امینی ناغانی، شهریار.، نجارپوریان، سمانه.، سماوی، عبدالوهاب. (1399). مقایسه اثربخشی آموزش فرزند پروری مثبت با فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری مادران و نشانههای اختلال نافرمانی مقابله ای در کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 28(1)، 67-77.
بیاتی اشکفتکی، سحر.، احمدی، رضا.، چرامی، مریم.، و غضنفری، احمد. (1401). اثربخشی آموزش خودمتمایزسازی بر کیفیت دلبستگی و ناگویی هیجانی نوجوانان طلاق با اختلال رفتار برونی سازی شده. روشها و مدلهای روانشناختی، 13(47)، 53-68.
تردست، کوثر.، امان الهی، عباس.، رجبی، غلامرضا.، اصلانی، خالد.، شیرالی نیا، خدیجه. (1399). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب کودکان و استرس فرزندپروری مادران. پایش، 20(1)، 91-107.
جلالی دهکردی، داریوش.، آقابابایی، عزیزالله. (1391). مقایسه تاثیر روشهای پیشگیری از سوءمصرف مواد بر تکانشگری و راهبردهای مقابلهای دانشآموزان پسر، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 13(4)، 17-5.
جلالی، داریوش.، آقایی، اصغر.، و شمسی پور، مریم. (1401). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد و فرزنددرمانی بر اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان پیش دبستانی و رضایت از زندگی مادران. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 23(1)، 137-154.
حاج خدادادی، داوود.، اعتمادی، عذرا.، عابدی، محمدرضا.، جزایری، رضوان السادات. (1400). اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر والدگری موثر و کیفیت رابطه والد-فرزندی در مادران دارای نوجوان. مجله علوم روانشناختی، 20(98)، 185-197.
حسینی یزدی، سیدعاطفه.، مشهدی، علی.، کیمیایی، سیدعلی.، و امین یزدی، سیدامیر. (1401). مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری ذهن آگاهانه همراه با آموزش مدیریت والدین (آموزش ترکیبی) با آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه و آموزش مدیریت والدین به تنهایی بر کاهش مشکلات رفتاری برونی سازی شده و درونی سازی شده کودکان. تحقیقات علوم رفتاری، 20(1)، 83-97.
حمیدی، معصومه.، شریعت، سهیلا.، آقابزرگی، سمیه.، و کشاورزمحمدی، ربابه. (1398). اثربخشی ذهن آگاهی کودک محور بر تکانشگری و پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال رفتاری برون نمود. سلامت روان کودک، 6(4)، 144-155.
علی قنواتی، سارا.، شریفی، طیبه.، غضنفری، احمد.، عابدی، محمدرضا.، و نقوی، اعظم. (1398). اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد-فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد. توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 239-247.
رادفر، شیوا.، زارعی، اقبال.، سودانی، منصور.، و معلم، مهناز. (1401). اثربخشی بسته آموزشی فرزندپروری بر کاهش مشکلات پرخاشگری و قانون شکنی نوجوانان: یک مطالعه نیمه آزمایشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 21(1)، 17-32.
ساطوریان، عباس.، طهماسبیان، کارینه.، و احمدی، محمدرضا. (1395). نقش ابعاد والدگری و رابطه والد کودک در مشکلات رفتاری درونیسازی شده و برونیسازی شده کودکان. خانواده پژوهی، 12(48)، 683-705.
سلطانی، فاطمه. (1401). تاثیر شیوه های فرزندپروری بر سبک های هویت دانش آموزان دختر متوسطه اول. پژوهشنامه اورمزد، 59 (2)، 125-151.
شهنی ییلاق، منیجه.، عزیزی مهر، الهه.، و مکتبی، غلامحسین. (1393). رابطه علی تعارض آشکار و تعارض نهان بین والدین با عملکرد تحصیلی با میانجیگری رابطه والد فرزند، رفتار ضداجتماعی و افسردگی در دانشآموزان دبیرستانی. دوفصلنامه مشاوره کاربردی، 2(3)، 16-1.
عظیمیفر، شیرین.، جزایری، رضوان السادات.، فاتحیزاده، مریم السادات.، عابدی، احمد. (1398). هم سنجی اثربخشی آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مشکلات رفتاری برونیسازی شده کودکان در سنین پیش از دبستان، پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 10(2)، 1-18.
