اسماعیلی، م. صلاحیان، ا. (1397). رابطه هیجان شرم/احساس گناه با رفتارهای اخلاقی در دانش آموزان (مطالعه موردی: هنرستان صنعتی تهران). فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانی، 7(25)، 11-18.
اعتماد، ج. (1391). باورهای معرفت شناسی و صداقت تحصیلی: بررسی نقش واسطه گری احساس شرم و گناه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شیراز.
بادان فیروز، ع؛ رحیمیان بوگر، ا؛ ناجی، ا؛ شیخی، م. (1396). تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان: نقش پیشبین قدرت ایگو و سازمان شخصیت. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 11(8)، 37-45.
بارانی، ح؛ فولادچنگ، م؛ درخشان، م. (1398). رابطۀ ذهنآگاهی و بیصداقتی تحصیلی: نقش واسطهگری امید تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 11(2)، 50-70.
بارانی، ح؛ فولادچنگ؛م. (1400). تبیین علی ابعاد بیصداقتی تحصیلی براساس وظیفهگرایی و مسئولیتپذیری تحصیلی. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 12(2)، 59-82.
بشارت، م؛ اسدی، م؛ تولائیان، ف. (1394). نقش واسطه ای استحکام من در رابطه بین سبک های دلبستگی و راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان. روانشناسی تحولی:روان شناسان ایرانی، 12(46)، 107-119.
بشارت، م؛ تیمورپور، ن؛ رحیمی نژاد، ع؛ حسین رشیدی، ب؛ غلامعلی لواسانی، م. (1395). نقش واسطه ای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین سبکهای دلبستگی و استحکام من با سازگاری با ناباروری در زنان. روانشناسی معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسی ایران، 11(1)، 3-20.
بیرامی، م؛ هاشمی، ت؛ فتحیآذر، ا؛ علائی، پ. (1394). اثربخشی آموزش مدیریت شرم مبتنی بر برنامه PEGS در کاهش قلدری نوجوانان دختر. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 39(10)، 1-23.
جویباری، ل؛ محمدی، ز؛ ثناگو، م. (1389). نگاهی به رفتارهای نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان. گام های توسعه در آموزش پزشکی، 7(2)، 127-133.
خورسند خطیبانی، س؛ خسروجاوید، م؛ ابوالقاسمی، ع. (1399). پیشبینی قلدری براساس ویژگیهای شخصیتی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تحمل پریشانی در دانشآموزان. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 15(60)، 131-148.
راهپیما، س؛ جوکار، ب؛ حسینچاری، م؛ خرمایی، ف. (1398). تابآوری اخلاقی تحصیلی:از مفهوم سازی تا سنجش. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 11(2)، 88-114.
رفیعی وردنجانی، ل؛ پروین، ن؛ شفیعی، ز؛ صفدری ده چشمه، ف. (1395). بررسی رفتار نامحترمانه در محیط های آموزشی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 3(2)، 25-37.
سرمد، ز. (1378). متغیرهای تعدیلکننده و واسطهای: تمایزات مفهومی و کاربردی. پژوهش های روانشناختی، 5 (3و 4)، 63-81.
شارکیان، ح؛ عالی، ش؛ رسول زاده طباطبایی، س. (1400). نقش صفات شخصیت و عملکرد تحولی خانواده در پیشبینی سلامت روان دانشجویان با سابقهی تخلف انضباطی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 13(1)، 122-140.
شکری، ا؛ شفیع آبادی، ع؛ دوکانه ای فرد، ف. (1400). مدل یابی ساختارى قدرت ایگو با موفقیت شغلی و میانجیگری رضایت زناشویی و عزت نفس. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 12(45)، 213-238.
شمشیری، م؛ محمدی، م ؛ ایرانپور، س؛ نوروزی، م. (1396). بررسی بینزاکتی فراگیران در آموزش علوم پزشکی از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان. مجله سلامت و مراقبت، 19(3)، 158-167.
شیرزادی، م؛ شیخ الاسلامی، ر. (1397). مدل علّی آدابگریزی تحصیلی بر اساس محقپنداری تحصیلی، عدالت کلاسی و درگیری تحصیلی. فصلنامه علمی-پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 9(32)، 63-82.
شیرزادی، م؛ شیخ الاسلامی، ر. (1398). آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطهای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آدابگریزی تحصیلی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 16(1)، 51-59.
شیرزادی، م ؛ بداقی، آ؛ میرزایی، ح؛ بابادی عکاشه، ن. (1400). بررسی اثربخشی آموزش توانش های خودتعیین گری بر هنجارگریزی تحصیلی و درگیری تحصیلی. مجله علوم روانشناختی، 20(99)، 391-404.
شیرزادی، م؛ بیاتی، ش؛ بداقی، آ؛ بابادی عکاشه، ن. (1400). اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر هنجارگریزی و درگیری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر بروجن. مجله علوم روانشناختی، 20(98)، 295-304.
صداقت نژاد، ز. (1395). رابطه ی جهت گیری هدف و بی صداقتی تحصیلی: نقش واسطه ای هیجانات خوداگاه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه شیراز.
عالی، ا؛ هادیزاده مقدم، ا؛ امیرخانی، ط. (1400). مطالعه پیشایندها و پیامدهای بیادبی در محلکار. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 13(46)، 71-88.
