ارجمند داورانی، راضیه.، موسوی نسب، سیدمحمدحسین.، و تاشک، آناهیتا. (1400). بررسی مدل علی شیوههای فرزندپروری و آمادگی به اعتیاد مواد با نقش واسطهای پرخاشگری و ناگویی خلقی. خانواده پژوهی، 17(3)، 439-453.
اسماعیل بیگی ماهانی، منیره.، اعیادی، نادر.، نبیالهی نجفآبادی، علی.، و رضایی، سامان. (1398). نقش سبکهای ابراز هیجان و سبکهای مقابله ی مذهبی در گرایش به اعتیاد دانشجویان. پژوهش در دین و سلامت، 5(4)، 34-47.
اصلیآزاد، مسلم.، منشئی، غلامرضا.، قمرانی، امیر. (1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، 9(36)، 33-53.
بحرایی، ژاله.، حسینی المدنی، سیدعلی.، باصری، احمد. (1399). مدلیابی تابآوری خانواده بر اساس شادمانی زناشویی، نیازهای بنیادین روانشناختی و معنویت با نقش میانجی تنظیم هیجان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(4)، 111-124.
بوسعیدی، کوروش.، رجائی، علیرضا.، و بیاضی، محمدحسین. (1400). تاثیر هیپنوتراپی بر تکانشگری، سبکهای مقابله و علائم اعتیاد معتادان. علوم پزشکی رازی، 28(3)، 195-209.
رفاهی، ژاله.، طاهری، محمد. (1398). پیشبینی سبکهای فرزندپروری مادران بر اساس طرحوارههای اولیه و سبکهای دلبستگی آنان، فصلنامه زن و جامعه، 10(1)، 167-185.
سپهری، مینا.، کیانی، قمر. (1399). رابطه تنظیم شناختی هیجان و گرایش به اعتیاد: نقش میانجی احساس تنهایی اجتماعی عاطفی و طرحواره های ناسازگار اولیه. فصلنامه علمی اعتیادپژوهی، ۱۴(۵۶)، ۳۳۸-۳۱۳.
سلیمانی، اسماعیل.، حبیبی، یعقوب. (1393). ارتباط تنظیم هیجان و تابآوری با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان، فصلنامه روان شناسی مدرسه، 3(4)، 51-72.
سهرابیان، طاهره.، غلامرضایی، سیمین.، سپهوندی، محمدعلی. (1399). رابطۀ روانرنجوری و دلبستگی ناایمن با بیخوابی: نقش میانجی کمالگرایی و تنظیم شناختی هیجان. فصلنامه مطالعات روان شناختی، 16(4)، 41-57.
شباهنگ، رضا.، شجاعی، مهرانه.، باقری شیخانگفشه، فرزین.، حسین خانزاده، عباسعلی.، و نیکوگفتار، منصوره. (1398). تحلیل ساختاری ارتباط احتکار با مشکلات بین فردی: نقش میانجی دشواری در تنظیم هیجان. پژوهش های کاربردی روانشناختی، 10(4)، 49-67.
علاقبند، لیلا.، پاشاشریفی، حسن.، فرزاد، ولیالله.، آقایوسفی، علیرضا. (1398). مدلی برای پیشبینی طلاق عاطفی بر مبنای سواد عاطفی، سبکهای مقابلهای، کیفیت زندگی و هیجان خواهی با میانجیگری تنظیم هیجان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(1)، 388-402.
علوی، خدیجه.، و رمضانی، شیما. (1399). نقش سبکهای فرزندپروری ادراک شده و شفقت به خود در پیشبینی آمادگی اعتیاد در جوانان. اعتیاد پژوهی، 14(58)، 89-112.
فتحی، جلیل.، گرینیر، وینست، و درخشان، علی. (1400). خودکارآمدی، تأمل و فرسودگی شغلی در میان معلمان ایرانیِ زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: نقش میانجی تنظیم هیجانی. مجله تحقیقات زبان انگلیسی ایران، 9(2)، 13-37.
کاظمی رضایی، سیدولی.، و کاظمی رضایی، سیدعلی. (1399). پیش بینی گرایش به اعتیاد براساس ناگویی خلقی و ابراز وجود در دانشجویان پرستاری. فیض، 24(2)، 227-235.
کاویانی، غلامرضا.، عالی پور بیرگانی، سیروس.، شهنی ییلاق، منیجه.، رجبی، غلامرضا. (1398). آزمون و مقایسه مدل رابطه علی ویژگیهای شخصیتی با کیفیت زندگی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری خودکارآمدی تحصیلی و تنظیم هیجان در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. روشها و مدلهای روان شناختی، 10(35)، 81-99.
گاطعزاده، عبدالامیر.، و مولاییراد، محمدرضا. (1399). پیش بینی آمادگی به اعتیاد نوجوانان براساس شیوههای فرزندپروری والدین و نقش میانجی منبع کنترل: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 19(12)، 1261-1276.
