اقدامی, زهرا و یوسفی, فریده. (1397). رابطه بین نیازهای اساسی روان شناختی و درگیری تحصیلی با واسطه گری خودکارآمدی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(29)، 37-72. doi:10.22111/jeps.2018.3608
اکبری بورنگ, محمد, رودی علی آبادی, ثریا و حبیبی, زهرا. (1397). نقش ادراک از بومی بودن برنامه درسی بر رضایتمندی از رشته تحصیلی در دانشجویان (مورد مطالعه: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه بیرجند). نامه آموزش عالی، 11(43)، 49-67 .
بیک خورمیزی، م.، سعیدی خلیلی، ف.، خرمی جنت آبادی، و ف.، هادوی، م. (۱۳۹۹). بررسی میزان رضایت دانشجویان رشته اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از رشته تحصیلی و دیدگاه آن ها نسبت به آینده شغلی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۱۲ (۱) :۶۹-۶۲
جوان مجرد، ع.، شیخی فینی، ع.، زینلی پور، ح.، و ابوالقاسمی، ع. (1401). نقش سرمایههای اجتماعی و روانشناختی در پیشبینی اشتیاق تحصیلی در دانشجویان دانشگاه گیلان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی19(45)، 28-41. 10.22111/jeps.2021.6567 doi:
چناری، س.، واحدی، ش.، بیرامی، م.، و قره داغی، ع. (1401). واکاوی تجربه زیسته دانشجویان ناسازگار از ابعاد ناسازگاری در دانشگاه: پژوهش کیفی پدیدارشناسی. فصلنامه روان شناسی کاربردی، 16(2)، 157-181. . doi:10.52547/apsy.2021.224135.1182
حافظ، ع، ا.، رشیدی پور، ف.، و یونسیان، م. (1401). رابطه نیازهای اساسی روانشناختی با افسردگی، اضطراب و استرس با توجه به نقش واسطهای سرمایه روانشناختی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 17(65)، 63-73. doi: 10.22034/jmpr.2022.15081
حبیبی کلیبر، ر. (1399). نقش ادراک از محیط کلاس درس و انگیزش پیشرفت تحصیلی در پیشبینی رضایت تحصیلی دانشجویان. مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 11(3)، 323-333. doi:10.22118/edc.2020.223847.1289
ربانی، ر.، و ربیعی، ک. (1390). ارزیابی انتخاب رشته و تأثیر آن بر رضایت تحصیلی دانشجویان . فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، ۱۷ (۲)، 99-120.
سعادت، س.، داورپناه، س، ه.، سعیدپور، ف.، سمیعی، ف. ( 1398 ). نقش سرمایههای روانشناختی (امید، خوشبینی، خودکارآمدی، تابآوری) در تعهد تحصیلی دانشجویان. دوماهنامه علمی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 12(3)، 1-10.
فرهادی، ع.، ساکی، ک.، قدم پور، ع.، خلیلی گشنیگانی، ز.، و چهری، پ. (1395). پیشبینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس مؤلفههای سرمایه روانشناختی دانشجویان. دوماهنامه علمی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(2)، 127-133.
کشتورز کندازی, ا.، و اوجینژاد, ا، ر. (1399). نقش واسطهای خوشبینی تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی ادراکشده و سازگاری دانشجویان با دانشگاه. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 12(2)، 85-109. doi:10.22099/jsli.2021.6043
کوهی، آ.، اسکندری، ف.، و جلالی، م. (1400). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی دانشجویان از رشته تحصیلی ( مطالعه موردی: دانشکدههای کشاورزی، منابع طبیعی و فنی- مهندسی دانشگاه کردستان). تدریس پژوهی، 9(2)، 156-183. doi:20.1001.1.24765686.1400.9.2.7.1
معراجی، م.، صفائی ف.، شجاعی شادی، موسوی پور ریحانه، محمودیان ساناز سادات (1397). میزان آگاهی دانشجویان فناوری اطلاعات سلامت در انتخاب رشته، رضایت از رشته و دیدگاه به آینده شغلی. اطلاعرسانی پزشکی نوین،۴ (۲)، ۱۷-۸.
نعیمی، ق.، قمری کیوی، ح.، صدری دمیرچی، ا.، شیخ الاسلامی، ع. (1401). ساخت و اعتباریابی مقیاس آسیبهای انتخاب رشته تحصیلی ورود به دانشگاه. رویش روان شناسی، ۱۱(۶)، 23-33. dor:20.1001.1.2383353.1401.11.6.18.5
هاروند، ا.، قاسمی جوبنه، ر.، سودانی، م. (۱۳۹۹) پایایی و روایی مقیاس سازگاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83)، 54-61.
