اسماعیل زاده، لیلا.، غلامعلی لواسانی، مسعود.، قاسمزاده، سوگند. (1400). مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی طرحوارهدرمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر دشواری خودتنظیمی هیجانی نوجوانان تیزهوش. سلامت اجتماعی، 8(3)، 444-452.
اصلیآزاد، مسلم.، منشئی، غلامرضا.، و قمرانی، امیر. (1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، 9(36)، 33-53.
بیداری، فرزانه.، و حاجی علیزاده، کبری. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی بر راهبردهای شناختی هیجان، تحمل پریشانی و ناگویی خلقی بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، مطالعات روانشناختی، 15(2)، 165-180.
دهقان، فاطمه.، پیری کامرانی، مرضیه.، گلی، رحیم.، و رحمانی، هادی. (1395). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر رضایت زناشویی، دلزدگی زناشویی و سلامت روان همسر جانباز، فصلنامه زن و جامعه، 7(4)، 1-11.
روحی، علیرضا.، جزایری، رضوان السادات.، فاتحیزاده، مریم السادات.، و اعتمادی، عذرا. (1396). اثربخشی رویکرد طرحواره درمانی بر کاهش آسیبهای تعاملی زناشویی مردان دارای شخصیت اجتنابی، مطالعات روان شناسی بالینی، 8(29)، 159-135.
رهبرکرباسدهی، فاطمه.، ابوالقاسمی، عباس.، رهبرکرباسدهی، ابراهیم. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی بر تابآوری روانشناختی و توانمندی اجتماعی دانشآموزان با نشانههای افسردگی. مطالعات روان شناختی، 15(4)، 73-90.
سلیمانی، اسماعیل.، و حبیبی، یعقوب. (1393). ارتباط تنظیم هیجان و تابآوری با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان، فصلنامه روان شناسی مدرسه، 3(4)، 51-72.
شوانی، اسماعیل.، زهراکار، کیانوش.، و رسولی، محسن. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش مولفه های فرسودگی زناشویی زنان دارای همسر جانباز، مجله طب جانباز، 8(2)، 111-118.
عباسی، سمیه.، دوکانهایفرد، فریده.، و شفیعآبادی، عبدالله. (1397). مقایسه اثربخشی درمان هیجان محور و درمان شناختی رفتاری بر انسجام خانوادگی و رضایت زناشویی همسران جانباز شهرستان خرم آباد، مجله علوم روانشناختی، 17(711)، 823-829.
قادری، فرزاد.، کلانتری، مهرداد.، و مهرابی، حسینعلی. (1394). اثربخشی طرح واره درمانی گروهی در راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان دانشجویان دارای نشانههای اختلال اضطراب اجتماعی. نشریه بین المللی علوم رفتاری، 9 (2)، 139-128.
قاسم خانلو، آرزو.، عطادخت، اکبر.، صبری، وحید. (1400). تاثیر طرحوارهدرمانی هیجانی بر شدت افسردگی، بد تنظیمی هیجانی و طرحوارههای هیجانی بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 8(3)، 76-88.
محمدی، حانیه.، سپهری شاملو، زهره.، اصغری ابراهیمآباد، محمدجواد. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی گروهی بر کاهش پریشانی روان شناختی و دشواری تنظیم هیجان زنان مطلقه. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 13(51)، 27-36.
مظفری، والیه. (1398). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر تابآوری و کنترل هیجانی همسران جانباز اعصاب و روان، مجله طب جانباز، ۱۱(۲)، ۶۱-۶۶.
مغانلو، مهناز.، و حسینی، سیده معصومه. (1398) پیشبینی همدلی عاطفی همسران جانبازان براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و تابآوری، طب جانباز، ۱۱، ۹۳-۹۹.
مقتدر، لیلا. (1396). رابطه باورهای مذهبی و راهبردهای رویارویی با استرس در تاب آوری روانی و رضایت مندی زناشویی همسران جانباز، مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 26(103)، 37-45.
یزدانی، فاطمه.، جهانگیری، محمدمهدی. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی بر تعدیل طرحوارههای ناسازگار اولیه و علائم روانشناختی همسران جانباز اعصاب و روان شهر تهران. فصلنامه تعالی مشاوره و رواندرمانی، 8(32)، 87-100.
یوسفزاده، مهدیه.، طالبی، هوشنگ.، نشاط دوست، حمیدطاهر. (1396). اثربخشی طرحواره درمانی بر کاهش طرحواره های ناسازگار در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن شهر تهران: پیگیری دو ماهه، پژوهش های علوم شناختی و رفتاری -69.