نریمانی، محمد.، و پرنیانخوی، مریم. (1400). نقش توانمندی ایگو و سبکهای فرزندپروری در پیشبینی آسیبپذیری نسبت به اعتیاد با نقش واسطهای سرکوبگری عاطفی در نوجوانان پسر. اعتیاد پژوهی، 15(61)، 145-166.
Abdelrahman, R.M. (2020). Metacognitive awareness and academic motivation and their impact on academic achievement of Ajman University students, Heliyon, 6(9), 419-425.
Angelis, D. (2015). Factors affecting repeated cessations of injecting drug use and relapses during the entire injecting career among the Edinburgh Addiction cohort. Journal of Drug and Alcohol Dependence, 151, 76-83.
Baumrind, D. (1973). Current patterns of parental authority. Developmental Psychology, 4(1), 91-103.
Benchaya, M. C., Moreira, T. C., Constant, H. M. R., Pereira, N. M., Freese, L., Ferigolo, M & Barros, H. M. (2019). Role of Parenting Styles in Adolescent Substance Use Cessation: Results from a Brazilian Perspective Study. International Journal of Environment Research and Public Health, 16(18), 343-356.
Chen, G., He, J., Cai, Z., Fan, X. (2020). Perceived parenting styles and body appreciation among Chinese adolescents: Exploring the mediating roles of dispositional mindfulness and self-compassion. Children and Youth Services Review, 119, 150-110.
Diaz, Y. (2013). Association between parenting and child behaviour problems among Latino mothers and children. Master Thesis. University of Maryland, Maryland.
Gross, J.J., John, O.P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85(2), 348–362
Herwig, U., Opialla, S., Cattapan, K., Wetter, T.C., Jäncke, L., Brühl, A.B. (2018). Emotion introspection and regulation in depression. Psychiatry Research: Neuroimaging, 277, 7-13.
Jiang, Y., Li, X., Harrison, S.E., Zhang, J., Qiao, S., Decker, S., Zhao, J., Zhao, G. (2022). Long-term effects of a resilience-based intervention on mental health of children affected by parental HIV in China: Testing the mediation effects of emotion regulation and coping. Children and Youth Services Review, 133, 1063-1069.
Joormann, J., Stanton, C.H. (2016). Examining emotion regulation in depression: A review and future directions. Behavior Research and Therapy, 86, 35-49.
Kirwan, M., Pickett, S.M., Jarrett, N.L. (2017). Emotion regulation as a moderator between anxiety symptoms and insomnia symptom severity. Psychiatry Research, 254, 40-47.
Kraaij, V., Garnefski, N. (2019). The Behavioral Emotion Regulation Questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Personality and Individual Differences, 137, 56-61.
Lavrič, M., Naterer, A. (2020). The power of authoritative parenting: A cross-national study of effects of exposure to different parenting styles on life satisfaction. Children and Youth Services Review, 116, 104-108.
Li, D., Li, D., Wu, N., Wang, Z. (2019). Intergenerational transmission of emotion regulation through parents' reactions to children's negative emotions: Tests of unique, actor, partner, and mediating effects. Children and Youth Services Review, 101, 113-122.
Malesza, M. (2019). Stress and delay discounting: The mediating role of difficulties in emotion regulation. Personality and Individual Differences, 144, 56-60.
Meens, E.E.M., Bakx, A.WE.A., Klimstra, T.A., Denissen, J.J.A. (2018). The association of identity and motivation with students' academic achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70.
Mojsa-Kaja, J., Szklarczyk , K., González-Yubero, S., Palomera, R. (2021). Cognitive emotion regulation strategies mediate the relationships between Dark Triad traits and negative emotional states experienced during the COVID-19 pandemic. Personality and Individual Differences, 181, 111-116.
Stephenson, M.T., Helme, D.V. (2014). Authoritative parenting and sensation seeking as predictors of adolescent cigarette and marijuana use. Journal of Drug Education, 36, 247-270.
Wade, N.C., Butcher, J.N. (1992). New measures for assessing alcohol and drug abuse with the MMPI-2: The APS and AAS. Journal of Personality Assessment, 58(2), 389-404.
Wang, L., Yan, F. (2018). Emotion regulation strategy mediates the relationship between goal orientation and job search behavior among university seniors. Journal of Vocational Behavior, 108, 1-12.
Wang, Y., Tian, L., Huebner, E.S. (2019). Parental control and Chinese adolescent smoking and drinking: The mediating role of refusal self-efficacy and the moderating role of sensation seeking. Children and Youth Services Review, 102, 63-72.
Zhao, X., Li, X., Song, Y., Li, C., Shi, W. (2020). Autistic traits and emotional experiences in Chinese college students: Mediating role of emotional regulation and sex differences. Research in Autism Spectrum Disorders, 77, 1016-1020.
Zhou, Y., Qu, W., Ge, Y. (2022). The role of trait emotional intelligence in driving anger: The mediating effect of emotion regulation. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 88, 281-290.