اصلیآزاد، مسلم.، منشئی، غلامرضا.، قمرانی، امیر. (1398). تاثیر درمان ذهن آگاهی بر اصلیآزاد، مسلم.، منشئی، غلامرضا.، و قمرانی، امیر. (1398). تاثیر درمان ذهن آگاهی بر تحمل ابهام و درآمیختگی فکر و عمل مبتلایان به اخنلال وسواس بی اختیاری، فصلنامه سلامت روان، 6(1)، 77-88.
برزگرخضری، رسول.، خدابخشی کولایی، آناهیتا. (1396). رابطه خودکنترلی و جهت گیری مذهبی با نگرش به روابط قبل از ازدواج در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رباط کریم، پژوهش در دین و سلامت، 3(4)، 18-5.
بهاروند، ایمان.، و سودانی، منصور. (1399). اثربخشی آموزش کاهش تنیدگی مبتنی بر ذهن آگاهی بر همدلی و همدردی نوجوانان مادرسرپرست، مجله علوم روانشناختی، 19(86)، 183-191.
بهرامیان، سیده حکیمه. (1392). مقایسه سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی و شایستگی اجتماعی دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
بوردیک، دبرا. (1396). مهارتهای ذهنآگاهی برای کودکان و نوجوانان، مترجمان: غلامرضا منشئی، مسلم اصلیآزاد، لاله حسیسنی و پریناز طیبی. اصفهان: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2014).
چنگیزی، فرشته.، آزموده، معصومه.، لیوارجانی، شعله.، و واحدی، شهرام. (1400). اثربخشی مداخله ذهنآگاهی مبتنی بر روایت درمانی گروهی بر بهبود بازدههای شناختی، در دانشآموزان دارای نشانگان افسردگی. آموزش و ارزشیابی، 14(53)، 31-59.
درتاج، فریبرز.، و محمدی، اکبر. (1389). مقایسه عملکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی با عملکرد خانواده کودکان بدون اختلال بیش فعالی. خانواده پژوهی، 6(22)، 211-226.
شریعتی، سمیرا.، و کریمی، بهروز. (1399). اثربخشی آموزش تکنیکهای ذهنآگاهی بر شادکامی، بهزیستی ذهنی و نشخوار فکری دختران، خانواده درمانی کاربردی، 1(1)، 125-147.
شهیم، سیما.، مهرانگیز، لیلا.، و یوسفی، فریده. (1386). شیوع اختلال نقص توجه/ بیشفعالی در کودکان دبستانی، مجله بیماریهای کودکان ایرانی، 17(2)، 216-211.
قدمپور، عزتالله.، رحیمیپور، طاهره.، و زنگیآبادی، معصومه. (1395). تاثیر آموزش برنامه تربیت سازنده به مادران، بر مهارتهای خودکنترلی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی در دوره دبستان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 17(3)، 117-109.
نهنگ، علی اکبر.، موسوی نجفی، فهیمه.، و محمدی، رویا. (1399). تاثیر آموزش ذهنآگاهی بر خودنظمبخشی هیجانی و تابآوری روانشناختی کودکان بدسرپرست، فصلنامه سلامت روان کودک، 7(1)، 33-45.
یغمایی، ساناز.، ملکپور، مختار.، و قمرانی، امیر. (1398). میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کمتوجهی بیشفعالی، نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(1)، 15-27.
Baweja, R., Waxmonsky, J.G. (2022). Updates in Pharmacologic Strategies for Emotional Dysregulation in Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Child and Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 31(3), 479-498.
Brock, S.E., Clinton, A. (2007). Diagnosis of attention deficit/ hyperactivity disorder (AD/HD) in childhood: A review of the literature. The California School Psychologist, 12(1), 73-91.
Cooper, J.M., Collier, J., Veronica, J., and Hawkey, J.C. (2010). Beliefs About Personal Control and Self Management in 30-40 Year Old Living with Inflammatory Bowel Disease: A Qualitative Study, International Journal of Nursing Studies, 47(12), 1500-1509.
Dalrymple, K., Chelminski, I., Zimmerman, M. (2016). Reliability and validity of a semi-structured DSM-based diagnostic interview module for the assessment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in adult psychiatric outpatients, Psychiatry Research, 242(30), 46–53.
