اکبرپور، فرهاد؛ زارع بهرامآبادی، مهدی؛ دوایی، مهدی؛ حسنی، فریبا. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجان بر نشانگان درونیسازی و خودکنترلی در نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر. فصلنامه تعالی مشاوره و روان درمانی، 10(38)، 11-20.
اژهای، علیرضا؛ قمرانی، امیر. (1395). ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس چندبعدی حالت بیحوصلگی در مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان،۱۵ (۹)،۸۳۴-۸۲۱.
امام دوست، زیبا؛ تیموری، سعید؛ خوی نژاد، غلامرضا؛ رجایی، علیرضا. (1399). مقایسه اثربخشی شناخت درمانگری مبتنی بر ذهن آگاهی و واقعیت درمانگری بر تنظیم شناختی هیجان در مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۹ (۸۹)، ۶۵۵-۶۴۷.
باوی، ساسان. (1398). مقایسه اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی و مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و صمیمیت اجتماعی پسر نوجوان. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی، 7(53)، 37-46.
بیرامی، منصور؛ هاشمی نصرت آباد، تورج؛ بدری گرگری، رحیم؛ دبیری، سولماز. (1395). اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی مبتنی بر مدل فلنر بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان قربانی قلدری با توجه به نوع جهت گیری اهداف اجتماعی. مطالعات روان شناسی بالینی، 6(23)، 1-24.
پوراعتمادی، حمیدرضا؛ فتحآبادی، جلیل؛ صادقی، سعید؛ شلاتی، بیتا. (1395). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر نشانه های اختلال طیف اوتیسم در نوجوانان. مجله پژوهش در علوم توانبخشی، 12(4)، 220-216.
جوهری فرد، معصومه؛ زهرا کار، کیانوش؛ فرخی، نورعلی؛ مردانی راد، مژگان. (1400). بررسی مدل عِلّی گرایش به رفتار پرخطر نوجوانان بر اساس باورهای فراشناختی و سبکهای هویت با میانجیگری افکار منفی تکرار شونده و تابآوری. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 12(47)، 161-194.
حبیبی، مرضیه؛ کریمی، سارا؛ وحیدی فرد، محبوبه؛ چاقوساز، مرضیه. (1399). تأثیر آموزش هوش هیجانی بر کاهش اعتیاد دانش آموزان به شبکههای مجازی. رویش روان شناسی. ۹ (۶) :۳۶-۲۹.
رضایی، فاطمه. (1399). بررسی رابطه استفاده آسیب زا از تلفن همراه و اعتیاد به اینترنت با طلاق عاطفی معلمان شهر کرمانشاه. رویش روان شناسی، ۹ (۳)، ۷۶-۶۹.
رزاق پور، مهدی؛ حسین زاده، علی اصغر. (1398). نقش میانجیگر راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی در رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با نشانههای جسمانی سازی دانشجویان دختر. فصلنامه روان شناسی کاربردی، 13(2)، 295-316.
رضایی، سعید؛ وثوقی، علی. (1400). اثربخشی برنامه آموزش کفایت اجتماعی بر بهبود رفتارهای جامعه پسند تیزهوشان کم پیشرفت. پژوهش های روانشناسی اجتماعی، 11(43)، 123-140.
زارعی، سلمان. (1400). رابطه حالت بی حوصلگی با آمادگی اعتیاد در بین نوجوانان پسر: نقش تعدیل کنندگی بهزیستی معنوی. فصلنامه علمی اعتیادپژوهی، ۱۵ (۵۹)، ۸۴-۶۵.
زادهمحمدی، علی؛ احمدآبادی، زهره؛ حیدری، محمود. (1390). تدوین و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۷ (۳)، ۲۲۵-۲۱۸.
شریفی رهنمو، سعید؛ سراجی، فرهاد؛ شریفی رهنمو، مجید؛ نوری، ابراهیم؛ فتحی، آیتاله. (1400). تحلیل کانونی رابطه مؤلفههای اعتیاد موبایلی با میزان رفتارهای پرخطر رانندگی جوانان. نشریه طب انتظامی، 1(11)، 37-26.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ هنرمند قوجه بگلو، پژمان؛ امیر، سید محمد بصیر؛ قلی زاده، بهزاد. (1398). پیشبینی رفتارهای پرخطر بر اساس نقش مؤلفههای حمایت اجتماعی ادراکشده، ابرازگری هیجانی، سیستمهای مغزیرفتاری در معتادان. افق دانش، ۲۵ (۴)، ۲۹۷-۲۸۲.
صالحی، سیده نرگس؛ افتخارصعادی، زهرا؛ برنا، محمدرضا. (1400). مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری مثبت نگر و آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر تاب آوری و خودکارآمدی دانش آموزان دختر دارای افسردگی غیربالینی. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی، 9(60)، 59-73.
عباسی شوازی، محمدتقی؛ معینی، مهدی و پوردیان، روح الله. (1397). فضای مجازی, همنشینی و رفتارهای پرخطر: مطالعه رابطه همنشینی دانشجویان در فضای مجازی با رفتارهای پرخطر در فضای واقعی و مجازی. انتظام اجتماعی، 10(3 )، 77-104.
علیزاده، سیما؛ راهب، غنچه؛ میرزائی، زهرا؛ حسین زاده، سمانه. (1399). اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی بر گرایش به رفتارهای پرخطر نوجوانان پسر مراکز شبانهروزی بهزیستی در شهرهای مشهد و سبزوار. مجله توانبخشی، ۲۱ (۱)، ۷۳-۵۴.
عسگری، محمد؛ متینی، اعظم. (1399). تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس برتکانشگری دانشجویان سیگاری. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(42)، 205-230.
