احمدی، مالک؛ نمازی زاده،مهدی؛ مختاری، پونه. ( 1395). ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس تجدیدنظر شده انگیزش ورزشی در دانشجویان ورزشکار. فصلنامه مطالعات روانشناسی ورزشی، 18. 34-19.
پیشقدم، الناز؛ آقایی، الهه؛ پرهون، کمال. (1397). اثربخشی بازهای ادراکی حرکتی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشد. مجله مطالعات ناتوانی، 8 (101). 6-1.
درویشی، الهام؛ دمهری، فرنگیس؛ سعید منش، محسن؛ ابویی، آزاده. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی و علائم عصب شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی. مجله ناتوانی های یادگیری، 10(1)، 86-70.
زمانی ثانی، سیدحجت؛ حسن پور، وحید؛ فتحی رضایی، زهرا؛ قیامی راد، امیر. (1400). تاثیر تمرینات شناختی حرکتی طبق مدل جنتایل بر رشد حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتارحرکتی، 11(21)، 123-109.
شکره، گلچین؛ سادات حسینی، فاطمه. (1398). اثربخشی تحریک الکتریکی بر حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی.رشد و یادگیری حرکتی ورزشی، 11(2)، 246-231.
صالحیان بروجردی، هانیه؛ عشایری، حسن؛ مهریار، امیرهوشنگ. (1399). اثر بخشی توانبخشی شناختی برکارکردهای اجرایی و شدت اختلال ناروانی گفتاردر کودکان مبتلا به اختلال ناروانی گفتار. مجله علوم پیرا پزشکی و توانبخشی مشهد، 9(4)، 16-26.
مرادی، هادی؛ خداشناس، عزت؛ سهرابی، مهدی؛ تیموری، سمانه؛ شایان نوش ابادی، ابوالفضل. (1394). تاثیر برنامه حرکتی اسپارک بر کارکردهای حسی- حرکتی در کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی. دوماهنامه فیض، 19(5)، 398-391.
موسوی ساداتی، سیدکاظم؛ پریدخت، سمیه. (1398). تاثیر هشت هفته تمرین منتخب ورزشی بررشد مهارتهای بنیادی و شناختی دختران هشت تا ده سال دارای اختلال هماهنگی رشدی. مجله مطالعات ناتوانی، 9( 109)، 6-1.
نامدار طجری، سمیه؛ فرخی، احمد؛ رستمی، رضا؛ کردی، محمدرضا؛ مقدس تبریزی، یوسف. (1394). اثرمداخله تمرین بدنی بر تبحر حرکتی پسر 7 تا 10 ساله دارای اختلال هماهنگی رشدی. پژوهش نامه مدیریت ورزشی و رفتاری حرکتی، 11(22)، 68-59.
هاشمی، ایوب؛ رستمی، ربابه؛ هادیان فرد، حبیب. (1400). تاثیر توانبخشی شناختی بر مهارت های پایه بنیادی کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی: یک مطالعه نیمه تجربی. نشریه رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 13(4)، 407-393.
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Publication.
Baghernia, R., Asle Mohammadizadeh, M. (2014). Prevalence of developmental coordination disorder in iranian 3-to-11-year-old children. Journal of Research in Rehabilitation Sciences, 99(6),1076-1099. https://doi.org/10. 10.22122/jrrs.v9i6.1255 .
Crova, C., Marchetti, R., Struzzolino, I., Forte, R., Pesce, C. (2014). Training attention in Physical Education: effects on typically developing and DCD children. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1509-1512. https://doi.org/ 10.1016/j.sbspro.2014.01.425
De Castro Ferracioli, M., Hiraga, C. Y., Pellegrini, A. M. (2014). Emergence and stability of interlimb coordination patterns in children with developmental coordination disorder. Research in developmental disabilities, 35(2), 348-356. https://doi.org/ 10.1016/j.ridd.2013.11.002.
Delgado-Lobete, L., Pértega-Díaz, S., Santos-del-Riego, S., Montes-Montes, R. (2020). Sensory processing patterns in developmental coordination disorder, attention deficit hyperactivity disorder and typical development. Research in developmental disabilities, 100, 103608. https://doi.org/ 10.1016/j.ridd.2020.103608.
Imburgio, M. J., Orr, J. M. (2018). Effects of prefrontal tDCS on executive function: Methodological considerations revealed by meta-analysis. Neuropsychologia, 117, 156-166. https://doi.org/ 10.1016/j.neuropsychologia.2018.04.022 .
Missiuna, C., Rivard, L., Pollock, N. (2011). Children with Developmental Coordination Disorder: At home, at school, and in the community. Mc Master University, Hamilton.
Navarro-Patón, R., Martín-Ayala, J. L., Martí González, M., Hernández, A., Mecías-Calvo, M. (2021). Effect of a 6-Week Physical Education Intervention on Motor Competence in Pre-School Children with Developmental Coordination Disorder. Journal of Clinical Medicine, 10(9), 1-12. https://doi.org/ 10.3390/jcm10091936.
Pelletier, L. G., Rocchi, M. A., Vallerand, R. J., Deci, E. L., Ryan, R. M. (2013). Validation of the revised sport motivation scale (SMS-II). Psychology of sport and exercise, 14(3), 329-341. https://doi.org/ 10.1016/j.psychsport.2012.12.002.
Schmidt, R. A., Lee, T. D., Winstein, C., Wulf, G., Zelaznik, H. N. (2018). Motor control and learning: A behavioral emphasis. Human kinetics.
Wilson, B. N., Crawford, S. G., Green, D., Roberts, G., Aylott, A., Kaplan, B. J. (2009). Psychometric properties of the revised developmental coordination disorder questionnaire. Physical & occupational therapy in pediatrics, 29(2), 182-202. https://doi.org/ 10.1080/01942630902784761.
Zelazo, PD. Müller, U. (2010). Executive Function in Typical and Atypical Development. In: Goswami U. The Wiley-Blackwell Handbook of Childhood Cognitive Development. New York: Wiley, 574–603. https://doi.org/10.1002/9780470996652.ch20