امینی، سعیده؛ دهقانی چم پیری، اکرم؛ صالحی، اعظم؛ و سلطانی زاده، محمد. (1398). نقش سرمایههای روانشناختی و انعطافپذیری روانشناختی در پیشبینی احساس تنهایی سالمندان. روانشناسی پیری، 5(1)، 88/77.
زرینفر، الناز؛ بلوطی، علیرضا؛ و میرزاوندی، جهانگیر. (1398). تاثیر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطافپذیری، استرس ادراکشده و تابآوری کارکنان زن بیمارستان. نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری، (۴)، 33-26.
رئیسی ناصحی، سپیده؛ دهقانی، اکرم؛ مرادی منش، فردین؛ و حقایقف عباس. (1399). پیشبینی سبک زندگی ارتقادهنده سلامت بر اساس احساس انسجام، انعطافپذیری روانشناختی و تکانشگری در بیماران قلبی عروقی مبتلا به چاقی. فصلنامه تعالی در مشاوره و روان درمانی، 9(1)، 13-1.
علیجانی، سمیه؛ اکرمی، ناهید؛ و فقیه ایمانی، الهام. (1394). اثربخشی آموزش اصلاح سبک زندگی بر علایم روانشناختی و کنترل میزان قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. تحقیقات علوم رفتاری، ۱۳(۴)، 571-562.
عقیلی، سیدمجتبی؛ و میر شاهدهی، زینب. (1399). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی و سرسختی روانشناختی دختران 12 تا 18 ساله شهر گرگان. مجله پیشرفت های جدید در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش، 3(32)، 77-62.
علی اکبری دهکردی، مهناز؛ و بیتانه، مژگان. (1400). اثربخشی آموزش عناصر سرمایههای روانشناختی بر انعطافپذیری روانشناختی و پریشانی روانشناختی زنان مبتلا به سرطان پستان. روانشناسی سلامت، 10(38)، 22-7.
عدالت، آزاده؛ دشتبزرگی، زهرا؛ و طالبزاده شوشتری، مرضیه. (1402). اثربخشی آموزش سبک زندگی ارتقادهنده سلامت بر سرسختی سلامت، شفقت به خود و تنظیم رفتاری هیجان در مبتلایان به دیابت نوع دو. مجله تحقیقات سلامت در جامعه، ۹(۱)، 87-75.
غفاری، فاطمه؛ فتوکیان، زهرا؛ و جنت علیپور، زهرا. (1399). تحلیل مفهوم سرسختی مرتبط با سلامت در سالمندان مبتلا به بیماری های مزمن متعدد: یک مدل هیبرید. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۳۰(۱۸۶)، 122-107.
قاضی، منیژه. (1394). بررسی اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر امید بر سرسختی سلامت نوجوانان تالاسمی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه تهران.
لاکانی، نغمه؛ و اکبری، بهمن. (1400). اثربخشی روان درمانی مثبت نگر بر نظم جویی هیجانی، انعطاف پذیری شناختی و شادی ذهنی داشنجویان معتاد به اینترنت. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 64(3)، 3438-3421.
میرکمالی، فریاد؛ خسروی، علی؛ شایگان، محمد؛ کریمی افشار، الهه؛ و کریمی، علی. (1390). اثربخشی آموزش روانشناسی مثبت گرا بر انعطاف پذیری شناختی و سرسختی روانشناختی پرستاران. نشریه آموزش پرستاری، 10(3)، 10-1.
یزدانی، محمد؛ و اسماعیلی، محمد. (1398). اثربخشی برنامه آموزش ذهن آگاهی مثبت بر پاسخ به استرس و علائم افسردگی پسران نوجوان دارای علائم افسردگی. مجله روانشناسی، 23(2)، 216-199.
یزدانی، محمد؛ اسماعیلی، مریم؛ و نامداری، کوروش. (1396). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی مثبت بر خودشفقتورزی نوجوانان پسر دارای نشانههای افسردگی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 3(4)، 76-65.
Allen, J., Romate, J., & Rajkumar, E. (2021). Mindfulness-based positive psychology interventions: a systematic review. BMC Psychology, 9(116), 1-18.
Beumeler, L., Waarsenburg, E., Booij, S., Scheurink, A., & Hoenders, H. (2018). Evaluation of a lifestyle intervention program in primary care on physical and mental health and quality of life of cancer survivors: A pilot study. European Journal of Integrative Medicine, 23(1), 1-5.
Brilli, Y., Lucifora, C., Russo, A., & Tonello, M. (2020). Vaccination take-up and health: Evidence from a flu vaccination program for the elderly. Journal of Economic Behavior & Organization, 179(1), 323-341.
Bond, F., Hayes, S., Baer, R., Carpenter, K., Guenole, N., & Orcutt, H. (2011). Preliminary psychometric properties of the acceptance and action questionnaire-II: A revised measure of psychological inflexibility and experiential avoidance. Behavior Therapy, 42(4), 676-688.
