رهبر کرباسدهی، ابوالقاسمی؛ رهبر کرباسدهی، عباس. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی بر تابآوری روان شناختی و توانمندی اجتماعی دانشآموزان با نشانههای افسردگی. مطالعات روانشناختی، 15(4)، 73-90.
سیف حسینی، آ؛ اسدی، ج؛ ثناگو، ا و خواجوندخوشلی، ا. (1398). مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی مبتنی بر درمان گروهی و برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری مادران کودکان مبتلا به سرطان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(ویژه نامه 1 )، 411-420.
صیادی، گونا؛ گل محمدیان، رشیدی. (1396). اثربخشی طرحواره درمانی بر احساس حقارت دختران نوجوان خانواده های طلاق. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره، 7(1)، 89-100.
سلیمانی، علی؛ صادقی، سمیرا؛ الهام؛ الیاسی، فرنگیس. (1396). نقش رویکرد طرحوار درمانی بر سرمایه های روانشناختی و روش های دلبستگی زوجی آشفته. نهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی.
فتحی آشتیانی، علی؛ داستانی، محبوبه. (1388). آزمونهای روانشناختی: ارزشیابی شخصیت و سلامت روان، تهران: انتشارات بعثت.
قدیمی نوران، میترا؛ یونس، جلیل. (1395). ساخت و رواسازی مقیاس سرمایه روانشناختی و رابطه آن با بهزیستی ذهنی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 7(25)، 159-186.
کیهانی، مهناز؛ تقوایی، داود؛ رجبی، ابوالفضل؛ امیرپور، برزو. (1393). همسانی درونی و تحلیل عاملی تأییدی مقیاس تابآوری کانر-دیویدسون در دانشجویان دختر پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 14(10)، 857-865.
گلمن، دانیل (1995). هوش هیجانی. ترجمة نسرین پارسا (1380). تهران: رشد.
مرادحاصلی، مستانه؛ یارمحمدی واصل، مسیب. (1399). اثر طرحوارهدرمانی بر تابآوری، احساس تنهایی و استقلال عاطفی فرزندان شبه خانواده. روانشناسی بالینی و شخصیت، 15(1)، 17-25.
یارمحمدیان، احمد؛ شرفی راد، حیدر. (2011). تحلیل رابطهی بین هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی در نوجوانان. جامعه شناسی کاربردی, 22(4)، 35-50.
یانگ، ج؛ کلوسکو،ژ؛ ویشار، م. (1386). طرحواره درمانی (راهنمای کاربردی برای متخصصات بالینی). ترجمه ح، حمیدپور و ز، اندوز. جلد اول، 2008. تهران؛ انتشارات ارجمند.
Agaibi, C.E; Wilson, J.P(2005). Trauma, PTSD, And Resilience. A Review Of The Literature. Trauma, Violence, & Abuse; 6(3), 195-216.
Beloe, P. and Derakshan, N. (2019). Adaptive working memory training can reduce anxiety and depression vulnerability in adolescents. Developmental Science;23(4), 100.107.
Blöte, A. W. and Westenberg, P. M. (2019). The temporal association between emotional clarity and depression symptoms in adolescents. Journal of adolescence.7(1), 110-118.
Coifman, K. G., & Bonanno, G. A. (2010). When distress does not become depression: Emotion context sensitivity and adjustment to bereavement. Journal of abnormal psychology, (3),119-479.
Connor, K. M. and Davidson, J. R. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor-Davidson resilience scale (CDǦRISC). Depression and anxiety.18(2), 76-82.
Crowley, B. J., Hayslip, B., Jr., & Hobdy, J. (2003). Psychological hardiness and adjustment to life events in adulthood. Journal of Adult Development, 10(4), 237–248.
Dhingra, R., Manhas, S., & Thakur, N. (2005). “Estabilishing Connectivity of Emotional Quotient (E.Q), Spiritual Quotient with Social Adjustment: A Study of Kashmiri Migrant Woman”, J. Hum. Ecol. 18 (94), 313-317.
Dickhaut, V., & Arntz, A. (2014). Combined group and individual schema therapy for borderline personality disorder: a pilot study. Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 45(2), 242-251.
Friborg, O., Hjemdal, O., Rosenvinge, J. H., & Martinussen, M. (2003). A new rating scale for adult resilience: what are the central protective resources behind healthy adjustment? International journal of methods in psychiatric research, 12(2), 65-76.
Gonzales, N., Jensen, M., Montano, Z., Wynne, H., Caldera, Y. M., & Lindsey, E. (2014). The cultural adaptation and mental health of Mexican American adolescents. Handbook of Mexican American children and families: Multidisciplinary perspectives, 182-196.
Heydari, M., Bakhtiyarpour, S., Makvandi, B. Naderi, F., & Hafezi, F. (2016). The effectiveness of FRIENDS program training in children’s anxiety in Shiraz. Psychological methods and models; 7(24), 89-100. [Persian].
Lampe LA. (2009). Social anxiety disorder: recent developments in psychological approaches to conceptualization and treatment. Aust N Z J Psychiatry. 43(10), 887–98.
Lazaurus R. S., f Folkman, S. (1985), Stress Appraisal and coping. New York, Springer, Pub, Company.
Luthar, S.S. Cicchetti, D.C & Becker, B. (2000). The construct of resilience: Acritical evaluation and guidelines for future work. Child Developent, (71), 543-562.
Masten, A. S. (2009). Ordinary magic: Lessons from research on resilience in human development. Education Canada, 49(3), 28-32.
Masten, A. S., Morison, P., Pellegrini, D., & Tellegen, A. (1990). Competence under stress: Risk and protective factors in the development of psychopathology içinde 236-257.
Poole, J. C., Dobson, K. S. and Pusch, D. (2017). Anxiety among adults with a history of childhood adversity: Psychological resilience moderates the indirect effect of emotion dysregulation. Journal of affective disorders. (217), 144-152.
Priemer, M., Talbot, F., French, D.J. (2015). Impact of self-help schema therapy on psychological distress and early maladaptive schemas: A randomized controlled trial. Behavior Change, (32), 59-73.
Sajjadi S, Golmohammadian M, Hojatkhah M. (2016). Effectiveness of schema therapy on academic adjustment in high school female students in Kermanshah. Journal of Counseling Research. 15(58), 4–17. [Persian].
Siebert. Al. (2007). How to Develop Resilience Strengths.
Sotoudehfar, F. (2015). Comparison of Reality Therapy and Schema therapy on resiliency and emotion regulation in female adolescents with borderline personality experienced emotional breakdown, Master's Thesis, Islamic Azad University of NajafAbad. [Persian].
Teodoro, M. L. M., Käppler, K. C., de Lima Rodrigues, J., de Freitas, P. M., & Haase, V. G. (2005). The Matson Evaluation of Social Skills with Youngsters (MESSY) and its adaptation for Brazilian children and adolescents. Revista Interamericana de Psicología/
Interamerican Journal of Psychology, 39(2), 239-246.
http://www.who.int/health-topics/adolescent-health/e/2022/03/23.