بساکنژاد، سودابه؛ سعیدی، راضیه؛ مهرابی زاده هنرمند، مهناز. (1392). بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگنمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیشبینهای اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستان. علوم تربیتی، 20(1): 189-202.
برن، اریک. (2013). تحلیل رفتار متقابل، ترجمه اسماعیل فصیح. تهران: انتشارات فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم.
بابایی، ابوالفضل؛ واحدی، شهرام؛ ادیب، یوسف؛ ایمان زاده، علی. (1400). تجربه زیستۀ نوجوانان پسر از مکانیسم بیتفاوتی اخلاقی و قلدری: یک مطالعۀ نظریۀ زمینهای. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی، ۲۰ (۹۷): ۶۲-۴۷.
ترکاشوند، معصومه؛ کرامتی، هادی. (1400). پیشبینی انواع قلدری بر اساس زیرمقیاسهای گسست اخلاقی و هویت اخلاقی در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. تفکر وکودک، 12(2): 93-110.
تاج الدینی، امراه؛ سپهریان آذر، فیروزه؛ سلیمانی، اسماعیل. (1397). مقایسه بزرگنمایی غیرانطباقی، جهت گیری منفی به مساله، تنظیم هیجان و حساسیت به طرد در بیماران مبتلا به ایدز و افراد سالم. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، ۱۲ (۲): ۶۷-۵۳.
ترکاشوند، معصومه؛ صرامی، غلامرضا؛ کرامتی، هادی؛ نوری، ربابه. (1401). بررسی نقش واسطهگری انگیزۀ اخلاقی و هیجانات اخلاقی در تأثیر گسست اخلاقی بر قلدری (دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران). دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 23(1): 51-62.
ثقتی، طوبی؛ شفیع آبادی، عبداله؛ سودانی، منصور. (1393). اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط متقابل بر کاهش خشم و عصبیت دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان شهر رشت. پژوهش های مشاوره، ۱۳(۴۹): ۴۱-۲۳.
جهانبینی، سونیتا؛ واحدی شهرام؛ کریمیثانی، پرویز. (1401). تاثیر آموزش انگیزش و استدلال اخلاقی بر قلدری نوجوانان. فصلنامۀ مطالعات فرهنگی پلیس، 9(2): 57-45.
حیرت، عاطفه؛ شریف زاده، شهره. (1400). اثربخشی تحلیل رفتار متقابل بر آشفتگی روانشناختی و امید به زندگی مادران دارای کودکان اتیسم شهر اصفهان. روانشناسی افراد استثنایی، 11(41): 77-97.
درزی، محمد؛ یعقوبی، ابوالقاسم؛ رشید، خسرو. (1400). رابطه پیوند با مدرسه و شایستگی اجتماعی با قلدری دانشآموزان با نقش میانجی همدلی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 16(62): 1-17.
دادگر، راحله. (1398). راهکارهای پیشگیری از قلدری. تعلیم و تربیت استثنایی، ۲(۱۰۲): 73-68.
رحمتی، صمد؛ هوشمندی، رودابه؛ موسوی انزهایی، آرزو سادات؛ دهاقین، وحیده. (1399). اثربخشی آموزش گروهی تحلیل رفتار متقابل بر تحمل پریشانی و حل مسئله اجتماعی نوجوانانِ بزهکار. پژوهش های روانشناسی اجتماعی، 10(37): 45-64.
سوری، حسین؛ کدیور، پروین؛ کرامتی، هادی؛ حسن آبادی، حمیدرضا. (1400). مدل معادلات ساختاری رفتار شاهدان قلدری در مدارس بر اساس عدم درگیری و حساسیت اخلاقی با نقش واسطهای همدلی. فصلنامه اندازه گیری تربیتی، 11(44): 57-86.
صادقی، شکوفه؛ مرادی، امید. (1401). اثربخشی آموزش مفاهیم تحلیل روابط متقابل بر خودتنظیمی هیجانی دختران دارای تعارض با والدین. فصلنامه علمی- پژوهشی خانواده و پژوهش، ۱۹ (۲): ۱۴۱-۱۲۷.
