ابوالقاسمی، عباس؛ برزگر، سبحان؛ و رستم اوغلی، زهرا. (1393). تاثیر آموزش یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی. مجله ناتوانی های یادگیری، 4(2)، 21-6.
احمدیان، رئوف؛ فتحی آذر، اسکندر؛ و میرنسب، میرمحمود. (1396). تاثیر راهبردهای خودتنظیمی بر افزایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی دارای اختلال ریاضی. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 4(147)، 18-9.
ارجمندنیا، علیاکبر؛ قاسمزاده، سوگند؛ اسماعیلی، فاطمه؛ و شفیعی، الهام. (1399). بررسی تأثیر مداخله حافظه فعال دیداری-فضایی بر عملکرد حافظه فعال هیجانی دانشآموزان با مشکلات ریاضی. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 7(5)، 155-145.
باقریبناب، باقر؛ و آدمزاده، فاطمه. (1386). تأثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای دانشآموزان با اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 37(1)، 71-57.
بهرامی، فاطمه؛ آدمزاده، فاطمه؛ و مختاری، سمانه. (1390). تأثیر دو روش آموزش راهبردهای شناختی براساس مدل انگلرت و مدل سکستون در کارآمدی بیان نوشتاری دانشآموزان ابتدایی با علائم اختلال نوشتن. فصلنامه کودکان استثنایی، 11(1)، 32-23.
حاجلو، نادر؛ و رضایی شریف، علی. (1392). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو. مجله اختلالهای یادگیری، 1(1)، 43-24.
خسروتاش، پریسا؛ ابوالمعالی الحسینی، خدیجه؛ و هاشمیان، کیانوش. (1396). مقایسه تاثیر آموزش کارکردهای اجرایی و آموزش اجتماعی- هیجانی بر بهبود عملکرد توجه مداوم در دانشآموزان با اختلال ریاضی. نشریه روانشناسی افراد استثنایی، 7(27)، 113-79.
سلطانی، متین؛ نریمانی، محمد؛ و موسیزاده، توکل. (1401). بررسی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سازگاری اجتماعی و هماهنگی دیداری حرکتی دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری. مجله ناتوانی های یادگیری، 12(2)، 45-34.
سیاوشیفر، نسیم؛ و عابدی، سمیه. (1401). بررسی مداخلات در اختلال یادگیری خاص با اسپسیفایر ریاضی: مرور سیستماتیک. مجله ناتوانیهای یادگیری، 12(2)، 62-42.
شریفی، علی؛ کمری؛ سامان؛ شیخ محمدی، عباس؛ و خیاطی، قاسم. (1401). تاثیر تمرین رایانهای شناختی بر عملکرد بازداری پاسخ و توجه پایدار دانشآموزان با مشکلات ریاضی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 13(2)، 54-33.
شمسی، عبدالحسین؛ عابدی، احمد؛ صمدی، مریم، و احمدزاده، مریم. (1392). فراتحلیل تاثیر مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری ریاضی. مجله ناتوانیهای یادگیری، 2(4)، 81-61.
شیوندی، کامران؛ و خلیلی، فروغ. (1399). مقایسه تاثیر آموزش یادگیری مغزمحور و آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد فراحافظه کودکان مبتلا مشکلات یادگیری. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 16(56)، 280-257.
قدیری علمداری، قدیر؛ بیگدلی، حسین؛ و حسینپور، رضا. (1401). ویژگیهای روانسنجی آزمون کلورادو در هنرجویان هنرستان های پسرانه شهر رودهن. نشریه روان سنجی، 10(40)، 10-1.
کریمزاده، نازنین؛ درویشی، مریم؛ و خادمی عادل، لیلا. (1396). بررسی و مقایسه میزان خطاهای درس ریاضی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری و عادی پایه ششم. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 8(1)، 117-111.
محمد اسماعیل، الهه؛ و هومن، حیدرعلی. (1381). انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت. فصلنامه کودکان استثنایی، 2(4)، 332-323.
محمدی، فرهاد؛ اقبالی، علی؛ متعالی، لیلا؛ و کریمی، شیدا. (1393). مقایسه تاثیر روش گلینگهام-اورتون و روش تمرین و تکرار بر بهبود اختلال ویژه یادگیری نوشتن در دانشآموزان ابتدایی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 3(10)، 117-99.
مرادی، محمدرضا؛ ماهرالنقش، مریم؛ و ماهرالنقش، فهیمه. (1399). تاثیر آموزش خودگردانی یادگیری بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشآموزان با اختلال یادگیری نوشتاری. نشریه ناتوانی های یادگیری، 10(1)، 169-151.
مظاهری، مهرداد؛ و ژانوری، فاطمه. (1400). نقش فاکتورهای شناختی توجه، سرعت پردازش و حافظه کاری در پیشبینی اختلال یادگیری ریاضی کودکان دبستانی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 18(41)، 187-171.
نجفی مربویه، آذر؛ رزمجو، سیدآیت؛ و دهقان، فرزانه. (1400). بررسی تاثیر راهبردهای خودتنظیمی بر انگیزه تحصیلی در یادگیری مقاله نویسی انگلیسی به عنوان زبان دوم در دانشجویان دارای نشانگان اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی. مجله مطالعات ناتوانی، 11(51)، 8-1.
