افضلی، لیلا؛ و اسماعیلی، سمیه. (1398). رابطه جهتگیری هدفی (با نقش میانجی تابآوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی. نشریه توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 216-226.
آقایی، محمد. (1395). تأثیر مهارتهای ارتباطی بر جرأت آموزی بر افزایش خودپنداره دانش آموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
حسین چاری، محمدحسین؛ مرادی، مرتضی؛ و سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1393). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس؛ نقش واسطهای ابعاد خودکارآمدی، فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 32 (5)، 78-90.
خیاطی، کامران؛ و مرادی، محسن. (1399). بررسی رابطه تابآوری تحصیلی و اضطراب با سلامت روانی دانشآموزانی شهر شیراز. مجله تحقیقات نظام سلامت، 7(19)، 290-295.
دهقانی زاده، محمد؛ و حسین چاری، محمدحسین. (1391). بررسی نقش میانجیگری ابعاد خودکارآمدی در رابطهی الگوهای ارتباطی خانواده و جهتگیریهای دینی با سرزندگی تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 2 (4)، 32-43.
رمضان پور، علیرضا؛ کورش نیا، مریم؛ مهر یار، امیر هوشنگ؛ و جاویدی، حجت اله. (1398). رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و احساس تعلق به مدرسه با تابآوری تحصیلی به واسطه خودتنظیمی تحصیلی در بین دانش آموزان. روشها و مدلهای روانشناختی، 10 (37)، 246-225.
سوری، حسین؛ امرایی، کورش؛ ناصری نیا، قباد؛ و مراد نژاد، امین. (1397). بررسی نقش واسطهای جو عاطفی خانواده در رابطه بیم تابآوری و شادکامی در دانش آموزان. فصلنامه خانواده و پژوهش، 47، 33-52.
فخاریان، جمیله؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ ضرغام حاجبی، مجید و محققی، حسین. (1399). پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده، درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(2)، 2391-2401.
فرخی، مهرداد؛ و سبزی، کامران. (1399). تأثیر آموزش حل مسئله بر سرزندگی تحصیلی، خود پنداری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه (س) شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5 (2 )،137 تا 155.
کوتی، فرزانه؛ رجبی، غلامرضا؛ و سودانی، منصور. (1386). رابطه جو عاطفی خانواده و حمایت اجتماعی با سالمت عمومی در دانش آموزان دختر پایه اول مقطع متوسطه شهر اهواز. فصلنامه علمی-ترویجی یافتههای نو در روانشناسی، 2(5)، 4-18.
نجاتی، کوثر. (1397). بررسی مهارتهای ارتباطی، سبکهای یادگیری در مدیریت کلاس درس با شنود مؤثر دانشجویان شهر کرمان. پایاننامه کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان.
همتی، مهدی؛ و فدوی، علی. (1397). تعیین عوامل مؤثر بر تابآوری تحصیلی در سه سطح فردی- شخصیتی، خانواده و مدرسه، فصلنامه روانشناسی، 23(4)، 76-80.
Amato, M. (2016). Promoting student resilience in school contexts. Theory into Practice, 46(2), 162–169.
Bean, N., & Eaton, R. (2001). Students’ perceptions of classroom activities: Are there grade-level and gender differences? Journal of Educational Psychology, 94(3), 539 – 544.
Cappella, R., & Wenstein. D. (2019) The academic lives of the neglected, rejected, popular and controversial children. Child Development, 66, 754-763.
Chefi, T., Mcloead, N., & Atkin. V. (1971) The Effectiveness Of On Assertiveness Traning Program On Adolsents Assertiveness Level –Elementary Education Online8(2),485-492-2009.Http:// Ilkoyrtim –Online.Org. Tv
Glelasor, M. (2019). Academic resilience in African American students: A study of recovery from proximal risk, Ph.D., Emory University.
Hutuniz, B. (2018). Psychosocial resilience and protective mechanisms. In J. E. Rolf, A. S. Masten, D. Cicchetti, K. Nuechterlein, and S. Weintraub (Eds.), Risk andprotective factors in the development of psychopathology (pp.181-214). New York: Cambridge University Press.
Marcela, V. (2014). The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude: An exploratory study. The Leadership Quarterly, 13 (3), 243-274.
Mouse, C. (2019). Fostering the future: Resilience theory and the practice of positive psychology. In P. A. Linley and S. Jozeph and (Eds), Positive psychology in practice (pp. 521-539). Hoboken: New Jersey.
Nill, N. (2020). Self Statment and Self Evaluation A Cognitive Response. Analysis Modification De Conduct, 20, 235-334.
Nota, M., Soresi, B., & Zimerman, B. (2020). Academic resilience and family psychosocial process among children of parents with serious mental disorders. Journal of Child and Family Studies, 10(1), 115-137.
Putwain, T., Connors, G., Symes, F., Douglas, R., & Osborn, N. (2011). Coping with stress: The roles of Academic buoyancy & regulation and development. In S. A. Wolchik, and I. N. Sandler (Eds.), Handbook of children's coping: Linking theory and intervention (pp. 41-70). New York: Plenum Press.
Smith. M. (2020). Cultivating resiliency, a guide for parent and school personnel. Published by scholastic.