اکبری، افضل، نیکدل، فریبرز؛ ملتفت، قوام؛ عبدپور، فاطمه؛ کوهی، سپیده (1398). نقش سبک های دلبستگی و خودکارآمدی در پیشبینی اکبری، افضل، نیکدل، فریبرز؛ ملتفت، قوام؛ عبدپور، فاطمه؛ کوهی، سپیده (1398). نقش سبک های دلبستگی و خودکارآمدی در پیشبینی قلدری و قربانی شده دانشآموزان مدارس متوسطه. رویش روانشناسی، 8(5): 85-93.
الویوس، دان. (1392). شناخت دنیای کودکان (قلدری در مدرسه ). مترجم: نادر باقری. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
بدری، رحیم؛ حسینی، سیدعدنان؛ هاشمی، تورج؛ میرنسب، میرمحمود (1397). طراحی برنامه آموزشی ضدقلدری تلفیقی و تعیین اثربخشی آن بر کاهش قربانی شدن دانشآموزان دوره اول متوسطه. نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 11 (41): 55-81.
بشیریان، سعید؛ حیدرنیا، علیرضا؛ اله وردی پور، حمید؛ حاجی زاده، ابراهیم (۱۳۹۱). بررسی رابطه خودکنترلی با تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر. مجله علمی دانشکده ی پرستاری و مامایی همدان، 20(1): 45-53.
بیرامی، منصور؛ علایی، پروانه (۱۳۹۲). قلدری در مدارس راهنمایی دخترانه: نقش شیوه های فرزند پروری و ادراک ازمحیط عاطفی. فصلنامه علمی پژوهشی روان شناسی مدرسه، 56، 3-38.
سیمیاریان، کوثر؛ سیمیاریان، قاسم؛ ابراهیمی قوام، صغری (۱۳۹۰). بررسی اثر بخشی آموزش خودکنترلی بر کاهش سهل انگاری نوجوانان دختر پایه دوم متوسطه شهر تهران. فصلنامه پژوهشهای روان شناسی اجتماعی، 1(2): 19- 36.
شهبازیان، آرش؛ حسنی، امید؛ دیبافر، محمد (1398). نقش تشخیصی قلدری و هوش اخلاقی در احتمال خودکشی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر سنندج در سال تحصیلی 97-1396: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18، 17-30.
شیرکوند، نسیبه؛ میرهاشمی، مالک؛ صابری، هایده (1399). پیشبینی قلدری براساس هیجانخواهی و جو مدرسه با میانجی گری خودپنداره در دانشآموزان. نشریه پژوهش پرستاری، 15(1): 77-86.
شیری، اسماعیل؛ ولی پور، مصطفی؛ مظاهر، محمدعلی (۱۳۹۲). مقایسه مهارتهای اجتماعی و مشکلات روان شناختی در دانش آموزان قلدر، قربانی و عدم درگیر. روان شناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 10(38): 201-210.
علی وردی، اکبر؛ صالح نژاد، صالح (۱۳۹۰). خود کنترلی، جنسیت و تاثیر آن بر رفتارهای انحرافی. زن، توسعه و سیاست، 9(4): ۲۶-۵.
علیوردینیا، اکبر؛ سهرابی، مریم (1394). تحلیل اجتماعی قلدری در میان دانشآموزان (مطالعه موردی دوره متوسطه شهر ساری). فصلنامه مطالعات توسعه فرهنگی و اجتماعی، 4(1)، 9-39.
محبی، مینا (1397). ارزیابی و اثربخشی مداخله رفتاری چند جانبه مدرسه محور بر رفتار قلدری، پیوند با مدرسه و شایستگی اجتماعی دانشآموزان پسر. رساله دکتری، دانشگاه تبریز.
هاشمی، تورج؛ گلپرور، فرشته؛ فتحیآذر، اسکندر (1394). اثربخشی برنامه شناخت و مقابله با قلدری بر باورها و دیدگاههای معلمان درباره قلدری و خودکارآمدی آنان در مدیریت رفتار کلاس. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(7)، 27-41.
Albuquerque, C., Rodrigues, C., Andrade, A., Campos, S., Cunha, M., & Bica, I. (2018). School bulles and bullying behaviors. The European Proceedings of Social & Behavioral Sciences, ISSN: 2357-1330.
Cheng, Y. Y., Chen, L.M., Chi, H. O., & Ling Chevg¸ Ch. (2011). Definition of school bullying in Taiwan. Journal of School Psychology Intervention,32(3),227-243.
