منابع
امانی، حبیب. (1390). رابطه هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
پژمان فرد، مینا. (1392). رابطه بین عوامل بافتی (ادراک از روابط والدینی، حمایت معلم و همسالان) با منزلتهای هویت تحصیلی، نقش واسطهای نیازهای روانشناختی پایه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
ترکزاده، جعفر و کشاورزی، فهیمه. (1394). تعیین رابطه آیندهنگری و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ سهم واسطهگری متغیر جهتگیری هدف. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 7(4)، 12-1.
جوکار، بهرام و لطیفیان، مرتضی. (1385). رابطه ابعاد هویت و جهتگیری هدف در گروهی از دانشآموزان پیشدانشگاهی شهرستانهای شیراز و یاسوج. مجله علوم اجتماعی و انسانی شیراز، 25 (4)، 27-46.
حاجی خیاط، علیرضا. (1382). تبیین ابعاد هویت. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، 4(1)، 183-163.
حجازی، الهه و نقش، زهرا. (1387). الگوی ساختاری رابطه ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی و خودتنظیمی در درس ریاضی. تازههای علوم شناختی، 10 (4)، 38-27.
زعیم، ناصر. (1395). رابطه کارکردهای اجرایی عصبشناختی و نیازهای روانشناختی پایه با واسطهگری جهتگیری هدف و خودتنظیمی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
صداقت، مریم. (1389). نقش راهبردهای یادگیری خود- تنظیم در رابطه اهداف، ادراکات و گرایشهای فکری دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی. رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
کارشکی، حسین (1387). نقش الگوی انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان پسر پایه دبیرستانهای شهر تهران. رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه تهران.
محبی نورالدین فرد، محمدحسین؛ شهنیییلاق، منیژه و شریفی، حسن پاشا. (1393). رابطه سرمایه روانشناختی با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(2)، 61-79.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of educational psychology, 84(3), 261-271.
Blatchford, P., Bassett, P., & Brown, P. (2011). Examining the effect of class size on classroom engagement and teacher–pupil interaction: Differences in relation to pupil prior attainment and primary vs. secondary schools. Learning and Instruction, 21(6), 715-730.
Bosma, H. A. (1985). Identity development in adolescence: Coping with commitments (Doctoral dissertation, Rijksuniversiteit Groningen).
Carver, C. S., Scheier, M. F., & Segerstrom, S. C. (2010). Optimism. Clinical Psychological Review, 30(38): 879-889.
Chorba, K., Was, C. A., & Isaacson, R. M. (2012). Individual Differences in Academic Identity and Self-Handicapping in Undergraduate College Students. Individual Differences Research, 10(2), 60-68.
Church, M. A., Elliot, A. J., & Gable, S. L. (2001). Perceptions of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes. Journal of educational psychology, 93(1), 43-54.
Covington, M. V. (2000). Goal theory, motivation, and school achievement: An integrative review. Annual review of psychology, 51(1), 171-200.
Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological review, 95(2), 256-273.
Elliot, A. J. (1999). Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational psychologist, 34(3), 169-189.
Elliot, A. J. (2005). A conceptual history of the achievement goal construct. Handbook of competence and motivation, 16(2005), 52-72.
Gentry, M., Gable, P. K. and Rizza, M. G. (2002). Student's perceptions of classroom activities: are there grade- level and gender differences. Journal of Educational psychology, 94 (3), 539- 544.
Greene, B. A., Miller, R. B., Crowson, H. M., Duke, B. L., & Akey, K. L. (2004). Predicting high school students' cognitive engagement and achievement: Contributions of classroom perceptions and motivation. Contemporary educational psychology, 29(4), 462-482.
Hejazi, E., Lavasani, M. G., Amani, H., & Was, C. A. (2012). Academic Identity Status, Goal Orientation, and Academic Achievement among High School Students. Journal of Research in Education, 22(1), 291-320.
Krejcie, R. V., & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3), 607-610.
Lannegrand-Willems, L., & Bosma, H. A. (2006). Identity development-in-context: The school as an important context for identity development. Identity, 6(1), 85-113.
LaRocque, M. (2008). Assessing perceptions of the environment in elementary classrooms: The link with achievement. Educational Psychology in Practice, 24(4), 289-305.
Ley, K., & Young, D. B. (2001). Instructional principles for self-regulation. Educational Technology Research and Development, 49(2), 93-103.
Nicholls, J. G. (1984). Achievement motivation: Conceptions of ability, subjective experience, task choice, and performance. Psychological review, 91(3), 328-346.
Pintrich, P. R. (2000). An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research. Contemporary educational psychology, 25(1), 92-104.
Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. Prentice Hall.
Roeser, R. W., & Lau, S. (2002). On academic identity formation in middle school settings during early adolescence: A motivational-contextual perspective. In T. M. Brinthaupt & R. P. Lipka (Eds.), SUNY series, studying the self. Understanding early adolescent self and identity: Applications and interventions (p. 91–131). State University of New York Press.
Scheier, M. F., & Carver, C. S. (1992). Effects of optimism on psychological and physical well-being: Theoretical overview and empirical update. Cognitive therapy and research, 16(2), 201-228.
Scheier, M. F., Weintraub, J. K., & Carver, C. S. (1986). Coping with stress: divergent strategies of optimists and pessimists. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1257-1264.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2013). Teachers’ perceptions of the school goal structure: Relations with teachers’ goal orientations, work engagement, and job satisfaction. International Journal of Educational Research, 62 (1), 199-209.
Sungur, S., & Güngören, S. (2009). The role of classroom environment perceptions in self-regulated learning and science achievement. Elementary Education Online, 8(3), 883-900.
Urdan, T. C., & Maehr, M. L. (1995). Beyond a two-goal theory of motivation and achievement: A case for social goals. Review of educational research, 65(3), 213-243.