فتحی، آیت اله؛ ملکی راد، علیاکبر؛ عباسی، محمد. (1400). پیشبینی رفتارهای پرخطر نوجوانان براساس عملکرد خانواده و جهتگیری مذهبی با تأکید بر نقش پلیس. فصلنامه امنیت و فرهنگ (دانش انتظامی همدان سابق)، 8(1)، 13-23.
قیصری، زهرا؛ صاحبدل، حسین؛ ابراهیم پور، مجید. (1400). بررسی اثربخشی رواندرمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی، خشونت) دانشآموزان. مجله علمی پژوهان، ۱۹ (۳)، ۳۳-۲۷.
مینا، فاطمه؛ امینیمنش، سجاد. (1400). پیشبینی کنندههای گرایش به رفتارهای پرخطر در نوجوانان دختر: نقش بدنظمی هیجانی، تمایزیافتگی و ابراز وجود. پژوهش های روانشناسی اجتماعی، 11(44)، 183-197.
Chun, J. (2018). Conceptualizing effective interventions for smartphone addiction among Korean female adolescents. Children and Youth Services Review, 84(1), 35-39.
Coccaro, E., Drossos, T., Kline, D., Lazarus, S. (2022). Diabetes distress, emotional regulation, HbA1c in people with diabetes and a controlled pilot study of an emotion-focused behavioral therapy intervention in adults with type 2 diabetes. Primary Care Diabetes, 11(3), 17-24.
Chou, W. J., Chang, Y. P., & Yen, C. F. (2018). Boredom proneness and its correlation with internet addiction and internet activities in adolescents with attention- deficit/ hyperactivity disorder. Kaohsiung Journal of Medical Sciences, 34(8), 467-474
Elhai, J. D., Vasquez, J. K., Lustgarten, S. D., Levine, J. C. and Hall, B. J. (2018). Proneness to boredom mediates relationships between problematic smartphone use with depression and anxiety severity. Social Science Computer Review, 36(6), 707 720.
Ferraro, I., Taylor, A. (2021). Adult attachment styles and emotional regulation: The role of interoceptive awareness and alexithymia. Personality and Individual Differences, 173(4), 41-50.
Falman, S. A., Mercer-Lynn, K. B., Flora, D. B., & Eastwood, J. D. (2013). Development and validation of the multidimensional state boredom scale. Assessment, 20(1), 68-85.
Jenaro, C., Flores, N., Gómez-Vela, M., González-Gil, F., Caballo, C. (2007). Problematic internet and cell-phone use: Psychological, behavioral, and health correlates. Addiction Research & Theory, 15(3), 309-20.
Jackson-Koku, G., & Grime, P. (2019). Emotion regulation and burnout in doctors: a systematic review. Occupational Medicine, 69(1), 9 -21.
Kang, Y., Ha, J., Ham, G., Lee, E. (2022). A Structural Equatin Model of the Relationships between Social-emotional Competence, Social Support, Depression, and Aggression in Early Adolescents in South Korea. Children and Youth Services Review, 16(4), 64-73.
Kumar, S., Shekhar, C. (2021). Examining the role of high-risk fertility behaviour in chronic undernutrition among Indian married women age 15-49. Clinical Epidemiology and Global Health, 11(7), 73-79.
Krannich, Goetz, T., Roos, A., Murayama, K. (2022). Predictive validity of state versus trait challenge and boredom for career aspirations. Learning and Instruction, 3(26), 96-105.
Lepp, A., Barkley, J. E. & Li, J. (2017). Motivations and experiential outcomes associated with leisure time cell phone use: Results from two independent studies. Leisure Sciences, 39(2), 144-162
Li, P. (2021). Sustainable policies for discouraging early childhood social competence. Aggression and Violent Behavior, 20(11), 70-79.
Popova-Petrosyan, E. V., Kulanthaivel, S., & Balasundaram, K. (2020). Development of Secondary Osteoporosis in Teenage Girls with Menstrual Disorders. Current Women's Health Reviews, 16 (1), 26-32.
Pfaff, N., Pantell, M. S., & Kaiser, S. V. (2021). High-risk Behavior Screening and Interventions in Hospitalized Adolescents. Hospital Pediatrics Journal, 11(3), 293-297.
Pawlak, M., Kruk, M., Zawodniak, J., Pasikowski, S. (2022). Examining the underlying structure of after-class boredom experienced by English majors. System, 106(1), 69-76.
Quarshie, E. N., Waterman, M. G., & House, A. O. (2020). Adolescent selfharm in Ghana: a qualitative interview-based study of first-hand accounts. BMC psychiatry, 20(1), 1-14.
Ran, G., Li, J., Zhang, Q., Niu, X. (2022). The association between social anxiety and mobile phone addiction: A three-level meta-analysis. Computers in Human Behavior, 130(5), 198-207.
Shults, R., Shaw, K., Yellman, M., Jones, E. (2021). Does geographic location matter for transportation risk behaviors among U.S. public high school students? Journal of Transport & Health, 22(11), 34-41.
Sanders, M. R., Turner, K. M., & Metzler, C. W. (2019). Applying self-regulation principles in the delivery of parenting interventions. Clinical child and family psychology review, 22(1), 24-42.
Tyagi, A., Prasad, A., Bhatia, D. (2021). Effects of excessive use of mobile phone technology in India on human health during COVID-19 lockdown. Technology in Society, 67(10), 62-71.
Westgate, E. C., & Wilson, T. D. (2018). Boring thoughts and bored minds: The MAC model of boredom and cognitive engagement. Psychological Review, 125(5), 689-713.
Yang, Z., Asbury, K. & Griffiths, M. D. (2019). An exploration of problematic smartphone user among Chinese university students: associations with academic anxiety, academic procrastination, self-regulation and subjective wellbeing. International Journal of Mental Health Addiction, 117(1), 596-614.