اصغری راد، علی اکبر؛ وحید، شهریاری (۱۳۹۳). آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزه پیشرفت و شادکامی معلولین، اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران، موسسه همایشگران مهر اشراق، مرکز همایشهای دانشگاه تهران
آرگایل، مایکل(1383). روانشناسی شادی. ترجمه حمید نشاط دوست و همکاران، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ اول.
آلبویه، گوهر؛ طباطبایی، موسی و طباطبایی، خدیجه (1395). بررسی اثر مداخله روانشناسی مثبتگرا به شیوه گروهی بر عزت نفس، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر تجدیدی پایه اول دبیرستان. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، 5(22): 22-1.
امیدی، محبوبه ؛ سالاری، سوسن؛ عقیلی، محمد مهدی (1400)، اثربخشی مداخله گروهی مبتنی بر روان شناسی مثبت گرا بر بهبود استرس شغلی کارمندان، فصلنامه روان شناسی تحلیلی _ شناختی، 47 : 103-112 .
برخوری، حمید؛ رفاهی، ژاله؛ فرح بخش، کیومرث (1389). اثر بخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر انگیزه پیشرفت، عزت نفس و شادکامی دانشآموزان پسر سال اول شهرستان جیرفت. نشریه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 2(5): 131-144.
پور رضوی، صغری و حافظیان، مریم (1396)، اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر سازگاری اجتماعی، هیجانی و تحصیلی دانشآموزان، فصلنامه روانشناسی مدرسه، 6(1): 47-26.
جعفری، سید ابراهیم (1382). شادمانی در دانشجویان دانشگاه علومپزشکی اصفهان، میزان و عوامل مؤثر بر آن. دانشگاه اصفهان.
حیدری، مرتضی؛ رشوند، اکبر؛ چراغیان، محمد (1394).اثربخشی رویکرد روانشناسی مثبتگرا بر کاهش کمرویی و نشانه های هراس اجتماعی در دانشآموزان پایه اول متوسطه شهرستان بهارستان. کنفرانس بین المللی علوم انسانی و روانشناسی و علوم اجتماعی.
خدابخش، روشنک؛ خسروی، زهره و شاهنگیان، شهره(1394). بررسی تاثیر روان درمانی مثبتگرا بر علایم افسردگی و توانمندی های منش بیماران مبتلا به سرطان. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 1(1): 50-35.
خدایاری فرد، محمد (1379). کاربرد مثبتگرای در روان درمانگری با تأکید بردیدگاه اسلامی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. 6: 91-82.
رحمن، مهدی (1399)، نقش تشخیصی امید به زندگی، خوشبینی، تابآوری و بهزیستی روانشناختی بهعنوان ابعاد روانشناسی مثبتگرا در پیشبینی ترس از ابتلا به بیماری کرونا ویروس (کووید-19)، پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، 55 : 1-18 .
رحیم آبادی، معصومه؛ ارجمندنیا، علی اکبر و افروز، غلامعلی(1394). بررسی تأثیر برنامه آموزشی مثبتگرای بر شادکامی و باورهای غیرمنطقی نوجوانان بزهکار. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 1(2): 14-1.
سادات، سما؛ واحدی، شهرام؛ فتحی آذر، اسکندر و بدری گرگری، رحیم(1399)، اثربخشی مدل آموزش تربیت مثبت مدرسه محور بر سطوح درگیری تحصیلی دانش آموزان ابتدایی، پژوهش های کاربردی روانشناختی، 11(3): 19-35.
سلیگمن، مارتین ای. پی (2006). خوش بینی آموخته شده. ترجمه قربانعلی خدایی(1392). تهران: انتشارات رایین. چاپ سوم.
شولتز، دوان و شولتز، سیدنی( 2008). روانشناسی شخصیت. ترجمه یحیی سید محمدی (1388). ویراست هشتم؛ چاپ پانزدهم؛ تهران نشر ویرایش.
عظیمی خویی، آرزو و نوابی نژاد، شکوه (1395)، اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانشآموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه، فصلنامه خانواده و پژوهش، 33: 60-32.
