اسماعیلی، فرحناز. (1395). نقش فراهیجان، مهارت های مقابله ای و خودبخششی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اردبیل.
بارانی، حمید؛ فولادچنگ، محبوبه؛ درخشان، معراج. (1398). رابطه ذهن آگاهی و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه گری امید تحصیلی. مطالعات آموزش و یادگیری، 11(2)، 50-70.
حبیبی، حمدالله؛ و فاطمی، ماریا. (1394). بررسی رابطه جنس و نقش جنسیتی با میزان تاب آوری. مطالعات روانشناختی، 11(2)، 32-45.
زاده محمدی، علی؛ ملک خسروی، غلام. (1385).بررسی مقدماتی و ویژگی های روانسنجی و اعتباریابی مقیاس سنجش کارکردخانواده. فصلنامه خانواده پژوهشی، 5(2):69-89.
شکوهی، محمدجعفر؛ امیریان زاده، مژگان؛ کشتورزکندازی، احسان. (1400). رابطه ذهن آگاهی با رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطه ای خودپنداشت تحصیلی. مجله پژوهش های برنامه درسی، 11(21)، 178-208.
ظفرقلیزاده، نسیم؛ خادمی، علی؛ تسبیح سازان مشهدی، رضا. (1398). نقش خردمندی شناختی، معنوی و عاطفی و شخصیت آندروژنی در سالمت زناشویی زنان متأهل. مجله مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 3(4)، 89-106.
کشتورزکندازی، احسان؛ رضاییفرد، اکیر؛ توماج، عبدالاجلال. (1400). نقش واسطه ای خودپنداره تحصیلی در رابطه بین امید به تحصیل و رفتار غیرمولد تحصیلی. مجله روانشناسی، 25 (3)، 491-510.
محمودنژاد، خاتون؛ و شیخالاسلامی، راضیه. (1398). اثربخشی روش آموزشی «بحث معمامحور» بر ارتقای شایستگی اخلاقی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 13(1)، 62-80.
مختاری، محمدرضا.، شجاعی جشوقانی، ریحانه و چوبگین، علیرضا. (1402). بررسی رابطهی مؤلفههای سه گانه باورهای انگیزشی و عملکرد خانواده با اهمالکاری تحصیلی در دانشآموزان متوسطه دوره دوم برخوار. پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 18 (18)، 232-210.
مهبد، مینا؛ فولادچنگ، محبوبه. (1396). رابطة بین بیش درگیری والدین و رفتار غیرمولد تحصیلی فرزندان. مجله روانشناسی، 21(4)، 429-442.
مهدینژاد، زهرا؛ و غفاری، مجید. (1398). سبک های هویت و رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطه ای تعهد و خودنظم جویی رفتاری. مجله روانشناسیی تحولی، 16(61)، 23-36.
یوسفی، ناصر. (1391). بررسی شاخصهای روانسنجی مقیاسهای شیوهی سنجش خانوادگی مکمستر. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 7(3):85-114.
Ackerman, B. P., & Brown, E. D. (2010). Family functioning and children's academic achievement: An examination of families with a child with ADHD. Journal of Attention Disorders, 13(2), 157-167.
Almasi, N. G. (2017). The relationship of meta-emotion dimensions and positive and negative symptoms in the patients of chronic schizophrenia. Journal of Behavioral and Brain Science, 7(02), 62.
Baloch, M. A., Meng, F., Xu, Z., Cepeda-Carrion, I., & Bari, M. W. (2017). Dark triad perceptions of organizational politics and counterproductive work behaviors: The .moderating effect of political skills. Frontiers in psychology, 8, 1972
Bem, S. L. (1974). The measurement of psychological andronyny. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 42(2), 155-162.
Bhushan, R. (2020). Mahesh Dattani's Dance Like a Man: A Depiction of the Trials and Tribulations of an Androgynous Personality. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 12(5).
Cuadrado, D., Salgado, J. F. & Moscoso, S. (2020). Personality, Intelligence, and Counterproductive Academic Behaviors: A Meta-Analysis. Journal of Personality and Social Psychology. Advance online publication.
Epstein, N. B., Ryan, C.E. Bishop, D. S., Miller, I.W., & Keitner, G.I. (2003). The Macmaster model: A view of healthy family functioning. In. F. Walsh (Ed). Normal family processes (3rd ed., pp.581-607). New York: Guilford Press.
Gartzia, L., Pizarro, J., & Baniandres, J. (2018). Emotional androgyny: A preventive factor of psychosocial risks at work?. Frontiers in psychology, 9, 2144.
