آدری، زهرا.، امینی منش، سجاد.، مظفری، محمد.، و امیدوار، بنفشه. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی مبتنی بر ذهنآگاهی بر رابطه والد فرزندی والدین کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر. سلامت اجتماعی، 9(1)، 83-90.
بخشایی شهر بابکی، مینا.، زین الدینی میمند، زهرا.، سلطانی، امان اله.، و منظری توکلی، حمداله. (1400). ارائه مدل ارتقاء مهارتهای اجتماعی کودکان بر اساس نقش مولفههای زبان بیانی با میانجی گری نظریه ذهن. سلامت روان کودک، 8(1)، 110-125.
بیابانگرد، اسماعیل. (1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا، ناشنوا و عادی شهر تهران. کودکان استثنایی، 5(1)، 55-68.
پورجبار، پوران. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه
نهم متوسطه اول دبیرستانهای شهرستان بهشهردرسال تحصیلی 1398-1397، پایان نامه ی کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی روزبهان ، 1398.
پورسلمان، سکینه.، و اصغرنژادفرید، علی اصغر. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر مدیریت خشم و تابآوری نوجوانان. خانواده درمانی کاربردی، 1(2)، 105-124.
رفیع، راضیه. (1399). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سرزندگی تحصیلی، تنظیم شناختی هیجان و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر شیراز، پایان نامه ی کارشناسی ارشد ، دانشگاه پیام نور شیراز ، 1399.
زیرک پور نامی ور، مریم.، و نجارپور استادی، سعید. (1400). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی به شیوه گروهی بر مشکلات بین فردی و احساس تنهایی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم تبریز. آموزش و ارزشیابی، 14(54)، 199-224.
شهبازی، قوام. (1399). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی و سلامت روان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان لردگان در سال تحصیلی 99- 1398، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فرهنگیان، 1398.
شهبازی سیداحمدیانی، لیلا.، و خوروش، مهدی. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی و خوش بینی با رویکرد شناختی-رفتاری برکاهش افسردگی و ارتقاء کیفیت زندگی دانش آموزان. مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، 2(2)، 101-114.
شیخ الاسلامی، علی.، قمری گیوی، حسین.، و فیاضی، مینا. (1399). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر تاب آوری در دانش آموزان با آمادگی به اعتیاد. اعتیاد پژوهی، 14(58 ), 11-30.
صبحی قراملکی، ناصر.، حاجلو، نادر.، و محمدی، سکینه. (1395). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی کودکان پیش دبستانی. روانشناسی مدرسه، 5(3)، 118-131.
لرنی، معصومه.، ستوده، نعمت.، جهان، فائزه.، و اسدزاده، حسن. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر رفتارهای پرخطر و نشانههای بیمارگون دانش آموزان دختر. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 14(53)، 11-32.
Borowski, S.K., Spiekerman, A.M., Rose, A.J. (2023). The role of gender in the friendships of children and adolescents. Encyclopedia of Child and Adolescent Health, 3, 94-103.
Cheung, J.C., Ni, M., Tam, A.Y., Chan, T., Cheung, A.K., Tsang, O.Y., Yip, C., Lam, W., Wong, D.W. (2022). Virtual reality based multiple life skill training for intellectual disability: A multicenter randomized controlled trial. Engineered Regeneration, 3(2), 121-130.
Gökel, Ö., Dağlı, G. (2017). Effects of Social Skill Training Program on Social Skills of Young People, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(11), 7365-7373.
Greshman, F., Elliott, S. (1999) The social skills rating system . Criclepines MN: American Guidance services.
Hu, B.Y., Li, Y., Wang, C., Wu, H., Vitiello, GF. (2021). Preschool teachers’ self-efficacy, classroom process quality, and children’s social skills: A multilevel mediation analysis. Early Childhood Research Quarterly, 55, 242-251.
Lee, M., Wu, W., Chang, H., Chen, H., Lin, W., Feng, J.Y., Lee, T.S. (2020). Effectiveness of a school-based life skills program on emotional regulation and depression among elementary school students: A randomized study. Children and Youth Services Review, 118, 1054-1059.
Liu, L., Wang, Y., Zhao, J., Wang, M. (2022). Parental reports of stress and anxiety in their migrant children in China: The mediating role of parental psychological aggression and corporal punishment. Child Abuse & Neglect, 31, 1056-1059.
Mancini, V., Rigoli, D., Roberts, L., Piek, J. (2019). Motor skills and internalizing problems throughout development: An integrative research review and update of the environmental stress hypothesis research. Research in Developmental Disabilities, 84, 96-111.
Michaeli-Monee, F. (2009). Structural relationships between psychological well-being and perceived emotional intelligence, the ability to control negative thinking and depression in mothers of children with mental retardation and comparing it with normal children. Research in Exceptional Children; 9 (2), 103-120.
Montoya-Castilla, I., Postigo, S., Prado-Gascó, V., Pérez-Marín, M. (2018). Relationships between affective states and childhood internalizing disorders. Archives of Psychiatric Nursing, 32(4), 591-598.
Mota, D.M., Matijasevich, A., Santos, I.S., Petresco, S., Mota, L.M. (2020). Psychiatric disorders in children with enuresis at 6 and 11 years old in a birth cohort. Journal of Pediatria, 96(3), 318-326.
O’Sullivan, E., Gogan, E., Doyle, L., Donohue, G. (2021). Decider Life Skills training as a method of promoting resilience with mental health student nurses on clinical placement. Nurse Education in Practice, 56, 1032-1036.
Parker, J.G., Rubin, K.H., Erath, S.A., Wojslawowicz, J.C., Buskirk, A.A., Cicchetti, D., Cohen, D.J. (2015). Peer Relationships, Child Development, and Adjustment: A Developmental Psychopathology Perspective. Developmental Psychopathology, 15, 223-249.
Poquet, D., Martin, F., Rateau, M., Benamara, Z., Teixeira, M., Picot-Ngo, C. (2023). Tobacco Prevention Interventions - developing Life Skills through Playful Activities among Children and Preteens: a Systematic Review. Children and Youth Services Review, In Press, Journal Pre-proof.
Rupp, S., Elliott, S.N. (2020). Social behavior competencies of self-identified bullies from a U.S. nationally representative sample of 8–18 year old students. Children and Youth Services Review, 116, 105-110.
Safaralizadeh, H., Azarsa, T., Zeinali, E., Sharafkhani, R. (2022). Life skills training, hope, and health: An interventional study in the North West of Iran during the COVID-19 pandemic. Public Health in Practice, 3, 1002-1006.
Taylor, M., Alamos, P., Turnbull, K.L.P., LoCasale-Crouch, J., Howes, C. (2023). Examining individual children's peer engagement in pre-kindergarten classrooms: Relations with classroom-level teacher-child interaction quality. Early Childhood Research Quarterly, 64, 331-344.
Wang, X., Young, G.W., Plechatá, A., Mc Guckin, C., Makransky, G. (2023). Utilizing virtual reality to assist social competence education and social support for children from under-represented backgrounds. Computers & Education, 201, 1048-1052.
Winarsunu, T., Azizaha, B.S.I., Fasikha, S.S., Anwar, Z. (2023). Life skills training: Can it increases self esteem and reduces student anxiety? Heliyon, 9(4), 1523-1526.