فرج زاده، زهرا؛ سابقی، حکیمه و فرج زاد محمدرضا (1388). مقایسه سطح استرس تحصیلی دانشآموزان دبیرستآنهای تیزهوشان و عادی شهر بیرجند، ﻣﺠﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت آﻣﻮزش و یادگیری، 5(1): 102-87.
فرنام، علی و مددی زاده، طاهره (1396)، اثربخشی آموزش مثبت نگری بر حالتهای روانشناختی مثبت (توانمندیهای منش) دانشآموزان دختر دبیرستانی، پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 3(1): 76-61.
کار،آلان(2006) روانشناسی مثبت: علم شادمانی و نیرومندیهای انسان. ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند. (1388). تهران: انتشارات رشد.
کارلسون، ریچارد (1380). زندگی شادمانه. ترجمه پ. شریفی درآمدی. تهران: انتشارات روانسنجی.
محمدزاده فر، مدینه و خرم آبادی، یدالله(1395). درآمدی بر تعلیم و تربیت و مبانی آن از دیدگاه ژان ژاک روسو، چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
محمدی، زیبا و کیائی، مریم (1398)، ارزیابی تاثیر روانشناسی مثبتگرا در پیشرفت درس ریاضی دانشآموزان دختر و پسر پایه چهارم دبستان، پنجمین همایش ملی تازه های روانشناسی مثبت نگر، بندرعباس، دانشگاه فرهنگیان.
نجفی، محمود؛ احدی، حسن؛ سهرابی، فرامرز و دلاور، علی (1394). مدل پیش بین رضامندی زندگی بر اساس سازه های روانشناسی مثبتگرا. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 21(6): 59-31.
نوفرستی، اعظم (1393). بررسی اثربخشی روان درمانی مثبتگرا بر شادکامی بهزیستی روانشناختی افراد دارای نشانه های افسردگی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 1(1): 18-1.
نیک منش، زهرا و زندوکیل، مریم(1394). بررسی تأثیر آموزش مثبتگرای بر کیفیت زندگی، افسردگی، اضطراب و استرس بزهکاران نوجوان. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 1(2): 64-53.
Adelabu, A.D, (2007), Time perspective and school membership as correlates to academic achievement among African American adolescents. Teaching and Teacher Education.
Anand, P (2019). Emotional Intelligence and Positive Education: Preparing Students for a Better Tomorrow, New Directions for Teaching and Learning, 160: 107-116.
Baker, J. Grant, s., & Morlock, L. (2011). The teacher–student relationship as a developmental context for children with internalizing or externalizing behavior problems. School Psychology Quarterly, 23(1), 3-15.
Bernard, M., & Walton, K. (2011). The effect of You Can Do It! Education in six schools on student perceptions of wellbeing, teaching, learning and relationships. Journal of Student Wellbeing, 5, 22–37.
Carr, A. (2004). Positive Psychology, The Science of Happiness and HumanStrengths. New York. Brunner-Routledge.
Collier, M.J., & Thomas, M. (1988). Cultural identity, In Y.Y. Kim & W.B. Gudykunst (Eds.), Theories of intercultural communication (pp. 99-120). Newbury Park, CA: Sage
Dockray, S., & Steptoe, A. (2014). Positive affect and psychobiological processes. Neuroscience & Biology-Behavioral Reviews, 35 (1), 69-75.
Duckworth AT, Steen TA, Seligman MEP (2011). Positive psychology in clinical practice; 1: 629 – 657.
Froh, J., Kashdan, T., Ozimkowski, K., & Miller, N. (2009). Who benefits the most from a gratitude intervention in children and adolescents? Examining positive affect as a moderator. The Journal of Positive Psychology, 4, 408–422
Green, S., Anthony, T., & Rynsaardt, J. (2007). Evidence-based life coaching for senior high school students: Building hardiness and hope. International Coaching Psychology Review, 2, 24–32
Halliday, A J. Kern, M L.; Garrett, D K.; Turnbull, D A.(2020). Understanding Factors Affecting Positive Education in Practice: An Australian Case Study, Contemporary School Psychology, 24(2): 128-145.
