ابوالقاسمی، عباس؛ کرمی، جهانگیر؛ بختی، مجتبی؛ و کوله مرز، محمدجواد (1394). مقایسه سرشت و منش بیماران افسرده و افراد بهنجار. مجله اصول بهداشت روان، 17(4)، 165-172.
اتکینسون، ریتا ال.؛ و هیلگارد، ارنست (۱۳۹۲). زمینه روانشناسی. ترجمه مهدی گنجی. تهران: انتشارات ارجمند.
باسکو، مونیکا رامیرز (1395). راهنمای درمان اهمالکاری. ترجمه مصلح میرزایی، مهدی اکبری. تهران: ارجمند، 1395.
رستکار، احمد؛ طالبی، سعید؛ و صیف، محمدحسن (1994). ارئه مدل پیشبینی تعللورزی تحصیلی بر اساس ویژگیهای شخصیت و اهداف پیشرفت در میان دانشجویان دانشکده کشاورزی. فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 10(4)، 318-332.
سواری، کریم (1390). ساخت و اعتباریابی آزمون اهمالکاری تحصیلی. اندازهگیری تربیتی، 2(5)، 97-110.
کاویانی، حسین؛ و پورناصح، مهرانگیز. (1384). اعتباریابی و هنجاریابی پرسشنامه سرشت و منش کلونینجر. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 63 (2)، 89-98.
کاویانی، حسین (1386). نظریه زیست شخصیت. تهران: انتشارات سنا. پژوهشکده علوم شناختی، 4(1)، 103-147.
کریمی، یوسف (1389). روانشناسی شخصیت. تهران: ویرایش.
موسوی، معصومه؛ هاشمی، سعدالله؛ امینیزدی، سیدامیر؛ سلطانی، اسماعیل؛ احمدی، زینب؛ خانزاده، مصطفی؛ و کیخانی، ستار (1392). پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 21، 21-29.
نولمنهوکسما، سوزان؛ فردریکسون، باربارا ال.؛ لافتوس، جفری ار.؛ و لوتز، کریستل (1395). زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد. ترجمه حسن رفیعی، محسن ارجمند؛ ویرایش مجتبی دلیر، نیلوفری. تهران: ارجمند.
Allenso N.C.; Bagade S, Tanzi R., Bertram L. (2008). The schizophrenia gene database. Schizophrenia research forum, 25 (18), 568–573.
Balkis, M.; & Dura, E. (2007). The evaluation of the major characteristic and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory and Practice, 7, 376-385.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
Cloninger, C. R. (1994). Temperament and personality. Current Opinion in Neurobiology, (32): 4, 266–273.
Cloninger, C. R., Svrakic, D. M., & Przybeck, T. R. (1994). A psychobiological model of temperament and character. Archives of General Psychiatry, 50(7): 975–990.
Fee, R.L.; & Tangney, J.P. (2000). Procrastination: A means of avoiding shame or guilt? Journal of Social Behavior and Personality,15 (5), 167–184.
Kağan M.; Çakir O.; Ilhan T.; & Kandmir M. (2010). The explanation of the academic procrastination behaviour of university students with perfectionism, obsessive– compulsive and five factor personality traits. Procedia Soc Behav Sci., 2(2), 2121–5.
Milgram N.; Mey-Tal G.; & Levison Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Pers Individ Dif., 5(2), 297-316.
Onwuegbuzie, A. J.; & Collins, K., M. (2001). Writing apprehension and academic procrastination among graduate students. Percept Mot Skills, 92(2), 560-2.
Popoola BI. (2005). A study of the relationship between procrastinatory behavior and academic performance of undergraduate students in a Nigerian University. Africa J., 75, 47-52.
Rothblum, E. D.; Solomon L. J.; & Murakami J. (1986). Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators. J. CounsPsychol, 33(4), 387-394.
Semb, G.; Glick, D. M.; & Spencer, R. E. (1979). Student withdrawals and delayed work patterns in selfpaced psychology courses. Teach of Psychology, 6(1), 23–5.
Senecal, C.; & Koestner, R. (1995). Self-regulation and academic procrastination. J. Soc. Psychol, 135(5): 607-619.
Schouwenburg, H. C.; & Lay, C. H. (1995). Trait procrastination and the Big-Five factors of personality. Pers Individ Dif, 18(4), 481-90.
Sung S. M.; Kim J. H.; Yang E.; Abrams K. Y.; & Lyoo K. (2002). Reliability and validity of the Korean version of the temperament and character inventory. Comprehensive Psychiatry, 43(3), 235-243.
Steel P. (2007). The nature of procrastination: a metaanalytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychol Bull, 133(1):65-94.
Tuckman, B.W. (1991). The development and concurrent validity of the procrastination scale. Educational and Psychological Measurement, 51(2), 473-480.
Veenman, M. V. J.; Van Hout-Wolters, B. H. A. M.; & Afflerbach, P. (2006). Metacognition and learning: conceptual and methodological considerations. Journal of Metacognition Learning, 1, 3-14.
Vonderwell, S., & Zachariah, S. (2011). Factors that influence participation in online learning. Journal of Research on Technology in Education, 38(2), 213–230.
White, V. M.; Wearing, A. J.; & Hill, D. J. (1994). Is the conflict model of decision making applicable to the decision to be screened for cervical cancer? A field study. Journal of Behavioral Decision Making, 7, 57–72.