جعفری، محمدعلی.، نوروزی، زهرا.، فولادچنگ، محبوبه. (1396). بررسی ساختار عاملی, پایایی و روایی مقیاس همدلی اساسی: فرم فارسی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 14(25)، 23-38.
حصارسرخی، ربابه.، طبیبی، زهرا.، اصغری نکاح، سیدمحسن.، باقری، نادر. (1395). اثربخشی آموزش شایستگی هیجانی بر افزایش دانش هیجانی، تنظیم هیجانی و کاهش پرخاشگری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، روان شناسی بالینی، 8(3)، 37-48.
خاکپور، فروغ.، عابدی، احمد.، منشئی، غلامرضا. (1397). اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی بر اساس مدل Anderson بر رفتارهای یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال بیش فعالی/ نارسایی توجه، مجله تحقیقات علوم رفتاری، 16(1)، 33-45.
دهقانی، یوسف.، حکمتیانفرد، صادق.(1398). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 9(34)، 158-137.
رضایی، صدیقه.، افتخارصعادی، زهرا.، حافظی، فریبا.، حیدرئی، علیرضا. (1398). تدوین برنامه مداخله به هنگام مبتنی بر کارکردهای اجرایی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود عملکرد عصب شناختی کودکان کم توان ذهنی آموزشپذیر، مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(1)، 199-212.
شهبازی، فریده.، احمدی، رضا.، چرامی، مریم.، غضنفری، احمد. (1400). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر تعامل والد- کودک و رفتارهای اجتماعی کودکان دارای خودکنترلی پایین، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 11(42)، 49-60.
صاحبان، فاطمه.، امیری، شعله.، کجباف، محمدباقر.، عابدی، احمد. (1389). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی، بر کاهش نشانههای کمبود توجه و بیشفعالی در دانشآموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان، تازههای علوم روانشناختی، 12(1)، 52-58.
غلامرضا، عاطفه.، صابری، هائیده. (1397). تعیین روایی و پایایی پرسشنامه آگاهی هیجانی در دانشآموزان دبستانی شهر تهران، فصلنامه روانسنجی، 7(27)، 85-98.
قاسمی، خلیل.، کجباف، محمدباقر.، قمرانی، امیر.، ترکان، هاجر. (1399). اثربخشی بسته بومی آموزش کارکردهای اجرایی ویژه معلمان بر نشانههای اختلال کمتوجهی و فزونکنشی کودکان، مجله علوم روانشناختی، 19(90)، 755-763.
کاجی اصفهانی، سعیده.، عارفی، مژگان.، آقایی جشوقانی، اصغر.، اصلی آزاد، مسلم.، فرهادی، طاهره. (1396). مطالعه همدلی شناختی در دانشآموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار. سلامت روان کودک، 4(2)، 116-124.
کاویانپور، فرنوش.، ملکپور، مختار.، عابدی، احمد. (1392). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی (بازداری پاسخ) بر میزان تکانشگری کودکان پیش دبستانی دارای اختلال هماهنگی رشد: پژوهش موردی، مجله توانبخشی، 14(1)، 76-86.
نورانی جورجاده، سیده رقیه.، مشهدی، علی.، طبیبی، زهرا.، خیرخواه، فرزان. (1395). اثر آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر زندگی روزمره، بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی، تازههای علوم شناختی، 18(1)، 68-78.
همتی علمدارلو، قربان. (1383). تاثیر آموزش خودکنترلی بر بهبودبخشی مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال نقص توجه و بیشفعالی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
یغمایی، ساناز.، ملکپور، مختار.، قمرانی، احمد. (1398). میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کمتوجهی بیشفعالی، نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(1)، 15-27.
Ahmadi, N., Chaudhry, C.H., Olango, G., Molla, M.(2016). The Relation of Social bahavior Therapy (PCIT) in Well-Being of Young Children With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) and Oppositional Defiant Disorder. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 56(10), 218-223.
Albiero, P., Matricardi, G., Speltri, D., Toso, D. (2009). The assessment of empathy in adolescence: A contribution to the Italian validation of the ‘‘Basic Empathy Scale’’. Journal of Adolescence, 32(2), 393-408.
