اعلمی، مجید.، ایمانی، سعید.، نوروزی، علیرضا.، بشلیده، کیومرث. (1399). طراحی مدلی از اثر واسطه ای کیفیت دلبستگی در رابطه میان باورهای دانش آموزان نوجوان دختر درباره طلاق والدین و راهبردهای مقابله با استرس. مطالعات روانشناسی تربیتی، 17(40)، 98-119.
باقری سعید، ندا.، میرهاشمی، مالک. (1394). مقایسه تنظیم هیجانی، شادکامی و تابآوری فرزندان عادی با فرزندان طلاق، سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری، تهران.
بوردیک، دبرا. (1396). مهارتهای ذهنآگاهی برای کودکان و نوجوانان، مترجمان: غلامرضا منشئی، مسلم اصلیآزاد، لاله حسیسنی و پریناز طیبی. اصفهان: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2014).
پورمحمدی، سمیه.، باقری، فریبرز.، فرخی، نورعلی. (1399). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر هیجان منفی/بیثباتی هیجانی و تنظیم هیجان انطباقی دانشآموزان پنجم دبستان. مجله مطالعات ناتوانی، ۱۰(1)، 62-70.
همتیان، زهرا.، سعیدمنش، محسن.، و عزیزی، مهدیه. (1399). اثربخشی برنامه تلفیقی اصلاح سوگیری توجه و ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (توجه، بازداری و کنترل هیجانی) کودکان دارای اختلال اضطراب فراگیر. فصلنامه روانشناسی شناختی، 8(2)، 33-45.
سلیمانی، حمیده.، بشاش، لعیا.، و لطیفیان، مرتضی. (1393)، خصوصیات روانسنجی پرسشنامه روابط میانی دلبستگی برای دوره سنی میانی کودکی، روشها و مدلهای روانشناختی، 4(16)، 63-41.
شریعتی، سمیرا.، و کریمی، بهروز. (1399). اثربخشی آموزش تکنیکهای ذهنآگاهی بر شادکامی، بهزیستی ذهنی و نشخوار فکری دختران، خانواده درمانی کاربردی، 1(1)، 125-147.
صدری، مریم.، زارع بهرامآبادی، مهدی.، و غیاثی، مهناز. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارت اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای. فصلنامه سلامت روانی کودک، 3(2)، 22-11.
علی قنواتی، سارا.، شریفی، طیبه.، غضنفری، احمد.، عابدی، محمدرضا.، نقوی، اعظم. (1398). اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد- فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 237-249.
قرهداغی، علی.، و مبینیکشه، فریبا. (1399). مقایسه خودپنداره، نقش جنسیتی و بلوغ عاطفی در فرزندان با و بدون تجربه طلاق والدین، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 11(42)، 231-260.
کشاورز ولیان، نرگس.، و زارعی گونیانی، اکرم. (1399). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی کودکمحور بر نارسایی هیجانی و خودتنظیمی هیجانی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 11(4)، 63-77.
کیانی، ژاله.، مرادی، علیرضا.، کدیور، پروین.، حسن آبادی، حمیدرضا.، کرامتی، هادی.، و عفت پناه، محمد. (1400). ﻃﺮاﺣﯽ، ﺗﺪوین و روایاﺑﯽ برنامهی آموزشی - توانمندسازی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی برای بهبود کارکردهای اجرایی درکودکان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی. فصلنامه روانشناسی شناختی، 9(1)، 1-20.
مشهدی، علی.، حسنی، جعفر.، و میردورقی، فاطمه. (1391). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان- فرم کودکان. مجله اصول بهداشت روانی، 14(3)، 246-259.
نهنگ، علی اکبر.، موسوی نجفی، فهیمه.، و محمدی، رویا. (1399). تاثیر آموزش ذهنآگاهی بر خودنظمبخشی هیجانی و تابآوری روانشناختی کودکان بدسرپرست، فصلنامه سلامت روان کودک، 7(1)، 33-45.
Amone-P’Olak, k., Garnefski, N., Kraaij, V. (2007). Adolescents caught between fires: Cognitive emotion regulation in response to war experiences in Northern Uganda. Journal of Adolescent, 30, 655-669.
Arabatzoudis, T., Rehm, I. C., Nedeljkovic, M., & Moulding, R. (2017). Emotion regulation in individuals with and without trichotillomania. Journal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders, 12, 87-94.
Barnhart, W.R., Braden, A.L., Price, E. (2021). Emotion regulation difficulties interact with negative, not positive, emotional eating to strengthen relationships with disordered eating: An exploratory study. Appetite, 158, 105-110.
Bastaits, K., Pasteels, I., Mortelmans, D.(2019). How do post-divorce paternal and maternal family trajectories relate to adolescents' subjective well-being? Journal of Adolescence, 64, 98-108.
Blalock, D. V., Kashdan, T. B., & Farmer, A. S. (2016). Trait and daily emotion regulation in social anxiety disorder. Cognitive Therapy and Research, 40, 416-425.
