بیرامی، منصور؛ موحدی، یزدان؛ عزیزی، امیر؛ موحدی، معصومه. (1394). مقایسه کارکردهای شناختی مغز در دانشجویان علوم پزشکی با عملکرد تحصیلی بالا و پایین . مجله توسعه آموزش در علوم پزشکی، ۸ (۱۹)، ۵-۱۵
جاوید، محبوبه؛ محمدی، نوراله؛ رحیمی، چنگیز (1391). ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی یازدهمین ویرایش مقیاس تکانشگری بارت. روشها و مدلهای روان شناختی، 2(8)، 32-21.
زهراکار، کیانوش (1385). بررسی رابطه جنبه های مختلف سازگاری و عملکرد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر.
غضنفری، فیروزه؛ رضایی، مهدی؛ هاشمی، شیما؛ کرم الهی، زهرا (1389). بررسی مقایسه ای کارکردهای شناختی در افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی و افراد سالم. افلاک،6(20-21).
غفاری، مظفر؛ رضایی، اکبر(1392). بررسی ارتباط سبکهای تنظیم شناختی هیجان با تکانشگری و اختلال شخصیت مرزی در دانشجویان، یافته، 15(4)، 72-61.
قلتاش، عباس؛ اوجی نژاد، احمدرضا و برزگر، محسن (1389). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلّاقیت دانش آموزان پسر پایة پنجم ابتدایی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 4، 119- 135.
کریمی، مهین؛ فرح بخش، کیومرث (1390). رابطه خودتنظیمی عاطفی و مهارت های مطالعه با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت، 11، 1149- 1161.
گنجی، مهدی؛ گنجی، حمزه (1392). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5 ج. دوم. تهران: ساوالان.
محمدزاده، علی؛ رضایی، اکبر (1390). اعتبارسنجی پرسشنامه شخصیت مرزی در جامعه ایرانی، مجله علوم رفتاری، 5(3)، 278-269.
محمودعلیلو، مجید؛ شریفی، محمدامین (1390). رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی. چاپ اول، تهران: ناردیس.
نادری، نسرین (1373). بررسی پردازش اطلاعات و برخی از عمکلردهای نوروپسیکولوژی مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.
نجاتی، وحید (1392). ارتباط وضعیت تحصیلی دانشجویان و توانایی شناختی مغز. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 6(4)، 217-221.
American Psychiatric Association. (2013). DSM 5. American Psychiatric Association.
Antonucci, A. S., Gansler, D. A., Tan, S., Bhadelia, R., Patz, S., & Fulwiler, C. (2006). Orbitofrontal correlates of aggression and impulsivity in psychiatric patients. Psychiatry Research: Neuroimaging, 147(2), 213-220.
Arza R, Díaz-Marsa M, López-Micó C, de Pablo NF, López-Ibor JJ, Carrasco JL.(2009). Neuropsychological dysfunctions in personality borderline disorder: detection strategies. Actas espanolas de psiquiatria: 37, 185-190.
Bangirana, P., Menk, J., John, C. C., Boivin, M. J., & Hodges, J. S. (2013). The association between cognition and academic performance in Ugandan children surviving malaria with neurological involvement. PloS one, 8(2), e55653.
Bazanis E, Rogers, R. D, Dowson, J. H, Taylor, P, Meux, C, Staley, C, et al. (2002). Neurocognitive deficits in decision-making and planning of patients with DSM-III-R borderline personality disorder. Psychol. Medicine. 32: 1395–1405.
Berlin, H. A., Rolls, E. T., & Iversen, S. D. (2005). Borderline personality disorder, impulsivity, and the orbitofrontal cortex. American journal of psychiatry, 162(12), 2360-2373.
Biskin, R. S., Paris, J., Renaud, J., Raz, A., & Zelkowitz, P. (2011). Outcomes in women diagnosed with borderline personality disorder in adolescence. Journal of the Canadian Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 20(3).
De la Fuente, J., Goldman, S., Stanus, E., Vizuete, C., Morlán, I., Bobes, J., & Mendlewicz, J. (1997). Brain glucose metabolism in borderline personality disorder. Journal of Psychiatric Research, 31(5), 531-541.
Freeman, A., Stone, M., Martin, D. (2005). Comparative treatments for borderline personality disorder. New York: Springer.
Grant, D. A., & Berg, E. A. (1948). A behavioral analysis of degree of impairment and ease of shifting to new responses in a Weigl-type card sorting problem. Journal of Experimental Psychology, 39, 404–411.
