اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی: کارشناسی آمار (1397). خلاصه آمار آموزشگاه ها، کلاس ها، دانش آموزان و کارکنان در سال تحصیلی98-97 ، تبریز.
ابراهیم بابایی، فریبا؛ حبیبی، مجتبی؛ قنبری، نیکزاد؛ قدرتی، سعید (1396). مقایسه ساختار خانوادگی (انسجام و انعطاف پذیری) در افراد مبتلا به اچ آی وی با افراد غیر مبتلا به اچ آی وی، مجله علوم پزشکی زانکو، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 18 (57)، 10-1.
به پژوه، احمد (1392). اصو ل برقرار ی رابطة انسانی با کودک و نوجوان (با تجدید نظر و اضافات) (چاپ نهم)، تهرا ن: نشر دانژه.
جمشیدی، بهنام؛ رزمی، محمدرضا؛ حقیقت، شهربانو و سامانی، سیامک (1387). رابطه انسجام و انعطاف پذیری خانواده با ابعاد کمال گرایی، مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، 14(2). 205-199.
حسن زاده، رمضان (1392). روان شناسی خانواده، عشق و ازدواج (مدیریت خانواده)، تهران: ساوالان.
حسین زاده، پناهعلی؛ علیوندی وفا، مرضیه؛ خانجانی، زینب و حسینینسب، سیدداوود (1398). بررسی اثربخشی برنامه همکاری خانه و مدرسه بر خودکارآمدی تربیتی، عمومی و اجتماعی والدین دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تبریز، فصلنامه خانواده و پژوهش (زیر چاپ)، 17 (48).
حسینی، سید مهدی (1395). نظریه ها و فنون خانواده درمانی، تهران: رشد.
حقیقتیان، منصور؛ حقیقت، فرشته؛ قریشی، سیدرسول و محسنی پور، پروانه(1390). تاثیر روابط خانوادگی بر بهداشت روانی فرزندان در شهر اصفهان. مجله تحقیقات نظام سلامت. 7 (3). 363-353.
سلیمی، هادی؛ حسین زاده، پریا؛ زارعی، اقبال و بدل پور، زینب (1396). پیش بینی سلامت جسمی و روانی براساس مؤلفه های تصمیم گیری و حل مسئله، انسجام خانواده، ابراز محبت و ظاهر فیزیکی در معلمان متاهل، مقطع ابتدایی شهر کرج، مجله حکیم سید اسماعیل جرجانی، 5(1)، 89-77.
کیانی، احمدرضا؛ اسدی شیشه گران، سارا؛ اسماعیلی قاضی ولویی، فریبا و زوار مجید (1395). پیش بینی دلزدگی زناشویی براساس ابرازگری هیجانی و اسنادهای زناشویی در افراد متاهل مراجعه کننده به مراکز بهزیستی شهر اردبیل، فصلنامه پژوهش های مشاوره، انجمن مشاوره ایران، 15(59)، 85-59.
مرادی، مرتضی و چراغی، اعظم (1394). رابطه ی حمایت های اجتماعی با بهزیستی روان شناختی و افسردگی: نقش واسطه ای حرمت خود و نیازهای اساسی روان شناختی. فصلنامه روان شناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 11 (43). 312-297.
نجفلوی، فاطمه و نوابی نژاد، شکوه (1393). مقایسه نیمرخ جو خانواده افراد وابسته به مواد و عادی به منظور ارائه مداخلات مبتنی بر خانواده، فصلنامه اعتیاد پژوهی سوءمصرف مواد، 8 (30)، 95-81.
Ahmed, S.P; Bittencourt-Hewitt, A., Sebastian, C,L. (2015). Neurocognitive bases of emotion regulation development in adolescence. Developmental Cognitive Neuroscience, 15. 11-25.