Deng, X., Zhang, J.M., Hu, L., Zeng, H. (2019). Neurophysiological evidences of the transient effects of mindfulness induction on emotional processing in children: An ERP study. International Journal of Psychophysiology, 143, 36-43.
Garnefski, N., Rieffe, C., Jellesma, F., Terwogt, M.M., Kraaij, V. (2007). Cognitive emotion regulation strategies and emotional problems in 9-11-year-old children: The development of an instrument. Eur Child Adolesc Psychiatry, 16, 1-9.
Gerra, M.L., Gerra, M.S., Tadonio, L., Pellegrini, P., Marchesi, C., Mattfeld, E., Gerra, G., Ossola, P. (2021). Early parent-child interactions and substance use disorder: An attachment perspective on a biopsychosocial entanglement. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 131, 560-580.
Hofmann, S.G., Angelina, F., Gomez, B.A. (2017). Mindfulness-Based Interventions for Anxiety and Depression, Psychiatric Clinics of North America, 40(4), 739-749.
Ju, S., Lee, Y. (2018). Developmental trajectories and longitudinal mediation effects of self-esteem, peer attachment, child maltreatment and depression on early adolescents. Child Abuse & Neglect, 76, 353-363.
Kappenberg, E.S., Halpern, D.F. (2006). Kinship Center Attachment Questionnaire: Development of a Caregiver-Completed Attachment Measure for Latency-Aged for Children. Educational and Psychological Measurement, 66(5), 852-873.
Kennedy, S.M., Tonarely, N.A., Sherman, J.A., Ehrenreich-May, J. (2018). Predictors of treatment outcome for the unified protocol for transdiagnostic treatment of emotional disorders in children (UP-C). Journal of Anxiety Disorders, 57, 66-75.
Kroska, E.B.,, Miller, M.L., Roche, A.I., Kroska, S.K., O’Hara, M.W.(2018). Effects of traumatic experiences on obsessive-compulsive and internalizing symptoms: The role of avoidance and mindfulness. Journal of Affective Disorders, 225, 326-336.
Lack, S., Brown, R., Kinser, P.A. (2020). An Integrative Review of Yoga and Mindfulness-Based Approaches for Children and Adolescents with Asthma. Journal of Pediatric Nursing, 52, 76-81.
Lovas, D.A., Schuman-Olivier, Z. (2018). Mindfulness-based cognitive therapy for bipolar disorder: A systematic review. Journal of Affective Disorders, 240, 247-261.
Marusak, H.A., Elrahal, F., Peters, C.A., Kundu, P., Lombardo, M.V., Calhoun, V.D., Goldberg, E.K., Cohen, C., Taub, J.W., Rabinak, C.A.(2018). Mindfulness and dynamic functional neural connectivity in children and adolescents. Behavioural Brain Research, 336, 211-218.
Mele, C., Hulett, J., Goldschmidt, K. (2022). User-friendly mindfulness-based interventions (MBI) for children and adolescents with childhood cancer. Journal of Pediatric Nursing, 63, 168-170.
Perry-Parrish, C., Copeland-Linder, N., Webb, L., Sibinga, E.M. (2016). Mindfulness-Based Approaches for Children and Youth. Current Problems in Pediatric and Adolescent Health Care, 46(6), 172-178.
Rufino, K.A., Ward-Ciesielski, E.F., Webb, C.A., Nadorff, M.R. (2020). Emotion regulation difficulties are associated with nightmares and suicide attempts in an adult psychiatric inpatient sample, Psychiatry Research, 293, 113-117.
Sorek, Y.(2019). Children of divorce evaluate their quality of life: The moderating effect of psychological processes. Children and Youth Services Review, 107, 104-109.
Stapp, E.K. & Wilcox, H.C. (2020). Parental bipolar disorder, family environment, and offspring psychiatric disorders. A systematic review, 268, 69-81.
Stokkebekk, J. (2019). “Keeping balance”, “Keeping distance” and Keeping on with life”: Child positions in divorced families with prolonged conflicts. Children and Youth Services Review, 102, 108-119.
Strauss, C., Lea, L., Hayward, M., Forrester, E., Leeuwerik, T., Jones, A., Rosten, C.(2018). Mindfulness-based exposure and response prevention for obsessive compulsive disorder: Findings from a pilot randomized controlled trial. Journal of Anxiety Disorders, 57, 39-47.
Yu, M., Zhou, H., Xu, H., Zhou, H. (2021). Chinese adolescents’ mindfulness and internalizing symptoms: The mediating role of rumination and acceptance. Journal of Affective Disorders, 280, 97-104.
Zhang, J., Hua, Y., Xiu, L., Oei, T., Hu, P. (2020). Resting state frontal alpha asymmetry predicts emotion regulation difficulties in impulse control. Personality and Individual Differences, 159, 109-114.
Zhao, F., Liu, M., Li, S. (2020). Paternal coparenting behavior and adolescent prosocial behaviors: Roles of parent-child attachment, peer attachment, and gender. Children and Youth Services Review, 119, 1056-1061.