حسینی کلائی، سیده ساناز.، اسدی، مسعود. (1399). اثربخشی آموزش والدگری موفق به مادران بر سازگاری عاطفی، تحصیلی و اجتماعی دختران نوجوان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(43)، 89-102.
حسینیان، سیمین.، بهرنگی، محمدرضا.، قاسمزاده، سوگند.، و تازیکی، طیبه. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی به مادران بر سازگاری اجتماعی، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی فرزندشان. مجله اندیشههای نوین تربیتی، 12(1)، 23-36.
دهقانپور، نورا.، مسیحی، فرحناز.، ترانس، غ. (1397). پیشبینی میزان استفاده از شبکههای مجازی بر اساس سازگاری اجتماعی و کنترل عواطف در نوجوانان، مطالعات رسانهای، 13(1)، 49-39.
شهنی ییلاق، م.، عزیزی مهر، ا.ف مکتبی، غزاله. (1393). رابطه علی تعارض آشکار و تعارض نهان بین والدین با عملکرد تحصیلی با میانجیگری رابطه والد فرزند، رفتار ضداجتماعی و افسردگی در دانشآموزان دبیرستانی. دوفصلنامه مشاوره کاربردی، 2(3)، 16-1.
شیرودآقایی، الهام.، امیرفخرایی، آزیتا.، و زارعی، اقبال. (1399). مقایسه اثربخشی بازی درمانی و درمان تعامل والد-کودک بر کنشهای اجرایی و تعامل والد-کودک در کودکان با اختلال نافرمانی مقابله ای. سلامت روان کودک، 7(2)، 79-95.
علی قنواتی، سارا.، شریفی، طیبه.، غضنفری، احمد.، عابدی، محمدرضا.، و نقوی، اعظم. (1398). اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد-فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد. توانمندسازی کودکان استثنایی، 10(2)، 239-247.
قرتپه، آمنه.، طالع پسند، سیاوش.، کجباف، محمدباقر، ابوالفتحی، میترا.، صلحی، مهناز.، قره تپه، شهناز. (1394). ارتباط سازگاری فردی و اجتماعی با منبع کنترل و جنسیت در دانشآموزان تیزهوش دبیرستانی کرمانشاه. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، ۳(۲)، ۱۶۶-۱۵۹.
گلمحمدیان، محسن.، نظری، حسنا.، پروانه، آذر. (1395). اثربخشی معنادرمانی گروهی بر اضطراب مرگ و سازگاری اجتماعی سالمندان، مجله روانشناسی پیری، 2(3)، 167-150.
مختاری مصیبی، مریم.، درتاج، فریبرز.، دلاور.، علی.، و حاجی علی زاده، کبری. (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر تعامل والد-کودک بر کاهش اضطراب مدرسه دختران. مطالعات ناتوانی، 10(1)، 31-22.
مختاری مصیبی، مریم.، درتاج، فریبرز.، دلاور، علی.، و حاجی علی زاده، کبری. (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر تعامل والد-کودک بر تنظیم هیجان دختران دارای اضطراب. تحقیقات علوم رفتاری، 19(1)، 161-171.
ملکزاده، هدی.، دیره، عزت.، امینی، ناصر.، و نریمانی، محمد. (1400). اثربخشی آموزش گروهی اصلاح الگوی تعامل والد-فرزند به مادران بر نشانه های نافرمانی مقابله ای در کودکان. علوم پزشکی رازی، 28(9)، 68-79.
Bierstetel, S.J., Jiang, Y., Slatcher, R.B., Zilioli, S. (2021). Parent-child conflict and physical health trajectories among youth with asthma. Journal of Psychosomatic Research, 150, 110-114.
Blossom, J. B., Fite, P. J., Frazer, A. L., Cooley, J. L., & Evans, S. C. (2016). Parental psychological control and aggression in youth: Moderating effect of emotion dysregulation. Journal of Applied Developmental Psychology, 44, 12-20.
Botzet, A.M., Dittel, C., Birkeland, R., Lee, S., Grabowski, J., Winters, K.C. (2019). Parents as interventionists: Addressing adolescent substance use. Journal of Substance Abuse Treatment, 99, 124-133.
Bradford, K., Barber, B.K. (2008). Interparental conflict, parent-child conflict, and youth problem behavior. Journal of Family Issues, 6(4), 780-805.
Day, L.A., Costa, E.A., Previ, D., Caverly, C. (2018). Adapting Parent–Child Interaction Therapy for Deaf Families That Communicate via American Sign Language: A Formal Adaptation Approach, Cognitive and Behavioral Practice, 25(2), 7-21.
Enten, R.S., Golan, M. (2009). Parenting styles and eating disorder pathology. Journal of Appetite, 52, 784-787.
Fine, M. A., Moreland, J. R., & Schwebel, A. I. (1983). Long-term effects of divorce on parent-child relationships. Developmental Psychology, 19(3), 703-713.