Balda, S; Sangwan, S; Kumari, A. (2019). Family Environment as Perceived by Adolescent Boys and Girls. Int.J.Curr.Microbiol.App.Sci. 8(01): 2262-2269. doi: https://doi.org/10.20546/ijcmas.2019.801.237
Bahraini M, Behzadifard S, Jokar B, Dehghani F, Shahamat Sh (2010). Relations of power and solidarity with the families of students' self-concept. Journal of Babol University of Medical Sciences. 12(2): 64-71.
Besharat MA, Etemadi Nia M, Farahani H (2013). Anger and Major Depressive Disorder: The Mediating Role of Emotion Regulation and Anger Rumination. Asian J Psychiatr. 6(1): 35- 41.
Blum, J., Ireland, M., & Blum, R. W. (2003). Gender differences in juvenile violence. Journal of Adolescent Health, 3(2), 234–240.
Buehler, C. (2013). Marital Satisfaction, Family Emotional Expressiveness, Home Learning Environments, and Children’s Emergent Literacy. J Marriage Fam, 75, 42-55.
Buehler, C. and Gerald, J.M. (2013). Cumulative family risk predicts increases in adjustment difficulties across early adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 42(6):905-20.
Caughlin, J. P., & Vangelisti, A. L. (2006). Conflict in dating and marital relationships. In J. G. Oetzel & S. Ting-Toomey (Eds.). The SAGE handbook of conflict communication: integrating theory, research, and practice (pp. 129-157). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc. doi: 10.4135/9781412976176
Catalano, H., Catalano, C (2014). The importance of the school-family relationship in the child’s intellectual and social development. Social and Behavioral Sciences, 12(8), 406 – 414.
Cohen.B. (2006), the efactivness of satir brief therapy on patiens in an Mtenity Hospital.M.a. Dissertation. university of south Africa.
Coln, K. L., Jordan, S. S., & Mercer, S. H. (2013). A unified model exploring parenting practices as mediators of marital conflict and children’s adjustment. Child Psychiatry and Human Development, 44(3), 419-429
Edinyang, Sunday David (2012). Conflict Management in the Family, Research on Humanities and Social Sciences, ISSN 2222-1719 (Paper) ISSN 2222-2863 (Online), 2 (8).
Falcke, D., Wagner, A., & Mosmann, C. P. (2008). The relationship between family-of-origin and marital adjustment for couples in Brazil. Jour- nal of Family Psychotherapy, 19(2), 170–186. doi: 10.1080/08975350801905020
Fiel, Jeremy, Anna R. Haskins and Ruth N. López Turley (2013). Reducing School Mobility: A Randomized Trial of a Relationship-Building Intervention. American Educational Research Journal, 50: 1188-1218.
Fincham, F. D. (2003). Marital conflict: Correlates, structure and context. Current Directions in Psychological Science, 12(23), 23-27. doi: 10.1111/1467-8721.01215.
Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2003). Educational research: An introduction (7thed.). Boston: Allyn-Bacon
Glasser, W. (1998). Staying together. NewYork, Harper Perennial.
Goedken, G. (2015). Families and Schools Together program, Child Trends, 1-11.
Halberstadt, J., Winkielman, P., Niedenthal, P.M., & Dalle, N. (2009). Emotionalconception how embodied emotion concepts guide perception and facial action. Psychological Science, 20 (10), 1254-1261.
Henry, C. S., Sager, D. W., & Plunkett, S. W. (1996). Adolescents’ perceptions of family system characteristics, parent- adolescent dyadic behaviors, adolescent qualities, and dimensions of adolescent empathy. Family Relations, 45, 283–292.
Hovey JD, King CA (1996). Acculturative stress, depression, and suicidal ideation among immigrant and second-generation Latino adolescents. Journal of the American Academy of Child Adolescent Psychiatry. 1183–1192.
Kamble, S.M. 2014. Impact of family environment on academic performance: The need of social work intervention. Indian Streams Research Journal, 3(12): 1-6.
Kratochwill TR, Mcdonald L, Levin JR, Scalia PA, Coover G. (2009) Families and Schools Together: an experimental study of multi-family support groups for children at risk. Journal of School Psychology. 47, 245–265.
