418-430.
Jonason, P.K., Fletcher, S.A., & Hashmani, T. (2019). Externalizing and internalizing, but not rationalizing: Some psychodynamic biases associated with the Dark Triad traits. Personality and Individual Differences, 137: 9-11.
Kraft, L., Ebner, C., Leo, K., & Lindenberg, K. (2023). Emotion regulation strategies and symptoms of depression, anxiety, aggression, and addiction in children and adolescents: A meta-analysis and systematic review. Clinical Psychology: Science and Practice.
Lin, W., & Li, C. (2023). Review of Studies on Emotion Recognition and Judgment Based on Physiological Signals. Applied Sciences, 13(4), 2573.
Miyagawa, Y., & Taniguchi, J. (2022). Sticking fewer (or more) pins into a doll? The role of self-compassion in the relations between interpersonal goals and aggression. Motivation and Emotion, 1-15.
Schmits, E., & Glowacz, F. (2019). Delinquency and drug use among adolescents and emerging adults: The role of aggression, impulsivity, empathy, and cognitive distortions. Journal of Substance Use, 24(2), 162-169.
Shanks, J. E. (2023). Relationships Between Shame, Cognitive Distortions and Positive Relationships with Others Among Young Adults, and Changes in Shame Resulting from an Intervention Focusing on Cognitive Distortions.
Thomas, R. (2019). College student peer aggression: A review with applications for colleges and universities. Aggression and Violent Behavior, 48, 218-229.
Uzun, K., & Karataş, Z. (2023). The examination of the mediator role of optimism, self-compassion, altruism and gratitude in the relationship between cognitive distortions and forgiveness of emerging adults. Emerging Adulthood, 21676968231171200.
Vanderlind, W. M., Millgram, Y., Baskin-Sommers, A. R., Clark, M. S., & Joormann, J. (2020). Understanding positive emotion deficits in depression: From emotion preferences to emotion regulation. Clinical psychology review, 76, 101826.
Yang, T., Shen, Y. M.., Zhu, M., Liu, Y., Deng, J., Chen, Q. & See, L. C. (2015). Effects of co-worker and supervisor support on job stress and presentism in an aging workforce: A structural equation modeling approach. International Journal of Environmental Research and Public Health, 13(1),72-77.