کیفیت زندگی کاری یکی از ضروریات انجام فعالیت افراد در سازمانها میباشد و استرس شغلی معلمان، تأثیر بسزایی بر کیفیت آموزشی میگذارد. هدف از این مطالعه بررسی رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی بود. این تحقیق، توصیفی همبستگی بوده و اطلاعات آن از طریق پرسشنامه استرس شغلی با پایایی (0.87=a) و کیفیت زندگی کاری با پایایی (0.91=a) جمعآوری گردید. تعداد 302 نفر طبق جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. یافتهها نشان داد بهطور کلی بین استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری رابطه منفی و معنادار وجود دارد. تمامی ابعاد استرس شغلی به جز محیط فیزیکی با کیفیت زندگی کاری رابطه منفی و معنیدار دارند. تنها پیشبینیکنندههای مفید کیفیت زندگی کاری، ابعاد محدوده نقش و بیکفایتی نقش هستند و میتوانند 26% از تغییرات کیفیت زندگی کاری را پیشبینی کنند.