امامی مقدم، زهرا.، داوودی، ملیحه.، بهنام وشانی، حمیدرضا.، امین یزدی، سیدامیر. (1392). تاثیر آموزش مهارت های هوش هیجانی بر واکنش به استرس تحصیلی دختران دبیرستانی. مراقبت مبتنی بر شواهد، 1 (پیاپی 6)، 27-36.
بخت آور، محمد. (1399) بررسی ارتباط بین سبک های فرزند پروری و مؤلفه های جمعیت شناختی والدین با تیپ های شخصیتی فرزندان آنها.
فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. ۱۹ (۸۶) :۱۶۹-۱۵۹.
بریمانی، صاحبه.؛ محمودی، قهرمان.؛ و مسعودزاده، عباس. (1392). رابطه میزان استرس والدگری با شیوه های فرزند پروری در والدین کودکان ناشنوا و عادی.
فصلنامه نسیم تندرستی (سلامت خانواده)، 2(3): 9-14.
پرمر، شهین. (1399). نقش واسطهای آگاهی هیجانی در ارتباط بین الگوهای فرزندپروری والدین و مشکلات رفتاری فرزندان در دانشآموزان و والدین آنها در دوره متوسطه دوم در شهر شیراز. ششمین کنفرانس سراسری دانش و فناوری علوم تربیتی، مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران.
پهلوانی، محجوبه.؛عباسی اسفجیر، علی اصغر.؛ دوستی، یارعلی. (1394). نقش شیوه های فرزندپروری والدین بر هوش هیجانی و پرخاشگری نوجوانان. اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه، کرمان.
جوهری فرد، رضا.؛ سبک خیز، سجاد. (1396) تاثیر آموزش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودانتقادی و ترس از شکست در افراد دچار بیماری قلبی . نشریه پرستاری قلب و عروق. ۶ (۱) :۲۱-۱۴ .
حسینی، سیده رضوان. (۱۳۹۹). بررسی اثربخشی آموزش گروهی واقعیت درمانی به والدین بر کاهش تعارضات والد - نوجوان و استرس والدگری. اولین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در فرایندهای تعلیموتربیت.
خواجه، نازنین.؛ شایف، دولت. (۱۳۹۴) بررسی نقش پیش بینیکننده سبکهای فرزندپروری در هوش هیجانی دانش آموزان.
نشریه پرستاری ایران. ۲۸ (۹۷) :۷۶-۶۶.
رفیعییان، پریسا.؛ حسین پور، صابر.؛ وقار، رومینا.؛ پیران، پریسا. (1395). رابطه سبک های فرزندپروری با پرخاشگری در نوجوانان. اولین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم.
زابلی، پریسا.؛ ثنایی ذاکر، باقر.؛ و حمیدی، منصورعلی. (1384). سنجش سودمندی روش روان نمایشگری در بهبود مهارت های رفع تعارض مادران با دختران دانش آموز سال اول دبیرستان های منطقه 2 تهران. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره), 4(13), 81-98.
صیدی، محمدسجاد.؛ رضایی، خدیجه.؛ حسینی، ستاره. (1398). بررسی نقش واسطه ای کیفیت زندگی خانوادگی در رابطه بین استرس والدگری و مشکلات رفتاری فرزندان، مجله مطالعات روانشناسی تربیتی، ۱۶(34)، ۱۳۱-۱۵۴.
طغیانی، الهه.؛ یوسفی، رحیم. (1398). ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه آگاهی هیجانی، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 9 (35)، 213-232.
عادلی، نوروز. (1396) رابطه نشانگان وسواس فکری-عملی با سبک های فرزندپروری در نوجوانان دارا ی علائم افسردگی. پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش عمومی، دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی، واحد علوم تحقیقات شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی.
فدایی، زهرا.؛ دهقانی، محسن.؛ و طهماسیان، کارینه.؛ و فرهادی، فاطمه. (1389). بررسی ساختار عاملی, اعتبار و روایی فرم کوتاه - شاخص استرس فرزندپروری مادران کودکان عادی 12- 7 سال. تحقیقات علوم رفتاری، (16), 81-91.
فرزاد فرد، سیده زینب.؛ و هومن، حیدرعلی. (1387). نقش آموزش مهارتهای فرزندپروری بر کاهش تنیدگی مادران و مشکلات رفتاری کودکان. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 4(15)، 277-292.
فضلی، نرجس.، سجادیان، ایلناز. (1396). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه ـ بیشفعال. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 17(3)، 35-26.
فیاض، ریحانه.؛ عامری، فریده.؛ بشارت، محمدعلی.(1394). مقایسه بین سبکهای فرزندپروری والدین و استحکام من فرزندان. رویش روان شناسی، ۴ (۱): ۱۲۶-۱۰۹.
مرادیان، جلال.؛ عالیپور، سیروس.؛ شهنی ییلاق، منیژه. (1393). رابطه ی علی بین سبک های فرزندپروری و عملکرد تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانشجویان. روانشناسی خانواده، 1(1)، 74-63.
مهمان دوست، زهرا.، مروتی، ذکراله. (1394). بررسی رابطه بین سبک های شوخ طبعی با خودآگاهی هیجانی در دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه شهر اندیمشک. اولین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی.
نجاتی، سیده فرشته.؛ و مهدی یار، منصوره. (1394). پیشبینی دشواری در تنظیم هیجان بر اساس سبک های فرزندپروری در دانشجویان دانشگاه شیراز. دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی. علوم تربیتی و سبک زندگی، مشهد.