یوسفیان، زهرا.، احدی، حسن.، کراسکیان موجمناری، آدریس. (1398). اثربخشی معنویتدرمانی بر پریشانی روانشناختی و تابآوری بیماران تالاسمی، فصلنامه علوم روانشناختی، ۱۸(۸۴)، ۲۲۸۵-۲۲۹.
Backmann, J., Weiss, M., Schippers, M.C., Hoegl, M.(2019). Personality factors, student resiliency, and the moderating role of achievement values in study progress. Learning and Individual Differences, 72, 39-48.
Benfer, N., Bardeen, J.R., Clauss, K.(2018). Experimental manipulation of emotion regulation self-efficacy: Effects on emotion regulation ability, perceived effort in the service of regulation, and affective reactivity. Journal of Contextual Behavioral Science, 10, 108-114.
Conner, K.M., Davidson, J.R.T. (2003). Development of a new resilience scale: The Conner-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Depression and Anxiety, 18, 76-82.
Gross, J.J., John, O.P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 85(2), 348–362.
Herts, K.L., Evans, S (2021). Schema Therapy for Chronic Depression Associated with Childhood Trauma: A Case Study. Clinical Case Studies, 20(1), 22-38.
Herwig, U., Opialla, S., Cattapan, K., Wetter, T.C., Jäncke, L., Brühl, A.B.(2018). Emotion introspection and regulation in depression. Psychiatry Research: Neuroimaging, 277, 7-13.
Joormann, J., Stanton, C.H. (2016). Examining emotion regulation in depression: A review and future directions. Behavior Research and Therapy, 86, 35-49.
Khasho, DA., Van Alphen, S.P.G., Heijnen-Kohl, S.M.J., Ouwens, M.A., Arntz, A., Videler, A.C.(2019). The effectiveness of individual schema therapy in older adults with borderline personality disorder: Protocol of a multiple-baseline study. Contemporary Clinical Trials Communications, 14, 321-330.
Kirwan, M., Pickett, S.M., Jarrett, N.L.(2017). Emotion regulation as a moderator between anxiety symptoms and insomnia symptom severity. Psychiatry Research, 254, 40-47.
Koppers, D., Van, H., Peen, J., Dekker, J.J.M. (2020). Psychological symptoms, early maladaptive schemas and schema modes: predictors of the outcome of group schema therapy in patients with personality disorders. Psychotherapy Research, 136, 101-105.
Li, D., Li, D., Wu, N., Wang, Z.(2019). Intergenerational transmission of emotion regulation through parents' reactions to children's negative emotions: Tests of unique, actor, partner, and mediating effects. Children and Youth Services Review, 101, 113-122.
Lyu, F.F., Ramoo, V., Wang, Y. (2022). Career maturity, psychological resilience, and professional self-concept of nursing students in China: A nationwide cross-sectional study. Journal of Professional Nursing, 42, 58-66.
Malesza, M. (2019). Stress and delay discounting: The mediating role of difficulties in emotion regulation. Personality and Individual Differences, 144, 56-60.
Nenadic, I., Lamberth, S., Reiss, N. (2017). Group schema therapy for personality disorders: A pilot study for implementation in acute psychiatric in-patient settings. Psychiatry Research, 253, 9-12.
Pugh, M. (2015). A narrative review of schemas and schema therapy outcomes in the eating disorders. Clinical Psychology Review, 39, 30-41.
Renner, F., DeRubeis, R., Arntz, A., Peeters, F., Lobbestael, J., Huibers, M.J.H. (2018). Exploring mechanisms of change in schema therapy for chronic depression. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 58, 97-105.
Thomas, L.J., Asselin, M. (2018). Promoting resilience among nursing students in clinical education. Nurse Education in Practice, 28, 231-234.
Tlapek, S.M., Auslander, W., Edmond, T., Gerke, D., Schrag, R.V., Threlfall, J.(2017). The moderating role of resiliency on the negative effects of childhood abuse for adolescent girls involved in child welfare
. Children and Youth Services Review,
73, 437-444.
Wright, M., Masten, A. S., & Narayan, A. J. (2013). Resilience processes in development: Four waves of research on positive adaptation in the context of adversity. In S. Goldstein and R.B. Brooks (eds.), Handbook of Resilience in Children(pp15-37). New York: Springer.
Zheng, K., Chu, J., Zhang, X., Ding, Z., Song, Q., Liu, Z., Peng, W., Cao, W., Zou, T., Yi, J. (2022). Psychological resilience and daily stress mediate the effect of childhood trauma on depression. Child Abuse & Neglect, 125, 1054-1058.