Alves, H., & Raposo, M. (2007). Conceptual model of student satisfaction in higher education. Total Quality Management, 18(5), 571-588. https://doi.org/10.1080/14783360601074315
Purnamasari, H., Kurniawati, F., & Rifameutia, T. Systematic Review: A Study of College Adjustment among First-Year Undergraduates. Buletin Psikologi, 30(2), 259-281 .https://doi.org/10.22146/buletinpsikologi.71892
Ahmad, W., Mahmood, S., Shabbir, M., & Malik, N. (2020). University Readiness and University Adjustment: Lived Experience of First-generation University Students. Journal of Business and Social Review in Emerging Economies, 6(4), 1665-1672. https://doi.org/10.26710/jbsee.v6i4.1563
Schaeper, H. (2019). The first year in higher education: The role of individual factors and the learning environment for academic integration. Higher Education, 79(1), 95–110. https://doi.org/10.1007/s10734-019-00398-0
Cote, J. E., & Levine, C. G. (2014). Identity, formation, agency, and culture. Psychology Press. https://doi.org/10.4324/9781410612199
Nelson, L. J. (2020). The theory of emerging adulthood 20 years later: A look at where it has taken us, what we know now, and where we need to go. Emerging Adulthood, 9(3), 179–188. https://doi.org/10.1177/2167696820950884
Daniels, V. Z., Davids, E. L., & Roman, N. V. (2018). The role of family structure and parenting in firs year university adjustment. South African Journal of Psychology, 49(3), 446–459. https://doi. org/10.1177/0081246318805267
Baker, R.W., & Siryk, B. (1984). Measuring adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 31(2), 179–189. https://doi.org/10.1037/0022-0167.31.2.179
Lau, E. Y. H., Chan, K. K. S., & Lam, C. B. (2018). Social support and adjustment outcomes of first-year university students in Hong Kong: Self-esteem as a mediator. Journal of College Student Development, 59(1), 129–134. https://doi.org/10.1353/csd.2018.0011
Bailey, T. H., & Phillips, L. J. (2015). The influence of motivation and adaptation on students’ subjective well-being, meaning in life and academic performance. Higher Education Research & Development, 35(2), 201–216. https://doi.org/10.1080/07294360.2015.1087474
Park, S. Y., Andalibi, N., Zou, Y., Ambulkar, S., & Huh-Yoo, J. (2020). Understanding students’ mental well-being challenges on a university campus: Interview study. JMIR Formative Research, 4(3), 15962. https://doi.org/10.2196/15962
Behr, A., Giese, M., Teguim Kamdjou, H. D., & Theune, K. (2021). Motives for dropping out from higher education-an analysis of bachelor's degree students in Germany. European Journal of Education, 56(2), 325–343. https://doi.org/10.1111/ejed.12433
Ayala Calvo, J. C., & Manzano García, G. (2021). The influence of psychological capital on graduates’ perception of employability: the mediating role of employability skills. Higher Education Research & Development, 40(2), 293-308. https://doi.org/10.1080/07294360.2020.1738350
Baron, R. A., Franklin, R. J., & Hmieleski, K. M. (2016). Why entrepreneurs often experience low, not high, levels of stress: The joint effects of selection and psychological capital. Journal of management, 42(3), 742-768. https://doi.org/10.1177/0149206313495411
Rahmatpour, P., Nia, H. S., & Peyrovi, H. (2019). Evaluation of psychometric properties of scales measuring student academic satisfaction: A Systematic review. Journal of Education and Health Promotion, 8. doi:10.4103/jehp.jehp_466_19
Khoirina, A., Rusdarti, R., & Rozi, F. (2020). Determinant of Students’ Academic Satisfaction. Journal of Economic Education, 9(1), 46-54. doi:10.15294/JEEC.V9I1.36148
Cornillez Jr, E. E. C. (2019). Instructional quality and academic satisfaction of university students. European Journal of Education Studies. 2(4), 13-31. doi: http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v0i0.2507
Dudasova, L., Prochazka, J., Vaculik, M., & Lorenz, T. (2021). Measuring psychological capital: Revision of the compound psychological capital scale (CPC-12). PloS one, 16(3), e0247114. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0247114
Wong, I. A., Lin, Z., & Kou, I. E. (2021). Restoring hope and optimism through staycation programs: An application of psychological capital theory. Journal of Sustainable Tourism, 31(1), 91-110. https://doi.org/10.1080/09669582.2021.1970172
Noel, T. K., & Finocchio, B. (2022). Using theories of human, social, structural, and positive psychological capital to explore the attrition of former public school practitioners. International Journal of Educational Research Open, 3, 100112. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100112
Usman, S. A., Kowalski, K. B., Andiappan, V. S., & Parayitam, S. (2022). Effect of knowledge sharing and interpersonal trust on psychological capital and emotional intelligence in higher-educational institutions in India: Gender as a moderator. FIIB Business Review, 11(3), 315-335. https://doi.org/10.1177/23197145211011571
Noel, T. K., & Finocchio, B. (2022). Using theories of human, social, structural, and positive psychological capital to explore the attrition of former public school practitioners. International Journal of Educational Research Open, 3, 100112. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2021.100112
Lent, R. W., Singley, D., Sheu, H. B., Schmidt, J. A., & Schmidt, L. C. (2007). Relation of social-cognitive factors to academic satisfaction in engineering students. Journal of Career Assessment, 15(1), 87-97. https://doi.org/10.1177/1069072706294518
Wang, J., Bu, L., Li, Y., Song, J., & Li, N. (2021). The mediating effect of academic engagement between psychological capital and academic burnout among nursing students during the COVID-19 pandemic: A cross-sectional study. Nurse Education Today, 102, 104938.
Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B., & Norman, S. M. (2007). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personnel psychology, 60(3), 541-572. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2007.00083.x
Gamoran, A., Miller, H. K., Fiel, J. E., & Valentine, J. L. (2021). Social Capital and Student Achievement: An Intervention-Based Test of Theory. Sociology of Education, 94(4), 294- 315.
Nerona, R. R. (2021). Parenting, major choice motivation, and academic major satisfaction among Filipino college students: A Self-Determination Theory perspective. Journal of Career Assessment, 29(2), 205-220. https://doi.org/10.1177/1069072720941269