Aslan, S., Cheung-Blunden, V. (2012). Where does self-control fit in the Five-Factor Model? Examining personality structure in children and adults. Personality and Individual Differences, 53, 670-674.
Atan, T. (2018). Empathy Levels of University Students Who Do and Not Do Sports, Universal Journal of Educational Research, 5(3), 500-503.
Basu, S., Banerjee, B. (2020). Impact of Environmental Factors on Mental Health of Children and Adolescents: A Systematic Review. Children and Youth Services Review, 119, 105-109.
Berenguer, C., Roselló, B., Colomer, C., Baixauli, I., Miranda, A.(2018). Children with autism and attention deficit hyperactivity disorder. Relationships between symptoms and executive function, theory of mind, and behavioral problems. Research in Developmental Disabilities, 83, 260-269.
Bertrams, A. (2012). How Minimal Grade Goals and Self-Control Capacity Interact in Predicting Test Grades, Journal of Learning and Individual Differences. 22(6), 833-838.
Bureau, J., Trepiak, P., Deneault, A., Boulerice, K. (2021). Stability of father- and mother-child synchrony in a playful setting from preschool to middle childhood: Associations with children's behavior problems. Early Childhood Research Quarterly, 57, 167-177.
Burke, J.D., Romano- Verthelyi, A.M. (2018). Oppositional defiant disorder. In Developmental Pathways To Disruptive, Impulse- Control And Conduct Disorders (pp. 21-52). Academic Press.
Ciaramella, A. (2018). Relationship between emotional awareness, pain and somatization in primary school children. Journal of Psychosomatic Research, 109, 95-102.
Ciuhan, G.C., Iliescu, D. (2021). Depression and learning problems in children: Executive function impairments and inattention as mediators. Acta Psychologica, 220, 1034-1038.
De Bruijn, A.G.M., Hartman, E., Kostons , D., Visscher, C., Bosker, R.J.(2018). Exploring the relations among physical fitness, executive functioning, and low academic achievement. Journal of Experimental Child Psychology, 167, 204-221.
Denham, S.A., Bassett, H.H., Brown, C., Way, E., Steed, J. (2013). I Know How You Feel": Preschoolers' emotion knowledge contributes to early school success. Journal Early Children Research, 13(3), 252-262.
Fischer, M., Barkley, R,A., Smallish, L., & Fletcher, K. (2005). Executive functioning in hyperactive children as young adults: Attention, inhibition, response perseveration, and the impact of comorbidity. Developmental Neuropsychology, 27(1), 107-133.
Fong, F.T.K., Mondloch, C.J., Nelson, N.L. (2020). Interactive situations reveal more about children’s emotional knowledge. Journal of Experimental Child Psychology, 198, 1048-1052.
Friese, M., Hofmann, W. (2009). Control Me or I Will Control You: Impulses, Trait Self Control, and The Guidance of Behavior, Journal of Research in Personality, 43(5), 795-805.
Gevaux, N.S., Nilsen, E.S., Bobocel, D.R., Gault, S.F. (2020). Children's reactions to inequality: Associations with empathy and parental teaching. Journal of Applied Developmental Psychology, 70, 1011-1015.
Gunzenhauser, C., Nückles, M. (2021). Training Executive Functions to Improve Academic Achievement: Tackling Avenues to Far Transfer. Frontal Psychology, 24, 624-630.
Ha, O., Lim, S., Bruce, J.M., Bruce, A.C. (2019). Unhealthy foods taste better among children with lower self-control. Appetite, 139, 84-89.
Hill, C.M., Bucks, R.S., Kennedy, C.R., Harrison, D., Carroll, A., Upton, N., Hogan, A.M.(2017). Hearing loss mediates executive function impairment in sleep-disordered breathing. Sleep Medicine, 34, 18-23.
Ishizu, K., & Shimoda, Y. (2013). Development of the Japanese version of the Emotion Awareness Questionnaire for junior high school students. The Japanese Journal of Psychology, 84, 229-237.
Jackson, P., Eug_ene, M. & Tremblay, P. (2015). Improving empathy in the care of pain patients. AJOB Neuroscience, 6(3), 25–33.