Deng, X., Zhang, J.M., Hu, L., Zeng, H. (2019). Neurophysiological evidences of the transient effects of mindfulness induction on emotional processing in children: An ERP study. International Journal of Psychophysiology, 143, 36-43.
Dougherty, D., Sharkey, J. (2017). Reconnecting Youth: Promoting emotional competence and social support to improve academic achievement. Children and Youth Services Review, 74, 28-34.
Friese, M., Hofmann, W. (2009). Control Me or I Will Control You: Impulses, Trait Self Control, and The Guidance of Behavior. Journal of Research in Personality, 43(5), 795-805.
Kendall P C, & Wilcox L E, (1979). Self-control in children: Development of a rating Scale, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 47(6), 1020-1029.
Kochmanski, A.J. (2010). Learning disabilities and communication deficits: Compensating for social incompetence. Journal of LD and Social Competence, 5, 1-15.
Kohen, M., Rosman, B.L. (1972 (. A social competence scale and symptom checlist for preschool child: factor dimension their cross-instrument generality, and longitudinal persistence. Journal of Developmental Psychology, 6, 430-444.
Lack, S., Brown, R., Kinser, P.A. (2020). An Integrative Review of Yoga and Mindfulness-Based Approaches for Children and Adolescents with Asthma. Journal of Pediatric Nursing, 52, 76-81.
Mathews, B.L., Koehn, A.J., Abtahi, M.M., Kerns, K.A. (2016). Emotional competence and anxiety in childhood and adolescence: A meta-analytic review. Clinical Children Family Psychology Review, 19(2), 162-184.
Mele, C., Hulett, J., Goldschmidt, K. (2022). User-friendly mindfulness-based interventions (MBI) for children and adolescents with childhood cancer. Journal of Pediatric Nursing, 63, 168-170.
Miniksar, D.Y., Özdemir, M. (2021). Sleep quality in children and adolescents with attention-deficit and hyperactivity disorder. Archives de Pédiatrie, 28(8), 668-676.
Morag, E.G. (1975). Validity of Kohn Social Competence Scale for USE with Elementary School Children. A thesis submitted
impartial fulfillment of the requirements for the degree of master of education. University of British Colombia.
Müller, C., Otto, B., Sawitzki, V., Kanagalingam, P., Scherer, J., Lindberg, S. (2021). Short breaks at school: effects of a physical activity and a mindfulness intervention on children's attention, reading comprehension, and self-esteem. Trends in Neuroscience and Education, 25, 1001-1006.
Murray, L.K, (2002). Self -control training in young children. Dissertation Abstracts International Section B, Sciences & Engineering, 63(1), 17-30.
Perry-Parrish, C., Copeland-Linder, N., Webb, L., Sibinga, E.M. (2016). Mindfulness-Based Approaches for Children and Youth, Current Problems in Pediatric and Adolescent Health Care, 46(6), 172-178.
Romppanen, E., Korhonen, M., Salmelin, R.K., Puura, K., Luoma, I. (2021). The significance of adolescent social competence for mental health in young adulthood. Mental Health & Prevention, 21, 2001-2007.
Rosová, D. (2014). Preventive program aimed at development of social and emotional competence of first grade pupils at primary schools who suffer from behavioral disorders. Procedia Social Behavior Science, 132, 589-595.
Yati, M., Yusnayanti, C., Firman, A. (2020). Minimizing attention of deficit hyperactivity disorder in children ages 7–10 years through early detection in state 1st SD 1 Poasia Kendari 2017
. Enfermería Clínica, 30(5), 81-83.
Yu, M., Zhou, H., Xu, H., Zhou, H. (2021). Chinese adolescents’ mindfulness and internalizing symptoms: The mediating role of rumination and acceptance. Journal of Affective Disorders, 280, 97-104.
Zhang, R., Qiu, Z., Li, Y., Liu, L., Zhi, S. (2021). Teacher support, peer support, and externalizing problems among left-behind children in rural China: Sequential mediation by self-esteem and self-control. Children and Youth Services Review, 121, 1058-1063.