آهنی، رضا؛ و هاشمی نسب، محسن. (1396). مقایسه اختلالات رفتاری در کودکان 12-7 سال دارای والدین سوءمصرفکننده مواد با کودکان دارای والدین عادی، نشریه پرستاری کودکان، 3، 30-23.
آذرپیک، قاسم و نصری، صادق. (1396). تاثیر بازیهای گروهی و محلی بر افزایش مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی، ۱، 42-33.
پیرعباسی، زینب و صفرزاده، سحر. (1398). اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دبستانی دختر دارای اختلال یادگیری خاص. مجله پرستاری کودکان، 6، 12-5.
توکلیزاده، جهانشیر؛ بوالهری، جعفر؛ مهریار، هوشنگ و دژکام، محمود (1376). همهگیرشناسی اختلالهای رفتاری ایذایی و کمبود توجه در دانشآموزان دبستانی شهر گناباد. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، 3(1)، 52-40.
زرگرانی، نیکو؛ مشهدی، علی؛ و طبیبی، زهرا. (1393). اثربخشی آموزش گروهی نظم جویی هیجان مبتنی بر الگوی گروس بر بازداری رفتاری و شناختی دختران نوجوان مبتلا به نشانگان اختلال شخصیت مرزی و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی، مجله روانشناسی بالینی، 6، 89-75.
گودینی، رحمان؛ و طهماسبی، سیامک. (1396). تأثیر آموزش مدیریت هیجان به مادران بر مشکلات رفتاری فرزندان از دیدگاه والدین. مجله روانشناسی بالینی، 4،33-41.
فتاحی اندبیل، اعظم؛ صابری، هایده و کواکی، اصغر. (1397). اثربخشی بازی درمانی گروهی شناختی رفتاری و تحریک الکتریکی فراجمجمهای مغز بر کارکردهای اجرایی حافظه فعال و بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال بیش فعالی- نقص توجه. فصلنامه عصب روانشناسی، 4، 90-73.
فلاح، فاطمه؛ رضاپور میرصالح، یاسر و بهجتی اردکانی، فاطمه. (1400). اثربخشی بازی درمانی آدلری بر مهارتهای اجتماعی کودکان دارای اختلال اضطراب اجتماعی: یک طرح سریهای زمانی. پژوهشهای نوین روانشناختی، 11(42)، 16-1.
مالکی، سارا؛ محمدینیا، زهرا، محمدی نیا، ندا و فتاحی، سعیده. (1399). اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر اضطراب مدرسه و کمرویی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری. مجله علوم پزشکی مشهد، 63(5)، 124-110.
نجاتی فر، سارا؛ عابدی، احمد و قمرانی، امیر. (1399). اثربخشی مداخله والدمحور مبتنی بر فلسفه فراهیجانی گاتمن بر تنظیم شناختی هیجان کودکان با مشکلات رفتاری برونیشده. فصلنامه کودکان استثنایی، ۲۰ (۴)، ۲۵-۳۶.
American Psychiatric Association. (2019). American psychiatric association.
Avelar, B. (2020). Views of Emotion in Adulthood: The Role of Caregiver Meta-Emotional Philosophy. URJ-UCCS: Undergraduate Research Journal at UCCS, 13(2).
Bailen, N. H., Wu, H., & Thompson, R. J. (2019). Meta-emotions in daily life: Associations with emotional awareness and depression. Emotion, 19(5), 776.
Breider, S., Hoekstra, P. J., Wardenaar, K. J., Van Den Hoofdakker, B. J., Dietrich, A., & De Bildt, A. (2022). Early-Life Environmental and Child Factors Associated with the Presence of Disruptive Behaviors in Seven-Year-Old Children with Autistic Traits in the Avon Longitudinal Study of Parents and Children. Journal of Autism and Developmental Disorders, 52(6), 2747-2761.
Chen, F. M., Lin, H. S., & Li, C. H. (2012). The role of emotion in parent-child relationships: Children’s emotionality, maternal meta-emotion, and children’s attachment security. Journal of Child and Family Studies, 21(3), 403-410.
D'Amico, A., & Geraci, A. (2022). Sex differences in emotional and meta-emotional intelligence in pre-adolescents and adolescents. Acta Psychologica, 227, 103594.
Eres, R., Lim, M. H., Lanham, S., Jillard, C., & Bates, G. (2021). Loneliness and emotion regulation: Implications of having social anxiety disorder. Australian Journal of Psychology, 73(1), 46-56.
Gao, Z., Chen, S., Pasco, D., & Pope, Z. (2015). A meta‐analysis of active video games on health outcomes among children and adolescents. Obesity reviews, 16(9), 783-794.
Gottman, J. M., Katz, L. F., & Hooven, C. (1996). Parental meta-emotion philosophy and the emotional life of families: Theoretical models and preliminary data. Journal of Family Psychology, 10(3), 243.
Hawes, S. W., Waller, R., Byrd, A. L., Bjork, J. M., Dick, A. S., Sutherland, M. T., ... & Gonzalez, R. (2021). Reward processing in children with disruptive behavior disorders and callous-unemotional traits in the ABCD study. American Journal of Psychiatry, 178(4), 333-342.
Hooven, C., Gottman, J. M., & Katz, L. F. (1995). Parental meta-emotion structure predicts family and child outcomes. Cognition & Emotion, 9(2-3), 229-264.
Jenkins, L. N., & Demaray, M. K. (2012). Social support and self-concept in relation to peer victimization and peer aggression. Journal of School Violence, 11(1), 56-74.
Katz, L. F., & Hunter, E. C. (2007). Maternal meta‐emotion philosophy and adolescent depressive symptomatology. Social Development, 16(2), 343-360.
Mancini, A., & Mancini, F. (2018). Rescripting memory, redefining the self: A meta-emotional perspective on the hypothesized mechanism (s) of imagery rescripting. Frontiers in psychology, 9, 581.
Nursanaa, W. O., & Ady, I. N. C. (2020). Play therapy for children with anxiety disorders. In 5th ASEAN Conference on Psychology, Counselling, and Humanities (ACPCH 2019) (pp. 81-86). Atlantis Press.
Thomas, S., White, V., Ryan, N., & Byrne, L. (2021). Effectiveness of play therapy in enhancing psychosocial outcomes in children with chronic illness: A systematic review. Journal of Pediatric Nursing.
Werhahn, J. E., Mohl, S., Willinger, D., Smigielski, L., Roth, A., Hofstetter, C., ... & Brandeis, D. (2021). Aggression subtypes relate to distinct resting state functional connectivity in children and adolescents with disruptive behavior. European child & adolescent psychiatry, 30(8), 1237-1249.