آجرلو، مریم؛ برقیایرانی، زیبا؛ علیاکبریدهکردی، مهناز. (1395). تأثیر قصه درمانی برکاهش اضطراب و بهبود عادات خواب کودکان مبتلا به سرطان تحت شیمی درمانی. مجله روانشناسی سلامت، 2، 2-25.
اربابان اصفهانی، مرضیه و قافله کش، مینا. (1385). استفاده از قصه در فرآیند مشاورهای به منظور دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت. مقالات برگزیده قصهگویی، نهمین جشنواره قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
اسماعیلی، مریم؛ توکلی، ماهگل؛ یعقوبیان، فاطمه؛ اسماعیلی، لیلا؛ مهدوی، سعیده (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی بر میزان توانایی و مشکلات رفتاری دختران نوجوان شاهد و ایثارگر. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(2)، 86-95.
بهادری خسروشاهی، جعفر؛ و هاشمینصرتآبادی، تورج (1391). رابطه اضطراب اجتماعی، خوشبینی و خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان. مجله علوم پزشکی ارومیه، 23(2)، 115-122.
داداشزاده، سپیده؛ پیرخائقی، علیرضا. (1394). بررسی اثر بخشی استفاده از روشهای قصهگویی بر افزایش هوشاجتماعی دانشآموزان دختر مقطع چهارم و پنجم ابتدایی در سال 91-90. مجله آموزش و ارزشیابی، 29(8)، 21-29.
دادستان، پریرخ؛ اناری، آسیه؛ و صالحصدقپور، بهرام (1386). اختلال اضطراب اجتماعی و نمایش درمانگری. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 4(14)، 115-125.
شهیم، سیما (1385). پرخاشگری آشکار و رابطه ای در کودکان دبستانی. پژوهشهای روانشناختی، 9(1-2)، 27-44.
شیرازیچالشتری، قاسم؛ قاسمیپیربلوطی، محمد؛ شریفی، طیبه؛ بیگیهرچگانی، مهدی (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم حالات هیجانی منفی دانش آموزان پسر متوسطه. دومین کنفرانس بینالملی روانشناسی، علوم تربیتی و رفتاری، تهران.
گنجی، مهدی (1396). آسیب شناسی روانی بر اساس DSM-5. تهران: انتشارات ویرایش.
فلاحنژاد، محمدعلی؛ کاظمی، فرنگیس؛ پزشک، شهلا؛ مجدرضایی، محمدحسین؛ و رسولی، وحید (1396). اثربخشی قصه گویی تصویری بر کاهش رفتارهای بروننمود و دروننمود با اختلال نافرمانی مقابلهای. فصلنامه کودکان استثنایی، 17(3)، 5-18.
لطفی کاشانی، فرح؛ وزیری، شهرام (1395). روان شناسی مرضی کودک. تهران: انتشارات ارسباران.
محمودی، قهرمان؛ و حیدری، جبار (1388). بهداشت روانی. تهران: انتشارات جامعهنگر.
نادرینویندگانی، زهرا؛ و مؤمنیجاوید، مهرآور (1394). تأثیر آموزش رفتار جرأتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر. رویکردهای نوین آموزشی، 10(2)، 101-16.
American Psychiatrist Association. (2015). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder (DSM-5) (fifth Edition). Washington DC: American Psychiatric Association
Anderson, P. (2018). Storytelling and reducing emotional problems in children with enuresis. Journal of Pediatric Urology, 14(53), 53-58.
Borba, M. (2005). The step-by-step plan to building moral intelligence. Nurturing kid’s heart & souls. National Educator Award, National council of Self-esteem: Jossey-Bass. Pp. 108-154
Desocio, J.E. (2017). Assessing self-development through narrative approaches in child and adolescent psychotherapy". Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing. 5, 67-78.
Frank, A. W. (2014). Narrative ethics as dialogical story‐telling. Hastings Center Report, 44(1):16-20.
Hanney, L., & Kozlowska, K. (2002). Healing traumatized children: Creating illustrated story books in family therapy. Family Process, 41, 37-65.
Hommersen, P., Murray, C., Ohan, J., Johnston, C. (2006). Oppositional defiant disorder rating scale: Preliminary evidence of reliability and validity. Journal Emot Behav Disord, 14(2), 118-125
Kledzik, A.M., Thorne, M.C., Prasad, V., Hayes, K.H., Hines, L. (2012). Challenges in treating oppositional defiant disorder in a pediatric medical setting: A case study. Journal of Pediatric Nursing, 27(5), 557–62
Lavigne, J.V., Bryant, F.B., Hopkins, J., Gouze, K.R. (2015). Dimensions of oppositional defiant disorder in young children: Model comparisons, gender and longitudinal invariance. Journal Abnorm Child Psychological, 43(3), 423-439.
Lin, X., Li, L., Chi, P., Wang, Z., Heath, M.A., Du, H., et al. (2016). Child maltreatment and interpersonal relationship among Chinese children with oppositional defiant disorder. Child Abuse & Neglect, 51:192–202.
Masia-Warner, C. L., Klein, R. G., & Liebowitz, M. R. (2003). Guidline for using the Liebowitz Social Anxiety Scale for Children and Adolescents (LSAS-CA). New York: New York University
Sadock, B. J., Sadock, V. A, & Ruiz (2015). Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry (11th Eds). New York: Walters Kulwer.
Sansosti, F. J. & Powell-Smith, K. A. (2010). The effects of Social Stories on the social behavior of children with Asperger’s Syndrome. Journal of Positive Behavior Interventions, 8(1), 43–57.
Spence, H. S., Rapee, M., McDonald, C., & Ingram, M. (2001). The structure of anxiety symptoms among preschoolers. Behaviour Research and Therapy، 39، 1239-1316.
Weeks, J. W., Heimberg, R.G. & Rodebaugh, T.L. (2008). The fear of positive evaluafion scale: Assessing a proposed cognitive of social anxiety disorder, Journal of Anxiety Disorders, 22, 44-55.