Ibabe, I., Arnoso, A., Elgorriaga, E. (2014). The Clinical Profile of Adolescent Offenders of Child-to-Parent Violence. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 131, 377-381.
Kennedy, S. C., Kim, J.S., Tripodi, S.J. Brown, M.S. & Gowdy. G. (2014). Does Parent–Child Interaction Therapy Reduce Future Physical Abuse? A Meta-Analysis. Research on Social Work Practice, 103, 1-10.
Kildare, C.A., Middlemiss, W. (2017). Impact of parents mobile device use on parent-child interaction: A literature review. Computers in Human Behavior, 75, 579-593.
Kwok, S.Y.C.L., Gu, M., Synchaisuksawat, P., Wong, W.W.K. (2020). The relationship between parent-child triangulation and early adolescent depression in Hong Kong: The mediating roles of self-acceptance, positive relations and personal growth. Children and Youth Services Review, 109, 106-112.
Laurenm, N.M.W., Quetsch, L.B., Robinson, C., McCoy, K., McNeil, C.B. (2018). Infusing parent-child interaction therapy principles into community-based wraparound services: An evaluation of feasibility, child behavior problems, and staff sense of competence. Children and Youth Services Review, 88, 567-581.
Lee, M., Wang, H., Chen, C. (2020). Development and Validation of the Social Adjustment Scale for Adolescents with Tourette Syndrome in Taiwan. Journal of Pediatric Nursing, 51, 13-20.
León, E., Steele, M., Palacios, J., Román, M., Moreno, C. (2018). Parenting adoptive children: Reflective functioning and parent-child interactions. A comparative, relational and predictive study. Children and Youth Services Review, 95, 352-360.
Olivier, E., Archambault, I., Dupéré, V.(2018). Boys' and girls' latent profiles of behavior and social adjustment in school: Longitudinal links with later student behavioral engagement and academic achievement? Journal of School Psychology, 69, 28-44.
Onovbiona, H., Mapes, A.R., Quetsch, L.B., Theodorou, L.L., McNeil, C.B. (2023). Parent-child interaction therapy for children in foster care and children with posttraumatic stress: Exploring behavioral outcomes and graduation rates in a large state-wide sample. Children and Youth Services Review, 145, 1067-1070.
Osborn, T.L., Wasil, A.R., Venturo-Conerly, K.A., Schleider, J.L., Weisz, J.R.(2019). Group Intervention for Adolescent Anxiety and Depression: Outcomes of a Randomized Trial with Adolescents in Kenya. Behavior Therapy, 142, 213-218.
Rice, F., Riglin, L., Lomax, T., Souter, E., Potter, R., Smith, D.J., Thapar, A.K., Thapar, A. (2019). Adolescent and adult differences in major depression symptom profiles. Journal of Affective Disorders, 243, 175-181.
Root, A.E., Wimsatt, M., Rubin, K.H., Bigler, E.D., Dennis, M., Gerhardt, C.A., Stancin, T., Taylor, H.G., Vannatta, K., Yeates, K.O.(2016). Children with traumatic brain injury: Associations between parenting and social adjustment. Journal of Applied Developmental Psychology, 42, 1-7.
Sicouri, G., Sharpe, L., Hudson, J.L., Dudeney, J., Jaffe, A., Selvadurai, H., Lorimer, S., Hunt, S. (2017). Threat interpretation and parental influences for children with asthma and anxiety. Behaviour Research and Therapy, 89, 14-23.
Skowron, E.A., Funderburk, B.W. (2022). In vivo social regulation of high-risk parenting: A conceptual model of Parent-Child Interaction Therapy for child maltreatment prevention. Children and Youth Services Review, 136, 1063-1067.
Toghyani, M., Kalantari, M., Amiri, SH., Molavi, H. (2011). The Effectiveness of Quality of Life Therapy on Subjective Well-Being of Male Adolescents. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 1752-1757.
Trent, E.S., Viana, A.G.,Raines, E.M., Woodward, E.C., Storch, E.A., Zvolensky, M.J. (2019). Parental threats and adolescent depression: The role of emotion dysregulation. Psychiatry Research. 276, 18-24.
Wang, Y., Tian, L., Guo, L., Huebner, E.S.(2020). Family dysfunction and Adolescents' anxiety and depression: A multiple mediation model Journal of Applied Developmental Psychology, 66, 101-110.
Withers, M.C., Cooper, A., Rayburn, A.D., McWey, L.M. (2016). Parent-adolescent relationship quality as a link in adolescent and maternal depression. Children and Youth Services Review, 70, 309-314.
Xie, X., Chen, W., Zhu, X., He, D.(2019). Parents' phubbing increases Adolescents' Mobile phone addiction: Roles of parent-child attachment, deviant peers, and gender. Children and Youth Services Review, 105, 104-110.
Xu, Y., Zhou, Y., Zhao, J., Xuan, Z., Li W., Han, L., Liu, H. (2021). The relationship between shyness and aggression in late childhood: The multiple mediation effects of parent-child conflict and self-control. Personality and Individual Differences, 182, 111-115.