منابع
آقائی، الهام؛ عابدی، احمد و جمال پاقلعه، سمیه (1391). فراتحلیل اثربخشی مداخلات شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان در ایران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 18(1): 3-12.
ایزدیفرد، راضیه و سپاسی آشتیانی، میترا (1389). اثربخشی درمانشناختی – رفتاری با آموزش مهارت حل مسئله در کاهش علایم اضطراب امتحان. مجله علوم رفتاری، 4(1): 23-27.
پورطالب، نرگس و میرنسب، میرمحمود (1394). پیشبینی اضطراب امتحان دانشآموزان دبیرستانی براساس ابعاد کمالگرایی آنان. فصلنامه روانشناسی بالینی و شخصیت. زیر چاپ.
پینتریچ، پال آر؛ شانک، دیل اچ. (1390). انگیزش در تعلیم و تربیت (نظریهها، تحقیقات و کاربردها). تهران: نشر علم.
جمعهپور، احمد (1385). رهایی از اضطراب امتحان. مشهد: انتشارات فرا انگیزش.
حمید، نجمه؛ حسینزاده، آیناز؛ کیانی مقدم، رهنما (1394). اثربخشی روش آرامش عضلانی همراه با تجسم مثبت براضطراب امتحان و ترس از ارزیابی منفی، مجله روانشناسی بالینی، 6 (4 پیاپی 24): 41- 49.
سیف، علیاکبر (1393). تغییر رفتار و رفتار درمانی (نظریهها و روشها). تهران: نشر دوران.
سیف، علیاکبر (1388). روشهای یادگیری و مطالعه. تهران: نشردوران.
صاحبی، علی و عبداللهی، عفتسادات (1383). راههای غلبه بر اضطراب امتحان از طریق آشنایی با فنون مطالعه و فراگیری درسی برای دانشآموزان و دانشجویان. مشهد: نشر آساره.
صبحی قراملکی، ناصر؛ رسولزاده طباطبایی، کاظم؛ آزادفلاح، پرویز و فتحی آشتیانی، علی (1387). بررسی اثربخشی شناختدرمانی و آموزش مهارت های مطالعه در درمان دانشجویان مبتلا به اضطراب امتحان. فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز3(11): 60 ـ 37.
عریضی، حمیدرضا؛ عابدی، احمد و احمدی فروشانی، سیدحبیباله (1392). فرا تحلیل اثربخشی مداخلات روانشناختی بر میزان اضطراب امتحان در ایران باروش روزنتال و رابین. مجله روانشناسی مدرسه، 2(1): 99-118.
عظیمی، مریم؛ شاکری، محمد؛ نوری، ربابه و حاتمی، محمد (1393). بررسی تأثیر درمان فراشناختی در کاهش اضطراب امتحان و تغییر باورهای فراشناختی دانشآموزان سال سوم و چهارم متوسطه. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 6(3): 591- 600 .
غباریبناب، باقر و میرنسب، میرمحمود (1393). اختلالات عاطفی- رفتاری کودکان و نوجوانان. تهران: انتشارات سایه سخن.
فلاح یخدانی، محمدحسین و حیدری، غلامعلی (1391). تأثیر آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 6(1): 25-32.
ماردپور، علیرضا؛ نجفی، محمود و رفعتماه، مرضیه (1391). مـقایسه اثربـخشی روشهای درمانی حساسیتزدایی منظم، مهارتهای مطالعه و روش ترکیبی در کاهش اضطراب امتحان. مجله روانشناسی بالینی، 4(1): 55-64 .
مک ایلری، دیوید (1386). روشهای موفقیت در امتحان. مترجمان: اسماعیل بیابان گرد، سارا نصرالهیان. تهران: نشر ویرایش.
موسوی، سمیرا؛ احمدی، وحید؛ نصراللهی، عباس؛ پیریایی، صالحه؛ سلیمانی، خدیجه و محمودی، طیبه (1393). رابطه بین کمالگرایی نابهنجار و اضطراب امتحان: بررسی نقش واسطهای راهبرد مقابله اجتنابی. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 22(1): 102- 110.
