امیری، فاطمه؛ ویسکرمی، حسن علی؛ و سپهوندی، علی محمد. (1397). اثربخشی آموزش تنظیم شناختی هیجان بر خلاقیت هیجانی و نشاط ذهنی دانشآموزان تیزهوش دوره اول متوسطه. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی، 9(33)، 47-57.
الوندی فر، سجاد؛ کدیور، پروین؛ و عربزاده، مهدی. (1397). بررسی نقش واسطه ای خود تفسیری در رابطه بین عزت نفس و خلاقیت در دانش آموزان پسر سال سوم شهر کرج. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(3)، 163-194.
امام دوست، زیبا؛ تیموری، سعید؛ خوی نژاد، غلامرضا؛ و رجایی، علیرضا. (1399). مقایسه اثربخشی شناخت درمانگری مبتنی بر ذهن آگاهی و واقعیت درمانگری بر تنظیم شناختی هیجان در مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۹ (۸۹)، ۶۵۵-۶۴۷.
خوشینی، فاطمه؛ اکبری، مهدی؛ و محمدخانی، شهرام. (1400). رابطه ساختاری اختلال بدریختانگاری بدن با طرحوارههای ناسازگار اولیه و بیاعتبارسازی هیجانی ادراک شده: نقش میانجی فراشناخت، تصویر بدن و تحمل پریشانی. روانشناسی بالینی و شخصیت، 19(2)، 101-119.
خوش ضمیر، شیرین؛ و بینش، مرتضی. (1395). رابطهی بین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خلاقیت هیجانی با بهداشت روانی دانشجویان. پژوهش در نظام های آموزشی، 10(33)، 85-100.
رزاق پور، مهدی؛ و حسین زاده، علی اصغر. (1398). نقش میانجیگر راهبردهای تنظیم شناختی هیجانی در رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با نشانههای جسمانی سازی دانشجویان دختر. فصلنامه روان شناسی کاربردی، 13(2)، 295-316.
دمرچلی، نسیم؛ کاکاوند، علیرضا؛ جلالی، محمد رضا. (1396). تدوین مدل ارتباط اضطراب اجتماعی با اختلال بدریخت انگاری بدن: نقش میانجی ترس از ارزیابی مثبت و منفی. مطالعات روانشناختی، 13(2)، 113-132.
ربیعی، مهدی؛ خرمدل، کاظم؛ کلانتری، مهرداد؛ و مولوی، حسین. (1388). ساختار عاملی، پایایی و روایی مقیاس اصلاحشده وسواس فکری- عملی ییل- براون برای اختلال بدشکلی بدن در میان دانشجویان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۵ (۴)، ۳۵۰-۳۴۳.
شیبانی، حسن. (1399). مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و آموزش تنظیم هیجان بر تحریک پذیری، افسردگی، اضطراب، استرس و تنظیم هیجانی نوجوانان دارای اختلال بدتنظیمی خلق مخرب. نشریه روانشناسی بالینی. 12(2)، 114-106.
صالحی، مریم؛ رجبی، سوران؛ و دهقانی، یوسف. (1398). پیشبینی اختلال بدریخت انگاری بدن براساس طرحواره های هیجانی، سبک های دلبستگی و ویژگی های شخصیتی در افراد متقاضی جراحی زیبایی. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۸ (۷۳)، ۸۷-۷۷.
صالحی، سیده نرگس؛ افتخارصعادی، زهرا؛ و برنا، محمدرضا. (1400). مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری مثبت نگر و آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر تاب آوری و خودکارآمدی دانش آموزان دختر دارای افسردگی غیربالینی. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی، 9(60)، 59-73.
صمدنژاد آذر، زهرا؛ پورشریفی، حمید؛ و باباپور، جلیل. (1399). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان برکاهش اضطراب اجتماعی در نوجوانان دختر دارای نشانه های اختلال بدشـکلی بـدن، اولین همایش ملی روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، اردبیل.
عسگری، محمد؛ و متینی، اعظم. (1399). تاثیر آموزش تنظیم هیجان به روش گراس برتکانشگری دانشجویان سیگاری. فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(42)، 205-230.
عسکری، فائزه؛ عرب زاده، مهدی؛ رضوان، احمد؛ و پناهی، ثنا. (1398). نقش خودتفسیری و اهداف پیشرفت ۲×۳ در پیش بینی اضطراب آمار دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۸ (۸۳)، ۲۱۴۷-۲۱۴۱.
