اخواست، آسیه. (1388). بازی های آموزشی و تأثیر آن بر فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر. تعلیم و تربیت استثنایی, 91(1), 40-48.
اسماعیلی، مینا؛ عشایری، حسن؛ و استکی، مهناز. (1394). بررسی تأثیر بازی رایانه ای بر حل مسئله و تفکر انتقادی دانش آموزان بامهارت اجتماعی پائین. تازه های علوم شناختی, 19(1), 14-24.
اولیائی، مهدی و اکبری، احمد. (1396). بررسی تأثیر بازی های آموزشی بر تفکر انتقادی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر کاشمر ، اولین کنفرانس پژوهشهای نوین ایران و جهان در مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم انسانی ، دانشگاه دولتی علمی کاربردی شوشتر.
سیف، علیاکبر. (1391). روانشناسی تربیتی نوین، تهران: انتشارات آگاه.
فرداوی، محسن. (1396). بررسی تأثیر بازی های رایانه ای آموزشی بر یادگیری خود راهبر و تفکر انتقادی دانش آموزان پسر پایه اول دوره دوم متوسطه شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبایی.
منصوری، صابر؛ احمدآبادی، نیلی؛ دلاور، هاشم؛ و تیموری، امیر. (1395). تدوین و اعتبار یابی الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر گفتوشنود. تدریس پژوهی, 4(1), 147-174.
هاشمی، بیرامی؛ منصور، بدری؛ میرنسب، میرمحمود؛ و رضویان شاد. (1393). اثربخشی الگوی تفکرانتقادی پاول بر گرایش به تفکرانتقادی و مهارت های زندگی دانش آموزان با توجه به نقش تعدیلی سبک های تفکر واگرا و همگرا. نوآوری های آموزشی, 13(3), 37-56.
وفا، علی. (1392). اثربخشی میزان استفاده از بازی های رایانهای بر تفکر انتقادی و احساس تنهایی در بین دانش آموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
Anastasiadis, T., Lampropoulos, G., & Siakas, K. (2018). Digital Game-based Learning and Serious Games in Education. International Journal of Advances in Scientific Research and Engineering, 4(12), 139-144.
Baek, Y. K. (2008). What hinders teachers in using computer and video games in the classroom? Exploring factors inhibiting the uptake of computer and video games. CyberPsychology & Behavior, 11(6), 665-671.
Barzilai, S., & Chinn, C. A. (2017). Rethinking the goals of epistemic education. In Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), San Antonio, Texas.
Dell'Aquila, E., Marocco, D., Ponticorvo, M., Di Ferdinando, A., Schembri, M., Miglino, O., ... & Miglino, O. (2017). Learn to lead: An educational game for leaders to be. Educational Games for Soft-Skills Training in Digital Environments: New Perspectives, 123-140.
Dökmecioğlu, B., Tas, Y., & Yerdelen, S. (2022). Predicting students’ critical thinking dispositions in science through their perceptions of constructivist learning environments and metacognitive self-regulation strategies: a mediation analysis. Educational Studies, 48(6), 809-826.
Dozois, D. J., & Dobson, K. S. (2004). The prevention of anxiety and depression: Theory, research, and practice. American Psychological Association.
Eckstein, J. (2018). Game-based Language Learning for the Development of Critical Thinking and Problem-solving Skills (Doctoral dissertation, Soka University).
Florea, N. M., & Hurjui, E. (2015). Critical thinking in elementary school children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 565-572.
Forawi, S. A. (2016). Standard-based science education and critical thinking. Thinking Skills and Creativity, 20, 52-62.
Fraser, D. M. (1999). Delphi technique: one cycle of an action research project to improve the pre-registration midwifery curriculum. Nurse Education Today, 19(6), 495-501.
Furió, D., González-Gancedo, S., Juan, M. C., Seguí, I., & Rando, N. (2013). Evaluation of learning outcomes using an educational iPhone game vs. traditional game. Computers & Education, 64, 1-23.
Hargis, J. (2001). Can students learn science using the internet?. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 475-487.
Hasson, F., Keeney, S., & McKenna, H. (2000). Research guidelines for the Delphi survey technique. Journal of advanced nursing, 32(4), 1008-1015.
Heiko, A. V. D. G. (2012). Consensus measurement in Delphi studies: review and implications for future quality assurance. Technological forecasting and social change, 79(8), 1525-1536.
Hitchcock, D. (2017). On reasoning and argument. Cham: Springer.
Hsu, C. C., & Sandford, B. A. (2007). The Delphi technique: making sense of consensus. Practical assessment, research, and evaluation, 12(1), 10.
Hussein, M. H., Ow, S. H., Cheong, L. S., & Thong, M. K. (2019). A digital game-based learning method to improve students’ critical thinking skills in elementary science. Ieee Access, 7, 96309-96318.
McDonald, S. D. (2017). Enhanced Critical Thinking Skills through Problem-Solving Games in Secondary Schools. Interdisciplinary Journal of E-Learning & Learning Objects, 13.
Miler, H. (2014). The effect of games training on the critical thinking of children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 76(2): 113-120.
Nevo, D., & Chan, Y. E. (2007). A Delphi study of knowledge management systems: Scope and requirements. Information & management, 44(6), 583-597.
Okoli, C., & Pawlowski, S. D. (2004). The Delphi method as a research tool: an example, design considerations and applications. Information & management, 42(1), 15-29.
Özelçi, S. Y., & Çaliskan, G. (2019). What Is Critical Thinking? A Longitudinal Study with Teacher Candidates. International Journal of Evaluation and Research in Education, 8(3), 495-509.
Schell, J. (2014). The Art Of Game Design: A Book of Lenses. 2ª edição. Massachusetts, Estados Unidos: Morgan Kaufmann Publishers.
Stephens, A. C., Fonger, N., Strachota, S., Isler, I., Blanton, M., Knuth, E., & Murphy Gardiner, A. (2017). A learning progression for elementary students’ functional thinking. Mathematical Thinking and Learning, 19(3), 143-166.
Vogel, J. J., Vogel, D. S., Cannon-Bowers, J., Bowers, C. A., Muse, K., & Wright, M. (2006). Computer gaming and interactive simulations for learning: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 34(3), 229-243.
Wardani, S., Lindawati, L., & Kusuma, S. B. W. (2017). The development of inquiry by using android-system-based chemistry board game to improve learning outcome and critical thinking ability. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 6(2), 196-205.
Wouters, P., & Van Oostendorp, H. (2013). A meta-analytic review of the role of instructional support in game-based learning. Computers & Education, 60(1), 412-425.
Wouters, P., & Van Oostendorp, H. (2013). A meta-analytic review of the role of instructional support in game-based learning. Computers & Education, 60(1), 412-425.
Wu, M. L. (2015). Teachers' experience, attitudes, self-efficacy and perceived barriers to the use of digital game-based learning: A survey study through the lens of a typology of educational digital games. Michigan State University.
Xin, M. C. (2002). Validity-centered design for the domain of engaged collaborative discourse in computer conferencing. Brigham Young University.