اسبقی، مریم؛ طالبی، هوشنگ؛ عابدی، احمد؛ منشئی، غلامرضا؛ و فروغی، احمدعلی (1396). اثربخشی آموزش برنامه شناختی رفتاری مارتین بر کاهش ناتوان کننده رفتارهای انگیزشی و خودناتوانی یادگیری. مجله مطالعات ناتوانی، 7(13)، 32-37.
اسلامیان، حسن؛ اسلامیان، زهرا؛ و کرمی، مرتضی (1397). مطالعة رابطه بین میزان به کارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان. مجله پژوهش در برنامه درسی، 15(2)، 132-147.
البرزی، شهلا؛ سیامک، سامانی (1378). بررسی و مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی برای یادگیری در میان دانشآموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی مراکز تیزهوشان شهر شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 1(15): 3-12.
تولیتی، زهرا ساادات (1390). تبیین رابطه خودناتوانسازی تحصیلی و عزتنفس با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاههای تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
جاهطلبضیابری، مهشید؛ احدی، حسن؛ و مشکبیدحقیقی، محسن (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پنداره تحصیلیی. مجله روانشناسی تربیتی، 11(36)، 213-236.
حسنی، پرخیده؛ چراغی، فاطمه؛ یغمائی، فریده (1387). خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری (یک مطالعه کیفی)، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1): 33-44.
حیدری، محمود؛ دهقانی، محسن؛ و خداپناهی، محمدکریم (1388). بررسی ویژگیهای روان سنجی مقیاس خود ناتوانسازی. تحقیقات علوم رفتاری، 7(2)، 97-106.
دهقانی، یوسف؛ و حکمتیانفرد، صادق (1399). بررسی نقش خوشبینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیشبینی خودناتوانسازی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 37(10)، 135-195.
رئیسی، فاطمه؛ هاشمیشیخشبانی، اسماعیل؛ و فاتحیزاده، مریم (1390). رابطه خود ناتوانسازی تحصیلی دانشآموزان با اهداف تسلط، عملکردگرا و عملکرد گریز دانش آموز، والدین، معلم و کلاس. مجله تازه های علوم شناختی، 23، 45-56.
سیف، علی اکبر (1399). روانشناسی پرورشی نوین: روان شناسی یادگیری و آموزش، تهران، نشر دوران.
گلشنپور، مریم؛ و بهرامی، هادی (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر خودپنداره تحصیلی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول. دوفصلنامه جامعهشناسی آموزش و پرورش، 10، 69-84.
محمدامینی، شریف. (1393). اثربخشی آموزش مهارت یادگیری خودتنظیمی و روشهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان مهاباد. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات ارومیه.
محمدداوودی، امیرحسین؛ قورچیان، نادرقلی؛ مقیمی، طلیعه؛ و سبزواری، مرجان (1393). رابطه اخلاق پژوهشی و هوش معنوی با روحیه علمی دانشجویان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. مجله نوآوریهای مدیریت آموزشی، 10(1)، 93-119.
نریمانی، محمد؛ عینی، ساناز؛ و تقوی، رامین (1395). الگوی رفتار کلاسی و خودناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. سلامت روان کودک، 3(3)، 3-11.
Bodrova, E., Leong, D. (2005). Promoting student Self-Regulation learning Educational. Diges, 2(5), 71-79.
Begeer, S., Howlin, P., Hoddenbach, E., Clauser, C., Lindauer, R., Clifford, P., & Koot, H. M. (2015). Effects and moderators of a short theory of mind intervention for children with autism spectrum disorder: A randomized controlled trial. Autism Research, 8(6), 738-748.
Bembenutty, H. (2011). Homework completion: The role of self-efficacy, delay ofgratification, and self-Regulatory processes. The International Journal of Educational and Psychological Assessment, 6(1), 1-20.
Bernier, A., Carlson, S. M., & Whipple, N. (2010). From external regulation to self-regulation: Early parenting precursors of young children’s executive functioning. Child Development, 81 (1), 326-339.
Berry, C.A. (1992). Pervious learning experiences strategy beliefs and task definition inself-regulated foreign language learning. Contemporary Educational Psychology, 18 (4), 318-336.
Boekaerts, M., Pintrinch, P., & Zeidner, M. (2001). Handbook of Self-Regulation. San Deigo, CA: Academic Press.
Chua, C. (2004). Perception of Quality in Higher Education. Paper Presented at the Australian Universities Quality forum.
Connell, J. P., & Wellborn, J. G. (1991). Competence, autonomy and relatedness: A motivational analysis of self-system processes. In M. Gunnar & L. A. Sroufe (Eds.), Minnesota Symposium on Child Psychology: Vol. 23. Self-processes in development (pp. 43–77). Chicago: University of Chicago Press
Coudevylle, G.R., Boulley-Escriva, G., Finez, L., Eugène, K., Robin, N. (2020). An experimental investigation of claimed self-handicapping strategies across motivational climates based on achievement goal and self-determination theories. Educational Psychology, 40(8), 1002-1021.
Kavanagh, D. (2014). Self-efficacy and depression. In R. Schwarzer (Ed.), Self-efficacy: Thought control of action. Washington DC: Hemisphere.
Marengo, S. M., Klibert, J., Langhinrichsen-Rohling, J., Warren, J., & Smalley, K. B. (2019). The relationship of early maladaptive schemas and anticipated risky behaviors in college students. Journal of Adult Development, 26 (3), 190-200.
Melli, G., Carraresi, C., Poli, A., & Bailey, R. (2016). The role of metacognitive beliefs in health anxiety. Personality and Individual Differences, 89(14), 80-85.
Meltzer, L. (2014). Executive function in the classroom: Meta-cognitive strategies for fostering academic success and resilience, paper presented at the learning differences conference, Cambridge, MA.
Pintrich, P.R. (2004). A conceptual framework for assessing motivation and self-regulating learning in colledge students. Educational Psychology Review, 16 (4), 385-407.
Rathnasabapathy, M. (2020). The factors of academic achievement. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24 (03), 1062-1064.
Shih, S. S. (2018). Examining relationships of Taiwanese adolescents’ achievement Goals to Academic Engagement and coping. Journal of Education and Human Development, 7(1), 153-165.
Schleifer, L. F., & Dull, R. B. (2009). Metacognition and performance in the accounting classroom. Issues in Accounting Education, 24(3), 339-367.
Tsui، A. S., & Kifadkar, S. S. (2007). Cross-National, Cross-Cultural Organizational Behavior Researc: Advances ، Gaps ، and Recommendations. Journal of management, 33(3), 426-478.
Uysal, A., & Knee, C. R. (2012). Low trait selfcontrolpredicts self-handicapping. Journal of Personality, 80, 59-78.
Vrugt, A., Oort, F. J. (2008). Metacognition, achievement goals, study strategies and academic achievement: pathways to achievement. Metacognition and Learning, 3(2), 123-46.
Weinstein, C. E.; Husman, J. & Dierking, D. R. (2000). Self- regulation interventions with a focus on learning strategies. In: Boekaerts, M.; Pintrich P. R. & Zeidner, M., Handbook of self regulation. New York: Academic Press.
Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: a social-cognitive perspective. In M. Boekaerts, P.R. Pintrich and M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-Regulation (pp.245- 262), San Diego: Academic Press.
Zimmerman, B. J. (1999). Commentary: toward a cyclically interactive view of self-regulated learning. International Journalof Educational Research, 31(6), 54.