Cheryl, E., Sanders, Gary, D. Phy, S. (2004). Bullying implications for the classroom. Elsevier Academic PRESS.
Chui, W. H., Choon, H. & Chan, O. (2013). Association between self-control and school bullying behaviors among Macanese adolescents.
Child Abuse & Neglect, 37(4), 237-242.
Chui, W. H., Choon, H. & Chan, O. (2015). Self-control, school bullying perpetration, and victimization among Macanese adolescents.
Journal of Child and Family Studies, 24, 1751-1761.
Carver¸ C. S. (2014). Self-control and optimism are distinct and complementary strengths. Personality and Individual Differences, 66, 24- 26.
Cerezo, F., Ruiz-Esteban, C., Lacasa, C. S., & Gonzalo, J. J. A. (2018). Dimensions of parenting styles, social climate, and bullying victims in primary and secondary education. Psicothema, 30(1), 59-65.
Fite, P. J., Evans, S. C., Cooley, J. L., & Rubens, S. L. (2014). Further evaluation of associations between attention-deficit/hyperactivity and oppositional defiant disorder symptoms and bullying-victimization in adolescence. Child Psychiatry & Human Development, 45(1), 32–41.
Fluck, J. (2014). Why do students bully? An analysis of motives behind violence in schools. Youth& Society, 1- 21.
Georgiou, S. N., & Stavrinides, P. (2012). Parenting at home and bullying at school. Social Psychology, DOI 10.1007/s11218-012-9209-z.
Gimenez Gualdo¸ A. M., Hunter¸ S. C., Durkin¸ K.¸ Arnaiz¸ P., & Maquilon¸ J. J. (2015). The emotional impact of cyberbullying: Differences in perceptions and experiences as a function of role. Computers & Education, 82, 228- 235.
Gómez Ortiz, O., Romera, E. M., & Ortega Ruiz, R. (2015). Parenting styles and bullying. The mediating role of parental psychological aggression and physical punishment. Child Abuse & Neglect, 1-12. http://dx.doi.org/10.1016/j.chiabu.2015.10.025.
Koiv, K. (2012). Attachment style among bullies, victims and uninvolved adolescents. Psychology Research, 2(3),160-165.
Kubiszewski¸ V.¸ Fontain¸ R.¸ Potard¸ C., ¸ Auzoult¸ L. (2015). Does cyberbullying overlap with school bullying when taking modality of involvement into account? Computers in Human Behavior, 43, 49-57.
Masilo, D. T. (2018). Social work intervention to address the phenomenon of bullying amongst learners in the school setting: A literature review. South African Journal of Education,38(1), 1-9.
Mitsopoulou, E., & Giovazolias, T. (2015). Personality traits, empathy and bullying behavior: A meta-analytic approach. Aggression and violent behavior, 21, 61–72.
Mohebbi, M., Mirnasab, M., & Wiener, J. (2016). Parental and school bonding in Iranian adolescent perpetrators and victims of bullying. School Psychology International, 37(6), 583–605.
Moon, B., Fiftal Alarid, L. (2015). School bullying, low self- control, and opportunity. Journal of Interpersonal Violence, 30(5), 839– 856. DOI: 10.1177/0886260514536281.
Rezapour, M., Soori, H., Nezam Tabar, A., Khanjani, N. (2020). Psychosomatic problems and their relation with types of involvement in school bullying in Iranian students: Across-sectional study. Journal of School Health, 7(1), 6-14.
Schumann, L., Craig, W., Rosu, A. (2014). Power differentials in bullying: Individuals violence. Journal of Interpersonal Violences, 29(3),227-243.
Tangney¸ J. P.٫Baumeister¸ B. F.¸ & Luzio Boon¸ A. (2004). High self- control predicts Good adjustment less pathology٫ better grades٫ and interpersonal success. Journal of Personality, 72(2), 271-324.
Tillyer¸ M. S. (2015). General muitilevel opportunity and crime events. Journal of Contemporary Criminal Justice¸31(1), 107- 121.
Troop-Gordon, W., & Ladd, G. W. (2015). Teachers’ Victimization-Related Beliefs and Strategies: Associations with Students’ Aggressive Behavior and Peer Victimization.
Journal of Abnormal Child Psychology,
43, 45–60.
Zablotsky, B., Bradshaw, C.P., & Law, P. (2013). Risk factors for bullying among Children with autism spectrum disorders. Autism, 18(4), 419-497.