آزادمنجیری، محمد.، نامنی، ابراهیم. (1399). نقش تعدیل کننده همدلی در رابطه سرمایه روانشناختی با افسردگی و اضطراب در پرستاران. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(3)، 453-461.
آیزنک، اچ. جی. ، ویلسون، گلن. (1367). خودشناسی. ترجمه شهاب قهرمان. تهران: انتشارات شباویز.
پیمانفر، الیکا.، علیاکبری، مهناز.، محتشمی، طیبه. (1391). مقایسه احساس تنهایی و احساس معنا در زندگی سالمندان با سطوح نگرش مذهبی متفاوت. مجله روانشناسی و دین، 5(4)، 52-41.
جعفری، محمدعلی.، نوروزی، زهرا.، فولادچنگ، محبوبه. (1396). بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی مقیاس همدلی اساس؛ فرم فارسی، فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 14 (25)، 38-23.
رشید، خسرو.، بیات، احمد. (1398). تبیین رابطه ابعاد سرمایههای روانشناختی و مؤلفههای همدلی عاطفی با میانجی گری هوش زیباشناسی. مجله علوم روانشناختی، 18 (74)، 171-180.
رضائی، زهرا.، به پژوه، احمد.، غباری بناب، باقر. (1398). اثربخشی آموزش برنامه ارتباط بدون خشونت بر تعامل مادر کودک در مادران با کودک کم توان ذهنی. آرشیو توانبخشی، 20(1)، 40-51.
روزنبرگ، مارشال. (1399). الگوی ارتباط بدون خشونت، ترجمه کامران رحیمیان، تهران: نشر اختران.
طالب زاده شوشتری، لیلا.، منادی، مرتضی.، خادمی اشکذری، ملوک.، و خامسان، احمد. (1395). شناسایی معنای زندگی در دانشجویان: یک مطالعه پدیدارشناسی. مشاوره کاربردی، 6(1)، 59-76.
قنادطوسی، دری.، مدنیپور، نادیا.، قاسمزاده، عزیزرضا.، اسدی، محمد. (1395). اثربخشی آموزش ارتباط بدون خشونت بر افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان، توسعه آموزش جندی شاپور، 7(1)، 82-87.
کاجی اصفهانی، سعیده.، عارفی، مژگان.، آقایی، اصغر.، اصلیآزاد، مسلم.، فرهادی، طاهره. (1396). مطالعه همدلی شناختی در دانشآموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار، فصلنامه سلامت روان کودک، 4 (2)، 126-116.
گیوه چی، الناز.، نوابی نژاد، شکوه.، و فرزاد، ولی الله. (1396). مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و الگوی ارتباط بدون خشونت بر کاهش مشکلات برونی سازی شده کودکان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 25(5)، 333-346.
مصرآبادی، جواد.، استوار، نگار.، جعفریان، سکینه. (1392). بررسی روایی سازه و تشخیصی پرسشنامه معنا در زندگی در دانشجویان. مجله علوم رفتاری، 7 (1)، 90-83.
میرزائی، پروین. (1399). اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر بر بهزیستی معنوی و شادکامی دانشجویان دارای اختلال افسردگی. مطالعات ناتوانی، 10(1)، 36-25.
نوربخش، امین.، مولوی، حسین. (1394). رابطه هوش معنوی و باورهای مذهبی با احساس حقارت و خشونت در دانشجویان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 16 (1)، 4-14.
Abdelrahman, R.M. (2020). Metacognitive awareness and academic motivation and their impact on academic achievement of Ajman University students, Heliyon, 6(9), 419-425.
Albiero, P., Matricardi, G., Speltri, D., Toso, D (2009). The assessment of empathy in adolescence: A contribution to the Italian validation of the ‘‘Basic Empathy Scale’’. Journal of Adolescence, 32(2), 393-408.
Atan, T. (2018). Empathy Levels of University Students Who Do and Not Do Sports, Universal Journal of Educational Research, 5(3), 500-503.
Cho, E., Lee, D., Lee, J.H., Bae, B.H., Jeong, S.M. (2014). Meaning in Life and School Adjustment: Testing the Mediating Effects of Problem-focused Coping and Self-acceptance. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 114, 771-781.
Espejo-Siles, R., Zych, I., Farrington, D.P., Llorent, V.J. (2020). Moral disengagement, victimization, empathy, social and emotional competencies as predictors of violence in children and adolescents. Children and Youth Services Review, 118, 1053-1058.
Garcia Alandete, J., Lozano, B.S., NohaLes, P.S., Martinez, E. R (2013). Predictive role of meaning in life on psychological well-being and gender specific differences. Act A colombi An Ade PsicologíA, 16(1), 17-24.
