اباذری، کبری؛ مهدوی، محمدرضا. (1397). ویژگی های شناختی کودکان اوتیسم با عملکرد بالا و کودکان با رشد عادی. مجله پرستاری کودکان، ۵ (۱)، 21-29.
ادیب صابر، فهیمه؛ حسینخانزاده، عباسعلی؛ انصاری کلاچاهی، سلیمان؛ شجاعی، معصومه؛ دانشفر، افخم. (1399). اثربخشی تمرین تکنیکهای کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشهای کودکان با اختلال طیف اوتیسم. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 10(39)، 55-78.
رضایی، سعید. (1396). کفایت اجتماعی کودکان با اختلال یادگیری. تهران: انتشارات آوای نور.
فرامرزی، هدی؛ قانعی، مرضیه. (1398). اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی - رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. فصلنامه روانشناسی افراد اسثثنایی، 9(36)، 169-185.
کاکوجویباری، علی اصغر؛ شقاقی، فرهاد؛ برادران، مجید. (1391). تحول شناخت اجتماعی بر اساس نظریه ذهن در کودکان. دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 1(2)، 32-39.
کرم پور، مینو؛ هاشمیرزینی، هادی؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ وکیلی، سمیرا. (1400). اثربخشی برنامه مداخله ای مبتنی بر آموزش ارتباط کارکردی بر رفتارهای کلیشهای، رفتارهای کشاکش برانگیز، و رفتارهای آسیب به خود کودکان با اختلال طیف اوتیسم. فصلنامه سلامت روان کودک، ۸ (۳)، ۵۷-۴۴.
نجاتی، وحید؛ ایزدی نجفآبادی، سارا. (1391). شواهد عصب شناختی نقصان برتری طرفی مغز در کودکان مبتلاء به اوتیسم با عملکرد بالا. پژوهش در علوم توانبخشی، 8(6)، 1063-1076.
یاقوتی، اسما؛ عارفی، مختار. (1401). بررسی اثربخشی ذهنآگاهی بر پردازش شناختی، تنظیم هیجان و بهزیستی روانشناختی معلمان. پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، ۷ (۵۵)، 29-41.
Baio, J., Wiggins, L., Christensen, D. L., Maenner, M. J., Daniels, J., Warren, Z., White, T. (2018). Prevalence of autism spectrum disorder among children aged 8 years—autism and developmental disabilities monitoring network, 11 sites, United States. MMWR Surveillance Summaries, 67(6), 1.
Baron-Cohen, S. (2017). Theory of mind and autism: A fifteen-year review. In: Baron-Cohen S, Tager-Flusberg H., Cohen DJ, editors. Understanding other minds. New York: Oxford University Press.
Bellini, S., Hopf, A. (2007). The development of the autism social skills profile: A preliminary anaylsis of psychometric properties. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 22(2), 80 -87.
Cebula, K.R. & Wishart, J.G. (2008) Social cognition in children with Down syndrome. International Review of Research in Mental Retardation, 35, 43-86.
Crozier, S. & Tincani, M. J. (2005). Using a modified social story to decrease disruptive behavior of a child with autism. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 20(3), 150-157.
Deckers, A., Roelofs, J., Muris, P. & Rinck, M. (2014). Desire for social interaction in children with autism spectrum disorders. Research in Autism Spectrum Disorders, 8(4), 449-453.
Fisher, N., Happe, F. (2005). A training study of Theory of Mind and executive function in children with autistic spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 35(6), 757–71.
Flavell, J. H. (1999). Cognitive development: childrens knowledge about the mind. Annual Review of Psychology, 50, 21- 45.
Geary, M. (2014). Social Cognition with Autism Spectrum Disorders and Peer Relationships. Doctoral Dissertation in School of Education and Counseling Psychology Dominican University of California
Gilliam, J. E. (2006). Gilliam Autism Rating Scale: Examiner, s Manual, Austin, TX: Pro-ED.
Kurtz, L. (2017). Understanding skills in children with Dyspraxia, ADHD, Autism, and Other Learning.
Liu, T., Fedak, A.T., Hamilton, M. (2016). Effects of physical activity on the stereotypic behaviors of children with autism spectrum disorders. Int Journal School Health, 3(1), e28674.
Matsushima, K., Kato, T. (2013). Social Interaction and Atypical. Sensory Processing in Children-with Autism Spectrum Disorders Hong Kong. Journal of Occupational Therapy 23(2), 89-96.
McConnell, S. (2012). Interventions to facilitate social interaction for young children with autism: Review of available research and recommendations for educational intervention and future research. Journal of Autism & Developmental Disorders, 32, 351-72
Naglieri, J. A., Das, J. P. (1997). Cognitive assessment system. Itasca: Riverside Publishing Company.
Narzisi, A., Posada, M., Barbieri, F., Chericoni, N., Ciuffolini, D., Pinzino, M., & Muratori, F. (2020). Prevalence of autism spectrum disorder in a large Italian catchment area: a school-based population study within the ASDEU project. Epidemiology and psychiatric sciences, 29, e5, 1-10.
Planche, P., Lemonnier, E. (2012). Children with high-functioning autism and Asperger's syndrome: Can we differentiate their cognitive profiles? Res Autism Spectr Disord, 6(2), 939-48.
Razza, R.A. & Blair, C. (2009). Association among false-belief understanding, executive function, and social competence: A longitudinal analysis. Journal of Applied Developmental Psychology, 30 (3), 332-343
Ronning, M. (2004). Core Profile Types for the Cognitive Assessment System and Woodcock-Johnson Tests of achievement revised: their development and application in describing low performing students. The Ohio State University.
Semrud-Clikeman, M. (2007). Children Social Competence. US: Springer Science_Business Media, LLC.
Shaffer, D.R. (2015). Social and personality development. Wadsworth, Belmont, USA.
Symons, D.K., Peterson, C.C., Slaughter, V., Roche, J., Doyle, E. (2005). Theory of mind and mental state discourse during book reading and story-telling tasks. British Journal of Developmental Psychology, 23(1), 81- 102.
Thye, M. D., Bednarz, H. M., Herringshaw, A. J., Sartin, E. B. & Kana, R. K. (2018). The impact of atypical sensory processing on social impairments in autism spectrum disorder". Erratum Developmental cognitive neuroscience, 1(29), 67-151.