اباذری قرهبلاغ، کبری و محمدی درویش بقال، ناهید. (1398). مقایسه اثربخشی مداخله توانبخشی شناختی با تمرینات ورزشی ایروبیک بر شناخت کودکان دیرآموز. فصلنامه سلامت روان کودک، 6 (3)، 161- 149.
ارجمند، فاطمه. (1386). بررسی رابطه ابعاد کمالگرایی والدین با عزتنفس، جرأتورزی، خودکارآموزی فرزندان آنها در بین دانشجویان دختر دبیرستانهای منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
امیری، نگار؛ خادمی اشکذری، ملوک؛ اخوان تفتی، مهناز و صرامی، غلامرضا. (1400). ساخت و بررسی اثربخشی بسته آموزشی مهارتهای اجتماعی مبتنی بر ذهنآگاهی بر مؤلفههای مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان دیرآموز. نشریه مطالعات روانشناسی تربیتی، 18 (43)، 147- 122.
بهپژوه، احمد؛ منصور، سلیمانی؛ افروز، غلامعلی و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9 (33)، 186- 163.
براتی، هاجر؛ پورمحمد رضای تجریشی، معصومه؛ ساجدی، فیروزه و بهپژوه، احمد. (1375) .تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر مهارتهای زندگی و روزمره دختران سندروم داون. ویژهنامه توانبخشی اعصاب اطفال، 5، 130-120.
پوریان، حسین. (1391). نقش سبکهای والدگری و سبکهای اسناد در پیشبینی ابراز وجود دانشآموزان دبیرستانی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
چترمهر، سمیه؛ حسین خانزاده، عباسعلی؛ شاکرینیا، ایرج و برادران، مجید. (1397). تأثیر آموزش مهارتهای ابرازمندی بر خودکارآمدی در روابط بینفردی کودکان دارای لکنت زبان. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 18 (1)، 54- 45.
حسینخانزاده، عباسعلی؛ رحیمی، الیاس و استوی، الهه. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای جرأتورزی بر بهبود روابط بین همسالان و حرمت خود دانشآموزان دیرآموز. فصلنامه افراد استثنائی، 6 (21)، 22- 1.
صدری، اسماعیل؛ اکبرزاده، نسرین و پوشنه، کامبیز. (1387). تأثیر برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی - هیجانی بر هوش هیجانی دانشآموزان. پژوهشهای روانشناختی، 11 (22)، 83- 69.
فولادوند، خدیجه؛ فرزاد، ولیاله؛ شهرآرای، مهرناز و سنگری، علیاکبر. (1388). اثر حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی برسلامت روانی جسمانی. نشریه روانشناسی معاصر، 4 (2)، 10- 1.
کافی، موسی؛ زینعلی، شینا؛ خسروجاوید، مهناز و میانهری، فریده. (1392). مقایسة ویژگیهای رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، (4)2، 139- 124.
کاظمی، رضا؛ مؤمنی، سویل و کیامرثی، آذر. (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به اختلال ریاضی. فصلنامه ناتواناییهای یادگیری. 1 (1)، 108-94.
کشاورز، عاطفه؛ چینیپرداز، زهرا؛ غفوریان بروجردنیا، مهری؛ پاسالار، پروین و شیرخوزانی، ابوالفضل. (1390). بررسی هوش هیجانی و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی کارآموز دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران سال 89-88. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 8 (2)، 172-167.
گنجی، معصومه و فراهانی، محمدنقی. (1388). رابطه استرس شغلی و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در امدادگران حوادث گاز استان اصفهان. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 2 (3)، 24-1.
محمودی، فریده؛ بهروز سرچشمه، سعیده؛ کریمی، مسعود؛ انصاری شهیدی، مجتبی و جلیل آبکنار، سیده سمیه. (1395). تأثیر آموزش مهارت زندگی بر کفایت اجتماعی دانشآموزان آهستهگام. فصلنامه توانمندسازی کودکان استثنایی، 7 (19)، 67- 60.
یارمحمدیان، احمد و شرفیراد، حیدر. (1390). تحلیل رابطه بین هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی در نوجوانان. جامعهشناسی کاربردی، 22 (4)، 50- 35.
Alenezi, N. (2016). Teachers and Parents perspectives towards including slow learners in mainstream schools in Kuwait. Ph.d dissertation, University of Stirling.
Artino, A. R., La Rochelle, J., & S. Durning S. J. (2010). Second-year medical students’ motivational beliefs, emotions, and achievement. Med Educ, 44(12), 1203–1212.
Bahramiyan, S. H., Maktabi, G. H., & Morovati, Z. (2014). A comparison of emotional intelligence, social competence and its components in student with and without learning disability. Journal of Life Science and Biomedicine, 4 (2), 138-143.
Bauminger, N., Edelsztein, H. S., & Morash, J. (2013). Social information processing and emotional understanding in children with LD. Journal of Learning Disabilities, 38, 45-56.