Cress, V., & Lampman, C. (2007). Hardiness, stress, and health-promoting behaviors among college students. Journal of Undergraduate Research, 12(1), 18-23.
Cattivelli, R., Castelnuovo, G., Musetti, A., Varallo, G., Spatola, C., & Riboni, F. (2018). ACTonHEALTH study protocol: promoting psychological flexibility with activity tracker and mHealth tools to foster healthful lifestyle for obesity and other chronic health conditions. Trials, 19(659), 1-11.
Dymecka, J., Bidzan-Bluma, I., Bidzan, M., Borucka-Kotwica, A., Atroszko, P., & Bidzan, M. (20200. Validity and reliability of the Polish adaptation of the health-related hardiness scale – The first confirmatory factor analysis results for a commonly used scale. Health Psychology Report, 8(3), 248-262.
Deledda, G., Giansante, M., Poli, S., Geccherle, E., Fantoni, G., Scandola, M., Magarotto, R., & Gori, S. (2018). The role of psychological flexibility in cancer pain. Journal of Psychosomatic Research, 109(10), 98-104.
Dheer, R., & Lenartowicz, T. (2019). Cognitive flexibility: Impact on entrepreneurial intentions. Journal of Vocational Behavior, 115(1), 103-109.
Feig, E., Celano, C., Massey, C., Chung, W., Romero, P., Harnedy, L., & Huffman, J. (2021). Association of midlife status with response to a positive psychology intervention in patients with acute coronary syndrome. Journal of the Academy of Consulation-Liaison Psychiatry, 62(2), 220-227.
Gebhardt, W., Vander Doef, M., & Paul, L. (2001). The revised health hardiness inventory (RHHI-24): Psychometric properties and relationship with self-reported health and health behavior in two Dutch samples. Health Education Research, 16(5), 579-592.
Igarashi, Y., Staples, J., Vigil, S., & Pero, G. (2022). The impact of psychological flexibility in the relationship between discrimination and internalized transnegativity among transgender and gender expansive adults. Journal of Contextual Behavioral Science, 24(4), 42-50.
Ivtzan, I., & Lomas, T. (2016). Mindfulness in positive psychology: The science of meditation and wellbeing. London: Routledge/Taylor & Francis Group Publisher.
Jie, L., Xueli, L., Caixia, T., & Yanping, W. (2019). The current status and influencing factors of health-related hardiness among maintenance hemodialysis patients. Chinese Journal of Integrative Nursing, 5(9), 10-14.
Joseph-Shehu, E., & Ncama, B. (2017). Evidence on health-promoting lifestyle practices and information and communication technologies: Scoping review protocol. BMJ Open, 7(4), 1-14.
Kim, E., Nho, J., Kim, H., & Park, S. (2021). The effects of lifestyle interventions on the health-promoting behavior, type D personality, cognitive function and body composition of low-income middle-aged Korean Women. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(6), 1-12.
Lu, J., Zhang, C., Xue, Y., Mao, D., Zheng, X., Wu, S., & Wang, X. (2019). Moderating effect of social support on depression and health promoting lifestyle for Chinese empty nesters: A cross-sectional study. Journal of Affective Disorders, 256(1), 495-508.
Lewis, E., Heimberg, R., Gilroy, S., & Buckner, J. (2021). The impact of brief mindfulness training on postevent processing among individuals with clinically elevated social anxiety. Behavior Therapy, 52(4), 785-796.
Marais, G., Lantheaume, S., Fiault, R., & Shankland, R. (2020). Mindfulness-based programs improve psychological flexibility, mental health, well-being, and time management in academics. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 10(1), 1035-1050.
Rathnayake, N., Alwis, G., Lenora, J., Mampitiya, I., & Lekamwasam, S. (2020). Effect of health-promoting lifestyle modification education on knowledge, attitude, and quality of life of postmenopausal women. BioMed Research International, 3(5), 1-11.
Tao, J., He, K., & Xu, J. (2021). The mediating effect of self-compassion on the relationship between childhood maltreatment and depression. Journal of Affective Disorders, 291(1), 288-293.
Ural, A., & Beji, N. (2021). The effect of health-promoting lifestyle education program provided to women with gestational diabetes mellitus on maternal and neonatal health: A randomized controlled trial. Psychology, Health & Medicine, 26(6), 657-670.
Watts, R., & Luoma, J. (2020). The use of the psychological flexibility model to support psychedelic assisted therapy. Journal of contextual behavioral science, 15(1), 92-102.
Xie, Y., An, W., Zheng, C., Zhao, D., & Wang, H. (2022). Multidimensional health literacy profiles and health-related behaviors in the elderly: A cross-sectional survey. International Journal of Nursing Sciences, 9(2), 203-210.
Yavuz, B., & Dilmac, B. (2020). The relationship between psychological hardiness and mindfulness in university students: The role of spiritual well-being. Spiritual Psychology and Counseling, 5(1), 257-271.