Garrosa-Hernández, E., Carmona-Cobo, I., Ladstätter, F., Blanco, L.M., Cooper-Thomas, H.D. (2013). The relationships between family-work interaction, job-related exhaustion, detachment, and meaning in life: A day-level study of emotional well-being. Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones, 29(3), 169-177.
Glaw, X., Hazelton, M., Kable, A., Inder, K. (2020). Exploring academics beliefs about the meaning of life to inform mental health clinical practice. Archives of Psychiatric Nursing, 34(2), 36-42.
Holmstrom, E. (2021). Enhancing the effects of emotion-focused individual and couples therapy by nonviolent communication. Person-Centered & Experiential Psychotherapies, 33, 1248-1252.
Hopkins, M., Fetherston, C.M., Morrison, P. (2018). Aggression and violence in healthcare and its impact on nursing students: A narrative review of the literature. Nurse Education Today, 62, 158-163.
Huang, S., Fang, S., Lee, S., Yu, P., Chen, C., Lin, Y. (2023). Effects of video-recorded role-play and guided reflection on nursing student empathy, caring behavior and competence: A two-group pretest-posttest study. Nurse Education in Practice, 67, 1035-1039.
Jolliffe, D., Farrington, D.P. (2006). Examining the relationship between low empathy and bullying. Aggressive Behavior, 32(3), 1–11.
Ju, H. (2017). The relationship between physical activity, meaning in life, and subjective vitality in community-dwelling older adults. Archives of Gerontology and Geriatrics, 73, 120-124.
Kansky, R., Maassarani, T. (2022). Teaching nonviolent communication to increase empathy between people and toward wildlife to promote human–wildlife coexistence. Conservation Letters, 15(1), 1286-1290.
Khalaila, R. (2015). The relationship between academic self-concept, intrinsic motivation, test anxiety, and academic achievement among nursing students: Mediating and moderating effects. Nurse Education Today, 35(3), 432-438.
Kim, J., Kim, S. (2022). Effects of a nonviolent communication-based anger management program on psychiatric inpatients. Archives of Psychiatric Nursing, 41, 87-95.
Kim, J.S. (2015). An Analysis of NVC (Non violent Communication) And Christian Counseling Application. Journal Of Counseling and Gospel, 23,137-163.
King, E.A. (2021). Child welfare workers’ experiences of client-perpetrated violence: Implications for worker mental health. Children and Youth Services Review, 120, 105-108.
Lu, D., Jeong, S.Y., Zhu, L. (2021). Development and Validation of a Management of Workplace Violence Competence Scale for Nursing Practicum Students. Asian Nursing Research, 15(1), 23-29.
McMahon, S.M., Pederson, S. (2020). “Love and compassion not found Elsewhere”: A Photovoice exploration of restorative justice and nonviolent communication in a community-based juvenile justice diversion program. Children and Youth Services Review, 117, 105-109.
Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A., Klimstra, T.A., Denissen, J.J.A. (2018). The association of identity and motivation with students' academic achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70.
Museux, A.C., Dumont, S., Careau, E. (2016). Improving Interprofessional Collaboration: The Effect of Training in Nonviolent Communication, Social Work in Health Care,10,1-13.
Rastad, Z., Golmohammadian, M., Jalali, A., Kaboudi, B., Kaboud, M. (2021). Effects of positive psychology interventions on happiness in women with unintended pregnancy: randomized controlled trial. Helyon, 7(8), 778-781.
Steger, F.M., Frazier, P. (2006). The meaning in life questionnaire: Assessingpresence of and search for meaning in life. Journal of Counseling Psychology, 53, 80-93.
Suarez, A., Lee, A.Y., Rowe, CH. (2014). Freedom Project: Nonviolent Communication and Mindfulness Training in Prison, Sage Open, 4(1),1-10.
Wang, M., Wang, J., Deng, X., Chen, W. (2019). Why are empathic children more liked by peers? The mediating roles of prosocial and aggressive behaviors. Personality and Individual Differences, 144, 19-23.
Yang , J., Kim, S. (2021). Effects of a nonviolent communication-based training program for inpatient alcoholics in South Korea, Perspective Psychiatry Care, 57(3), 1187-1194.
Ye, R., Li, J., Du, Y., Wang, H., Gu, J. (2023). Experience of childhood sexual violence and its associations with depressive symptoms among university students in Guangdong, China. Journal of Affective Disorders, 321, 234-241.
Yu, E.A., Chang, E, C. (2021). Relational meaning in life as a predictor of interpersonal well-being: A prospective analysis. Personality and Individual Differences, 168, 110-114.