منابع
بشرپور، سجاد و علی عیسیزادگان (1391). بررسی نقش صفات شخصیتی دلسوزی به خود و بخشایش در پیشبینی شدت افسردگی دانشجویان، مجله تحقیقات علوم رفتاری، 10 (6): 461-452.
بیرامی، منصور؛ اسدیمجره، سامره و مریم حسینیاصل (1393). پیشبینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوشبینی و بدبینی، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 9 (36): 36-19
ثمری، علی و فهیمه طهماسبی (1386). بررسی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، فصلنامه اصول بهداشت روان، 35 و 36: 128-121
حکمی، سارا و امید شکری (1394). رابطه بین جهتگیریهای هدف پیشرفت و بهزیستی تحصیلی: الگوی اثرات میانجیگر هیجانات پیشرفت، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5 (11): 65-31
دهقانی، سپیده؛ ایزدیخواه، زهرا و مریم السادات اخباری (1394). پیشبینی کیفیت زندگی روانی بر اساس طرحواره نقص/شرم با میانجیگری خصیصه هوش هیجانی و راهبردهای مقابله با استرس با استفاده از مدلسازی معادله ساختاری، فصلنامه پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 4 (2): 118-103
رضاپور، یوسف؛ عابدینی، مریم و سامره اسدیمجره (1393). پیشبینی تغییرات سلامت عمومی دانشجویان بر اساس مؤلفههای هوش هیجانی و ابعاد کانون کنترل، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 9 (36): 55-37
صبحی، ناصر؛ غفاری، مظفر و مهری مولایی (1395). مدل روابط حس انسجام، خوددلسوزی و عملکرد تحصیلی دانشجویان: نقش واسطهای هوش شخصی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(17): 175-165
عبداللهپور، محمدآزاد؛ درتاج، فریبرز و حسن احدی (1395). تحلیل ویژگیهای روانسنجی سیاهه فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 6 (23): 120-100
عبداللهپور، محمدآزاد و امید شکری (1394). تحلیل مشخصههای روانسنجی فهرست مشغولیت تحصیلی در دانشجویان ایرانی، مجله مطالعات آموزش و یادگیری (مجله علوم اجتماعی و انسانی سابق)، 7 (2): 108-90
عشورنژاد، فاطمه؛ کدیور، پروین و الهه حجازی (1396). رابطۀ عامیلت، برنامهریزی و فرهنگ مدرسه با بهزیستی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان عادی و تیزهوش: تحلیل چندسطحی، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 12 (47): 106-79
قنبریان، مهدیه (1396). اثربخشی تنظیم هیجان بر عملکرد اجتماعی و جرأتورزی دانشآموزان دختر متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 95-1394، فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 12 (47): 154-137
کرد، بهمن (1395). پیشبینی ذهنی دانشجویان پرستاری بر اساس ذهنآگاهی و شفقتورزی به خود، مجله ایرانی آموزش در پزشکی، 16(34): 282-273
محمدزاده، علیاکبر؛ پورشریفی، حمید و احمد علیپور (1389). اعتباریابی آزمون حس انسجام-13 پرسشی آنتونوسکی در نمونه ایرانی، کنفرانس علوم رفتاری و اجتماعی، 5: 1455-1451
مومنی، فرشته؛ شهیدی، شهریار؛ موتابی، فرشته و محمود حیدری (1392). ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس خود شفقتورزی، مجله روان شناسی معاصر، 8 (2): 40-27
مهنا، سعید و سیاوش طالعپسند (1395). رابطه بین حمایتهای محیطی و خودآگاهی هیجانی با درگیری تحصیلی: نقش میانجی بهزیستی تحصیلی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(4): 42-31
Antonovsky, A. (1987). Unraveling the mystery of health: How people manage stress and stay well. Joss-bass.
Bengtsson‐Tops, A., & Hansson, L. (2001). The validity of Antonovsky҆s sense of coherence measure in a sample of schizophrenic patients living in the community. Journal of Advanced Nursing, 33(4), 432-438.
Crawford, E. R., LePine, J. A., & Rich, B. L. (2010). Linking job demands and resources to employee engagement and burnout: a theoretical extension and meta-analytic test. Journal of Applied Psychology, 95(5), 834.
