امیر ارده جانی، نگین. (1401). اثربخشی عروسکدرمانی شناختیرفتاری بر مشکلات درونی سازی و برونی سازی شده کودکان ۹-۷ سال با آسیب بینایی. رویش روان شناسی، ۱۱(۱۱): 204-195.
اکبری بلوطبنگان، افضل؛ و طالع پسند، سیاوش. (1393). ویژگیهای روانسنجی مقیاس قلدری هارتر در مدارس ابتدایی سمنان. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، ۱۲(۴): 28-13.
خالقی، سمانه؛ غفاری، عذرا؛ هاشمی، تورج؛ بیرامی، منصور و تکلوی، سمیه. (1402). طراحی بسته آموزشی اخلاق شهروندی و بررسی اثربخشی آن بر بهبود نوعدوستی و رفتار اجتماعی مطلوب در نوجوانان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 16(62): 80-59.
خواجه وند، شیما؛ بحرینیان، عبدالحمید؛ نصری، مریم؛ و شهابی زاده، فاطمه. (1403). مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی و درمان مبتنی بر رابطه والد_کودک بر کارکردهای اجرایی و علائم اضطرابی کودکان مضطرب. روانشناسی شناختی، 11(4): 16-1.
درزی، محمد؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ و رشید، خسرو. (1400). رابطه پیوند با مدرسه و شایستگی اجتماعی با قلدری دانشآموزان با نقش میانجی همدلی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 16(62): 17-1.
دشت بزرگی، زهرا؛ و صفر زاده، سحر. (1392). مقایسه نوع دوستی، حس همدلی و مسؤولیت پذیری اجتماعی بین مشاوران زن و مرد. روانشناسی اجتماعی، 31(2): 116-105.
رستمی، رضا؛ فراهانی، سمانه؛ و دهقانی آرانی، فاطمه. (1399). مقایسه مشکلات درونیسازی و برونیسازی در دو زیرگروه بیتوجه و مرکب اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی. مجله علوم روانشناختی، ۱۹(۹۶): ۱۵۵۶-۱۵۴۷.
شربتیان، محمدحسین؛ و جهانشیری، جواد. (1401). رابطه سرمایه اجتماعی با رفتارهای نوع دوستانه پلیس ازمنظر شهروندان. مطالعات فرهنگی پلیس، 2(33): 43-35.
ضرابیان، فروزان؛ و منصوری نصرآباد، معصومه. (1402). مدل ارتباطی جهت گیری مذهبی، هوش اخلاقی، مسئولیتپذیری، همدلی، نوعدوستی و بخشودگی بینفردی دانشآموزان مجازی در مناطق نظامی نشین تهران. روانشناسی نظامی، 14(1): 76-51.
غفاری چراتی، منیژه؛ محمدی پور، محمد؛ و عزیزی، علیرضا. (1402). اثربخشی درمان مبتنی ذهنیسازی بر دشواری تنظیم هیجانی و پرخاشگری نوجوانان دختر افسرده. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 18(71): 178-169.
فلاحت، عنایت الله؛ امینی، ناصر؛ و آزادی، شهدخت. (1401). اثربخشی آموزش خودنظمدهی هیجانی بر شایستگی اجتماعی و ابرازگری هیجانی دانشآموزان پسر با نشانههای قلدری. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 13(3): 260-243.
قنبری، فاطمه، نظیری، قاسم، و امیدوار، بنفشه. (1401). اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی بر همدلی کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی/ بیش فعالی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 29(4 ): 134-125.
کرسوی، سیما سادات؛ و صدوقی، مجید. (1399). رابطه رفتار اجتماعی، شایستگی اجتماعی و ترجیح اجتماعی با رفتار قلدری دانشآموزان: نقش تعدیلکننده جنسیت. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 10(38): 20-1.
کریمی، فریبا؛ فرحبخش، کیومرث؛ سلیمی بجستانی، حسین؛ و معتمدی، عبداله. (1399). اثر بخشی الگوی مبتنی بر ذهنی سازی برکیفیت روابط خانواده و رفتار آسیب به خود در نوجوانان دختر. مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(2): 265-257.
موسوی، زهرا؛ محمودعلیلو، مجید؛ بخشی پور رودسری، عباس؛ فاطمی، فرشاد؛ و فیضی، مهدی. (1398). دین و رفتار نوعدوستانه: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 14(2): 11-1.
میرهاشمی، آزیتا؛ میهمی، اکرم؛ و جابری، فرزانه سادات. (1402). اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر کنترل قلدری و تحریک پذیری نوجوانان تحت حمایت بهزیستی شهر تهران، نهمین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره ایران، تهران.
Achenbach, T. M., & Rescorla, L. A. (1991). Testing the 8-syndrome structure of the child behavior checklist in 30 societies. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 36(3): 405- 417.
Austin, S. & Joseph, S. (1996). Assessment of bully/victim problems in 8 to 11 year-olds. Briti J of Edu Psychol, 66(1): 447-456.
Bateman, A., & Fonagy, P. (2020). Mentalization-based treatment for borderline and antisocial personality disorder. Contemporary Psychodynamic Psychotherapy, 1(1): 133-148.