فقیهی، محمدصالح.، کجباف، محمدباقر. (1395). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد به مادران بر عزت نفس کودکان دچار شکاف لب و کام: پژوهش مورد منفرد، روان شناسی کاربردی، 10(4)، 453-476.
قره داغی، مهناز.، و امانی، احمد. (1401). اثربخشی آموزش مهارت فرزندپروری مثبت (Triple P) بر کیفیت رابطه مادر-کودک, خودکارآمدی والدگری و کنترل عواطف مادران دارای کودکان طلاق. خانواده پژوهی، 18(3)، 423-443.
گلپایگانی، فاطمه.، بیات، بنفشه.، مجدیان، وحید.، آقابزرگی، سمیه. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کیفیت دلبستگی و نوع دوستی کودکان دارای مشکلات رفتاری برونیسازی شده. فصلنامه کودکان استثنایی، 18(4)، 88-77.
نادری، فرح.، و حقشناس، فریبا. (1388). رابطه تکانشگری و احساس تنهایی با میزان استفاده از تلفن همراه در دانشجویان، یافتههای نو در روانشناسی، 4(12)، 121-111.
Allmann, A.E., Coyne, L.W., Michel, R., McGowan, R. (2020). Acceptance and commitment therapy–enhanced exposures for children and adolescents. Exposure Therapy for Children with Anxiety and OCD, 202, 405-431.
Barratt, E., Stanford, M. S., Kent, T. A., & Felthous, A. (2004). Neuropsychological and cognitive psychophysiology substrates of impulsive aggression. Biological Psychiatry, 41(12), 1045-1061.
Bautista, A.B., Ruiz, F.J., Suárez-Falcón, J.C. (2023). Acceptance and commitment therapy in parents of children with cancer at psychosocial risk: A randomized multiple baseline evaluation. Journal of Contextual Behavioral Science, 29, 109-121.
Bradford, K., Barber, B.K. (2008). Interparental conflict, parent-child conflict, and youth problem behavior. Journal of Family Issues, 6(4), 780-805.
Butler, K. (2015). Parenting Programs in the ACT. Nigeria: Families ACT.
Chi, X., Cui, X. (2020). Externalizing problem behaviors among adolescents in a southern city of China: Gender differences in prevalence and correlates. Children and Youth Services Review, 119, 1056-1059.
Darawshy, N.A., Haj-Yahia, M.M. (2018). Palestinian adolescents' exposure to community violence and internalizing and externalizing symptoms: Parental factors as mediators, Children and Youth Services Review, 95, 397-406.
Finch, J.E., Akhavein, K., Patwardhan, I., Clark, C.A.C. (2023). Teachers' self-efficacy and perceptions of school climate are uniquely associated with students' externalizing and internalizing behavior problems. Journal of Applied Developmental Psychology, 85, 1015-1019.
Fine, M. A., Moreland, J. R., & Schwebel, A. I. (1983). Long-term effects of divorce on parent-child relationships. Developmental Psychology, 19(3), 703-713.
Flujas-Contreras, J.M., Gómez, I. (2018). Improving flexible parenting with Acceptance and Commitment Therapy: A case study. Journal of Contextual Behavioral Science, 8, 29-35.
Hahs, A.D., Dixon, M.R., Paliliunas, D. (2019). Randomized controlled trial of a brief acceptance and commitment training for parents of individuals diagnosed with autism spectrum disorders. Journal of Contextual Behavioral Science, 12, 154-159.
Heffer, T., Willoughby, T. (2021). A person-centered examination of emotion dysregulation, sensitivity to threat, and impulsivity among children and adolescents: An ERP study. Developmental Cognitive Neuroscience, 47, 1009-1014.
Herwaarden, A., Schuiringa, H., Nieuwenhuijzen, M., Castro, B., Lochman, J.E., Matthys, W. (2022). Therapist alliance building behavior and treatment adherence for dutch children with mild intellectual disability or borderline intellectual functioning and externalizing problem behavior. Research in Developmental Disabilities, 128, 1042-1047.
Keute, M., Krauel, K., Heinze, H., & Stenner, M.(2018). Intact automatic motor inhibition in attention deficit hyperactivity disorder. Cortex, 109, 215-225. https://doi.org/10.1016/j.cortex.2018.09.018
Lahav-Kadmiel, Z., Brunstein-Klomek, A. (2018). Bullying victimization and depressive symptoms in adolescence: The moderating role of parent-child conflicts among boys and girls. Journal of Adolescence, 68, 152-158.
