اسکندری، مهدی؛رضاخانی، سیمین دخت؛ بهبودی، معصومه. (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، واقعیت درمانی و درمان مثبت نگر بر سرمایه های روانشناختی و سبک های ابراز هیجان زنان مبتلا به مونتیپل اسکلروزیس. مجله اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 58، 16-7.
تقی پور، بهزاد؛ بشرپور، سجاد؛ و نریمانی، محمد. (1399). اثربخشی درمان گشتالتی بر نشخوار فکری و حساسیت اضطرابی زنان مبتلا به اختلال پانیک. مجله پژوهش های نوین روانشناختی، 15(59)، 13-1.
بالاگیری، زهره؛ عارفی، مختار؛ افشاری نیا، کریم و امیری، حسن. (1399). اثربخشی آموزش خانواده مبتنی بر واقعیت درمانی بر همراهی عاطفی، حل مساله و ارتباط زوجین. فصلنامه آموزش در علوم انتظامی، 8(28)، 180-159.
خالقی، نسرین؛ امیری، مهدی و طاهری، الهام. (1395). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر اضطراب اجتماعی، سوگیری تعبیر و روابط بین فردی نوجوانان. نشریه اصول بهداشت روانی، 19(2)؛ 83-77.
شویجی، جعفر. (1399). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی بر خودمراقبتی و خودتنظیمی هیجانی مردان معلول جسمی حرکتی. مجله دست آوردهای روانشناختی، 20(1)؛ 264-247.
صداقت، مستوره؛ صاحبی، علی و شهابی مقدم، شهره. (1399). اثربخشی واقعیت درمانی به شیوه موردی بر افراد مبتلا به افسردگی اساسی دارای سابقه اقدام به خودکشی. فصلنامه طب انتظامی، 5(20)؛ 378-371.
علیرضایی، مالک؛ فتحی اقدم، قربان؛ قمری، محمد و بزازیان، سعیده. (1399). مقایسه اثربخشی واقعیت درمانی و طرحواره درمانی بر تنظیم هیجان در زنان دارای تعارض زناشویی. فصلنامه طب انتظامی، 3(34)؛ 172-165.
قریشی، منصوره و بهبودی، معصومه. (1396). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی گروهی بر تنطیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دختر. نشریه سلامت اجتماعی، 4(20)، 249-238.
نامدار، امیر؛ سرابیان، سعید و خاتونذبیحیحصاری، نرجس. (1398). رابطه کنترلهیجانی و نظمجوییهیجان با رضایتزناشویی در زوجین 45-20 ساله. مجله دانشگده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(7)؛ 623-614.
Arya, A., Verma, S., Roy, D., Gupta, P.K & Jawaid, F. (2019). A study of burden of care among mothers of mentally retarded children and adolescents attending child and adolescent psychiatry OPD in a tertiary care center in North India. Delhi Psychiatry Journal, 22(2), 238-249.
Ang, K.Q.P., Loh, P.R. (2019). Mental health and coping in parents of children with autism spectrum disorder (ASD) in Singapore an examination of gender role in carting. Journal of Autism and Developmental Disorders, 49, 2129-2145.
Baker, K., Devine, R.T., Ng-Cordel, E., Raymond, F.L & Hughes, C. (2020). Childhood intellectual disability and patents mental health: integrating social, psychological and genetic influences. The British Journal of Psychiatry, 9. 1-8.
Corey, G. (2016). Theories and practice of counseling and psychotherapy (10thed). Brooks/ cole.
Gross, J.J. (2015). Emotion Regulation: current status and future prospects. Psychological Inquiry, 26(1), 1-26.
Heyn, P.C., Abreu, B.C., Ottenbacher, K.J & Carollo, J. (2012). Mixed-reality therapy for adults with cognitive impairments. Journal Gait & Posture, 36(1), 566
Kavanagh, D.J. (2013). Schizophrenia: An overview and practical handbook, Springer.
Kim, I., Ekas, N.V., Hock, R. (2016). Associations between child behavior problems, family management and depression for mothers of children with autism spectrum disorder. Research Spectrum Disorders, 26, 80-90.
Kumari, S &Kiran. (2020). Parenting stress, psychological wellbeing and social support in mothers of children with menyal retardation. International Journal of Scientific Research, 9(1), 57-60.
Mason, C. (2016). Using reality therapy trained group counselors in comprehensive school counseling programs to decrease the academic achievement gap. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 2, 14-25.
Megreya, A.M., Al-attiyah, A.A., Mostafa, A.A &Hassanein, E.E. (2020). Cognitive emotion regulation strategies, anxiety, and depression in mothers of children with or without neuro developmental disorders.
Research in Autism Spectrum Disorder, 76, 1016600.
https://doi.org/10.1016/j.rasd.2020.101600
McConkey, R., Truesdale, K.M., Chang, M.Y., Jarrah, S., Shukri, R. (2008). The impact on mothers of bringing up a child with intellectual disabilities: A cross-cultural study. IntJournal Nursing Stud, 45(1), 65-74.
Nolen-Hoeksema, S. (1991). Responses to depression and their effects on the duration of depressive episodes. Journal of abnormal psychology, 100(4), 569.
Papageorgiou, C & Wells, A. (2004). Depressive rumination: Nature, theory and treatment. Wiley & Sons.
Plant, K.M., & Sanders, M.R. (2007). Predictors care-giver stress in families of preschool-aged children with developmental disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 51(2), 109-124.
Prezman, S & Murphy, R.M. (2016). Effects of teaching control theory and reality therapy as an approach to reducing disruptive behaviors in middle school physical education. International Journal of Reality Therapy, 57(1), 149-150.
Roger, D. and Najarian, B. (1989). The construction and validation of a new scale for measuring emotion control. Personality& Individual Differences, 10(8): 845-853.
Seah, T.H., Aurora, P., and Coifman, K. (2020). Emotional differentiation as a protective factor against the behavioral consequences of rumination: a conceptual replication and extension in the context of social anxiety. Journal Behavior Therapy, 51(1); 135-148.
Tousignant, O. H., Taylor, N. D., Suvak, M. K., & Fireman, G. D. (2019). Effects of rumination and worry on sleep. Behavior Therapy, 50(3), 558-570.
Yao, Y.W., Chen, P.R., Li, C.R., Hare, T.A, Li, S, Zhang, J.T., Liu, L., Ma, S.S & Fang, X.Y. (2017). Combined reality therapy and mindfulness meditation decreasc inter temporal decisional impulsivity in young adults with internet gaming disorder. Computers in Human Behavior, 68, 210-216.
Yidirim, A., Hacihasanog, A., Ilar, R., Karakurt, P. (2013). Effects of a nursing intervention programs on the depression and perception of family functioning of mothers with intellectually disabled children. Journal of Clinical Nursing, 22, 251-261.