Choi, M., Lee, S., Kim, J., & Lee, J. (2024). The interaction of race/ethnicity and school-connectedness in presenting internalizing and externalizing behaviors among adolescents. Children and Youth Services Review, 161(6): 107-116.
Chae, Y., Goodman, M., Goodman, G. S., Troxel, N., McWilliams, K., Thompson, R. A., & Widaman, K. F. (2021). How children remember the Strange Situation: The role of attachment. Journal of Experimental Child Psychology, 166(1): 360-379.
Drozek, R., Unruh, B., Liu, G., & Demers, C. (2023). Mentalization-based Treatment. Encyclopedia of Mental Health (Third Edition), 1(1): 203-511.
Ensink, K., Begin, M., Normandin, L., Godbout, N., & Fonagy, P. (2022). Mentalization and dissociation in the context of trauma: Implications for child psychopathology. J Trauma Dissoc, 18(1): 11-30
Foldager, M., Simonsen, E., Lassen, J., Petersen, L., Oranje, B., Aggernes, B., & Vestergaard, M. (2024). Narrative coherence and mentalizing complexity are associated in fictive storytelling and autobiographical memories in typically developing children and adolescents. Cognitive Development, 71(8): 148-154.
Gonzalez-Rubio, M., Delgadillo-Ramos, G., Valles-Medina, A., Caloca-Leon, H., & De-La-Mora, S. (2023). Internalizing and externalizing behaviors in high school adolescents in a northern border city of Mexico and their type of family. Atencion Primaria, 55(12): 102-117.
Gautam, N., Rahman, M., & Khanam, K. (2024). Adverse childhood experiences and externalizing, internalizing, and prosocial behaviors in children and adolescents: A longitudinal study. Journal of Affective Disorders, 363(15): 124-133.
Geng, J., Bao, L., Wang, J., Wei, W., Zeng, P., & Lei, L. (2022). The maladaptive side of Internet altruists: Relationship between Internet altruistic behavior and cyberbullying victimization. Children and Youth Services Review, 134(3): 362-371.
Gleissner, U., Fritz, N. E., Von Lehe, M., Sassen, R., Elger, C. E., & Helmstaedter, C. (2008). The validity of the Child Behavior Checklist for children with epilepsy. Epilepsy & Behavior, 12(2), 276-280.
Hans Schwarzer, N., Nolte, T., Fonagy, P., & Feigenbaum, J. (2024). Linking mentalizing capacity, shame, and depressive symptoms in the context of childhood maltreatment. Children and Youth Services Review, 163(8): 77-89.
Harter, S. (1985). The Self-perception Profile for Children: Revision of the Perceived Competence Scale for Children. Manual Denver, CO: University of Denver.
Jørgensen, M.S., Storebø, O.J., Bo, S., Poulsen, S., Gondan, M., Beck, E., Chanen, A.M., Bateman, A., Pedersen, J., & Simonsen, E. (2021). Mentalization-based treatment in groups for adolescents with borderline personality disorder: 3- and 12-month follow-up of a randomized controlled trial. European Children and Adolescent Psychiatry, 30(5): 699-710.
Li, J., Sha, S., Luo, W., Zhou, W., Dong, Y., & Zhang, S. (2022). Prevalence and associated factors of bullying victimization among Chinese high school students in Shandong, China. Journal of Affective Disorders, 323(15): 667-674.
Li, L., Chen, X., & Li, H. (2020). Bullying victimization, school belonging, academic engagement and achievement in adolescents in rural China: A serial mediation model. Children and Youth Services Review, 113(3): 104-110.
Malberg, N. T. (2021). Working with Autistic Children and their Families from a Mentalization Based Therapy for Children (MBT-C) Approach. Psychoanalytic Perspectives, 18(1): 22-42.
Polnay, A., McIntosh, L.G., Burnett, A., Williams, A., Cahill, C., Wilkinson, P., Mohammad, F., & Patrick, J. (2021). Examining the factor structure, reliability, and validity of the main outcome measure used in mentalization-based therapy skills training. Health Science Reports, 4(1): 245-254.
Paez, G. R. (2020). School safety agents’ identification of adolescent bullying. Children and Youth Services Review, 113(7): 104-109.
Smokowski, P. R., & Evans, C. B. (2019). Bullying and Victimization across the Lifespan: Playground Politics and Power. Springer.
Saija, E., Cervin, M., Baiocco, R., Barcaccia, B., Ioverno, S., & Pallini, S. (2024). Dispositional and state sadness, interpersonal features, and internalizing/externalizing symptoms: A network analysis. Journal of Applied Developmental Psychology, 94(11): 101-117.
Shen, X. (2023). Choice of cooperation strategy under demand updating and altruistic behavior. Children and Youth Services Review, 9(9): 98-114.
Tang, W., Chen, M., Wang, N., Deng, R., Tang, H., Xu, W., & Xu, J. (2023). Bullying victimization and internalizing and externalizing problems in school-aged children: The mediating role of sleep disturbance and the moderating role of parental attachment. Child Abuse & Neglect. 138(4): 106-116.
Rosse, A. S. (2004). Social responsibility to family and community. In: Brim, O.G., Ryff, C.D., Kessler, R.C. (Eds.), How Healthy Are We? A National Study of Well-being at Midlife. University of Chicago Press, Chicago, 1(1): 550–585.