عباسی، ن؛ حسینی، ف؛ گلستانه، س. (1395). نقش سبک های اسنادی در هیجان های خودآگاه شرم و گناه در دانش آموزان دوره ابتدایی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 16(8)، 1-18.
علائی، پ؛ بیرامی، م. (1395). اثربخشی آموزش مدیریت شرم در کاهش خشم نوجوانان دختر در محیط مدرسه. مطالعات روان شناسی بالینی، 7(25)، 129-148.
فرقدانی، آ. ارتباط دیدگاه گیری اجتماعی و قدرت ایگو با هوش فرهنگی در دانشجویان غیربومی: نقش تعدیل کنندة سن و جنسیت. دوفصلنامه روان شناسی فرهنگی، 2(1)، 61-78.
فصیحانی فرد، س؛ جوکار، ب؛ خرمایی، ف؛ حسین چاری، م. (1398). نقش واسطه ای خودناتوان سازی در رابطه بین احساسات شرم و گناه و سازگاری تحصیلی. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(3)، 37-50.
فهمیده، س؛ پورحسین، ر؛ غلامعلی لواسانی، م. (1397). نقش واسطهای استحکام من در رابطه بین تحول من و سلامت روان در دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه تهران. مجله علوم روانشناختی، 17(67)، 303-309.
کاشانکی، ح؛ کشمیری، م. (1398). بررسی نقش شرم و گناه در سلامت روان: مقاله مروری. نشریه علمی رویش روان شناسی، 8(5)، 205-216.
گرایلی، ع؛ خوراکیان، ع؛ مهارتی، ی.(1396). بررسی اثر هیجانات خودآگاهانه (غرور، شرم و گناه) بر سطح خلاقیت دانشجویان. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(4)، 101-126.
گل پرور، م. (1389). بررسی نقش اخلاق تحصیلی، عدالت و بی عدالتی آموزشی در رفتارهای مدنی ـ تحصیلی دانشجویان. فصلنامه اندیشه ها ی تازه در علوم تربیتی، 5(4).
محمدی، ز؛ جوکار، ب؛ چاری، م. (1393). پیشبینی رفتارهای خودشکن توسط جهتگیری هدف: نقش واسطهگری احساسات شرم و گناه. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11(41)، 83-103.
Abedini, Z., & Akhoundzade, K. (2021). Implementation of the Training Course of Student’s Manners in Management of Nursing Students’ Incivility. Health, Spirituality and Medical Ethics, 8(1), 28-34.
Abedini, Z., Saeedi, M., Khoramirad, A., & Nia, H. S. (2021). Factor analysis of iranian version of nursing students' incivility questionnaire. Iranian journal of nursing and midwifery research, 26(5), 462.
Baron, R. M., Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal Personality Social Psychology, 51(6),1173- 1182
Clark, C. (2008). The dance of incivility in nursing education as described by nursing faculty and students. Advances in nursing science, 31(4), E37-E54.
Clark, C. M., Barbosa-Leiker, C., Gill, L. M., & Nguyen, D. (2015). Revision and psychometric testing of the incivility in nursing education (INE) survey: introducing the INE-R. Journal of Nursing Education, 54(6), 306-315.
Clark, C. M., Ahten, S. M., & Macy, R. (2013). Using problem-based learning scenarios to prepare nursing students to address incivility. Clinical Simulation in Nursing, 9(3), e75-e83.
Clark, C. (2008). Student perspectives on faculty incivility in nursing education: An application of the concept of rankism. Nursing outlook, 56(1), 4-8.
Cohen, T. R., Wolf, S. T., Panter, A. T., & Insko, C. A. (2011). Introducing the GASP scale: a new measure of guilt and shame proneness. Journal of personality and social psychology, 100(5), 947
Felblinger, D. M. (2008). Incivility and bullying in the workplace and nurses’ shame responses. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing, 37(2), 234-242.
Feldmann, L. J. (2001). Classroom civility is another of our instructor responsibilities. College Teaching, 49(4), 137-140.
Keating P. (2016). An exploratory mixed-methods study of student incivility in higher education classrooms. [Ph.D. Thesis]. USA: Edge Hill University in Ormskirk Lancashire
Krejcie, R. V& Morgan, D. V. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Lasiter, S., Marchiondo, L., & Marchiondo, K. (2012). Student narratives of faculty incivility. Nursing outlook, 60(3), 121-126.
Huang, N., Qiu, S., Alizadeh, A., & Wu, H. (2020). How incivility and academic stress influence psychological health among college students: The moderating role of gratitude. International journal of environmental research and public health, 17(9), 3237.
Miranda, G. A., Welbourne, J. L., & Sariol, A. M. (2020). Feeling shame and guilt when observing workplace incivility: Elicitors and behavioral responses. Human Resource Development Quarterly, 31(4), 371-392.
Rosen, C. C., Koopman, J., Gabriel, A. S., & Johnson, R. E. (2016). Who strikes back? A daily investigation of when and why incivility begets incivility. Journal of Applied Psychology, 101(11), 1620.
Segrist, D., Bartels, L. K., & Nordstrom, C. R. (2018). “But everyone Else is doing it:” a social norms perspective on classroom incivility. College Teaching, 66(4), 181-186.
Ziadni, M. S., Jasinski, M. J., Labouvie-Vief, G., & Lumley, M. A. (2017). Alexithymia, defenses, and ego strength: Cross-sectional and longitudinal relationships with psychological well-being and depression. Journal of happiness studies, 18(6), 1799-1813.