منابع و مأخذ
ابوحمزه، فرهاد (؟). شناخت عواطف، نحوه بروز و کنترل آن، جزوۀ منتشر نشده.
ادیانی، یونس (1383). منطق بنیادین فکر، تهران: نقش جهان.
ارﻧستاﯾﻦ، آﻟﻦ ﺳﻲ، و ﻫﺎﻧﮑﯿﻨز، ﻓﺮاﻧﺴﯿﺲ ﭘﻲ. (1997). ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻓﻠﺴﻔﻲ، روانﺷﻨﺎﺧتی و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﺔ درﺳﻲ، ﺗﺮجمۀ ﺳﯿﺎوش ﺧﻠﯿﻠﻲ ﺷﻮرینی (1374). ﲥﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات ﯾﺎدوارة ﮐﺘﺎب.
افشاری، معصومه؛ طاهر نشاط دوست، حمید؛ بهرامی، فاطمه و افشار، حمید (1388). اثربخشی درمان رفتاری - فراشناختی برمیزان باورهای هراس بیماران زن مبتلا به اختلال هراس، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سال13 ، شماره1 ، (شماره پیاپی 50) ،16-9.
خدامرادی، کژال؛ سعید ذاکرین، منصوره؛ شهابی، مرضیه؛ یغمایی، فریده و علوی مجد، حمید (1388). ارزشیابی تفکر انتقادی در دانشجویان مامایی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران، فصلنامۀ سلامت و مراقبت: فصلنامۀ پرستاری و مامایی، سال یازدهم، شمارۀ 3، ص 6.
سپاهی، شیدا (1389). تفکر انتقادی و آموزش، مجموعه مقالات اولین همایش کشوری تفکر انتقادی و نظام سلامت، ص 9.
کریمزاده (1396). تأثیر آموزش مهارت های هیجانی-اجتماعی در بهبود سلامت روان معلمان مقطع ابتدایی، فصلنامه علمی-پژوهشی رفاه اجتماعی، سال 14، شماره 53، ص. 131-160.
کیانپور،
مسعود؛ معمار،
ثریا و خجسته،
سحر ( 1393). وضعیت گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه اصفهان و برخی از عوامل مرتبط با آن،
جامعه شناسی شناختی،
25 (2)، 117-138.
گلمن، دانیل (1995). هوش هیجانی (ترجمۀ نسرین پارسا، 1396)، تهران: رشد.
نوریفرد، ناهید (1389). مبانی نظری تفکر انتقادی، مجموعه مقالات اولین همایش کشوری تفکر انتقادی و نظام سلامت، ص 7.
وهابی، محمد؛ شاهمرادی، مراد، و شیخی، سعید (1395) مقایسه تفکر انتقادی، سختکوشی و انعطافپذیری کنشی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان آبدانان، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، شماره هفتم، پاییز 1395، صص 109-122.
همایونفرد، آنیتا (1390). بررسی سیر تحول در معنا و مفهوم تفکر انتقادی و تحلیل زمینههای همگرایی آن باتربیت دینی، جهت اخذ درجۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
Antony, M. M. & Barlow, D. H. (2010). Handbook of assessment and treatment planning for psychological disorders, Gilford press, New York.
Asadi F, Barzanje Atri S, Behshid M, Asghari Jafarabadi M, Abdollahi H. )2017(. The tendency to critical thinking and its relationship with health risk behaviors among nurses. Journal of nursing education.; 6 (2) :1-8
Beck, J. S. (2011). Cognitive-behavioral therapy. Clinical textbook of addictive disorders, 491, 474-501.
Beyth-Marom, R.; Novik, R.; and Sloan, M. (1987). "Enhancing Children's Thinking Skills: An Instructional Model for Decision-Making under Certainty.” Instructional Science, V. 16, Issue: 3, P. 215-231.
Clarck DM, Salkovskis PM, Hackmann A, Middleton H, Anastasiades P, Gelder M. A. (1994). Comparison of cognitive therapy, applied relaxation and imipramine in the treatment of panic disorder. Br J Psychiatry; 164: 759- 69.
Cotton, k. (1991). Teaching thinking skills, school importance research series, http://www. nwrel. org/scpd/sirs/6/cu11. تاریخ مشاهده2013-09-14
Croskerry, P. (2013). From mindless to mindful practice—cognitive bias and clinical decision making. N Engl J Med, 368(26), 2445-8.