David, A. P. (2010). Examining the relationship of personality and burnout in college students: The role of academic motivation. Educational Measurement and Evaluation Review, 1, 90- 104.
Efrati‐Virtzer, M., & Margalit, M. (2009). Students’ behavioral difficulties, sense of coherence and adjustment at school: Risk and protective factors. European Journal of special needs Education, 24(1), 59-73.
Fletcher, I., Leadbetter, P., Curran, A., & O'Sullivan, H. (2009). A pilot study assessing emotional intelligence training and communication skills with 3rd year medical students. Patient education and counseling, 76(3), 376-379.
Grant, A. M., Franklin, J., & Langford, P. (2002). The self-reflection and insight scale: A new measure of private self-consciousness. Social Behavior and Personality: an international journal, 30(8), 821-835.
Grayson, J. P. (2008). Sense of coherence and academic achievement of domestic and international students: A comparative analysis. Higher education, 56(4), 473-492.
Grevenstein, D., & Bluemke, M. (2015). Can the Big Five explain the criterion validity of Sense of Coherence for mental health, life satisfaction, and personal distress? Personality and Individual Differences, 77, 106-111.
Hart, K. E., Wilson, T. L., & Hittner, J. B. (2006). A psychosocial resilience model to account for medical well-being in relation to sense of coherence. Journal of Health Psychology, 11(6), 857-862.
Heiman, T. (2006). Social support networks, stress, sense of coherence and academic success of university students with learning disabilities. Social Psychology of Education, 9(4), 461-478.
Holmberg, S., Thelin, A., & Stiernström, E. L. (2004). Relationship of sense of coherence to other psychosocial indices. European Journal of Psychological Assessment, 20(4), 227-236.
Hu, Q., & Schaufeli, W. B. (2009). The factorial validity of the Maslach Burnout Inventory–student survey in China. Psychological Reports, 105(2), 394-408.
Iskender, M. (2009). The relationship between self-compassion, self-efficacy, and control belief about learning in Turkish university students. Social Behavior and Personality: an international journal, 37(5), 711-720.
Johnson, S. J., Batey, M., & Holdsworth, L. (2009). Personality and health: The mediating role of trait emotional intelligence and work locus of control. Personality and Individual Differences, 47(5), 470-475.
Kahu, E., Stephens, C., Leach, L., & Zepke, N. (2015). Linking academic emotions and student engagement: Mature-aged distance students’ transition to university. Journal of Further and Higher Education, 39(4), 481-497.
Kimhy, D., Vakhrusheva, J., Jobson-Ahmed, L., Tarrier, N., Malaspina, D., & Gross, J. J. (2012). Emotion awareness and regulation in individuals with schizophrenia: implications for social functioning. Psychiatry research, 200(2), 193-201.
Lackaye, T. D., & Margalit, M. (2006). Comparisons of achievement, effort, and self-perceptions among students with learning disabilities and their peers from different achievement groups. Journal of learning disabilities, 39(5), 432-446.
Landgraf, A. (2013). Under Pressure: Self-Compassion as a Predictor of Task Performance and Persistence.
Langelaan, S., Bakker, A. B., Van Doornen, L. J., & Schaufeli, W. B. (2006). Burnout and work engagement: Do individual differences make a difference? Personality and individual differences, 40(3), 521-532.
Langeland, E., & Wahl, A. K. (2009). The impact of social support on mental health service users’ sense of coherence: A longitudinal panel survey. International journal of nursing studies, 46(6), 830-837.
Lutz, A., Slagter, H. A., Dunne, J. D., & Davidson, R. J. (2008). Attention regulation and monitoring in meditation. Trends in cognitive sciences, 12(4), 163-169.
Mazerolle, S. M., Monsma, E., Dixon, C., & Mensch, J. (2012). An assessment of burnout in graduate assistant certified athletic trainers. Journal of athletic training, 47(3), 320-328.
Meyer, L. P. (2016). The Role of Mindfulness, Self-Compassion, and Emotion Regulation as Protective Factors Again Disordered Eating in a Sample of University Students. West Virginia University.
