اسدی، پروانه.، فرهادی، هادی.، و گلپرور، محسن. (1400). اثربخشی بسته توانمندسازی روانشناختی بر نشخوار فکری والدین دارای فرزند مبتلا به سرطان. توانمندسازی کودکان استثنایی، 12(1)، 84-94.
اصلیآزاد، مسلم.، منشئی، غلامرضا.، قمرانی، امیر. (1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، 9(36)، 33-53.
آریاپوران، سعید.، و عباسی، مژگان. (1399). مقایسه علایم اختلالات اضطرابی، ابراز هیجان و پذیرش اجتماعی در کودکان دارای تجربه ی طلاق و مرگ والدین با کودکان عادی. خانواده پژوهی، 16(62 )، 259-283.
بهرامی کرچی، آزاده.، منشئی، غلامرضا.، و کشتی آرای، نرگس. (1399). اثربخشی درمان توانمندسازی روانشناختی و رفتاردرمانی دیالکتیک بر استرس ناباروری زنان نابارور در مرحله قبل از درمان لقاح آزمایشگاهی. دوماهنامه علمی ـ پژوهشی فیض، ۲۴(۵)، ۵۶۴-۵۵۴.
بیاتی اشکفتکی، سحر.، احمدی، رضا.، چرامی، مریم.، و غضنفری، احمد. (1400). اثربخشی آموزش خودمتمایزسازی بر پرخاشگری و اجتناب تجربهای نوجوانان طلاق با اختلال رفتار برونیسازی شده. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 64(1)، 2587-2598.
رضایی جندانی، محبوبه.، هویدا، رضا.، و سماواتیان، حسین. (1394). مفهوم توانمندسازی روان شناختی و رابطه آن با سرمایه روان شناختی معلمان. دوفصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، 10(1)، 24-39.
رضاییان، حمید.، رسولی، رویا.، عسکربیوکی، سمیرا.، و اصل دهقان، فاطمه. (1397). اثربخشی توانمندسازی روان شناختی بر ارتقای بهزیستی روان شناختی و کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار، پژوهشنامه مددکاری اجتماعی، 7(4)، 5-14.
زمانی زارچی، محمدصادق.، غلامعلی لواسانی، مسعود.، اژه ای، جواد.، حسین زاده اسکویی، علی.، و صمدی کاشان، سحر. (1397). مطالعه پدیدار شناسانه تجارب هیجانی و ذهنی فرزندان طلاق. پژوهش در سلامت روانشناختی، 12(1)، 24-36.
سلیمانی، اسماعیل.، حبیبی، یعقوب. (1393). ارتباط تنظیم هیجان و تابآوری با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان، فصلنامه روان شناسی مدرسه، 3(4)، 51-72.
عباس مفرد، حریه.، خلعتبری، جواد.، ملیحی الذاکرینی، سعید.، محمدی شیرمحله، فاطمه.، شفتی، ویدا. (1400). تحلیل معادلات ساختاری در رابطه تعارضات زناشویی و امنیت عاطفی با استرس ادراک شده و نگرانیهای دوران بارداری و شاخصهای زیستی با واسطهگری بهزیستی روانشناختی در زنان باردار. پژوهشنامه زنان، 12(35)، 99-127.
عصارپور آرانی، شیما.، صالحی، شیوا.، و نکاوند، مهراندخت. (1398). تاثیرآموزش توانمندسازی روانشناختی بر تابآوری مادران نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت ویژه. پرستاری مراقبت ویژه، 12(3)، 6-14.
فلاحی، فاطمه.، و همتی علمدارلو، قربان. (1397). اثربخشی توانمندسازی روانشناختی بر سلامت عمومی مادران دارای فرزند ناتوان تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، فصلنامه توانبخشی، 19(4)، 326-339.
قرهداغی، علی.، و مبینیکشه، فریبا. (1399). مقایسه خودپنداره، نقش جنسیتی و بلوغ عاطفی در فرزندان با و بدون تجربه طلاق والدین، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(42)، 231-260.
محرابیان، بهروز.، دوکانه ای فرد، فریده.، فتاحی اندبیل، اعظم. (1401). تدوین بستۀ توانمندسازی روانشناختی والدین و ارزیابی اثربخشی آن بر پریشانی روانشناختی نوجوانان با تعامل والد-فرزندی ناکارآمد. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 13(2)، 247-229.
میرزاخانی، پرویز.، رضایی، علی محمد.، امین بیدختی، علی اکبر.، نجفی، محمود.، رحیمیان بوگر، اسحق. (1396). اثربخشی آموزشی شکوفایی بر هیجانهای مثبت، روابط، احساس معنی، پیشرفت و مجذوبیت پژوهشگران جوان و نخبگان. پژوهش در نظامهای آموزشی، 11(36)، 209-230.
واله، مونا.، شکری، امید.، و اسدزاده، حسن. (1400). اثربخشی برنامه آموزشی توانمندسازی روانی بر افزایش سرمایه روانشناختی و بهزیستی عاطفی مرتبط با شغل معلمان. فصلنامه علوم روانشناختی، ۲۰ (۱۰۰)، ۵۹۶-۵۷۹.
Ballard, P.J., Cohen, A.K., Duarte, C.P. (2019). Can a school-based civic empowerment intervention support adolescent health? Preventive Medicine Reports, 16, 1009-1015.