Huppert, F., & Johnson, D. (2010). A controlled trial of mindfulness training in schools: The importance of practice for an impact on well-being. The Journal of Positive Psychology, 5, 264–274
Janosz, M.; Blance, M., Boulerica, B., and Tremblay, R.E. (2000)." Predicting Different Types of school Dropouts: A Typological Approach with Two longitudinal samples" Journal of Educational psychology. Vol. 92, No .1.
Konu A, Rimpelä M. (2002). Well-being in schools: a conceptual model. Health Promot Int; 17(1): 79-87.
Ladd, W. Gary; Dinella, M. Lisa (2009). Continuity and change in early school engagment: predictive of cheldren achievement trajectorries from first to eighth grade? Jornal of educational psychology. Vol 101, issue 1, february 2009, 190-202.
Layous, K., Lee, H., Choi, I., & Lyubomirsky, S. (2016). Culture matters when designing a successful happiness-increasing activity: A comparison of the United States and South Korea. Journal of Cross-Cultural Psychology, 44 (8), 1294–1303.
Linley, Alex, P. and Joseph, Stephen. (2004). Positive psychology in practice. USA, New Jersey, John Wiley & Sons, Inc.
Lyubomirsky, S., & Layous, K. (2015). How do simple positive activities increase wellbeing? Association for Psychological Science, 22 (1), 57– 62.
Lyubomirsky, S., & Layous, K. (2013). How do simple positive activities increase well-being? Current Directions in Psychological Science, 22(1), 57–62.
Marques, S., Lopez, S., & Pais-Ribeiro, K. (2011). Building hope for the future: A program to foster strengths in middle-school students. Journal of Happiness Studies, 12, 139–152.
Marques, S. C., Pais-Ribeiro, J. L., & Lopez, S. J. (2009). Validation of a Portuguese version of the Children Hope Scale. School Psychology International, 30, 538–551.
Parker, P., & Salmela-Aro, K. (2011). Developmental processes in school burnout: A comparison of major developmental models.
Peterson C.A. (2010). Primer in Positive Psychology.New York: Oxford University Press.
Pezent, G. (2015). Exploring the role of positive psychology constructs as protective factors against the impact of negative environmental variables on the subjective well-being of older adults. Texas A & M University.
Sarafino, M. (2004). Integrating critical thinking and memorandum writing into course curriculum using the internet as a research tool. college student journal; 42(3), Pg.920. proQuest education journals.
Schueller, S. M. (2015). Positive psychology. Encyclopedia of human behavior (2nd ed), 140-147.
Scott, M & Jaya. D (2018). The Power of Positive Thinking: A Hidden Curriculum for Precarious Times, Adult Education Quarterly: A Journal of Research and Theory, 64(4): 280-296.
Seligman, M, & Csikszentmihalyi, M. (2012). Positive psychology: An introduction. American Psychology, 55, 5-14.
Sergeant, S., & Mongrain, M. (2016). An online optimism intervention reduces depression in pessimistic individuals. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 13, 157- 165.
Shek, D. Ma, H & Sun, R (2011). Development of a New Curriculum in a Positive Youth Development Program: The Project P.A.T.H.S. in Hong Kong, The Scientific World Journal, 11: 2207-2218.
Sin, N. L., Dellaporta, M. D., &Lyubomirsky, S. (2011). Tailoring positive psychology interventions to treat depressed individuals. In S. I. Donaldson, M. Csikszentmihalyi, & J. Nakamura (Eds.), Applied Positive Psychology(pp.805-814). New York: Routledge.
Smith, R.L. & Troth. W.A (1975). Achaevement Motivation: A rational approach to psychological aducation. Journal of counseling psychology, 75, 500-503.
Snyder CR.; (2007). Positive psychology: The Scientific and Practical Explorations of Human Strengths. Thousand Oaks, CA: Sage.
Trudel, S (2020). Positive Education Down Under: Melbourne Schools Create a Culture of Positive Education, Communique, 48(4):4-9.
Wang MT.& Holcombe, R. (2010) Adolescents’ Perceptions of School Environment, Engagement, and Academic Achievement in Middle School. American Educational Research Journal.47(3)633.662.
Waters. L (2011). A Review of School-Based Positive Psychology Interventions. The Australian Educational and Developmental Psychologist.Vol 2 (28).