Hendy, N. T. & Montargot, N. (2019). Understanding academic dishonesty among business school students in France using the theory of planned behavior. The International Journal of Management Education, 17, 85-93.
Kalmjin, M., & Uunk, W. (2007), Regional Differences in Europe and the Social Consequences of Divorce: A Test of the Stigmatization Hypothesis. Social Science Research, 36: 447-468.
Kamalinasab, Z., & Mohammadkhani, P. (2018). A comparison of self-compassion and self-esteem based on their relationship with adaptive and maladaptive emotion regulation strategies. Practice in Clinical Psychology, 6(1), 9-20.
Kumlu, E. (2020). Unveiling the Implicit Political Agenda: A Comparative Analysis of the Construction of Gender Roles in Grimm’s Ashputtel and Giuseppe Pitré’s the Magical Little Date Tree. Litera, 30(1), 155-75.
Lipińska-Grobelny, A., & Wasiak, K. (2010). Job satisfaction and gender identity of women managers and non-managers. International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health, 23(2), 161-166.
Macalister, M., & Mackenin, J. (2009). The importance of teaching and learning resilience in the health disciplines: a critical review of the literature. Nurse Educ Today, 29(4), 371-379.
Markestrom, N. (2004). Androgyny and its relation to adolescent psychological well being: A review of the literature. Behavioral Science
McTernan, M., Love, P., & Rettinger, D. (2019). The influence of personality on the decision to cheat. Ethics & Behavior, 24, 53–72.
Mitmansgruber, H., Beck, T.N., Höfer, S., Schüßler, G. (2009). When you don’t like what you feel: Experiential avoidance, mindfulness .and meta-emotion in emotion regulation .Pers Individ Dif, 46(4), 448-5
Niehaus, K., Matthew JI, Rogelberg, S. (2016). School connectedness and valuing as predictors of high school completion and postsecondary attendance among Latino youth. Contemporary Educational Psychology, 44, 54-67
Nikookar, H., Mahdian, H., & Motlagh, M. G. (2022). Structural Relationships between Mindfulness and Family Functioning with Academic Procrastination Mediated in Adaptation in Male Students. Islamic Life Journal, 5(4), 212-221.
Norida, A., & Hafzan, A. (2022). Hubungan Antara Personaliti Dan Persepsi Terhadap Tingkah Laku Kerja Tidak Produktif Dalam Kalangan Pekerja Industri: Kajian Literatur (Relationship between Personalities and Perceptions towards Unproductive Behavior among Industrial Workers: A Literatur. Journal of Human Capital Development (JHCD), 14(1).
Park, S. (2023). Discovering Unproductive Learning Patterns of Wheel-spinning Students in Intelligent Tutors Using Cluster Analysis. TechTrends, 1-9.
Pekrun, R., & Linnenbrink-Garcia, L. (2012). Academic emotions and student engagement. In S. L. Christenson, A. L. Reschly, & C. Wylie (Eds.), Handbook of research on student engagement (pp. 259-282). Springer.
Razaghi, P., Talepasand, S., & Rahimianbogar, E. (2023). The effectiveness of social responsibility-based education on students' unproductive academic behaviors. Iranian Journal of Educational Society, 9(1), 1-10.
Rimkus, L. K. (2012). A new measure of counterproductive student behavior. M.A. Thesis. The Faculty of the Department of Psychology, East Carolina Un
Robinson, V. M. J., & Kuin, L. M. (1999). The explanation of practice: Why Chinese students copy assignments. Qualitative Studies in Education, 12, 193–210
Schwager, I. T. L., Hülsheger, U. R. & Lang, J. W. B. (2016). Be aware to be on the square: Mindfulness and counterproductive academic behavior. Personality and Individual Differences, 93, 74–79.
Su, Y., Doerr, H. S., Johnson, W., Shi, J., & Spinath, F. M. (2015). The role of parental control in predicting school achievement independent of intelligence. Learning and Individual Differences, 37, 203-209
Ting, L. F., Guo, X. M., Yang, Y., & Wang, Z. (2017). The relationship between negative rumination and unhealthy behaviors in Chinese medical students: The mediating role of cognitive load and information processing difficulties. BMC Public Health, 17(1), 1-10. https://doi.org/10.1186/
Wong, C. S., Wong, P. M., & Peng, K. (2018). The influence of emotional intelligence on academic stress and academic performance among adolescents: The moderating role of gender. Intelligence, 68, 79-89.
Wright, M. F. (2020). The role of technologies, behaviors, gender, and gender stereotype traits in adolescents’ cyber aggression. Journal of interpersonal violence, 35(7-8), 1719- 1738.