اصالتی، پریدخت.، عرب، علی.، و مهدی نژاد، ولی. (1398). اثربخشی معنادرمانی فرانکل بر سلامت (کاهش آمادگی اعتیاد و افزایش بهزیستی روانشناختی) دانشجویان دختر مبتلا به افسردگی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(1)، 84-92.
آقایی، اصغر. (1398). معنا و حیرت (راهنمای درمان افسردگی بر اساس نظریه انسان سالم). اصفهان: نشر نوشته. 208 صفحه.
بساکنژاد، سودابه.، معینی، نصرالله.، و مهرابیزاده هنرمند، مهناز. (1389). رابطه پردازش پس رویدادی و اجتناب شناختی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان، مجله علوم رفتاری، 4(4)، 335-340.
جهان شاهلو، مرتضی.، محمدخانی، شهرام.، امیری، حمید.، فخار، آفاق.، حسینی، سپیده. (۱۳۹۵). عوامل خطرساز و محافظتکننده فردی، خانوادگی و اجتماعی گرایش به مصرف مواد در دانشجویان. سلامت اجتماعی، 3(2)، 127-137.
حیدری، عباس.، و مشکین یزد، علی. (1399). اثربخشی آموزش گروهی معنادرمانی بر کیفیت زندگی همسران جانبازان دچار اختلال استرس پس از سانحه. مجله طب نظامی، 22(8)، 829-836.
فرخی، حسین.، کرمی، امیر.، و میردریکوند، فضل الله. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی در بهبود پیشرفت تحصیلی و کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، ۱۳(۱)، ۳۱-۴۱.
فروزنده، زهرا.، مامی، شهرام.، و امانی، امید. (1399). اثربخشی معنادرمانی فرانکل به شیوه گروهی بر تابآوری، افسردگی و کیفیت زندگی سالمندان. سالمندشناسی، 4(4)، 19-29.
قاسمی، نعمت الله.، فتحی اقدم، قربان.، قمری، محمد.، و پویامنش، جعفر. (1399). مقایسه اثربخشی معنادرمانی گروهی و فراشناخت درمانی گروهی بر تاب آوری دانشجویان دختر. مطالعات روان شناسی ورزشی، 9(34)، 197-214.
قاسمی، نعمت الله.، قمری، محمد.، پویامنش، جعفر.، و فتحی اقدم، قربان. (1398). اثربخشی معنادرمانی گروهی و فراشناخت درمانی بر تابآوری و انگیزه پیشرفت دانشجویان. مجله مطالعات علوم پزشکی، 30(6)، 428-442.
محمدخانی، شهرام. (۱۳۸۶). مدل ساختاری مصرف مواد در نوجوانان در معرض خطر: ارزیابی اثر مستقیم و غیرمستقیم عوامل فردی و اجتماعی. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 1(2)، 5-17.
محمودزاده، رقیه.، و محمدخانی، شهرام. (1395). نقش میانجی اضطراب و اجتناب شناختی در رابطه بین کمالگرایی منفی و اهمالکاری، مجله دست آوردهای روانشناختی، 23(1)، 73-94.
مرادی، علیرضا.، و توفیقی مقدم، مریم. (1400). تاثیر آموزش رویکرد معنادرمانی بر تحمل پریشانی، خودکنترلی و انعطافپذیری شناختی کارکنان ستاد فرماندهی ناجا. آموزش در علوم انتظامی، 9(33)، 69-93.
Abdelrahman, R.M. (2020). Metacognitive awareness and academic motivation and their impact on academic achievement of Ajman University students, Heliyon, 6(9), 419-425.
Banstola, R.S., Ogino, T., Inoue, S. (2020). Self-esteem, perceived social support, social capital, and risk-behavior among urban high school adolescents in Nepal. SSM - Population Health, 11, 1005-1010.
Bergman, Y.S., Bodner, E., Haber, Y.(2018). The connection between subjective nearness-to-death and depressive symptoms: The mediating role of meaning in life. Psychiatry Research, 261, 269-273.