Neff, K. D. (2011). Self‐compassion, self‐esteem, and well‐being. Social and personality psychology compass, 5(1), 1-12.
Neff, K. D., Hsieh, Y. P., & Dejitterat, K. (2005). Self-compassion, achievement goals, and coping with academic failure. Self and identity, 4(3), 263-287.
Neff, K. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and identity, 2(2), 85-101.
Parker, J. D., Hogan, M. J., Eastabrook, J. M., Oke, A., & Wood, L. M. (2006). Emotional intelligence and student retention: Predicting the successful transition from high school to university. Personality and Individual differences, 41(7), 1329-1336.
Pekrun, R., Götz, T., Titz, W., & Perry, R. P. (2002). Positive emotions in education.
Qinyi, T., & Jiali, Y. (2012). An analysis of the reasons on learning burnout of junior high school students from the perspective of cultural capital theory: a case study of Mengzhe Town in Xishuangbanna, China. Social and Behavioral Sciences, 46, 3727-3731.
Reina, V. R., Buffel, T., Kindekens, A., De Backer, F., Peeters, J., & Lombaerts, K. (2014). Enhancing engagement through a community school approach as the key to increase academic achievement. Social and Behavioral Sciences, 116, 2078-2084.
Reyes, D. (2012). Self-compassion: A concept analysis. Journal of holistic nursing, 30(2), 81-89.
Rieffe, C., Oosterveld, P., Miers, A. C., Terwogt, M. M., & Ly, V. (2008). Emotion awareness and internalizing symptoms in children and adolescents: The Emotion Awareness Questionnaire revised. Personality and Individual Differences, 45(8), 756-761.
Rieffe, C., Terwogt, M. M., Petrides, K. V., Cowan, R., Miers, A. C., & Tolland, A. (2007). Psychometric properties of the Emotion Awareness Questionnaire for children. Personality and Individual Differences, 43(1), 95-105.
Salanova, M., Schaufeli, W., Martínez, I., & Breso, E. (2010). How obstacles and facilitators predict academic performance: The mediating role of study burnout and engagement. Anxiety, Stress & Coping, 23(1), 53-70.
Salmela-Aro, K., & Upadaya, K. (2012). The schoolwork engagement inventory. European Journal of Psychological Assessment.
Salmela-Aro, K., Kiuru, N., Leskinen, E., & Nurmi, J. E. (2009). School burnout inventory (SBI) reliability and validity. European journal of psychological assessment, 25(1), 48-57.
Schaufeli, W. B., Bakker, A. B., & Salanova, M. (2006). The measurement of work engagement with a short questionnaire: A cross-national study. Educational and psychological measurement, 66(4), 701-716.
Sulea, C., Van Beek, I., Sarbescu, P., Virga, D., & Schaufeli, W. B. (2015). Engagement, boredom, and burnout among students: Basic need satisfaction matters more than personality traits. Learning and Individual Differences, 42, 132-138.
Szczygieł, D., Buczny, J., & Bazińska, R. (2012). Emotion regulation and emotional information processing: The moderating effect of emotional awareness. Personality and Individual differences, 52(3), 433-437.
Tartas, M., Walkiewicz, M., Budzinski, W., Majkowicz, M., & Wojcikiewicz, K. (2014). The sense of coherence and styles of success in the medical career: a longitudinal study. BMC medical education, 14(1), 254.
Tirch, D. D. (2010). Mindfulness as a context for the cultivation of compassion. International Journal of Cognitive Therapy, 3(2), 113-123.
Togari, T., Yamazaki, Y., Takayama, T. S., Yamaki, C. K., & Nakayama, K. (2008). Follow-up study on the effects of sense of coherence on well-being after two years in Japanese university undergraduate students. Personality and Individual Differences, 44(6), 1335-1347.
Van Rijn, S., Schothorst, P., van't Wout, M., Sprong, M., Ziermans, T., van Engeland, H., & Swaab, H. (2011). Affective dysfunctions in adolescents at risk for psychosis: emotion awareness and social functioning. Psychiatry research, 187(1), 100-105.
Yamac, A. (2014). Classroom Emotions Scale For Elementary School Students. International Journal of Education, 4(1), 150-63.