صفایی نایینی، کاوس؛ نریمانی، محمد؛ کاظمی، رضا؛ موسی زاده، توکل. (1398). اثر بخشی مصاحبهی انگیزشی گروهی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش رفتار قلدری و فرسودگی تحصیلی نوجوانان کاربر شبکههای اجتماعی مجازی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 15(51): 95-126.
فلاحت، عنایت الله؛ امینی، ناصر؛ آزادی، شهدخت. (1401). اثربخشی آموزش خودنظمدهی هیجانی بر شایستگی اجتماعی و ابرازگری هیجانی دانشآموزان پسر با نشانههای قلدری. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 13(3): 243-260.
مدرس غروی، مرتضی؛ جان فدا، مریم؛ سید حسینی، افسانه سادات. (1399). اثربخشی آموزش تحلیل رفتار متقابل بر کاهش علائم پیشازقاعدگی و ناگویی هیجانی در دختران ۲۰ تا ۲۵ساله. مجله مطالعات ناتوانی، ۱۰ (1): ۱۶-۱۶.
معتمدی، مهری؛ احمدی، سیداحمد؛ خالقی پور، شهناز. (1397). اثربخشی آموزش تحلیل رفتار متقابل بر خشونت دانش آموان مقطع دوم دبیرستان ناحیه شهراصفهان، اولین همایش ملی کودک و نوجوان، نایین.
Bandura, A. (1999). Moral disengagement in the perpetration of inhumanities. Personality and Social Psychology Review, 3(3): 193–209.
Camodeca, M., & Coppola, G. (2019). Participant roles in preschool bullying: The impact of emotion regulation, social preference, and quality of the teacher–child relationship. Social Development, 28(1): 3-21.
Fan, H., Xue, B., Xiu, J., Chen, L., Liu, S. (2022). Harsh parental discipline and school bullying among Chinese adolescents: The role of moral disengagement and deviant peer affiliation. Children and Youth Services Review, 145(2): 106-117.
Gini, G., Pozzoli, T., & Hymel, Sh. (2014). Moral disengagement among children and youth: A meta‐analytic review of links to Aggressive Behavior, 1(40): 56-68.
Gross, JJ. (2007). Handbook of emotion regulation. New York: Guilford Press.
González-Díez, Z., Calvete, E., Riskind, J., Orue, I. (2021). Test of a hypothesized structural model of the relationships between cognitive style and social anxiety: A 12- month prospective study. J Anxiety Disord, 30(1): 59-65.
Hong, R., Riskind, J., Cheung, M., Calvete, E., González-Díez, Z., Atalay, A., Curzik, D., Jokic-Begic, N. (2021). The Looming Maladaptive Style Questionnaire: Measurement invariance and relations to anxiety and depression across 10 countries. Journal of Anxiety Disorders, 49(6): 1-11.
Inoue, M., Tatsumi, A., Fukuzaki, T. (2022). Effectiveness of the internet based parent education program on applied behavior analysis for parents of children with autism spectrum disorder. Brain and Development, 44(10): 655-663.
Kinney, K.L., Burkhouse, K.L., & Klumpp, H. (2019). Self-report and neurophysiological indicators of emotion processing and regulation in social anxiety disorder. Biological Psychology, 142(1): 126-131.
Kraaij, V., & Garnefski, N. (2019). The Behavioral Emotion Regulation Questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Personality and Individual Differences, 137(8): 56-61.
Kim, M. S., Bang, G., & Ko, I. (2019). The agent communication simulation based on the ego state model of transactional analysis. Advances in Computer Science and Ubiquitous Computing, 421(1): 360-365.
Li, L., Chen, X., & Li, H. (2020). Bullying victimization, school belonging, academic engagement and achievement in adolescents in rural China: A serial mediation model. Children and Youth Services Review, 113(3): 104-110.