علیدوستی، فاطمه؛ جنگی، فاطمه؛ و شجاعیفر، شیرین. (1399). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر تنظیم هیجان، اضطراب و افسردگی مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. دوفصلنامه روانشناسی خانواده، ۷ (۱)، ۶۹-۸۰.
عرب زاده، مهدی. (1398). نقش خود تفسیری در پیش بینی توانایی حل مساله اجتماعی دانشجویان. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش، 7(7)، 169-180.
عجم، علی اکبر؛ بادنوا، صدیقه؛ عبداللهی، مجید؛ و مومنی مهمویی، حسین. (1395). رابطه بین خلاقیت هیجانی با اشتیاق تحصیلی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، ۸ (۴)، ۱۸-۱۱.
فیروزآبادی، سمیه؛ و یوسفی، صادق. (1398). پیشبینی خلاقیت هیجانی بر اساس ابعاد کارکرد خانواده با نقش واسطهای سبکهای مقابلهای. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(4)، 68-78.
فهیمی، نازنین؛ کیامرثی، آذر؛ کاظمی، رضا؛ و نریمانی، محمد. (1399). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان به همراه رژیم غذایی بر انعطااف پذیری روانی و رفتار خودتنظیمی نوجوانان دارای اضافه وزن. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 18(4)، 148-139.
کریمی، سارا؛ و اسمعیلی، معصومه. (1399). بررسی رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و تابآوری با سازگاری زناشویی معلمان زن. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۱۹ (۸۷)، ۲۹۸-۲۹۱.
کرمی، رزاق؛ شریفی، طیبه؛ نیک خواه، محمد؛ و غضنفری، احمد. (1398). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش نشخوار فکری و اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر با پیگیری ۶۰ روزه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، ۷(1)، 9-1.
لطفی، مژگان؛ شیاسی، یاسمن؛ امینی، مهدی؛ منصوری، کامیار؛ حمزه زاده، سیروان؛ و صالحی، علی. (1399). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم هیجان بین فردی (IERQ) در دانشجویان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ۳۰ (۱۸۵)، ۸۵-۷۴.
Angelakis, I., Gooding, P. A., & Panagioti, M. (2016). Suicidality in body dysmorphic disorder (BDD): A systematic review with meta-analysis. Clinical psychology review, 49(1), 55-66.
Averill, R. (2007). Emotional creativity: toward spiritualizing the passions, Eds S. J. López & C. R. Snyder. Oxford Handbook of Positive Psychology (New York, NY: Oxford University Press), 249–257.
Averill, J. R. (1999). Emotions and Creativity. Paper presented at the 12th conference on creativity & innovation (ECCI XII), Faro, Journal of Portuga, 1(67), 1-153.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychology Review, 30(2), 217-37.
Bos, L., Vulink, N., Broers, D., & Bildt, M. (2021). Mental disorders in the dental practice. Patients with body dysmorphic disorder. Ned Tijdschr Tandheelkd, 128(5):263-268.
Borgers, T., Kürten, M., & Kappelhoff, A. (2022). Brain functional correlates of emotional face processing in body dysmorphic disorder. Journal of Psychiatric Research, 147(3), 103-110.
Cao, X., Luo, Z., Qiu, J., & Liu, Y. (2022). Does ostracism impede Chinese tourist self-disclosure on WeChat? The perspective of social anxiety and self-construal. Journal of Hospitality and Tourism Management, 50(3), 178-187.
Chinchanachokchai, S., & Pusaksrikit, T. (2020). The role of self-construal in romantic gift posting across Social Networking Sites. Computers in Human Behavior, 117(4), 66-75.
Čábelková, I., Strielkowski, W., Rybakova, A., & Molchanovа, A. (2020). Does Playing Video Games Increase Emotional Creativity. Int J Environ Res Public Health, 17(7), 21-30.
Fernandez, C., Jazaieri, H., & Gross, J. (2016). Emotion regulation: A transdiagnostic perspective on a new RDoC domain. Cognitive Therapy and Research, 40(1), 426- 440.
González-Zamar, M., & Segura, E. (2021). Emotional Creativity in Art Education: An Exploratory Analysis and Research Trends. Int J Environ Res Public Health, 18(12, 62-70.
Gross, J, & Thompson, A. (2007). Emotion regulation: Conceptual foundations. In J. J. Gross (Ed.), Handbook of emotion regulation, New York: Guilford Press.
Gratz, K., Weiss, N., & Tull, M. (2015). Examining Emotion Regulation as an Outcome, Mechanism, or Target of Psychological Treatments. Curr Opin Psychol, 3(1), 85-90.