Lee, F., Galbraith, M., & Boonstra, M. (2018). Families and Schools Together: Engaging and empowering Australian parents. Families & Schools Together Ausralia, 1-7.
Liddle, H & Rowe, C. L. (1996). Family measures in drug abuse prevention research. The National Institute on Drug Abuse (NIDA).
Lindahl, K. M., & Malik, N. M. (2011). Marital conflict typology and children’s appraisals: The moderating role of family cohesion. Journal of Family Psychology, 25(2), 194-201
Lingren, H. G. (2003). marriage burnout. University of Nebraska-Lincoln Cooperative Extension. http;//utahmarriage.org.
MacDonald, G., Livingstone, N., & Valentine, J. C. (2017). Families and Schools Together (FAST) for improving outcomes for children and their families (Protocol). Cochran Detabase of Systematic Reviews. Issue 8, Art, No: CD012760.
McCoy, K. P., George, M. R. W., Cummings, E. M., & Davies, P. T. (2013). Constructive and destructive marital conflict, parenting, and children’s school and social adjustment. Social Development, 22(1), 641-662.
Melodie Fearnow-Kenney, Patricia Hill, and Nicole Gore (2016). Child and Parent Voices on a Community-Based Prevention Program (FAST). School Community Journal, 26 (1). 223-238.
Moos, R. H., & Moos, B. S. (1994). Family Environment Scale manual (3rd ed.). Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
Nazir S, Sidra S, Malik MS, Falak S, Zarqa A, Muhammad Rizwan S (2012). Parental Conflict And Its EffectsOn Youth Self Esteem (A Study At University Of Punjab). International Journal of Asian Social Science. 9: 1392-1400.
Olson, D. H. (2000). Circumplex Model of marital and family systems. Journal of Family Therapy, 22, 144-167.
Rivera F I, Guarnaccia P J, Mulvaney-Day N, Lin J Y, Torres M, Alegria M (2008). Family cohesion and its relationship to psychological distress among latino groups. Hispanic Journal Behavior science. 30(3): 357-78.
Salgado de Snyder N (1987). Factors associated with acculturative stress and depressive symptomatology among married Mexican immigrant women. Psychology of Women Quarterly. 11. 475–488.
Sharma, A (2012) Aggressive Behavior in University Students. The Role of Family Environment. Advances in Asian Social Science. 3(1): 622-628.
Siffert, A., & Schwarz, B. (2011). Parent conflict resolution styles and children’s adjustment: Children’s appraisals and emotion regulation as mediators. The Journal of Genetic Psychology, 172(1), 21-39.
Sprecher, S, & Metts, S. (2013). Romantic beliefs: Their influence on relationships and patterns of change over time. Journal of Social and Personal Relationships, 16, 834-851.
Stutzman, S. V., Miller, R. B., Hollist, C. S., & Falceto, O. G. (2009). Effects of marital quality on children in Brazilian families. Journal of Comparative Family Studies, 40(3), 475-492.
Substance Abuse & Mental Health Services Administration; Department of Health and Human Services. (2008).
Families and schools together. Retrieved from National Registry of Evidence-Based Program sand Practices
http://nrepp.samhsa.gov/programfulldetails.asp?
Terrion, J. L. (2006). Building social capital in vulnerable families: Success markers of a school- based intervention program. Youth Society, 38 (2), 155-176.
Wagner, A., & Grzybowski, L. S. (2014). Como os filhos percebem o relacionamento conjugal de seus pais? In D. M. Arpini, & S. D. Cúnico (Orgs.). Novos olhares sobre a família: Aspectos psicológicos, sociais e jurídicos (pp. 39-53).
Vandleur C L, Jeanpretre N, Perrez M, Schobi D (2009). Cohesion, satisfaction with family bonds, and emotional well- being in families with adolescents. Journal of Marriage Family. 71(5): 1205- 9.