ویسی، سعید؛ ایمانی، صدف؛ و بواسحاقی، منیژه. (1398). تاثیر آموزش روش تدریس سکوسازی بر توانمندیهای شناختی دانشآموزان مبتلا به مشکلات یادگیری: آزمون مفهوم منطقه تقریبی رشد ویگوتسکی. فصلنامه راهبردهای نو در روانشناسی و علوم تربیتی، 1(1)، 22-1.
American Psychiatric Association, & American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders: DSM-5. Arlington, VA.
Brown, J., Mc Donald, M., Besse, C., Manson, P., Mc Donald, R., Rohatinsky, N., & Sinfg, M. (2020). Anxiety, mental illness, learning disabilities, and learning accommodation use: A cross-sectional study. Journal of Professional Nursing, 6(5), 123- 132.
Chen, J., Zhang, L. J., & Parr, J. M. (2022). Improving EFL students’ text revision with the self-regulated strategy development (SRSD) model. Metacognition and Learning, 17(1), 191-211.
Cheng, D., Xiao, Q., Cui, J., Chen, C., Zeng, J., Chen, Q., & Zhou, X. (2020). Short‐term numerosity training promotes symbolic arithmetic in children with developmental dyscalculia: The mediating role of visual form perception. Developmental science, 23(4), 1-10.
Cipora, K., Santos, F. H., Kucian, K., & Dowker, A. (2022). Mathematics anxiety—where are we and where shall we go?. Annals of the New York Academy of Sciences, 1513(1), 10-20.
Cleary, T. J., Zimmerman, B. J., & Keating, T. (2006). Training physical education students to self-regulate during basketball free throw practice. Research Quarterly for Exercise and sport, 77(2), 251-262.
Colvin, M. K., Reesman, J., & Glen, T. (2022). Reforming learning disorder diagnosis following COVID-19 educational disruption. Nature Reviews Psychology, 1(5), 251-252.
Graham, S., & Harris, K. R. (2003). Students with learning disabilities and the process of writing: A meta-analysis of SRSD studies. In H. L. Swanson, K. R. Harris, & S. Graham (Eds.), Handbook of learning disabilities (pp. 323–344). The Guilford Press.
Huijsmans, M., T., Kleemans, Van der Ven, S., & Kroesbergen, E. H. (2020). The relevance of subtyping children with mathematical learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 104(1), 1-13.
Kohn, J., Rauscher, L., Kucian, K., Käser, T., Wyschkon, A., Esser, G., & von Aster, M. (2020). Efficacy of a computer-based learning program in children with developmental dyscalculia. What influences individual responsiveness?. Frontiers in psychology, 11(1), 1-10.
Koriakin, T. A., McCurdy, M. D., Pritchard, A. E., Zabel, T. A., & Jacobson, L. A. (2019). Screening for Learning Difficulty Using Teacher Ratings on the Colorado Learning Difficulties Questionnaire. Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal, 24(1), 1-10.
Layes, S., Lalonde, R., Bouakkaz, Y., & Rebai, M. (2019). Correction to: Effectiveness of working memory training among children with dyscalculia: evidence for transfer effects on mathematical achievement—a pilot study. Cognitive Processing, 20(1), 133-134.
Lazzaro, G., Battisti, A., Varuzza, C., Costanzo, F., Vicari, S., Kadosh, R. C., & Menghini, D. (2023). Specific effect of high frequency tRNS over parietal cortex combined with cognitive training on numerical cognition in children and adolescents with dyscalculia. Brain Stimulation: Basic, Translational, and Clinical Research in Neuromodulation, 16(1), 364-365.
Lockwood, A. B., Farmer, R. L., Winans, S., & Sealander, K. (2022). Specific learning disability identification practices in the USA: a survey of special education administrators. Contemporary School Psychology, 26(4), 535-544.
Moll, K., Landerl, K., Snowling, M. J., & Schulte‐Körne, G. (2019). Understanding comorbidity of learning disorders: Task‐dependent estimates of prevalence. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 60(3), 286-294.
Patil, A. U., Madathil, D., Fan, Y. T., Tzeng, O. J., Huang, C. M., & Huang, H. W. (2022). Neurofeedback for the education of children with ADHD and specific learning disorders: A review. Brain Sciences, 12(9), 1-10.
Ribeiro, F. S., & Santos, F. H. (2020). Persistent effects of musical training on mathematical skills of children with developmental dyscalculia. Frontiers in psychology, 10(1), 1-10.
Salas, N., Birello, M., & Ribas, T. (2021). Effectiveness of an SRSD writing intervention for low-and high-SES children. Reading and Writing, 34(7), 1653-1680.
Şanal, S. Ö., & Elmali, F. (2023). Effectiveness of realistic math education on mathematical problem-solving skills of students with learning disability. European Journal of Special Needs Education, 1(2), 1-18.
The, T. P., Ngoc, T. P., Van, T. H., Nishijo, M., Ngoc, N. T., Thi, H. V., & Nishijo, H. (2020). Effects of perinatal dioxin exposure on learning abilities of 8-year-old children in Vietnam. International journal of hygiene and environmental health, 223(1), 132-141.
Willcutt, E. G., Boada, R., Riddle, M. W., Chhabildas, N., DeFries, J. C., & Pennington, B. F. (2011). Colorado Learning Difficulties Questionnaire: validation of a parent-report screening measure. Psychological assessment, 23(3), 778-786.
Williams, J., & Kumar, A. (2023). Mediating role of self-concept on character strengths and well-being among adolescents with specific learning disorder in India. Research in Developmental Disabilities, 132(1), 1-10.