Gratz, K.L., & Gunderson, J.G. (2010). Preliminary data on an acceptance-based emotion regulation group intervention for deliberate self-harm among women with borderline personality disorder. Behav Ther, (37), 25- 35.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2010). Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual differences, 30(8), 1311-27.
Gunstad, J., & Phillips, K. A. (2013). Axis I comorbidity in body dysmorphic disorder. Comprehensive psychiatry, 44(4), 270-276.
Herbst, I., & Jemec, G (2020). Body Dysmorphic Disorder in Dermatology: A Systematic Review, Psychiatric Quarterly, 91(3), 1003- 1010.
Hardin. E., Leong. F. T., & Bhagwat. A. (2004). Factor structure of the Self Construal Scale: Implications for the multi-dimensionality of self-construal. Journal of Cross-Cultural Psychology, 35(1), 327-345.
Harrison, A., de la Cruz, L. F., Enander, J., Radua, J., & Mataix-Cols, D. (2016). Cognitive-behavioral therapy for body dysmorphic disorder: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Clinical Psychology Review, 48(1), 43-51.
Hofmann, S. G., Heering, S., Sawyer, A. T., & Asnaani, A. (2014). Interpersonal emotion regulation model of mood and anxiety disorders. Behaviour Research and Therapy, 47(1), 389-394.
Kim, J., Brockner, J., & Block, C. (2022). Tailoring the intervention to the self: Congruence between self-affirmation and self-construal mitigates the gender gap in quantitative performance. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 169(3), 41-53.
Loevaas, M. E. S., Sund, A. M., Lydersen, S., Neumer, S. P., Martinsen, K., Holen, S. & Reinfjell, T. (2019). Does the Transdiagnostic EMOTION Intervention Improve Emotion Regulation Skills in Children? Journal of Child and Family Studies, 28(1), 805-813.
Meng, X., Mu, Y., & Luo, Y. (2022). Self-construal and generalized trust predict first impressions from faces. Personality and Individual Differences, 191(1), 153-162.
Mazzuca, S., Kafetsios, K., Livi, S., & Presaghi, F. (2019). Emotion regulation and satisfaction in long-term marital relationships: The role of emotional contagion. Journal of Social and Personal Relationships, 36(9), 80-95.
Mendes, A. L., Ferreira, C., & Marta-Simões, J. (2017). Experiential avoidance versus decentering abilities: The role of different emotional processes on disordered eating. Eating and Weight Disorders-Studies on Anorexia, Bulimia and Obesit, 22(3), 467-474.
Nuncy, A. (2021). Exploring the Impacts of Response-focused Emotion Regulation Strategies on Psychophysiology, Cognition, Affect, and Social Consequences. Journal of Child and Family Studies, 21(2), 14-21.
Okur Güney, Z. E., Sattel, H., Witthöft, M., & Henningsen, P. (2019). Emotion regulation in patients with somatic symptom and related disorders: A systematic review. PloS one, 14(6), 1-29.
Ochnner, K.N., & Gross, J.J. (2010). The cognitive control of emotion, Trends in cognitive sciences, 9(5), 242-249.
Phillips, K. A., Hollander, E., Rasmussen, S. A., Aronowitz, B. R., DeCaria, C., & Goodman, W. K. (1997). A severity rating scale for body dysmorphic disorder: Development, reliability, and validity of a modified version of the YaleBrown Obsessive-Compulsive Scale. Psychopharmacological Bulletin, 33(1), 17-22.
Sucupira, S., Brito, M., Leite A., Aihara, E., Neto, & M., Ferreira, L. (2021). Body Dysmorphic Disorder and Personality in Breast Augmentation: The Big-Five Personality Traits and BDD Symptoms. Journal of Plastic, Reconstructive & Aesthetic Surgery, 14(11), 17-26.
Sun, X., Li, J., & Meng, L. (2021). Reflection on EFL/ESL Teachers' Emotional Creativity and Students L2 Engagement. Front Psychol, 5(12), 93-101.
Sanders, M. R., Turner, K. M., & Metzler, C. W. (2019). Applying self-regulation principles in the delivery of parenting interventions. Clinical child and family psychology review, 22(1), 24-42.
Sarwer, D. (2019). Body image, cosmetic surgery, and minimally invasive treatments. Body Image, 31(1), 302-308.
Yang, W., Shen, B., Yu, X. (2021). The effectiveness of self-regulatory training on positive strategies of emotional regulation and individual self-efficacy. System, 103(1), 26-33.