Butler, J., Kern, M.L. (2016). The PERMA-Profiler: A brief multidimensional measure of flourishing. International Journal of Wellbeing, 6(3), 141-146.
Cappelletti, S., Tondo, I., Pietrafusa, N., Renzetti, T., Pannacci, I., Gentile, S., Perrucci, M., Calabrese, C., Cornag, P., Ferraris, L., Specchio, N., Vigevano, F. (2020). Improvement of quality of life in adolescents with epilepsy after an empowerment and sailing experience. Epilepsy & Behavior, 106, 106-110.
Cayaban, A.R.R., Valdez, G.F.D., Leocadio, M.L., Cruz, J.P., Tuppal, C.P., Labrague, L.J., Maniago, J., Francis, F. (2022). Structural and psychological empowerment and its influencing factors among nursing students in Oman. Journal of Professional Nursing, 39, 76-83.
Chan, P., Tsang, C., Tse, A., Wong, C., Tang, H.N., Law. W.Y., Lau, C.Y., Lit, T.C., Ng, Y.C., Ho, M. (2022). Psychological Well-being and Coping Strategies of Healthcare Students during the Prolonged COVID-19 Pandemic. Teaching and Learning in Nursing, 17(4), 482-486.
Genç, E., Arslan, G. (2021). Optimism and dispositional hope to promote college students’ subjective well-being in the context of the COVID-19 pandemic. Journal of Positive School Psychology, 5(2), 87-96.
Gross, J.J., John, O.P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85(2), 348–362.
Horwood S, Anglim J. (2019). Problematic smartphone usage and subjective and psychological well-being. Computers in Human Behavior, 97, 44-50.
Jiang, Y., Li, X., Harrison, S.E., Zhang, J., Qiao, S., Decker, S., Zhao, J., Zhao, G. (2022). Long-term effects of a resilience-based intervention on mental health of children affected by parental HIV in China: Testing the mediation effects of emotion regulation and coping. Children and Youth Services Review, 133, 1063-1069.
Joormann, J., Stanton, C.H. (2016). Examining emotion regulation in depression: A review and future directions. Behavior Research and Therapy, 86, 35-49.
Khalid, A., Qadir, F., Chan, S.W.Y., Schwannauer, M.(2018). Parental bonding and adolescents’ depressive and anxious symptoms in Pakistan, Journal of Affective Disorders, 228, 60-37.
Kraaij, V., Garnefski, N. (2019). The Behavioral Emotion Regulation Questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Personality and Individual Differences, 137, 56-61.
Lardier, D.T., Garcia-Reid, P., Reid, R.J. (2019). The Examination of Cognitive Empowerment Dimensions on Intrapersonal Psychological Empowerment, Psychological Sense of Community, and Ethnic Identity Among Urban Youth of Color. Urban Review, 51, 768–788.
Lee, S.Y., Kim, Y., Kim, Y. (2021). Engaging consumers with corporate social responsibility campaigns: The roles of interactivity, psychological empowerment, and identification. Journal of Business Research, 134, 507-517.
Li, D., Li, D., Wu, N., Wang, Z. (2019). Intergenerational transmission of emotion regulation through parents' reactions to children's negative emotions: Tests of unique, actor, partner, and mediating effects. Children and Youth Services Review, 101, 113-122.
Lukács, A. (2021). The impact of physical activity on psychological well-being and perceived health status during coronavirus pandemic in university students. Journal of King Saud University - Science, 33(6), 1015-1019.
Meng, L., Jin, Y., Guo, J.(2016). Mediating and/or moderating roles of psychological empowerment. Applied Nursing Research, 30, 104-110.
Mojsa-Kaja, J., Szklarczyk , K., González-Yubero, S., Palomera, R. (2021). Cognitive emotion regulation strategies mediate the relationships between Dark Triad traits and negative emotional states experienced during the COVID-19 pandemic. Personality and Individual Differences, 181, 111-116.
Potter, D., (2010). Psychosocial Well-Being and the Relationship Between Divorce and Children’s Academic Achievement. Journal of Marriage Family, 72(4), 933-946.
Sarkar, K., Dasgupta, A., Sinha, M., Shahbabu, B. (2017). Effects of health empowerment intervention on resilience of adolescents in a tribal area: A study using the Solomon four-groups design. Social Science & Medicine, 190, 265-274.
Sorek, Y. (2020). Grandparental and overall social support as resilience factors in coping with parental conflict among children of divorce. Children and Youth Services Review, 118, 105-110.
Stapp, E.K., Wilcox, H.C. (2020). Parental bipolar disorder, family environment, and offspring psychiatric disorders. A systematic review, Journal of Affective Disorders, 268, 69-81.
Stokkebekk, J. (2019). Keeping balance, Keeping distance” and Keeping on with life: Child positions in divorced families with prolonged conflicts. Children and Youth Services Review, 102, 108-119.
Strohschein, L. (2012). Parental divorce and child mental health: Accounting for predisruption differences. Journal of Divorce Remarriage, 53(6), 489-502.
Zhang, X., Ye, H., Li, Y.(2018). Correlates of structural empowerment, psychological empowerment and emotional exhaustion among registered nurses: A meta-analysis. Applied Nursing Research, 42, 9-16.
Zhao, X., Li, X., Song, Y., Li, C., Shi, W. (2020). Autistic traits and emotional experiences in Chinese college students: Mediating role of emotional regulation and sex differences. Research in Autism Spectrum Disorders, 77, 1016-1020.