نورزادقراملکی، فاطمه؛ میرنسب، میرمحمود؛ غباریبناب، باقر و هاشمی، تورج (1391). رابطه ی عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان. مجموعه مقالات ششمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان دانشگاه گیلان، 984- 986.
یعقوبی، ابوالقاسم؛ محققی، حسین؛ یوسفزاده، محمدرضا؛ گنجی، کامران و الفتی، ناهید (1393). تاثیر آموزش مدیریت زمان بر اضطراب امتحان و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 3(1): 131-144.
Affrunti, N.W., Geronimi, E.M.C., Woodruff- Borden, J. (2015). Language of perfectionistic parents predicting child anxiety diagnostic status. Journal of Anxiety Disorders, 30, 94-102.
Arefi¸ M.¸ Momen¸ Kh.¸ &Mohsenzadeh¸ F. (2012). The effect of cognitive and relaxation therapy on students test anxiety. Journal of Kermanshah University of Medical Sciences, 16(2)¸ 25- 131.
Asghari, A., Abdul Kadir, R., Elias, H., & Baba, M. (2012). Test anxiety and its related concepts: Abrief review. Education Science and Psychology, 3(22), 3-8.
Baghaei, P., &Cassady, J. (2014). Validation of the Persian translation of the cognitive test anxiety scale. Sage open, 1-11.
Cassady, J. C., Holmes Finch, W. (2015). Using factor mixture modeling to identify dimensions of cognitive test anxiety. Learning and Individual Differences, Article in Press.
Driscoll. R. (2012). Test anxiety control improves test scores.
www.test anxiety control. Com.
Friedberg. R. (2009). Cognitive therapy techniques for children and adolescents. The Guilford Press: New York, London.
Heiser.P.¸ Simidian.G.¸ Albert.D.¸ Garruto.J.¸ Catucci.D.¸ Faustino.P.¸ McCarten.K.¸ Caci.
K.¸ & Cooper.L. (2015). Anxious for success: High anxiety in New York´ s schools. Association of school psychologists¸ 1-8.
Khalaila, R. (2015). The relationship between academic self- concept, intrinsic motivation, test anxiety, and achievement among nursing students: Mediating and moderating effects. Nurse Education Today, 35, 432-438.
Lang, J., Lang, J. (2010). Priming competence diminshes the link between cognitive test anxiety and test performance: Implications for the interpretation of test scores. Psychological Science, 21(6), 811-819.
Lowe, P.A., Grumbein, M.J., & Raad, J.M. (2011). Examination of psychometric properties of the testanxiety scale for elementary students (TAS-E) scores.Journal of Psychoeducational Assessment, 29(6), 503-514.
Lozano, L.M., Valor- Segura, I., Lozano, L. (2015). Could a perfectionism context produce unhappychildreb?. Personality and Individual Differences, 80, 12-17.
Mousavi ,M., Hagshenas, H., &Alishahi, M.J. (2008). Effect of gender ‚ school performance and school type on test anxiety among Iranian adolescents. Iranian Red Crescent Medical Journal, 10, 4-7.
Nelson, J.M., Lindstorm, W, & Patricia, A.(2014). Test anxiety and college students with attentiondeficit hyperactivity disorder. Journal of Psychoeducational Assessment, 1-10.
Poorgholami, F., Fatehi, Y. (2014). An investigation of the impact of the combination of systematic desensitization and study- skills training on the reduction of studentsʼ test anxiety. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences ISSN. 4 (S4), 2627-2633.
Soysa, C. K., Weiss, A. (2014). Mediating perceived parenting styles- test anxiety relationships: Academic procrastination and maladaptive perfectionism.Learning and Individual Differences, 34, 77- 85.
Zeidner. M. & Gerald. M. (2010). Anxiety 101. Springer publishing company. : New York.
Zeidner.M. (2004). Test anxiety. Encyclopedia of Applied Psychology, (3), 545- 560.