Lang, J. (2018). The efficacy of emotional intelligence training for the emotion regulation of bullying students: A randomized controlled trial. NeuroQuantology, 16(2): 83-88.
Liorent, V. J., Farrington, D. P., & Zych, I. (2021). School climate policy and its relations with social and emotional competencies, bullying and cyber bullying in secondary education. Revista de Psicodidáctica (English ed.), 26(1): 35-44.
Laghi, F., Lonigro, A., Pallini, S., & Baiocco, R. (2018). Emotion Regulation and Empathy: Which Relation with Social Conduct? The Journal of Genetic Psychology, 179(2): 62–70
Li, J., Sha, S., Luo, W., Zhou, W., Dong, Y., Zhang, S. (2022). Prevalence and associated factors of bullying victimization among Chinese high school students in Shandong, China. Journal of Affective Disorders, 323(15): 667-674.
Matsumoto, N., Kawaguchi, J. (2020). Negative item memory and associative memory: Influences of working memory capacity, anxiety sensitivity, and looming cognition. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 68(11): 101-115.
Moyano, N., & Sánchez-Fuentes, M. M. (2020). Homophobic bullying at schools: A systematic review of research, prevalence, school-related predictors and consequences. Aggression and Violent Behavior, 53(11): 1014-1018.
Obermann, M.L. (2011). Moral disengagement in self-reported and peer-nominated school bullying. Aggressive Behavior, 37(2): 133–144.
Pivec, T., Horvat, M., Košir, K. (2022). Psychosocial characteristics of bullying participants: A person-oriented approach combining self- and peer-report measures. Children and Youth Services Review, 144(1): 672-680.
Paez, G.R. (2020). School safety agents’ identification of adolescent bullying. Children and Youth Services Review, 113(7): 104-109.
Riskind, J. H., Williams, N. L., Gessner, T., Chrosniak, L. D., & Cortina, J. (2000). The looming maladaptive style: anxiety, danger, and schematic processing. Journal of Personality and Social Psychology, 79(5): 837-852.
Smokowski, P. R., & Evans, C. B. (2019). Bullying and Victimization across the Lifespan: Playground Politics and Power. Springer.
Sloot, D., Scheibehenne, B. (2022). Understanding the financial incentive conundrum: A meta-analysis of the effectiveness of financial incentive interventions in promoting energy conservation behavior. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 168(11): 276-285.
Thornberg, R., & Jungert, T. (2014). School bullying and the mechanisms of moral disengagement. Aggregate Behavior, 2(40): 99–108.
Thornberg, R., Pozzoli, T., Jungert, T. (2016). Unique and Interactive Effects of Moral Emotions and Moral Disengagement on Bullying and Defending Among School Children. The Elementary School Journal, 2(116): 322-337.
Thornberg, R. & Jungert, T. (2014). Bystander behavior in bullying situations: Basic moral sensitivity, moral disengagement and defender self-efficacy. Journal of Adolescence, 3(36): 475– 483.
Volkaert, B., Wante, L., Vervoort, L., & Braet, C. (2018). ‘Boost Camp’, a universal school-based transdiagnostic prevention program targeting adolescent emotion regulation; evaluating the effectiveness by a clustered RCT: a protocol paper. BMC Public health, 18(1): 1-14.
Widdowson, M. (2021). Transactional analysis psychotherapy for a case of mixed anxiety & depression: A pragmatic adjudicated case study–‘Alastair’. International Journal of Transactional Analysis Research, 5(2): 66-76.
Wang, C., Li, X., Xia, L. (2022). Long-term effect of cybervictimization on displaced aggressive behavior across two years: Mutually predicting mediators of hostile emotion and moral disengagement. Computers in Human Behavior, 141(4): 761-771.
Zhang, L., Kong, M., & Zhongquan, L. (2017). Emotion regulation difficulties and moral judgment in different domains: The mediation of emotional valence and arousal. Personality and Individual Difference, 109(1): 56-60.