ایزدی، راضیه؛ عابدی، محمدرضا (1392). درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد. چاپ اول، تهران؛ انتشارات جنگل.
دلاور، ع. (1380). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. چاپ سوم، تهران؛ انتشارات رشد.
فتی، ل.، موتایی، ف.، مولودی، ر.، و ضیایی، ک. (1389). «کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه کنترل فکر و افکار اضطرابی در دانشجویان ایرانی» . مجله مدل ها و روش های روانشناختی، 1، 104-81.
قاسم پور، ع.، ایل بیگی، ر.، حسن زاده، ش. (1391). «خصوصیات روانسنجی پرسشنامه تنظیم هیجانی گراس و جان در یک نمونه ایرانی». ششمین همایش بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه گیلان، 724-722.
خانجانی، زینب؛ مینا شیری، عبدالخالق؛ هاشمی نصرت آبادی، تورج؛ خسروجردی، محمد؛ موحدی، یزدان.( 1391). «پردازش اطلاعات تحریف شده ی مرتبط با خود و دیگری در اختلال فوبیای اجتماعی:سوگیری تعبیر در هراس اجتماعی و افراد عادی». مجله اندیشه و رفتار.87-77.
بیرامی، منصور؛ اکبری، ابراهیم؛ قاسم پور، عبدالله؛ عظیمی، زینب. (1391). «بررسی حساسیت اضطرابی، فرانگرانی و مولفه های تنظیم هیجانی در دانشجویان با نشانگان بالینی اضطراب اجتماعی و بهنجار». فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی. 8، 69-43.
مرتضوی، سعید؛ ساغروانی، سیما؛ کارشکی، حسین. (1390). «تأثیر تنظیم هیجانات و گرایش به کار به عنوان ارزش بر فرسودگی هیجانی کارکنان». چشم انداز مدیریت دولتی. 8، 121- 99
ابراهیمی، امراله؛ رضاییان، معصومه؛ خوروش، مهدی؛ ضرغام، مهتاب (1392). «بررسی اثربخشی درمان پذیرش و تعهد درمانی (ACT) بر پذیرش درد، کیفیت زندگی و کاهش اضطراب مرتبط با درد در بیماران مبتلا به دردهای مزمن لگن (CPPS)». مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد. ویژه نامه پنجمین کنگره سایکوسوماتیک. ص 1.
محمود علیلو، مجید؛ قاسم پور، عبدالله؛ عظیمی، زینب؛ اکبری، ابراهیم؛ فهیمی، صمد (1391). «نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی صفات شخصیت مرزی». فصلنامه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی. 24، 18- 9.
عابدی، احمد؛ عریضی، حمید رضا؛ لعلی، محسن (1389). «مقایسه اثر بخشی آموزش ایمن سازی در مقابل استرس و پذیرش و تعهد درمانی در کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان سال دوم دبیرستان های اصفهان». پژوهش های مشاوره. 33، 146- 125.
مکوندی، بهنام؛ حیدری، علیرضا؛ شهنی ییلاق، منیجه؛ نجاریان، بهمن؛ عسکری، پرویز (1391). «رابطه الکسی تایمیا با هوش هیجانی، اضطراب و افسردگی در دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی اهواز». فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 47، 91- 83.
مرادی، اعظم؛ غلامی رنانی، فاطمه (1385). «درمان هراس اجتماعی». فصلنامه تازه های رواندرمانی. 41 و 42، 130- 118.
پور فرج، عمران (1390). «اثر بخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر هراس اجتماعی دانشجویان». فصلنامه دانش و تندرستی. 2، 5- 1.
ابوالقاسمی، عباس؛ بیگی، پروین؛ نریمانی، محمد (1390). «بررسی اثربخشی دو روش آموزشی شناختی – رفتاری و مهارت های تنظیم هیجان بر خودکارامدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان». فصلنامه روانشناسی تربیتی. 22، 42- 21.
رحیمی، جعفر؛ حقیقیف جمال؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز؛ بشلیده، کیومرث (1385). «بررسی تأثیر آموزش جرات ورزی بر مهارت های اجتماعی، اضطراب اجتماعی و ابراز وجود در دانش آموزان پسر سال اول مقطع متوسطه». مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 1، 124- 111.
مشهدی، علی؛ قاسم پور، عبدالله؛ اکبری، ابراهیم؛ ایل بیگی، رضا؛ حسن زاده، شهناز (1392). «نقش حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب اجتماعی دانشجویان». فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. 2، 100- 90.
کاویانی، حسین؛ جواهری، فروزان؛ بحیرایی، هادی (1384). «اثر بخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) در کاهش افکار خودآیند منفی، نگرش ناکارامد، افسردگی و اضطراب: پیگیری 60 روزه». تازه های علوم شناختی، 1، 59- 49.
Arch, J. J., Eifert, G. H., Davies, C., Vilardaga, J. C. P., Rose, R. D., & Craske, M. G. (2012). Randomized clinical trial of cognitive behavioral therapy (CBT) versus acceptance and commitment therapy (ACT) for mixed anxiety disorders. Journal of consulting and clinical psychology, 80(5), 750.
https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/a0028310
Beck, A. T., Emery, G., & Greenberg, R. L. (2005). Anxiety disorders and phobias: A cognitive perspective. Basic books.
Clark, D. M., Crozier, W. R., & Alden, L. E. (2005). A cognitive perspective on social phobia. The essential handbook of social anxiety for clinicians, 193-218.
Clark, D., & Wells, A. (1995). Cognitive Model of Social Phobia. Social Phobia, Diagnosis, Assessment and Treatment, Heimberg R, Liebowitz M, Hope D, Schneier F (Ed), New York.
Dodge, C. S., Hope, D. A., Heimberg, R. G., & Becker, R. E. (1988). Evaluation of the Social Interaction Self-Statement Test with a social phobic population. Cognitive Therapy and Research, 12(2), 211-222.
https://doi.org/10.1007/BF01204932
Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (1999). Acceptance and commitment therapy: An experiential approach to behavior change.New York, NY: Guilford Press.
Hofmann, S. G. (2005). Perception of control over anxiety mediates the relation between catastrophic thinking and social anxiety in social phobia. Behaviour Research and Therapy, 43(7), 885-895.
Dalrymple, K. L., & Herbert, J. D. (2007). Acceptance and commitment therapy for generalized social anxiety disorder: A pilot study. Behavior modification, 31(5), 543-568.
Lappalainen, R., Lehtonen, T., Skarp, E., Taubert, E., Ojanen, M., & Hayes, S. C. (2007). The impact of CBT and ACT models using psychology trainee therapists: A preliminary controlled effectiveness trial. Behavior modification, 31(4), 488-511.
https://doi.org/10.1177%2F0145445506298436
Loerinc, A. G., Meuret, A. E., Twohig, M. P., Rosenfield, D., & Craske, M. G. (2012). CBT for anxiety disorders: Treatment responder criteria and response rates. Manuscript submitted for publication.
Rapee, R. M., Brown, T. A., Antony, M. M., & Barlow, D. H. (1992). Response to hyperventilation and inhalation of 5.5% carbon dioxide-enriched air across the DSM-III—R anxiety disorders. Journal of Abnormal Psychology, 101(3), 538.
https://psycnet.apa.org/doi/10.1037/0021-843X.101.3.538
Spokas, M., Luterek, J. A., & Heimberg, R. G. (2009). Social anxiety and emotional suppression: The mediating role of beliefs. Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 40(2), 283-291.
https://doi.org/10.1016/j.jbtep.2008.12.004