اسدزاده، حسن. (1388). بررسی رابطهی ظرفیت حافظهی فعال و عملکرد تحصیلی میان دانشآموزان پایه سوم راهنمایی شهر تهران. فصلنامهی تعلیم و تربیت، 25، 1، 53-69.
سپهوندی، محمدعلی؛ سبزیان، سعیده؛ گراوند، یاسر؛ بیرانوند، ساناز؛ پیر جاوید، فاطمه. (1395). بررسی اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر شهر اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 11(1):63-80 .
سلطانی، اسماعیل؛ شاره، حسین؛ بحرینیان، عبدالمجید؛ فرمانی، اعظم. (1393). نقش واسطهای انعطافپذیریشناختی در ارتباط بین سبکهای مقابلهای و تابآوری با افسردگی. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 18(2). 88-96.
سیف، افسانه. (1398). تأثیر آموزش کارکردهایاجرایی بر عملکرد حافظهکاری و نیمرخ اسید وکسلر کودکان در دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی مراکز اختلال یادگیری شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
صادقی، فروزان. (1398). اثربخشی آموزش کارکردهایاجرایی بر بهبود انعطافپذیریشناختی، برنامهریزی و حافظهکاری دانشآموزان مبتلابه ناتوانی ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه خلیج فارس.
عزیزیان، مرضیه؛ اسدزاده، حسن؛ علیزاده، حمید و درتاج، فریبرز. (1396). طراحی بستهی آموزشی کارکردهایاجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(6).113-137.
فاضلی، مژگان؛ احتشامزاده، سیداسماعیل. (1393). اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر انعطافپذیریشناختی افراد افسرده. اندیشه و رفتار، 9، 34. 27-36.
کشاورزیان، نرگس و زارعی گونیانی، اکرم. (1399). اثربخشی آموزش کارکردهایاجرایی بر توانشهای عصب روانشناختی و مهار توجه در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری. مجله علوم روانشناختی،19(90): 723-732.
مجتبیزاده، محمد. (1385). بررسی رابطه بین حافظهی فعال، میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستانهای زنجان. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
ملایی، فاطمه؛ حجازی، مسعود؛ یوسفیافراشته، مجید و مروتی ذکرالله. (1399). نقش میانجی انعطافپذیریشناختی در رابطه بین خوشبینیتحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر زنجان. دوماهنامه علمی-پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 13(۱). ۴۳-۵2.
Allen, K. A., Slaten, C. D., Arslan, G., Roffey, S., Craig, H., & Vella-Brodrick, D. A. (2021). School Belonging: The Importance of Student and Teacher Relationships. In The Palgrave Handbook of Positive Education (pp. 525-550). Palgrave Macmillan, Cham.
Alloway, T.P. (2006). How Does Working Memory Work in the Classroom? Educational Research and Reviews, 1(4), 134-139.
Atkinson, A. L., Allen, R. J., & Waterman, A. H. (2021). Exploring the understanding and experience of working memory in teaching professionals: a large-sample questionnaire study. Teaching and Teacher Education, 103, 103343.
Baddeley, A. (1996). The fraction of working memory. Proc. Natl Acad. Sci. USA, 93, 13468-13472.
Baddeley, A. (2012). "Working memory: theories, models, and controversies". Annu Rev Psychol, 63, 1-29.
Baddeley, A. D. (2007). Working Memory, Thought, and Action. Oxford: Oxford University Press.
Belenky, D., & Nokes-Malach, T. (2009). Examining the role of manipulatives and metacognition on engagement, learning, and transfer. Journal of Problem Solving, 2(2), 76-85.
Bertilsson, F., Stenlund, T., Wiklund-Hörnqvist, C., & Jonsson, B. (2021). Retrieval Practice: Beneficial for All Students or Moderated by Individual Differences? Psychology Learning & Teaching, 20(1), 21-39.
Bradley, E.L. (2014). Choice theory and reality therapy: an overview. International Journal of Choice Theory and Reality Therapy, 4(1), 6-14.
Chen, F. T., Etnier, J. L., Chan., K.H., Chiu, P. K., Hung, T. M.,& Chang, Y.K. (2020). Efects of exercise training interventions on executive function in older adults: a systematic review and meta-analysis. Sports Med, 50(8):1451–67.
Dahlin, K.I.E. (2013). Working Memory Training and the Effect on Mathematical Achievement in Children with Attention Deficits and Special Needs. Journal of Education and Learning, 2(1), 118-133.
Daneman, M. & Carpenter, P. A. (1980). Individual Differences in Working Memory and Reading, Journal of Verbal Learning and Verbal Behaviour, 19, 450-466.
Darby, K. P., Castro, L., Wasserman, E. A., & Sloutsky, V. M. (2018). Cognitive flexibility and memory in pigeons, human children, and adults. Cognition, 177, 30-40.