Brockmeyer, T., Kulessa, D., Hautzinger, M., Bents, H., Backenstrass, M. (2015). Differentiating early-onset chronic depression from episodic depression in terms of cognitive-behavioral and emotional avoidance. Journal of Affective Disorders, 175, 418-423.
Cheah, Y.K., Lim, H.K., Kee, C.C. (2019). Personal and Family Factors Associated With High-risk Behaviours Among Adolescents in Malaysia. Journal of Pediatric Nursing, 48, 92-98.
Crocker, J., Luhtanen, R. K., Cooper, M. L., Bouvrette, S. (2003). Contingencies of self-worth in college students: Theory and measurement, Journal of Personality and Social Psychology, 85, 894-908.
Dalstrom, M., Parizek, K., Doughty, A. 2020). Nurse Practitioners and Adolescents: Productive Discussions About High-Risk Behaviors. The Journal for Nurse Practitioners, 16(2), 143-145.
Dukes, A.T., Gutierrez, D., Goshorn, J.R. (2022). Logotherapy infused family therapy (LIFT): A systematic review of clinical interventions for family counselors. The Journal of Humanistic Counseling, 61(1), 18-29.
Khalaila, R. (2015). The relationship between academic self-concept, intrinsic motivation, test anxiety, and academic achievement among nursing students: Mediating and moderating effects. Nurse Education Today, 35(3), 432-438.
Lu, D., Jeong, S.Y., Zhu, L. (2021). Development and Validation of a Management of Workplace Violence Competence Scale for Nursing Practicum Students. Asian Nursing Research, 15(1), 23-29.
Meens, E.E.M., Bakx, A.WE.A., Klimstra, T.A., Denissen, J.J.A. (2018). The association of identity and motivation with students' academic achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70.
Palinggi, E., Zulkifli, A., Maidin, A., Fitri, A.U. (2020). Effect of logotherapy to control depression of drug abuser in Kassi-Kassi and Jumpandang Baru health-center. Enfermería Clínica, 30(4), 423-426.
Sexton, K.A., Dugas, M.J. (2008).The cognitive avoidance questionnaire: Validation of the English translation. Journal of Anxiety Disorder, 22, 335-370.
Sterie, A., Rochat, E., Truchard, E.R., Jox, R.J. (2018). Talking About the Meaning of Life in Code-status Conversations Between Elderly Hospitalized Patients and Their Physicians. Journal of Pain and Symptom Management, 56(6), 47-55.
Sun, F., Chiu, N., Yao, Y.C., Wu, M., Hung, C., Chen, C., Lee, Y., Chiang , C. (2021). The effects of logotherapy on meaning in life, depression, hopelessness, and suicidal ideation, in patients with depression: An intervention study. Perspective in Psychiatric Care, 37, 152-156.
Sutin, A.R., Luchetti, M., Stephan, Y., Terracciano, A. (2020). Meaning in life and risk of cognitive impairment: A 9-Year prospective study in 14 countries. Archives of Gerontology and Geriatrics, 88, 1040-1045.
Wahyuni, M., Abdullah, T., Zulkifli, A., Mallongi, A. (2020). Determinants of adolescents high-risk sexual behavior in SMK 8 and MegaRezky Health Vocational School Makassar. Enfermería Clínica, 30(4), 273-277.
Weintraub, M.J., Zinberg, J., Bearden, C.E., Miklowitz, D.J. (2019). Applying a Transdiagnostic Cognitive-Behavioral Treatment to Adolescents at High Risk for Serious Mental Illness: Rationale and Preliminary Findings. Cognitive and Behavioral Practice, 27(2), 202-214.
Yu, E.A., Chang E.C.(2019). Meaning in life as a predictor of optimism: How parents mattering matters to Asian and European Americans. Personality and Individual Differences, 138, 366-369.
Zeng, Y., Long, A., Chiang, C., Chiu, N., Sun, F. (2021). Exploring the meaning of life from the perspective of patients with depression: A phenomenological study. Archives of Psychiatric Nursing, 35(5), 427-433.
Zhang, S., Fu, Y., Liu, Q., Turel, O., He, Q. (2022). Psychological capital mediates the influence of meaning in life on prosocial behavior of university students: A longitudinal study. Children and Youth Services Review, 140, 1066-1069.