اکبری مطلق, م. (1394). مقایسه ویژگیهای عصب روانشناختی کودکان فراگیر موسیقی و عادی دوره دبستان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی عصب روانشناسی, 1(1), 66-74.
باعزت، ف.، و نوری زاده، ن. (1397). تأثیر بسته آموزشی-شناختی دانشگاه یوتا بر ابعاد توجه پایدار, انتخابی, و انتقالی کودکان خردسال. سلامت روان کودک (روان کودک), 5(3 ), 58-68.
حبیب دوست، م. (1395). مبانی آموزش موسیقی. دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه وترویج آموزش علوم در ایران.
حمیدی، ف؛ سیدنوری، س. و کریمی لیچاهی، ر. (1393). مقایسه مشکلات رفتاری دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری از دیدگاه معلمان. فصلنامه سلامت روان کودک، ۱(۱)، ۱۹-۲۶.
حمیدی، م؛ شریعت، س؛ آقابزرگی، س. و کشاورز محمدی، ر. (1398). اثربخشی ذهن آگاهی کودکمحور بر تکانشگری و پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال رفتاری برون نمود. فصلنامه سلامت روان کودک، ۶ (۴)، ۱۴۴-۱۵۵.
رستمی، ح؛ فتحی، آ.، و خیری، ا. (1398). بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی در کاهش پرخاشگری و افزایش سلامت روانی سربازان. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران, 7(1 ), 109-117.
زمانی امیرزکریا، ر؛ فضیلت پور، م. و توحیدی، ا. (1397). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری, 6(10 ), 77-93.
سعدالهی، ع؛ قربانی، ر؛ بختیاری، ج؛ سلمانی، م؛ خادمی، ا؛ محمدی، ن. و همکاران.. .(1398). شیوع اختلال نقص توجه/بیشفعالی در دانشآموزان پایه اول تا سوم مدارس ابتدایی شهر سمنان. کومش، ۲۱ (۲)، ۲۹۲-۲۹۷.
قاسم تبار، س؛ حسینی، م؛ حاجی تبار فیروزجایی، م. و گودرزی، ن. (1394). اثربخشی آموزش موسیقی در تواناییهوشی کودکان پیشدبستان. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 11(37), 139-159.
کثیریان، ن؛ میرزایی، ه؛ پیشیاره، ا. و فرهبد، م. (1397). بررسی الگوهای عملکرد توجهی در کودکان با اختلال یادگیری ریاضی با استفاده از آزمون «توجه روزمره برای کودکان». آرشیو توانبخشی (توانبخشی), 19(1), 76-85.
گودرزی، ا؛ گل محمدی، ع؛ بشیرگنبدی، س. و صمدی، ساره. (1397). اثربخشی ذهنآگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر افکار خودکشی و پرخاشگری در سربازان وظیفه. فصلنامه طب انتظامی، ۷ (۴)، ۱۴۷-۱۵۲.
لهاک، ع. و اسدی، ج. (1399). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر میزان توجه و پرخاشگری در کودکان زیر دوازده سال. پژوهش های روانشناسی اجتماعی، 10(40)، 1-20.
نریمانی، م؛ پرزور، پ. و بشرپور، س. (1394). مقایسهی تنظیم خلق منفی و بیانگری هیجانی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی، 9(31)، 69-90.
واحدی، ش؛ فتحی آذر، ا.؛ حسینی نسب، س. و مقدم، م. (1387). بررسی پایایی و روایی مقیاس پرخاشگری پیش دبستانی و ارزیابی میزان پرخاشگری در کودکان پیش دبستانی ارومیه. اصول بهداشت روانی, 10(1 (پیاپی 37)), 15-24.
Chan, R. C., Wang, L., Ye, J., Leung, W. W., & Mok, M. Y. (2008). A psychometric study of the Test of Everyday Attention for Children in the Chinese setting. Archives of Clinical Neuropsychology, 23(4), 455-466.
Connor, D. F., Newcorn, J. H., Saylor, K. E., Amann, B. H., Scahill, L., Robb, A. S., ... & Buitelaar, J. K. (2019). Maladaptive aggression: with a focus on impulsive aggression in children and adolescents. Journal of child and adolescent psychopharmacology, 29(8), 576-591.
Cooley, E. L., & Morris, R. D. (1990). Attention in children: A neuropsychologically based model for assessment, Developmental Neuropsychology, 6 (3), 239-274.
Cotton, S., Kraemer, K. M., Sears, R. W., Strawn, J. R., Wasson, R. S., McCune, N., ... & Delbello, M. P. (2020). Mindfulness‐based cognitive therapy for children and adolescents with anxiety disorders at‐risk for bipolar disorder: A psychoeducation waitlist-controlled pilot trial. Early intervention in psychiatry, 14(2), 211-219.
Fathi, N., Hassani Mehraban, A., Akbarfahimi, M., & Mirzaie, H. (2017). Validity and Reliability of the Test of Everyday Attention for Children (TEACh) in Iranian 8-11 year old normal students. Iranian Journal of Psychiatry and Behavioral Sciences, 11(1), e2854.
Franco, C., Amutio, A., López-González, L., Oriol, X., & Martínez-Taboada, C. (2016). Effect of a mindfulness training program on the impulsivity and aggression levels of adolescents with behavioral problems in the classroom. Frontiers in psychology, 7, 1385-1397.
Gillions, A., Cheang, R., & Duarte, R. (2019). The effect of mindfulness practice on aggression and violence levels in adults: A systematic review. Aggression and violent behavior, 48, 104-115.
Hommel, B., Chapman, C. S., Cisek, P., Neyedli, H. F., Song, J. H., & Welsh, T. N. (2019). No one knows what attention is. Attention, Perception, & Psychophysics, 81(7), 2288-2303.
Layton, T. J., Barnett, M. L., Hicks, T. R., & Jena, A. B. (2018). Attention deficit–hyperactivity disorder and month of school enrollment. New England Journal of Medicine, 379(22), 2122-2130.
Lee, C. S., Ma, M. T., Ho, H. Y., Tsang, K. K., Zheng, Y. Y., & Wu, Z. Y. (2017). The effectiveness of mindfulness-based intervention in attention on individuals with ADHD: A systematic review. Hong Kong Journal of Occupational Therapy, 30, 33-41.
Lischinsky, J. E., & Lin, D. (2020). Neural mechanisms of aggression across species. Nature neuroscience, 23(11), 1317-1328.
Manly, T., Robertson, I. H., Anderson, V., & Nimmo-Smith, I. (1999). The Test of Everyday Attention for Children (TEA-CH). Bury St. Edmunds: Thames Valley Test Company.
Martinelli, A., Ackermann, K., Bernhard, A., Freitag, C. M., & Schwenck, C. (2018). Hostile attribution bias and aggression in children and adolescents: A systematic literature review on the influence of aggression subtype and gender. Aggression and violent behavior, 39, 25-32.
Michalak, J., Steinhaus, K., & Heidenreich, T. (2020). (How) do therapists use mindfulness in their clinical work? A study on the implementation of mindfulness interventions. Mindfulness, 11(2), 401-410.