بخشی سورشجانی، لیلا (1397). بررسی اثربخشی آموزش مادر برکاهش اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی در کودک و افسردگی مادر. مجله پژوهش پرستاری،13(2)، 32-25.
تقوی، سید محمدرضا(1380). بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه سلامت عمومی(G.H.Q). 398-381.(4)5.
کجباف، محمدباقر؛ شیرازی تهرانی، علیرضا؛ میردریکوند، فضل اله؛ مظاهری، مصطفی(1394). اثربخشی آموزش مدیریت رفتاری والدین بر سلامت عمومی مادران کودکان بیش فعال. خانواده پژوهی،11(41)،103-122.
قلیپورکویچ، صالح؛ لیوارجانی، شعله؛ داوود، حسینی نسب(1398). اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر علائم نقص توجه/بیش فعالی و تعلل ورزی تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. طب توانبخشی، 2(8)، 106 -118.
طالبی، سمیه؛ عظیمی لولتی، حمیده؛ شفاعت، عارفه؛ یزدانی پراتی، جمشید؛ جنتی، یداله(1397). تاثیر آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر سرمایه روان شناختی والدین کودکان کم توجه/ بیش فعال. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 28 (70)،107-119.
مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه؛ میردریکوند، فضل اله؛ حسینی رمقانی، نسرین السادات؛ مهرابی، مهناز(1395). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، افسردگی و پرخاشگری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال لجبازی نافرمانی. ارمغان دانش، 6(21)، 509-576.
هاشمی ملکشاه، شهناز؛ علیزاده، حمید؛ پزشک، شهلا؛ سهیلی، فریبا(1395). اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. تازه های علوم شناختی،4(18)،88-99.
Adimora, D., Nwokenna, E., Omeje, J., Umeano, C. (2015) Parenting Styles and Attention Deficit Hyperactivity Disorder as Correlates of Academic Adjustment of In-School Adolescents in Enugu State, Nigeria. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 205(14) ,702-708.
Bögels, M., Hellemans, J., van Deursen, S., Römer, M., and van der Meulen, R. (2014). Mindful parenting in mental health care: effects on parental and child psychopathology, parental. stress, parenting, co-parenting and marital functioning. 5(2), 536–551.
Brown, K., Ryan, R., Creswell, J. (2007) Mindfulness: Theoretical foundations and evidence for its salutary effects. Psychological inquiry, 18(4), 21-37.
Bögels, S., Restifo, K. (2013) Mindful parenting: A guide for mental health practitioners. Springer Science & Business Media.
Grossman, P., Niemann, L., Schmidt, S., Walach, H. (2004) Mindfulness-based stress reduction and health benefits: A meta-analysis. Journal of psychosomatic research, 57(1) ,35-43
Liang, S., Lee, C., Kelsen, A., & Chen, V. (2021). Health-related quality of life in mothers of children with attention deficit hyperactivity disorder in Taiwan: The roles of child, parent, and family characteristics. Research in Developmental Disabilities,113(10), 1-14.
Robert, F., Asarnow, N., Robert, E.(2021). Association of Attention-eficit/Hyperactivity Disorder Diagnoses WithPediatric Traumatic BrainInjury. JAMA Psychiatry, 175(10), 1009-1016.
Raiker, J. S. (2021). Editorial: Instrumental Learning in Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder: A Rewarding Review Incentivizing Future Research. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 60(11),1342–1344.
Stahl, B., Goldstein, E. (2010) A mindfulness-based stress reduction workbook. New Harbinger Publications.
Speerforck, S., Hertel, Johannes., Stolzenburg, S., Grabe, H., Carta, M., Angermeyer, C., Schomerus, G. (2019). Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adults: A Population Survey on Public Beliefs. Journalof AttentionDisorders, 25(6),11-1.
Si, Y., Ma, C., Zhang, J. (2020). Factors Influencing Parenting Stress among Chinese Families of Children with Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder. Children and Youth ServicesReview, 19(4),26-1.
Theule, J., Wiener, J., Rogers, M., Marton, I. (2011). Predicting parenting stress in families of children with ADHD: Parent and contextual factors. Journal of Child and Family studies, 20(5), 640-647.
Zaidman-Zait, A., Shilo, Iris. (2018). Parental ADHD Symptoms and Inhibitory Control in Relation to Parenting Among Mothers of Children with and Without ADHD. Journal of Attention Disorders, 25(3),14-1.
zaslan, A., & Yıldırım, M. (2021). Internalized stigma and self esteem of mothers of children diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder. Children’s HealthCare, 50(3), 312–324.