نف، کریستین. (2011). دلسوزی. ترجمه مهدی قراچه داغی (1392). چاپ اول، تهران: نشر ذهن آویز.
نوربالا، فاطمه. (1391 ). اثربخشی پرورش ذهن شفقت ورز بر میزان اضطراب و خودانتقادی بیماران افسرده. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبایی.
Abidin, R. R. (2019). The Determinants of Parenting Behavior. Journal of Clinical Child Psychology, 21, 407-412.
Adolescents, A., & Acharya, B. (2013). Perceived Paternal Parenting style on Emotional Intelligence of. Accessed on Corpus ID: 39626210.
Ahun, M. N., Jeong, J., Kieffer, M. P., Mwanyika-Sando, M., & Yousafzai, A. K. (2021). Maternal and paternal perspectives on parenting stress in rural Tanzania: A qualitative study. SSM-Mental Health, 1, 100030.
Aunola, K., Ruusunen, A.-K., Viljaranta, J., & Nurmi, J.-E. (2015). Parental Affection and Psychological Control as Mediators Between Parents’ Depressive Symptoms and Child Distress. Journal of Family Issues, 36(8), 1022–1042.
Babore, A., Trumello, C., Lombardi, L., Candelori, C., Chirumbolo, A., Cattelino, E., Baiocco, R., Bramanti, S. M., Viceconti, M. L., Pignataro, S., & Morelli, M. (2021). Mothers' and Children's Mental Health During the COVID-19 Pandemic Lockdown: The Mediating Role of Parenting Stress. Child psychiatry and human development, 1–13. Advance online publication.
Baumrind, D. (1967). Child care practices anteceding three patterns of preschool behavior. Genetic Psychology Monographs, 75, 43-88.
Baumrind, D. (1971). Current patterns of parental authority. Developmental Psychology Monographs, 4, 27-42.
Clark, S., & Coker, S. (2009). Perfectionism, self-criticism and maternal criticism: A study of mothers and their children. Personality and Individual Differences, 47(4), 321-325.
Deater-Deckard, K. (1998). Parenting stress and child adjustment: Some old hypotheses and new questions. Clinical Psychology: Science and Practice, 5(3), 314–332.
Fahd, S. (2017). Impact of Meta Cognitive Strategies and Parenting style on emotional Intelligence of children in Bahawalpur. Department of Applied Psychology the Islamia University of Bahawalpur.
Fonseca, A., Moreira, H., & Canavarro, M. C. (2020). Uncovering the links between parenting stress and parenting styles: The role of psychological flexibility within the parenting and global psychological flexibility. Journal of Contextual Behavioral Science.
Galla, B, M. (2016). Within-person changes in mindfulness and self-compassion predict enhanced emotional well-being in healthy but stressed adolescents. Journal of Adolescence.
Gallarin, M., Torres-Gomez, B., & Alonso-Arbiol, I. (2021). Aggressiveness in Adopted and Non-Adopted Teens: The Role of Parenting, Attachment Security, and Gender. International journal of environmental research and public health, 18(4), 2034.
Hayes, S., Watson, S. (2012). The Impact of Parenting Stress: A Meta-analysis of Studies Comparing the Experience of Parenting Stress in Parents of Children with and Without Autism Spectrum Disorder. Journal of autism and developmental disorders.
Herzog, T., Hill-Chapman, C., Hardy, Tiffany., Wrighten, S., El-Khabbaz, Rita. (2015). Trait Emotion, Emotional Regulation, and Parenting Styles. Journal of Educational and Developmental Psychology, 5(2):119-135.
Hui Wang, Xiaoyi Hu, Zhuo Rachel Han. (2020). Parental stress, involvement, and family quality of life in mothers and fathers of children with an autism spectrum disorder in mainland China: A dyadic analysis, Research in Developmental Disabilities. 107,109—128.
Iancu, I., Bodner, E., & Ben-Zion, I. Z. (2015). Self-esteem, dependency, self-efficacy, and self-criticism in social anxiety disorder. Comprehensive Psychiatry, 58,165–171.
Joshi, D., Dutta, I. (2015). A Correlative Study of Mother Parenting Style and Emotional Intelligence of Adolescent Learner. International Journal of Innovation and Scientific Research, 13(1), 145–151.
Martínez, I., García, J. (2007). Impact of Parenting Styles on Adolescents' Self-Esteem and Internalization of Values in Spain. The Spanish Journal of Psychology, 10(2), 338-348.
Mongrain, M., & Leather, F. (2006). Immature dependence and self-criticism predict the recurrence of major depression. Journal of clinical psychology, 62(6), 705–713.
Rieffe, C., Oosterveld, P., Miers, A. C., Terwogt, M. M., Ly, V. (2008). Emotion awareness and internalizing symptoms in children and adolescents: The Emotion Awareness Questionnaire revised. Personality and Individual Differences, 45(8), 756-761.
Van der Cruijsen, R., Murphy, J., & Bird, G. (2019). Alexithymic traits can explain the association between puberty and symptoms of depression and anxiety in adolescent females. PLOS ONE, 14(1), Article e0210519.
Weissman, D. G., Nook, E. C., Dews, A. A., Miller, A. B., Lambert, H. K., Sasse, S. F., Somerville, L. H., McLaughlin, K. A. (2020). Low Emotional Awareness as a Transdiagnostic Mechanism Underlying Psychopathology in Adolescence. Clinical Psychological Science, 8(6), 971–988.
Zuroff, D. C., Igreja, I., & Mongrain, M. (1990). Dysfunctional attitudes, dependency, and self-criticism as predictors of depressive mood states: A 12-month longitudinal study. Cognitive Therapy and Research, 14(3), 315–326.