منابع
استوار، صغری و رضویه، اصغر. (1382). بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس (SAS-A) جهت استفاده در ایران. اضطراب اجتماعی برای نوجوانان ارایه شده در پنجمین همایش سراسری بهداشت روانی کودکان و نوجوانان.
امینی، آرزو (۱۳78). مهارت های اجتماعی نوجوانان، اعتباریابی پرسشنامهTISS . پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
بیرامی، منصور؛ موحدی، یزدان و مینا شیری، عبدالخالق (1392). الگوی پیش بینی هراس اجتماعی بر پایه باورهای فراشناختی و توان حل مساله اجتماعی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی شناخت اجتماعی، دوره2، شماره 2، 38-46.
جلیل پور، فرشته ( 1396). رابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی و مهارت های اجتماعی با سلامت روانی دانش آموزان متوسطه دخترانه شهرستان بستک. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس.
حسنوند عموزاده، مهدی؛ روشن، رسول و حسنود عموزاده، مسعود (1392). رابطه باورهای فراشناختی، با علایم اضطراب اجتماعی (اجتناب، ترس و ناراحتی فیزیولوژیک) در جمعیت غیربالینی. مجله علمی- پژوهشی علوم شناختی و رفتاری، شماره 2، سال سوم، 70-55.
دل آور، بهارک؛ دولتشاهی، بهروز و پورشهباز، عباس (۱۳۹۱). نقش فراشناخت در تبیین علایم و نشانه های اضطراب. پژوهش های روان شناختی، دوره ۱۵، شماره ۲ ، ۸۸ ـ۱۰۰.
سیموس، گریگوریس و هاف من، استیفن ج (2013). درمان شناختی – رفتاری اختلال های اضطرابی کتابی برای متخصصان. ترجمه: خمسه، اکرم (1394). تهران: ارجمند.
شیرین زاده دستگیری، صمد (1385). مقایسه باورهای فراشناختی و مسئولیت پذیری در بیماران دچار اختلال وسواسی-اجباری، اضطراب منتشر و افراد بهنجار. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه شیراز.
صفائیان، سمانه (1392). مقایسه فرایند و محتوای خانواده، مهارت های اجتماعی و اختلالات رفتاری بین کودکان تک فرزند و بیش از دو فرزند. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
فاطمی راد، محمد حسین و ناقل، صدیقه (۱۳۹۴). هراس و ترس در کودکان، قم: مطاف.
لیهی، رابرت؛ هولند، استفان ج و مک گین، لاتاک (2012). افسردگی و اختلالهای اضطرابی. ترجمه: اکبری، مهدی و چینیفروشان، مسعود (1394). تهران: ارجمند.
مجد آرا، الهه؛ حسینی، شاهرخ؛ عرب قائنی، ماریه و اسبقی، الهام (۱۳۹۶). نقش میانجی نشخوار فکری در رابطه بین اضطراب اجتماعی و افسردگی با طرحواره های ناسازگار اولیه. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، سال دوازدهم، شماره ۴۷، ۱۸۱ـ ۲۰۳.
مدانلو جویباری، نعیمه؛ عمادیان، علیا و حسن زاده، رمضان (1394). مهارت ارتباطی به عنوان عامل زمینه ساز مهمی در پیش بینی اضطراب اجتماعی می باشد. چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی.
ولز، آدرین (2009). فراشناخت درمانی برای اضطراب و افسردگی. ترجمه: اکبری، مهدی، محمدی، ابوالفضل و اندوز، زهرا (1391). تهران: ارجمند.
Barrett, P., & Cooper, M. (2014). Prevention and Early Intervention of Social Anxiety Disorder. Social Anxiety: Clinical, Developmental, and Social Perspectives, 311.
Belzer, K, D. Mckee, M. B., & Liebowipz, M.R. (2005). Social Anuiety Disorder: Gueernt perspectives psychiatry, 12, 35-48.
Clark, D, D.M., M., & Wells, A. (1995). A cognitive model of social phobia in R.G. Heimberg, M.R. liebwitz, D.A. Hope. & F.R schneier (Eds), social phobia: Diagnosis, assessment, and treatment (pp. 69-93). New York: Guilford press.
Ellis, D. M., & Hudson, J.L. (2010). The metacognitive model of generalized anxiety disorder in children and adolescents. Cognitive and Behavioral Practice,13(4), 151– 163
Harbort, J., Witthöft, M., Spiegel, J., Nick, K., & Hecht, H. (2013). The widening of the gaze cone in patients with social anxiety disorder and its normalization after CBT. Behaviour research and therapy, 51(7), 359-367.
Herbert, J.D., Gaudiano, B. A., Rheingold, A.A., Myers, V. H., Dalrymple, K., & Nolan, E. M. (2005). Social Skills training augments the effectiveness of cognitive behavior group therapy, 36, 125-138.
Inderbitzen, H, M., & Foster, S. L. (1992). The Teenage Inventory of Social Skills: Development, reliability and validity. Psychological Assessment, 4, 451-459.
Johns, H.J,Croley, E.P.,Guetzloe, E. (2005). ''The central role of teaching social skills''. Focuson on exceptional children. 37(8).
Judd, L.L. (1994). Social phobia: A clinical overview. Journal of clinical psychiatry, 55 (G, supple.) 5-9.
Leary, M.R. (2001). Social anxiety as an early warning system: A refinement and extension of the self-presentation theory in S.G. Hofmann & P.M & P.M. Dibartolo (Eds), from social anxiety to social phobia: multiple perspectives (pp. 321-334). Boston: Allyn & Bacon.
Merikangas, K. R., Lieb, R., Wittchen, H. U., & Avenevoli, S. (2003). Family and high‐risk studies of social anxiety disorder. Acta Psychiatrica Scandinavica, 108, 28-37.
Rapee, R. M. (1995). Descriptive psychopathology of social phobia. In R.G. Heimberg, M. R. Liebowitz, D.A. Hope, F.R. Schneier (Eds). Social phobia: Diagnosis assessment, and treatment (pp. 4-GG). New York: Guilford press.
Trower, D.& Gollber, p. (1989), New theoretical conceptions of social anxiety and social phobia. Clinical psychology Review, 19-35.
Wells, A. (2010). Metacognitive Therapy for anxiety and depression, Cognitive behavioral therapy book reviews, 6 (1), 1-4.
Wells, A. Certwright-Hatton, S. (2004). A short form of metacognitons uestionnaire. Behaviour Research and therapy, 42(40): 385-396.
Wells, A., & Papageorgiou, C. (2001). Social phobic interoception: Effects of bodily information on anxiety, beliefs and self-processing. Behaviour Research and Therapy, 39(1), 1-11.
Zahn-Waxler, C., Crick, N.R., Shirtcliff, E.A., & Woods, K.E. (2006). The origins and development of psychopathology in females and males. In D. Cicchetti, & D. Cohen (Eds.), Developmentalpsychopathology, Vol. 1: Theory and method (2nd ed.), (pp. 76–138). Hoboken, NJ, US: John Wiley.