Davis, R. N., & Nolen-Hoeksema, S. (2000). Cognitive inflexibility among ruminators and nonruminatores. Cognitive Therapy and Research, 24(6), 699-711.
Dawson, p- & Guare, R. (2004). Executive Skills in Children and Adolescents. New york: Guilford Press.
Debruine, A., Jolles, D., & van den Broek, P. (2021). Minding the load or loading the mind: The effect of manipulating working memory on coherence monitoring. Journal of Memory and Language, 118, 104212.
Demir, B. (2021). Working memory model and language learning. International Journal of Education, 9, 2, 1–8.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy Research, (34)3, 241-53.
Diamond, A. (2013). Executive functions. Annual Review of Psychology, 64, 135–168.
Dosher, B. (2003). Working memory. Encyclopedia of Cognitive Science, 4, 569-577.
Fledderus M, Bohlmeijer ET, Fox JP, Schreurs KM, Spinhoven P. (2013). The role of psychological flexibility in a self-help acceptance and commitment therapy intervention for psychological distress in a randomized controlled trial. Behav Res Ther, 51(3): 142-51.
Garner, J. (2009). Conceptualizing the relations between executive functions and self - regulated learning. Journal of Psychology, 143, 405 - 426.
Gathercole, S. E., Alloway, T. P., Kirkwood, H. J., Elliott, J. G., Holmes, J., & Hilton, K. A. (2008). Attentional and executive function behaviours in children with poor working memory. Learning and Individual Differences, 18(2), 214-223.
Gaylo, D. N., & Dales, Z. I. (2017). Metacognitive strategies: Their effects on students’ academic achievement and engagement in mathematics. World Review of Business Research, 7(2): 55-35.
Grinblat, N., Rosenblum, S. (2016). Why are they late? Timing abilities and executive control among students with learning disabilities. Research in Developmental Disabilities, 59, 105-114.
Jerman, O., Reynolds, C., & Swanson, H. L. (2012). Does growth in working memory span or executive processes predict growth in reading and math in children with reading disabilities? Learning Disability Quarterly, 35(3), 144-157.
Khasawneh, M. A. S. (2021). Cognitive Flexibility of Students with Learning Disabilities in English Language and Its Relationship to Some Variables. Shanlax International Journal of Education, 9(3), 49-56.
Lan, X.; Legare, C. H.; Ponitz, C. C.; Li. S. and Morrison, F. J. (2011). “Investigating the links between the subcomponents of executive function and academic achievement: A cross-cultural analysis of Chinese and American preschoolers”. Journal of Experimental Child Psychology, 108: 677-692.
Latzman, R. D., Elkovitch, N., Young, J., & Clark, L. A. (2010). The contribution of executive functioning to academic achievement among male adolescents. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 32(5), 455-462.
Linnenbrink, E. A., & Pintrich, P. R. (2003). The role of self-efficacy beliefs instudent engagement and learning intheclassroom. Reading &Writing Quarterly, 19(2), 119-137.
Marceau, E.M., Kelly, P.J., Solowij, N. (2018). The relationship between executive functions and emotion regulation in females attending therapeutic community treatment for substance use disorder. Drug and Alcohol Dependence, 182, 58-66.
Martin, L., Jaime, K., Ramos, F., & Robles, F. (2021). Declarative working memory: A bio-inspired cognitive architecture proposal. Cognitive Systems Research, 66, 30-45.
Martin, MM., Staggers, SM., & Anderson, CM. (2011). The relationshipsbetween cognitive flexibility with dogmatism, intellectual flexibility, preference for consistency, and self-compassion. Commun Res Rep, (28)3،275-80.
Philips, N. L., Mandal, S. A., Benson, S., Parry, L., Epps, A., Monnow, A., Lash, S. (2016). “Compton sized working memory training for children with moderate to severe Traumatic brain injury. Addable blind، randomized، placebo-controlled trial”. Journal of never optima, 33(2), 2097-2104.
Romero-López, M., Pichardo, M. C., Justicia-Arráez, A., & Cano-García, F. (2021). Effect of the EFE-P program on the improvement of executive functions in Early Childhood Education. Revista de Psicodidáctica (English ed.), 26(1), 20-27.
Smith, E. (2010). Comparing behavior and neuropsychological functioning using NEPSY and BASC-2scores in a mixed clinical sample. [Dissertation]. America: Texas Woman's University.
Tronsky, L. N. (2005). "Strategy use, the development of automaticity, and working memory involvement in complex multiplication". Memory & Cognition, 33(5), 927-940.
Zimmer, P., Javelle, F. & Lampit, A. (2021). Comment on: “Effects of Exercise Training Interventions on Executive Function in Older Adults: A Systematic Review and Meta‑analysis”. Sports Med, 51, 593–595.
Zong, S., Wang, Y., Lai, S., Liu, T., Liao, X., GChen, G., Jia, Y. (2018). Associations between executive function impairment and biochemical abnormalities in bipolar. Psychiatry Res. 161, 318–324