آقایینژاد، محمد؛ چرامی، مریم؛ غضنفری، احمد و شریقی، طیبه. (1398). بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور مبتنی بر الگوی سالهای باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی .توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(3)، 29-43.
صفرپور، فرزانه و عاشوری، محمد. (1399). بررسی اثربخشی آموزش برنامۀ سالهای شگفتانگیز بر خودکارآمدی مادران کودکان ناشنوا. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 10(1)، 21-32.
عاشوری، محمد؛ قاسمزاده، سوگند و صفرپور، فرزانه. (1399). بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان. فصلنامه علمی روانشناسی افراد استثنایی، 10(38)، 117-142.
محمدزاده، عادل و قمرانی، امیر (1395). تأثیر آموزش برنامهی سالهای باورنکردنی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوان ذهنی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7(25)، 97- 119.
مصلح، سید قاسم؛ بدری گرگری، رحیم؛ و نعمتی، شهروز. (1399). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان در نمونه دانشآموزان نوجوان شهر ارومیه. روانشناسی بالینی و شخصیت، 18(1)، 163-175.
میرزاجانی، حسن؛ نکویی، فاطمه؛ و نکوئی، حسین. (1402). اثربخشی قصهدرمانی بر تنظیم هیجان و نشانههای اضطرابی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم. پویش در آموزش علوم تربیتی و مشاوره، 1402(18)، 133-149.
Allen, K., Hansford, L., Hayes, R., Allwood, M., Byford, S., Longdon, B., Price, A., & Ford, T. (2020). Teachers perceptions of the impact of the incredible years® teacher classroom management programme on their practice and on the social and emotional development of their pupils. British Journal of Educational Psychology, 90(1), 75-90.
Blank, A., Frush Holt, R., Pisoni, D. B., & Kronenberger, W. G. (2020). Associations between parenting stress, language comprehension, and inhibitory control in children with hearing loss. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 63(1), 321–333.
Bontinck, C., Warreyn, P., Meirsschaut, M., & Roeyers, H. (2017). Parent–child interaction in children with autism spectrum disorder and their siblings: Choosing a coding strategy. Child and Family Studies, 27(1), 91-102.
Compas, B. E., Jaser, S. S., Bettis, A. H., Watson, K. H., Gruhn, M. A., Dunbar, J. P., & Thigpen, J. G. (2017). Coping emotion regulation, and psychopathology in childhood and adolescence: A meta-analysis and narrative review. Psychological Bulletin, 143(1), 939-991.
Cowling, C., & Gordon, W. V. (2022). Mindful parenting: Future directions and challenges, International Journal of Spa and Wellness, 5(1), 50–70.
Decker, K. M., Thurston, I. B., Howell, K. H., Hasselle, A. J., & Kamody, R. C. (2021). Associations between Profiles of maternal strengths and positive parenting practices among mothers experiencing adversity. Parenting, 21(1), 1–23.
Gyawali, S., & Patra, B. N. (2019). Trends in concept and nosology of autism spectrum disorder: A review. Asian Journal of Psychiatry, 40, 92-99.
Hallahan, D. P., Pullen, P. C., & Kauffman, J. M. (2023). Exceptional learners: An introduction to special education (15th Ed.). Pearson Education, Inc.
Hendrix, N. M., Pickard, K. E., Binion, G. E., & Kushner, E. (2022). A systematic review of emotion regulation in parent-mediated interventions for autism spectrum disorder. Frontiers in Psychiatry, 13(1), 1-10.
Kraaij, V., & Garnefski, N. (2019). The behavioral emotion regulation questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the cognitive emotion regulation questionnaire. Personality and Individual Differences, 137(1), 56-61.
Mohammadi, F., Rakhshan, M., Molazem, Z., Zareh, N., & Gillespie, M. (2020). Development of parental competence scale in parents of children with autism, Journal of Pediatric Nursing, 50(1), 77-84. https://doi.org/10.1016/j.pedn.2019.04.006.
Muschietti-Piana, V. E. (2019). Changes in parental self-Efficacy following “Autism Spectrum Disorder & Language Delay Incredible Years®” parenting program (Unpublished dissertation). Middlesex, London.
Safarpour, F., & Ashori, M. (2023) Incredible years parenting program: Behavioral emotion regulation and resilience in mothers of deaf children. Exceptionality, 31(3), 185-197.
Seabra-Santos, M. J., Gaspar, M. F., Azevedo, A. F., Homem, T. C, Guerra, J., & Martins V. (2016). Incredible years parent training: What changes, for whom, how, for how long? Journal of Applied Developmental Psychology, 44: 93-104.
Sung, Y. S., Chi, I. J., Chu, S. Y., & Lin, L. W. (2024) Factors associated with emotion regulation in young autistic children: A scoping review. International Journal of Developmental Disabilities. https://doi.org/10.1080/20473869.2023.2301194
Webster-Stratton, C., Gaspar, M. F., & Seabra-Santos, M. J. (2012). Incredible years® parent, teachers and children's cerise: Transportability to Portugal of early intervention programs for preventing conduct problems and promoting social and emotional competence. Psychosocial Intervention, 21(2), 157-169.
Webster-Stratton, C., Rinaldi, J., & Reid, J. M. (2011). Long-term outcomes of Incredible Years parenting program: Predictors of adolescent adjustment. Child and Adolescent Mental Health, 16(1), 38-46.
Zhou, Y., Yin, H., Wang, M., & Wang, J. (2018). The effect of family-focused psychoeducational therapy for autism spectrum disorder children's parents on parenting self-efficacy and emotion. Archive of Psychiatric Nursing, 33(1), 17-22.