Daniel, M. F. & Auriac, E. (2011). Philosophy, Critical Thinking and Philosophy for Children. Educational Philosophy and Theory, 5(43), 415-435.
Davis, R. N., & Nolen-Hoeksema, S. (2000). Cognitive inflexibility among ruminators and nonruminatores. Cognitive therapy and research, 24(6), 699-711.
Dexter, P., Applegate, M., Backer, J., Claytor, K., Keffer, J., Norton, B., & Ross, B. (1997). A proposed framework for teaching and evaluating critical thinking in nursing. Journal of Professional Nursing, 13(3), 160-167.
Glaser, E. M. (1941). An experiment in the development of critical thinking. Teacher’s college: Columbia University.
Han, H. S. & Brown, E. T. (2013). Effect of critical thinking intervention for early childhood teacher candidates, Rutledge.
Huitt, W. (1998). Critical thinking: An overview. Educational psychology interactive. http://www.edpsyci nteractive. org/topics/cognition/critthnk.html
Kobasa, S. C. (1979). Stressful life events, personality, and health: An inquiry into hardiness. Journal of Personality and Social Psychology, 37, 1-10.
Kurfiss, J. G. (1988). Critical Thinking: Theory, Research, Practice, and Possibilities. ASHE-ERIC Higher Education Report No. 2, 1988. ASHE-ERIC Higher Education Reports, The George Washington University, One Dupont Circle, Suite 630, Dept. RC, Washington, DC 20036-1183.
Lambert, V. A., Lambert, C. E. and Yamase, H. (2003), Psychological hardiness, workplace stress and related stress reduction strategies. Nursing & Health Sciences, 5: 181–184. doi: 10.1046/j.1442-2018.2003.00150.x
Lipman, M. (1988). Critical Thinking--What Can It Be? Educational Leadership, 46(1), 38-43.
Macknight, C. B. (2002). Supporting Critical Thinking in Interactive Learning Environments, Computers in the Schools, V. 17, Issue: 3-4, P. 17-32.
Maddi, S. R & Khoshaba, D. M Persico, M Lu, J, Harvey, R & Bleecker, F, (2002). The personality construct of hardiness II: Relationships with comprehensive tests of personality and psychopathology
Memduhoğlu, H. B., & Keleş, E. (2016). Evaluation of the relation between critical-thinking tendency and problem-solving skills of pre-service teachers. Journal of Educational Sciences Research, 6(2), 75-94.
Masuda, A., & Tully, E.C. (2012).The Role of Mindfulness and Psychological Flexibility in Somatization, Depression, Anxiety, and General Psychological Distress in a Nonclinical College Sample. Journal of Evidence-Based Complementary & Alternative Medicine. 17 (1): 66-71.
Paul, R. W. (1993). The logic of creative and critical thinking. American Behavioral Scientist, 37(1), 21-39.
Paul, R. W., & Binker, A. J. A. (1990). Critical thinking: What every person needs to survive in a rapidly changing world. Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State University, Rohnert Park, CA 94928.
Paul, R. W., & Elder, L. (2005). The miniature guide to understanding the foundations of ethical reasoning (Vol. 14). Foundation Critical Thinking.
Paul, R. W., & Elder, L. (2008). The miniature guide to critical thinking concepts and tools. Foundation of Critical Thinking Press.
Safari, H., Jenaabadi, H., Salmabadi, M., & Abasi, A. (2016). Prediction of academic aspiration based on spiritual intelligence and tenacity. Education Strategies in Medical Sciences, 8(6), 7-12.
Tangney, J. P., BOONE, A. L., & BAUMEISTER, R. F. (2018). High self-control predicts good adjustment, less pathology, better grades, and interpersonal success. In Self-Regulation and Self-Control (pp. 181-220). Routledge.
Wells A. (2001). Emotional disorder and metacognition: innovative cognitive therapy. UK: Wiley publication.13. Wells A, King P. Metacognitive
Wenzel, A., Sharp, I. R., Brown, G. K., Greenberg, R. L., & Beck, A. T. (2006). Dysfunctional beliefs in panic disorder: The panic belief inventory. Behaviour Research and Therapy, 44(6), 819-833.