Gunderson, J., G, Links P. (2008). Borderline Personality Disorder: A Clinical Guide. Second Edition. Washington, DC.; American Psychiatric Press, Inc.
Helgeland MI, Torgersen S. (2004). Developmental antecedents of borderline personality disorder. Comprehensive Psychiatry, 45, 138-47.
Hosack, L. L. (2012). The Relationship between Borderline Personality Disorder and Academic and Interpersonal Functioning among College Students: Does Religiosity Moderate the Effect? ProQuest LLC. 789 East Eisenhower Parkway, PO Box 1346, Ann Arbor, MI 48106.
Jacob, G. A., Gutz, L., Bader, K., Lieb, K., Tüscher, O., & Stahl, C. (2010). Impulsivity in borderline personality disorder: impairment in self-report measures, but not behavioral inhibition. Psychopathology, 43(3), 180-188.
Leber, A. B., Turk-Browne, N. B., Chun, M. M. (2008). Neural predictors of moment-to-moment fluctuations in cognitive flexibility. Proceedings of the National Academy of Sciences of U.S.A, 105, 13592–7
Leichsenring, F. (1999). Development and first results of the Borderline Personality Inventory: A self-report instrument for assessing borderline personality organization. Journal of Personality Assessment, 73(1), 45-63.
Leyton, M., Okazawa, H., Diksic, M., Paris, J., Rosa, P., Mzengeza, S., Young, S.N., Blier, P., Benkelfat, C. (2001). Brain regional α-[11C] methyl-L-tryptophan trapping in impulsive subjects with borderline personality disorder. American Journal of Psychiatry, 158(5), 775-782.
Lyoo, I. K., Han, M. H., & Cho, D. Y. (1998). A brain MRI study in subjects with borderline personality disorder. Journal of Affective Disorders, 50(2), 235-243.
Lezak, M. D. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford University Press, USA.
Mau, W. C. (1997). Parental influences on the high school students' academic achievement: A comparison of Asian immigrants, Asian Americans, and White Americans. Psychology in the Schools, 34(3), 267-277.
Mortensen, J. A., Rasmussen, L. A., & Håberg, A. (2010). Trait impulsivity in female patients with borderline personality disorder and matched controls. Acta neuropsychiatrica, 22(3), 139-149.
New, A. S., Goodman, M., Triebwasser, J., & Siever, L. J. (2008). Recent advances in the biological study of personality disorders. Psychiatric Clinics of North America, 31(3), 441-461.
Ruocco, A. C. (2005). The neuropsychology of borderline personality disorder: A meta-analysis and review. Psychiatry Research, 137, 191– 202.
Schmahl, C. G., Vermetten, E., Elzinga, B. M., & Bremner, J. D. (2004). A positron emission tomography study of memories of childhood abuse in borderline personality disorder. Biological psychiatry, 55(7), 759-765.
Scott, W. A. (1962). Cognitive complexity and cognitive flexibility. American Sociological Association, 25, 405–414.
Spinella, M., & Milley, W. M. (2003). Impulsivity and educational achievement in college students. College Student Journal, 37, 545–549.
Stanford, M. S., Mathias, C. W., Dougherty, D. M., Lake, S. L., Anderson, N. E., Patton, J. H. (2009). Fifty years of the Barratt Impulsiveness Scale: An update and review. Personality and Individual Differences, 47(5), 385-395.
Timothy, J., Trull, J., David, U., Kelly, C., Bao-Tran, D. (1997). Borderline Personality Disorder Features in Nonclinical Young Adults: 2. Two-Year Outcome. Abnormal Psychology, 106, 307-314.
Vigil-Colet, A., & Morales-Vives, F. (2005). How impulsivity is related to intelligence and academic achievement. The Spanish Journal of Psychology, 8, 199–204.
Völlm, B., Richardson, P., Stirling, J., Elliott, R., Dolan, M., Chaudhry, I., Del Ben, C., McKie, S., Anderson, I., Deakin, B. (2004). Neurobiological substrates of antisocial and borderline personality disorder: preliminary results of a functional fMRI study. Criminal Behaviour and Mental Health, 14(1), 39-54.
van Elst, L. T., Hesslinger, B., Thiel, T., Geiger, E., Haegele, K., Lemieux, L., Lieb, K., Bohus, M., Hennig, J., Ebert, D. (2003). Frontolimbic brain abnormalities in patients with borderline personality disorder: a volumetric magnetic resonance imaging study. Biological psychiatry, 54(2), 163-171.
Zanarini, M. C., & Frankenburg, F. R. (1997). Pathways to the development of borderline personality disorder. Journal of personality disorders, 11(1), 93-104.