Jakobsen, A.V., Elklit, A. (2021). Self-control and coping responses are mediating factors between child behavior difficulties and parental stress and family impact in caregivers of children with severe epilepsy. Epilepsy & Behavior, 122, 108-112.
Jolliffe, D., Farrington, D.P. (2006). Examining the relationship between low empathy and bullying. Aggressive Behavior, 32, 1–11.
Kendall, P.C., Wilcox, L.E. (1979). Self-control in children: Development of a rating Scale, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 47(6), 1020-1029.
Keute, M., Krauel, K., Heinze, H., Stenner, M.(2018). Intact automatic motor inhibition in attention deficit hyperactivity disorder. Cortex, 109, 215-225.
MacGowan, T.L., Schmidt, L.A. (2021). Helping as prosocial practice: Longitudinal relations among children’s shyness, helping behavior, and empathic response. Journal of Experimental Child Psychology, 209, 1051-1055.
Marceau, E.M., Kelly, P.J., Solowij, N.(2018). The relationship between executive functions and emotion regulation in females attending therapeutic community treatment for substance use disorder. Drug and Alcohol Dependence, 182, 58-66.
Meng, H., Ma, J., Shen, Y., Chang, R. (2020). The influences of father absence on primary school children's pedestrian behaviors: The mediating effect of self-control. Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, 7, 100-105.
Mihalca, A.M. (2015) The Emotion Awareness Questionnaire (Eaq30): A Call for Revision. Journal of Evidence-Based Psychotherapies, 15, 17-36.
Mikami, A.Y., Miller. M., Lerner, M.D.(2019). Social functioning in youth with attention-deficit/hyperactivity disorder and autism spectrum disorder: transdiagnostic commonalities and differences. Clinical Psychology Review, 68, 54-70.
Murray, L.K, (2002). Self -control training in young children. Dissertation Abstracts International Section B, Sciences & Engineering, 63, 17-30.
Petrucci, C., Cerra, C.L., Aloisio, F., Montanari, P., Lancia, L.(2016). Empathy in health professional students: A comparative cross-sectional study. Nurse Education Today, 41, 1-5.
Rieffe, C., Meerum Terwogt, M., Petrides, K.V., Cowan, C., Miers, A.C., Tolland, A. (2007). Psychometric properties of the Emotion Awareness Questionnaire for children. Personality and Individual Differences, 43, 95-105.
Sicouri, G., Sharpe, L., Hudson, J.L., Dudeney, J., Jaffe, A., Selvadurai, H., Hunt, C.(2017). Parent-child interactions in children with asthma and anxiety. Behaviour Research and Therapy, 97, 242-251.
Stabouli, S., Gidaris, D., Printza, N., Dotis, J., Papadimitriou, E., Chrysaidou, K., Papachristou, F., Zafeiriou, D.(2019). Sleep disorders and executive function in children and adolescents with chronic kidney disease. Sleep Medicine, 55, 33-39.
Sullivan, W.M., Carmody, D.P., Lewis, M. (2010). How neglect and punitiveness influence emotion knowledge. Child Psych Human Dev, 41(3), 285–298.
Ugur, Z.B. (2021). Does Self-Control Foster Generosity? Evidence from Ego Depleted Children. Journal of Behavioral and Experimental Economics, 90, 101-105.
Vaisarova, J., Carlson, S.M. (2021). When a spoon is not a spoon: Examining the role of executive function in young children's divergent thinking. Trends in Neuroscience and Education, 25, 1001-1005.
Wang, M., Wang, J., Deng, X., Chen , W. (2019). Why are empathic children more liked by peers? The mediating roles of prosocial and aggressive behaviors. Personality and Individual Differences, 144, 19-23.
Yarmolovsky, J., Szware, T., Schwarte, M., Tirosh, E., Geva, R. (2017). Hot executive control and response to a stimulant in a double-blind randomized trial in children with ADHD. European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience, 276 (1), 73-82.
Yüksel, I., Yüksel, I.(2012). Metacognitive Awareness of Academic Reading Strategies. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31, 894-898.
Zhong, S., Wang, Y., Lai, S., Liu, T., Liao, X., Chen, G., Jia, Y.(2018). Associations between executive function impairment and biochemical abnormalities in bipolar disorder with suicidal ideation. Journal of Affective Disorders, 241, 282-290.