Betlow, M. (2011). The effect of social skills intervention on the emotional intelligence of children with limited social skills. Unpublished thesis. Hall University.
Charlop, H. M., Lang, R., & Rispoli, M. (2018). Play and social skills for children with autism spectrum disorder. New York: Springer.
De Bildt, A., Serra, M., Luteijn, E., Kraijer, D., Sytema, S., & Minderaa, R. (2005). Social Skills in Children with Intellectual Disabilities with and Without Autism, Journal of Intellectual Disability Research, 49(5), 317- 28.
Felner, R., Lease, A., Philips, R. (2008). Editors. Social competence and the language of adequacy as a subject matter for psychology: A quadripartite travel framework. In TP Gullotta, GR Adams, R Montemayor (Eds), the development of social competence. Beverly Hills, CA Sage.
Gambrill, E., & Richey, C. (1975). An Assertion Inventory for Use in Assessment & Research. Behavior Therapy, 6(4), 550-561
Goleman, D. (1998). Working with Emotional Intelligence. New york: Bantam Books
Gresham, F. (1982). Misguided Mainstreaming: the Case for Social Skills Training with Handicapped Children. Exceptional Children, 48 (5), 422- 433.
Gresham, F. (1998). Social Skills Training: Should We Raze, Remodel, or Rebuild? Behavioral Disorders, 24 (1), 19-25.
Hampton, N. Z., & Mason, E. (2003). Learning Disabilitis, Gender, Sources of Efficacy, Self-efficacy Beliefs, and Academic Achievement in High School Students. Journal of School Psychology, 41, 101-112.
Hardiman, S., Guerin, S., & Fitzsimons, E. (2009). A Comparison of the Social Competence of Children in Inclusive Versus Segregated School Settings. Research in Developmental Disabilities, 30, 397-407.
Hyatt, K. H., & Filler, Y. W. (2007). A Comparison of the Effects of Two Social Skills Training Approaches on Teacher and Child Behavior. Journal of Research in Childhood Education, 27, 85-93.
Johnson, D., & Johnson, R. (1999). Learning together and alone: cooperative, competitive, and individualistic learning, Boston: Allyn and Bacon.
Malik, N. I., Rehman, GH. & Hanif, R. (2012). Effect of Academic Interventions on the Developmental Skills of Slow Learners. Pakistan Journal of Psychological Research, 27 (1), 135-151.
Matsuda, Eiko., & Uchiyama, Kikuo. (2006). Assertion training in coping with mental disorders with psychosomatic disease. International Congress Series, 1287, 276-278.
Ozkan, S., Kara, K., Almbaideen, M., Congologlu, M. A. (2018). Investigation of distinctive characteristics of children with specific learning disorder and borderline intellectual functioning. Arch Clin Psychiatry, 45(1), 1-6.
Peltopuro, M., Ahonen, T., Kaartinen, J., Seppala, H., & Narhi, V. (2014). Borderline Intellectual Functioning: A Systematic Literature Review. Intellectual and development disabilities, 6, 419–443.
Peterson, V. C. (2012). The relationship between emotional intelligence and middle school students with learning disabilities. Journal of Science and Technology, 56, 1-8.
Schwarzer, R., & Luszczynska, A. (2007). Health behavior constructs: Theory, measurement, and research. National Cancer Institute Website. Retrieved from.
Sherer, M., Maddux, J. (1982). The self-efficacy scale: Construction and validation. Psychological Reports, 51, 663-671.
Smith, K. R. M., & Matson, J. L. (2010). Behavior Problems: Differences among Intellectually Disabled Adults with a Co-morbid Autism Spectrum Disorders and Epilepsy. Research in Developmental Disabilities, 31, 1062-1069.
Szumski G, Firkowska-Mankiewicz A, Lebuda I, Karwowski M. (2018). Predictors of success and quality of life in people with borderline intelligence: The special school label, personal and social resources. J Appl Res Intellect Disabil, 31(6), 1021–1031
Takahashi, M., & Kosaka, K. (2003). Efficacy of open-system social skills training in inpatients with mood, neurotic and eating disorders. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 57 (3), 295-302.
Taylor, J. L. (2008). Developmental Disabilities in Adults, In G. Towl, D. Farrington, D. Crighton & G. Hughes (Eds.). Dictionary of Forensic Psychology, pp. 51-53. Uffculme: Willan Publishing.
Wishart, J. G., Cebula, K. R., Willis, D. S., & Pitcairn, T. K. (2007). Understanding of Facial Expressions of Emotion by Children with Intellectual Disabilities of Differing Aetiology. Journal of Intellectual Disability Research, 51, 551-563.
Woodruff, S., & Cashman, J. (1993). Task, domain, and general efficacy: A reexamination of the Self-efficacy Scale. Psychological Reports, 72, 423-432.