Lockwood, J., Townsend, E., Daley, D., Sayal, K. (2020). Impulsivity as a predictor of self-harm onset and maintenance in young adolescents: a longitudinal prospective study. Journal of Affective Disorders, 274, 583-592.
McCarthy, M.J., Brumback, T., Thomas, M.L., Meruelo, A.D. (2023). The relations between chronotype, stressful life events, and impulsivity in the Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD) study. Journal of Psychiatric Research, 167, 119-124.
Nakamura, B., Ebesutani, C., Bernstein, A., & Chorpita, B. (2009). A psychometric analysis of the Child Behavior Checklist DSM-oriented Scales. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 31(4), 178-189.
Osborn, T.L., Wasil, A.R., Venturo-Conerly, K.E., Schleider, J.L., Weisz, J.R. (2020). Group Intervention for Adolescent Anxiety and Depression: Outcomes of a Randomized Trial with Adolescents in Kenya. Behavior Therapy, 51(4), 601-615.
Richard, J., Temcheff, C., Fletcher, E., Lemieux, A., Derevensky, J., Déry, M. (2022). An empirical investigation of the externalizing and internalizing pathways to disordered gaming behavior: A longitudinal study across childhood and adolescence. Computers in Human Behavior, 128, 1070-1074.
Riise, E.N., Wergeland, G.J.H., Njardvik, U., Öst, L. (2021). Cognitive behavior therapy for externalizing disorders in children and adolescents in routine clinical care: A systematic review and meta-analysis. Clinical Psychology Review, 83, 1019-1024.
Sanchez, H., Clark, D.A., Fields, S.A. (2019). The relationship between impulsivity and shame and guilt proneness on the prediction of internalizing and externalizing behaviors. Helyon, 5(11), 2746-2749.
Shan, W., Zhang, Y., Zhao, J., Zhang, Y., Cheung, E.F.C., Chan, R.C.K., Jiang, F.(2019). Association between Maltreatment, Positive Parent–Child Interaction, and Psychosocial Well-Being in Young Children. The Journal of Pediatrics, 213, 180-186.
Silva, C.T.B., Costa, M.A., Kapczinski, F., Aguiar, B.W., Salum, G.A., Manfro, G.G.(2017). Inflammation and internalizing disorders in adolescents. Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry, 77, 133-137.
Takahashi, T., Ishizu, .K., Matsubara, K., Ohtsuki, T., Shimoda, Y. (2020). Acceptance and commitment therapy as a school-based group intervention for adolescents: An open-label trial. Journal of Contextual Behavioral Science, 16, 71-79.
Temelturk, R.D., Yurumez, E., Uytun, M.C., Oztop, D.B. (2021). Parent-child interaction, parental attachment styles and parental alexithymia levels of children with ASD. Research in Developmental Disabilities, 112, 1039-1044.
Trent, E.S., Viana, A.G., Raines, E.M., Woodward, E.C., Storch, E.A., Zvolensky, M.J. (2019). Parental threats and adolescent depression, The role of emotion dysregulation. Psychiatry Research, 276, 18-24.
Uramoto, M., Moore, C., Garcia, Y., Kurumiya, Y. (2023). The effect of brief acceptance and commitment training on values-based behaviors of Japanese parents of children with autism. Journal of Contextual Behavioral Science, 29, 1-12.
Wang, Y., Fu, C., Wang, M. (2021). The additive and interactive effects of parental harsh discipline and boys’ gender-related traits on boys’ externalizing problem behaviors. Children and Youth Services Review, 112, 1059-1064.
Whittingham, K., Sheffield, J., Mak, C., Wright, A., Boyd, R.N. (2022). Parenting Acceptance and Commitment Therapy: An RCT of an online course with families of children with CP. Behaviour Research and Therapy, 155, 1041-1049.
Wu, X.Y., Bastian, K., Ohinmaa, A., Veugelers, P.(2018). Influence of physical activity, sedentary behavior, and diet quality in childhood on the incidence of internalizing and externalizing disorders during adolescence: a population-based cohort study. Annals of Epidemiology, 28(2), 86-94.
Zhang, Y., Davey, C., Larson, N., Reicks, M. (2019). Influence of parenting styles in the context of adolescents' energy balance-related behaviors: Findings from the FLASHE study. Appetite, 142, 1043-1048.
Zhang, Y., Yang, X., Liu, X., Jia, C. (2023). Longitudinal association of family conflict and suicidal behaviors among Chinese adolescents: The mediation effect of internalizing and externalizing problems. Journal of Affective Disorders, 321, 96-101.